Vierailija

Tuttipullo poistettu, kestovaippa lisätty... Surullista, että nyt mennään kiihkoilijoiden ehdoilla. Onkohan heillä suheita KELAan vai miten onnistuvat taktiikassaan?

Em. syistä pakkaus vaihtui meillä 140 euroon. En tue koskaan kiihkomielistä toimintaa missään muodossa ja osaan itse valita kyllä, käyttääkö lapseni tuttipulloa tai kestovaippoja. Tätä valintaa ei äitiyspakkaus ohjaa. Siksipä epäilen, että kiihkoilijoiden tarkoitusperät menevät hukkaan, sillä valtaosa äideistä HEITTÄÄ KESTOVAIPAN ROSKIIN, näin olen kuullut jo monelta. Ei Suomen kaikki mammat myy tavaroitaan huutonetissä. Tällainen törsäys varmaan sapettaa kiihkomielisiä, mutta on totuus.

Ja kukapa edes ostaisi lapselleen käytettyjä vaippoja, pelkkä ajatuskin on epämiellyttävä. Eihän kukaan osta käytettyjä kuukautissiteitäkään tai kuukuppia, tai jos ostaa niin kuuluu todella pieneen vähemmistöön.

Olen informoinut KELAa kannastani ja perusteltua mielipidettäni luetaan siellä siinä missä muitakin. Ensivuonna ei varmasti näitä vouhottajia enää oteta huomioon pakkausta rakennettaessa.

T: Vain itseään rääkkäävät äidit käyttävät vauvalle kestovaippoja

Kommentit (28)

Vierailija:

Lainaus:

Normaalijärkiset äidit kun vähintään haaveilevat kestovaippailusta.

Kyllä minäkin ihan todistetusti olen normaalijärkinen, mutta kestovaippailu ei vois vähempää kiinnostaa...

Liekö muuten ollut Porvoosta tuo viestin kirjoittaja...? ;)

en ollut juurikaan ollut vauvojen kanssa tekemisissä. Eli kaikki oli uutta ja ihmeellistä. Olin kuullut sanan kestovaippa, mutta en varmaan ollut sellaista nähnyt luonnossa koskaan. Jos saamasani upeassa, hyvässä ja tarpeellisessa äitiyspakkauksessa olisi silloin ollut kestovaippa kertakäyttöisten lisäksi, olisin varmasti sitä kokeillut ja siten VOINUT TEHDÄ ITSE OMAT RATKAISUNI vaippojen suhteen.

Tässä tapauksessa käytin lapsellani 1½ vuotta kertakäyttövaippoja, kannoin niitä selkä vääränä kilokaupalla roskiin ja rasvailin lapsiraukan vaippaihottumaista pyllyä ennen kuin uskalsin kokeilla kestovaippoja. Melkeinpä taivas aukesi. Olisinpa tajunnut kokeilla niitä aikaisemmin, olisimme säästyneet paljolta harmilta. Jos äp:ssa olisi niitä ollut silloin...

Hyvä Kela, olette vihdoin tajunneet, että useat äidit haluavat ajatella omilla aivoillaan ja tehdä itse omat valintansa!!! Hienoa! Kaikki me emme ole niin vaippayhtiöiden aivopesemiä kuten ap...=)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vaan kenen? Jokainen normaalijärkinen haluaa suojella luontoa ihan lastensakin tulevaisuuden vuoksi. Ei silti tarvitse olla mikään aktivisti. Erikseen ovat vähä-älyiset (kuten ap ja sinä), jotka eivät lue eivätkä tiedä mistään mitään. Heidän ehdoillaan ei tietenkään äitiyspakkausta pidä suunnitella.

jotka pitävät imetystä ja kestovaippoja asioina, joita kannattaa suosia? Yhtä hyvin voisin väittää, että edellisinä vuosina on menty imetystä vastustavien kertakäyttökullttuuria suosivien kiihkomielisten äitien ehdoilla.

ilmaiset näytevaipat heiltäkin, sen sijaan, että menivät maksamaan tolkuttomasti sellaisesta. Luulisi kestovaippavalmistajienkin tajuavan, mikä mainosarvo on yhdellä ilmaisella vaipalla, jos joku niitä innostuu käyttämään ja hankkimaan lisää.

Vierailija:

Lainaus:

Onhan pakkauksessa näytteet kertakäyttövaipoistakin, miksei sitten saisi olla kestovaipasta? Nythän on todellakin paras tilanne PÄÄTTÄÄ ITSE kumman haluaa, kun voi kokeilla molempia.

Kuulostaa uskomattoman lapselliselta inttämiseltä. Minusta on kiva että pakkauksessa on vaippa, vanhemmat saavat kokeilla molempia. Itse en kyllä aio pakkausta ottaa, onneksi senkin voi sitten valita :)

anna niitä ilmaisina täkymallikappaleina. Niinhän on luultavasti kertakäyttövaippojenkin laita. Tuttipulloja voi ostella minun puolestani itsekin. Vaatteet ja muut tarvikkeet saisivat olla ko. pakkauksen sisältönä.

Voisko tuolla kestovaipalla olla jotain muutakin virkaa tuolla pakkauksessa, kuin kertisäippien ärsytys? Tää oli kyllä viikon paras *rah rah*

Typerää ruinata jonkun tuttipullon perään

Kaikki ketkä ette sitä vaippaa aio käyttää, niin tänne vaan linkki, jossa alatte sitten vaihtamaan ostajien kanssa osoitteita. Ostajia löytyy taatusti paljon. Ette ole maksaneet vaipastanne mitään, joten voitte varmasti myydä muutamalla eurolla, lisäksi ostajalle tulevat postikulutkaan ei ole paljoa.

Laittakaa siis kiertoon tavarat joita ette pakkauksista halua. Varmasti joka pakkauksessa on tavaraa, joita kaikki ei tarvitse/halua.

Ilmoittaudun ostamaan näitä kestiksiä, josko joku haluaa myydä edullisesti roskiin viemisen sijasta??

Minua lähinnä huvittaa jostain vaipasta vouhottaminen ja oikeasti kenelle on korvaamaton menetys jos yhdet potkarit ja body puuttuu? Noitahan saa pienellä rahalla kirpparilta tai henkkamaukasta tmv...

Todellakin oli joltakin hyvä huomio tuo, että sillä yhdellä kestovaipalla päivässä säästää yhden vaippapaketin kuukaudessa. Sillä rahalla voi sitten kummasti hankkia vaikka ne puuttuvat potkarit.

Jo on mammoilla ongelmat.

Piti vissiin aloittaa uusi ketju, kun ei vanhaan enää viitsinyt vastailla tietämättömyytensä paljastettuaan. No, edelleen jokainen kestovaippoja vastustava voi nyt tässä lakon aikana miettiä, että kumpi tosiaan onkaan parempi vaihtoehto.

roskiin. Mutta minäpä olen kuullut, että äidit ovat tyytyväisiä, että saavat kestovaipan, jos se vaikka innostaisi kestoilemaan pidemmältikin. Normaalijärkiset äidit kun vähintään haaveilevat kestovaippailusta. No minun tuttavani ovatkin koulutettuja ja valveutuneita, jotka välittävät ympäristöstään. Sinun todennnäköisesti peruskoulun kesken jättäneitä työttömiä luuseriäitejä, joille imettäminenkin on ylivoimaista. Todennäköisesti työtä ei ole tehty päivääkään, mutta silti äitiyspakkauksenkin pitäisi olla heidän mielensä mukainen.

Näinhän se on ollut aina, että se joukko yhteiskunnasta joka saa sitä turpaansa auki ja pitää meteliä itsestään saa myös asioita eteenpäin, it' s so simple! Turha sieltä sohvalta on valittaa jos ei ole asian eteen mitään tehnyt, piste.

Itsekään en tosin pidä tän vuotisesta äitiyspakkauksesta ja niinpä otan sen rahana.

tyytyväisiä muutoksista. Sinun, joka todennäköisesti et maksa veroja paljoa paskaakaan, vaan olet elänyt kuppaisen elämäsi tukien varassa mielipide ei kiinnosta päättäjiä laisinkaan, ja se on hyvä se!

Etkö enää muuta keksinyt?

Tuskin tuohon Äp uuteen vaippaan on vaikuttanut vain muutaman ekoilijan toive. Eiköhän nämä pakkauksen sisällöt päätetä ihan muulla systeemillä kuin muutaman mamman viesteillä.

Kestovaipat ovat jo nyt suuressa suosiossa, ja kyllä tuo on Kelassa jo tiedetty, samoin suuntaus luonnonmukaisempaan lapsen hoitoon ja kasvatukseen.

Onhan pakkauksessa näytteet kertakäyttövaipoistakin, miksei sitten saisi olla kestovaipasta? Nythän on todellakin paras tilanne PÄÄTTÄÄ ITSE kumman haluaa, kun voi kokeilla molempia.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat