Vierailija

miten vanhemmat olisi ratkaisemassa muutamia ongelma tilanteita joissa on " kielletty" komentamasta / sanktioimasta heidän lastaan.

esim. lapsi häiritsee pöydässä eikä syö. kun ottaa lautasen pois 40min jälkeen saa raivarit että haluaa syödä...

(äidin mielestä ruoka ei tarvitse syödä mutta jos lapselle tulee nälkä pitäisi olla ainakin maitoa ja näkkäriä myöhemmin niin ja pöydästä ei saa poistaa)

lapsi sotkee vessassa tahalleen pissat ja kakat seinille ymv.

(äidin mielestä asiaan ei saa kiinnittää huomiota kun se on noloa lapselle)

lapsi ei suostu pukemaan vaatteita ulos mentäessä

(väkisin ei saa pukea mutta ulkoilla pitää, pitää suostutella pukemaan itse)

lapsi häiritsee nukkumatilanteessa muita.

(äidin mielestä ei saa poistaa lasta sängystä, sanktioida pitempään sängyssä pitämisellä tmv. niin mutta unet nukuttava)

Tässä muutamia todella yleisiä juttuja esimerkkinä kohtaamisista eri vanhempien kanssa.

Sivut

Kommentit (26)

vanhemmathan voi yrittää ladella sääntöjään,mut ei sitä jokaisen tahdon mukaan pompita. Päiväkodissa on päiväkodin säännöt ja ne pätee siellä

Sisältö jatkuu mainoksen alla

isät voi kyllä tuoda tai hakea lasta hoidosta mutta kommunikaatio tapahtuu vaikeissa asioissa aina äidin kautta. joko isät on rennompia/eivät ole kiinnostuneita/ ovat ehkä samaa mieltä päiväkodin kanssa mutta eivät viitsi aiheuttaa sotatilaa kotiin?

Vitsi että ärsyttää sellaiset vanhemmat, jotka ei salli minkäänlaisia rangaistuksia. Niiden penskoista tulee kyllä ihan karseita tyranneja. Muistan ku yks isä suuttui mulle päiväkodissa, kun sen muksu ois halunnu viedä päiväkodin leluja, muovailuvahaa jne kotiin illalla. Sen isän mielestä mun olis pitänyt antaa viedä, kun LAPSI HALUAA. Voi jee, ainahan lapset jotain haluaa. Kun sanoin, että ei me voida antaa lainaksi tms talon tavaroita, koska lelut on niin kovassa käytössä ja mitä siitä tulis jos kaikki lainailisi sitä sun tätä, no ukkohan sai raivarit, koska LAPSELLE EI SAA TULLA PAHA MIELI. Voi voi. No, en nyt kyllä vastannu sun kysymykseesi...

Ollaan kasvatusasioissa melko samaa mieltä ja meidän lapsia saa kieltää, jos tekevät tuhmiaan. Kaksosten kanssa on ollut pakko pitää kuria yllä, koska muuten meno kotona on mennyt mahdottomaksi. Säälin päiväkodin hoitajia ap:n kuvailemissa tilanteissa.

oletteko te tädit taas ymmärtäneet jotain väärin ja totteletteko tosiaan noita äitejä..

Anoppina on tuollainen lastentarhantäti (tekisi mieli sanoa ämmä) ja sen esimerkit on aina kanssa niin uskomattomia ja sitten se vouhkaa niitä meillä aivan niin kuin juuri olisin aikonut tehdä juuri samoin kuin joku lestadiolaisperheen ylikuormittunut äiti tai joku muu hihhuli

monet ammattilaisetkin ovat äitejä. totta on myös se että tänäpäivänä on huoletuttavan paljon äitejä joilla on kasvatu stäysin hakusessa.

samoin löytyy loistavia äitejä joita voi vain ihailla. maalaisjärjellä varustettuja ihmisiä jotka ovat loistavia vanhempia. lapsilla on kuri, rajat ja rakkaus.

Olen itsekin kasvatusalalla, ja täytyy sanoa, että joillakin vahemmilla on käsittämättömiä kuvitelmia lasten kasvattamisesta. Mutta kuitenkin ihmettelen ap:n jotenkin komentamiseen painottuvaa asennetta. Kaiken a ja o on tilanteiden ennalta ehkäiseminen. Henkilökuntapula tietysti vaikeuttaa tilannetta. Mutta jos lapsen ajatusmaailman oppii tuntemaan, pystyy monia tilanteita ennakoimaan, eikä tuollaista häiriötä tule. Lapsi myöskin ymmärtää, kun syy vaaditulle käyttäytymiselle selitetään. Lapsen kasvatus ei ole komentamista, vaan positiivisen käyttäytymisen voimakasta vahvistamista ja huomaamista. Kasvatualalla ei ole helppoa, se on totta. Suurimmat ongelmat on usein vanhemmissa, ei niinkään lapsissa.

kun on iso ryhmä niin ekalla on aikaa syödä jopa tuo 40min. ei meitä ne raivarit haittaa mutta vanhempia kyllä. lapselle kun ei saa tuottaa pahaa mieltä.

vessasotkijan äiti on sitä mieltä että se nyt on vaan kapinaa ja jokin ohimenevä vaihe... pakko hoitoon ei lasta päiväkodista saa.

äiti soittelee johtajalle että on meidän vika kun lapsi ei halua päiväkotiin kun siellä pitää pukea itse ja syödä vaikka ei tykkää.

Lapsi on 4.v ja ei tykkää lähes mistään ruuasta. ainoastaan makeat välipalat maistuu. samoin on väärin kun välipalalla ei saa niin paljon syötävää (usein makeaa) että maha tulee täyteen (on siis jättänyt lounaan syömättä)

äidin mielestä hänet on pakotettu jäämään kotiin hoitamaan lasta kun me emme osaa....

minun täytyy jotenkin tuntea kollektiivista häpeää? Tarjota myötätuntoa? Jokaisella murhaajallakin on äiti. Kyllä äitien täytyy nyt olla tosi hukassa! Olis varmaan parempi, jos äidit tekisivät lapset ammattilaisille kasvatettaviksi, niin kaikki menisi jonkun tietyn säännön mukaan.

Toki pitää ohjata oikeaan ja päiväkodissakin (jos ei ole jo käytössä) pitää huomauttaa lapselle asioista kahden kesken. Nolaaminen ei ole asiallista. Näin teen ainakin omassa työssäni koulussa.

Näitä juttuja on todella paljon ja mitä uskomattomampia kuulee koko ajan lisää.

Olisi mielenkiintoista olla kärpäsenä katossa näiden perheiden kotona.

minä en lastani aio päiväkotiin laittaa (pph on hyvä) sillä niillä naisilla todella menee yli ja lujaa. Jos johtajatasolta ensin vouhkataan kuukausitolkulla jotain pikkuasioita, jotka on itse asiassa heidän asia hoitaa (onko jalat/kädet lämpimät - lisäävät vain itse vaatetta kassista), mutta kun jostain pitää vain päästä sanomaan ja sitten jos joskus on jotain asiaa sanottavana niin kyllä se vain valitettavasti ohi menee ja jopa saattaisin olla hieman ilkeä ja naureskella takana...

Mutta ei kai siihen nyt äidin lupaa tarvitse kysyä, että saako lasta kieltää sotkemasta omalla paskallaan ja kusellaan.. Olette te naiset kyllä niin pihalla kuin olla voi. Kyllä teitä nyt viedään ja lujaa!! Kyllä se on päiväkodin henkilökunta, jolla on kasvatus ja kaikki muutkin asiat hukassa eikä vanhemmat...

Vierailija:

Lainaus:

kun on iso ryhmä niin ekalla on aikaa syödä jopa tuo 40min. ei meitä ne raivarit haittaa mutta vanhempia kyllä. lapselle kun ei saa tuottaa pahaa mieltä.

vessasotkijan äiti on sitä mieltä että se nyt on vaan kapinaa ja jokin ohimenevä vaihe... pakko hoitoon ei lasta päiväkodista saa.

ongelma on sekin että on meidän vika kun lapsi ei halua tulla päiväkotiin koska siellä kielletään. äiti taas hyökkää meidän kimppuun että on meidän vika kun hänen pitää neuvotella lapsen kanssa hoitoon tulemisesta ja asettaa raja edes siinä asiassa että lapsi ei voi itse päättää tuleeko hoitoon vai ei..

ei saisi kieltää tai muutenkaan tehdä mitään mikä pahoittaa lapsenmielen koska muuten se ei halua päiväkotiin.

sillä kuten sanoin jos johtajatasolta minulle nipotetaan pikkuasioista, niin kyllä minäkin sen osaan. Valitettavasti minulla on huonoja kokemuksia, joten en suuria päivähoidolta oleta enkä anka hirveästi luulemaankaan mitään koskaan, vaan vaadin mitä vaadin. Yleensä kuitenkin normaalijärjen rajoissa jutut. Lasta pitää kieltää jne. mutta tämä minun esimerkki onkin sellainen curling äiti- sellaiset opettaa jotka eivät itse osaa

Nää muut esimerkit on kauheita: lapsi sotkee vessassa tahalleen pissat ja kakat seinille ymv.

(äidin mielestä asiaan ei saa kiinnittää huomiota kun se on noloa lapselle)

Eikös tääkin sankari pitäis viedä jo ammattiauttajalle, kun eihän tuolla ole kyllä kaikki kotona:

Meidän hoitopaikassa ei kyllä kukaan ruokaile 40 minuuttia, ja mitä ne raivarit haittaa.

Meilläkään ei pueta väkisin. JOs ei homma hoidu, viedään lapsi hoitoon huopaan käärittynä ja pyjamassa. Kerran on tarvinnut viedä.

Muulloin on halunnut itsekin pukeutua.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat