Vierailija

Lemmikkimme kuoli tiistaina =( Olen surullinen ja ikävöin sitä. Kyseessä oli oikeasti ensimmäinen kerta kun menetän lemmikin.

Tiistaina tuntui siltä, että en ikinä enää voi ottaa eläintä kotiini. Tiedän, että mikään eikä kukaan voi korvata menetettyä lemmikkiä, eikä tuodä sitä takaisin, mutta... Tänään on tullut hirmu voimakas tunne, että on pakko saada uusi lemmikki, saman sorttinen kuin edellinen. Tiedän, että osa tunteesta on korvaamisen halua, mutta toisesta vastaavasta eläimestä puhuttiin jo edellisen lemmikkimme eläessä.

Onko tämä jotenkin sairasta? Pitääkö ihmiset minua hulluna jos hankin toisen lemmikin näin nopeasti? Pitäiskikö vielä odottaa?

Kertokaa te joille tämä on tutumpaa miltä teistä on tuntunut!

Kommentit (6)

Minusta on kurjaa ja oikeastaan surullista, jos ihminen ei pysty suremaan kuollutta lemmikkiä, vaan korvaa sen uudella, kuin jonkin esineen.

Itse olen itkuni itkenyt kaikkien lemmikkien kanssa, enkä pystyisi toista ottamaan ennen kuin surutyö on tehty. Olet kai sen velkaa perheenjäsenellesi?

Koiramme kuoli marraskuussa ja vieläkin se kirpaisee ja ikävä on. Juuri sitä koiraa, juuri sen koiran persoonallisuutta ja luonnetta vikoineen päivineen. Ei ole toista samanlaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jos eläimesi oli sinulle " henki ja elämä" niin älä ota heti uutta.. Jos eläin ei vastaakkaan entistä tai on jotain muita ongelmia niin väännät vaan veistä haavassasi. Odota pari kk ja katso asiaa sitten uudestaan.

Tämä suremis kysymys tuntuu ainakin tällä hetkellä olevan se suurin ongelma minulle itselleni. Eli helpottaisiko uusi " vauva" surua, vai pahentaisiko se sitä. Sen tiedän itsestäni, että kuolleen lemmikin merkitys ei katoaisi tai " huononisi" mielessäni uuden lemmikin myötä, kyseiset eläimet kun ovat niin yksilöitä, että ero olisi huomattava.

Pitää nyt ainakin mietisellä viikonlopun yli ja katsoa miltä maanantaina tuntuu.

-ap-

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat