Vierailija

Siis lapsen, ei äidin... ;)

Sivut

Kommentit (36)

Viidennen lapsen annoin imeä niin pitkään kuin hän halusi. Hän vieroittui itse 2 v 8 kk:n iässä. Neljää muuta imetin n. puolitoistavuotiaaksi. Itse pidän parhaana kuunnella lapsen tarpeita.

Siskoni imetti yhtä korvatulehduskierteistä ja huonosti nukkuvaa lastaan 2-vuotiaaksi. Lapsen sairasteluvaiheessahan imetystä ei oikein voi lopettaa.

Sisko laihtui aika kovasti ja lapsella on todettu hampaissa kiillevaurio. Sisko itse miettii, kävikö niin, että hänen elimistönsä rasvaliukoiset ympäristömyrkyt kuten dioksiinit lähtivät liikkeelle ja siirtyivät lapseen. Dioksiinihan aiheuttaa kiillevaurioita.

Eli itse en imettäisi noin pitkään! Lisäksi tuntuu, ettei siitä enää olis niin suurta hyötyäkään.

Meilläkin lapset nukkuivat vauvoina aika huonosti, heräilivät vähän väliä. Tuo imetyksen lopetus kyllä pikku hiljaa rauhoitti yöt. Tai johtuiko sitten jostakin muusta, mutta itse uskon kyllä imetyksellä olleen osuutta asiaan.

Jos mä vielä kolmannen saisin, niin imettäisin sinne 1-vuotiaaksi. Täysimettäisin 6 kk vanhaksi, jos vaan kaikki hyvin taas sujuisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

täällä on asiasta venkoilla kun kaikki asiaa tutkineet tahot tulleet siihen tulokseen että 6kk pelkkää äidinmaitoa ja 2v tai ylikin kiinteiden ohella olisi se kaikkein paras ja ideaalein toimintatapa.

Siinä ei paina paskankaan vertaa korvikefanaatikkojen kommentit.

Ensimmäistä lasta imetin 1v 9kk. Tuntui aika sopivalta iältä lopettaa imettäminen. Tämän toisen lapsen kanssa on ollut niin takkuinen alku, että en edes ole saanut vielä kunnolla käyntiin imetystä.

Ensimmäisen synnytin alateitse, maito alkoi tursuta kolmantena päivänä ja sitä riitti.

Toisen lapsen synnytin sektiolla ja hän joutui olemaan niin kauan lastenosastolla, että ehti tottua pulloruokintaan ja isoihin maitomääriin kerralla. Jospa se maito vielä alkaisi tulemaan kunnolla.

Nyt toinen lapsi on ihan pian vuoden olen miettinyt vieroitusta koska olisi tissillä kaiket yöt. Päivisin vain vähän maistaa. Kunhan saan tottumaan tavalliseen maitoon niin luultavasti lopetan.

paitsi että meillä se sopiva ikä oli 1,5 vuotta. 1 v 3 kk iässä vieroittaminen olisi ollut vielä tuskien taival. Onneksi ei tullut edes mieleen yrittää. :)

aivan loistava aika. Imetys loppui sitten kun lapsi oli siihen valmis, vierotus tapahtui noin viikossa. Lapsen mielenkiinto yhtäkkiä väheni ja siitä ole helppo lopettaa. Itsestäkin tuntui siltä että lapsi oli silloin just tismalleen oikean ikäinen luopumaan tissistä. Vielä kuukauttakin aikaisemmin tissi oli niiiiiin tärkeä ja pelkäsin (ihan turhaa!!!) ettei imetys lopu ikinä.

Olen imettänyt 3,5 vuotta jolloin lapsi vieroittui itsestään -tyytyväisenä ja hyvähampaisena!!

Mutta olin suunnitellut että 4v synttärit on takaraja, jos itse ei vieroitu.

Siis jos imetys on sujunut kaikin puolin hyvin siihen asti. Minä en ainakaan viitsinyt ruveta aikaisemmin vieroittamaan tissistä kun olis joutunut alottamaan pullotouhut, helpommalla pääsin kun imetin siihen asti että lapsi alkoi juoda mukista tavallista maitoa :)

Olen imettänyt kolme lastani, ensimmäistä 9 kk, toista 6 kk ja kolmatta 12 kk. Jokaisella kerralla on ollut joku vauvasta johtuva " syy" lopettaa. Olen tyytyväinen saavutuksiini ;-)

Esikoista imetin 1v9kk, ja numero kakkosen imetys on vielä käynnissä. Ajattelin jatkaa tonne n. 2-vuotiaaksi, jos sitä nyt vaikka yltäisi siihen WHO:n suositukseen asti =) Ykkösen imetys loppui koska olin raskaana ja halusin vierottaa taaperoimijän. Nyt ei ole raskaus suunnitelmissa, joten saas nähdä miten kauan tuo jaksaa tissitellä!

Tämä siis minulle sopiva aika, mua ei juurikaan haittaa jos joku haluaa imettää enemmän tai vähemmän. Vain sellaisia ihmisiä kavahdan jotka näkevät toisen imetyksessä jotain inhottavaa ja likaista.

Ohoh. Niin, minulla ei ole mitään erityisesti pitkää imetystä vastaan. Itse en osaisi ajatella 1-vuotiaankaan imettämistä, niin tuntuu erikoiselta tuo 2-vuotiaan (saatikka sitten 3-vuotiaan) imetys. Siksi tässä ihmettelen :)

nro 16, miksi sinusta tuntui aiodsti pahalta tuo 6 kk ikäisen vieroitus?

Minusta 6 kk on aivan riittävä imetysaika. Meillä esikoinen sai rintamaitoa 7 kk ja kuopus 6 kk. Viimeiset 2 kuukautta vähenemässä määrin. Viimeiset 4 viikkoa saivat rintaa vain öisin.

Alkoi tuntua tosi oudolta pitää rinnalla isoa poikaa, joka jo harjoitteli vaikka mitä temppuja. Vauva kuuluu tissille, meillä ei vauvoja enää 8 kk iässä ole ollut.

Mietin tuossa yhtenä päivänä, että olisi aivan luonnotonta imettää 3-vuotiasta. Perhekerhossa yksi äiti kertoi imettävänsä kerran päivässä myös esikoistaan, joka on nyt reilu 3 vee. Meillä on saman ikäinen poika ja en voisi kutellakaan iskeväni tuolle miehen alulle tissiä suuhun. En näe siinä mitään järkeä. Lapsea voi helliä muutenkin. Kolme vuotiaan imettäminen on joku äidin outo vinksahdus.

mielestäni ihan hyvä ikä vieroittaa. Ajattelin asian niin, että kun aloitin puoli vuotiaana kiinteät, niin vähän sen jälkeen totuteltiin samalla pulloon. Pari viikkoa meni tapellessa, mutta sitten pullo kelpasi hyvin, käytin alusta asti pelkkää vellituttia, sellaista " venttiilimallia"

Noin yksivuotiaaksi imettäminen on musta yläraja, sen jälkeen se ei liene tarpeellista.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat