Vierailija

Kommentit (25)

että minä olen ollut lapsen kanssa kotona 1,5 vuotta, isä käynyt töissä. Joten lapsi voimakkaammin leimaantunut minuun, VAIKKA isänsä todella hyvä isä lapselleen, viettää paljon aikaa lapsen kanssa ja on lapselle todella tärkeä. Silti äidin perään itketään, isän ei niinkään. Tottumiskysymys. Itse en lähtisi vielä (lapsi nyt vajaa 2) yöksi pois ellei olisi ihan pakko - tiedän että lapsi ei saisi pysyviä traumoja, mutta ikävöisi kovasti, kuten minäkin.

Ei siinä " max. niin paljon öitä erossa kuin lapsilla ikävuosia" -nyrkkisäännössä nyt olekaan kyse varsinaisesti ÖISIN erossa olemisesta vaan siitä, kuinka pitkään lapsi ylipäätään voi olla äidistä erossa. Ja luonnollisesti jos äiti on yön pois, erosta tulee pidempi kuin jos lähtisi aamulla ja tulisi illalla kotiin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mistä olet kuullut noin hurjan suosituksen?

" Niin monta vuotta erossa kun on ikävuosia" :-) Kyllä vuosikas jo vuodessa unohtaa niin äidin kuin isikin.. :-)

Mutta taukki täytyy olla, jos väittää että pikkuvauvalle on sama kumpi hoitaa; ei nimitääin ole.

1-v 4kk varmasti pärjää isän kanssa, tietysti riippuen myös lapsesta.

Vierailija:

[quote]

No mun käsittääkseni tossa " niin monta vuotta erossa kuin on ikävuosia" -suosituksessa

ei ole suinkaan kyse vain äidistä vaan molemmista vanhemmista yhteensä.

Vierailija:

</p> <p> <br /> Vierailija:</p> <p>[quote kirjoitti:

No mun käsittääkseni tossa " niin monta vuotta erossa kuin on ikävuosia" -suosituksessa

Olen itse hieman " omistava" lapsen suhteen ja isältä aukeaa kyllä purkit (lapsi syö kyllä isän tekemiä kasvis-lihasoseita ;) ) mutta taidan tosiaan uskaltaa jättää.. Tekee hyvää " korvaamattomalle" äipällekin (vaikka sydän saattaa särkyä ikävästä)

ihan palju parempi että äiti hoitaa aina ja äiti aina paras, ihan millainen vain äiti on paras! Kaljaäiti, huumeäiti, töissä oleva äiti ja isä kotona, kaikki paras silti äiti!

[color=red][size=7]♥[/color][/size]

Siinäpä vasta pulma. Meitä eläväisiä täällä pienen maan syrjällä on kyllä monenlaisilla lahjoilla varusteltuja.

Monella meistä on isä, joillakin Isä.

Tilanne vaikuttaa kyllä aika hm..surulliselta jos täytyy miettiä, voisko isä olla muutaman päivän lapsensa kanssa.

Taitaa isältä aueta tuo sikspäkki nätimmin kuin pilttipurkki. Harmi.

Millaisethan traumat lapsi saa, kun joutuu olemaan pitkään isänsä hoivissa, kun äiti joutuu olemaan sairaalassa? Kaippa ne nämä mummojen potkijat ovat sitten tällaisia tapauksia, kun äiti on jättänyt lapsensa isän hoiviin? Meillä ainakin isä hoitaa lapsiaan niin hyvin, että en itsekään paremmin hoitaisi (todella kultainen mies), pilttipurkitkin aukeaa paremmin kuin kaljapullot (kaljottelee todella harvoin, mutta urheilee sitäkin enemmän). Ja nyt varmaan sitten saan haukut, kun olen jättänyt 8 kk ikäisen lapsen isän hoiviin 3:ksi vuorokaudeksi ja ite humputellut laivaristeilyllä... Hyvin olivat pärjänneet ilman äitiäkin. Mitenkähän näiden Piia-Noora Kaupinkin lasten käy, kun äiti reissaa ympäri maailmaa ja isä hoitaa lapsia... Voi voi tätä maailman kauheutta.

Mun mielestä, jos isä on lapselle hyvä ja isän annetaan olla lapsen elämässä pienestä pitäen niin paljon kuin isä haluaa (eli äiti ei tunge itteään joka paikkaan... meille tästä varoitettiin perhevalmennuksessa, että äiti ei saa omia lasta kokonaan, vaan pitää antaa isänkin olla vauvan kanssa kahdestaankin), niin varmasti isä pärjää lapsen kanssa viikonkin. Se nyt vaan on niin, että jotkut äidit omivat sen lapsen itselleen, eivätkä anna isälle mahdollisuutta olla lapsen kans kahdestaan. Yks hyvä esimerkki on tuttavapiirissä. Hän raahaa vauvaansa mukana joka h....tin kokoukseen ja koulutukseen, kun hän on niin hyvä, ettei lasta voi millään muutamaksi tunniksi isälleen jättää =(. Itselläni on n. kuukauden vanhempi lapsi ja meidän lapsi on kyllä isänsä kanssa ollut näiden kokousten ja koulutusten ajan 4,5 kk ikäisestä lähtien eli siitä lähtien kun rupes huolimaan maitoa pullostakin. Kohta ollaan menossa taas 200 km päähän koulutukseen ja tämä rouva raijaa taas vauvan mukana (7 kk ikäinen). Minusta tuntuu, että lapsi kärsii enemmän tuosta reissaamisesta kuin isänsä hoidosta (opettaja). Ja varmasti muillakin osanottajilla olisi mukavampi koulutus ja kuulisikin paremmin kun ei ois huutava lapsi kokouksessa. Ja oishan se äidille itselleenkin virkistystä olla vähän aikaa erossa lapsesta, hän kun ei kuulemma saa edes nukuttua öitä kunnolla, kun vauva herättelee jatkuvasti.

Siis, eiköhän jokainen mieti omalla kohdallaan asian miten kannattaa tehdä. Itse seuraan ohjeviitteitä lapsi erossa äidistä niin monta yötä kuin on vuosia (esim. 1-vuotiaana 1 yö, 2-vuotiaana 2 yötä jne.). Kolmivuotiaani ei kyllä ole ollut vielä kertaakaan yökylässä, koska ei ole ollut tilannetta, jossa olisi pitänyt jättää yöksi.

Toisaalta jos kyseessä on oma isä, joka asuu lapsen kanssa ja on lapsi on tottunut siihen, että isä hoitaa yöllä niin eihän siinä ole mitään ongelmaa.

niin, vastaus siis ei suoranaisesti ap:lle ollut ;) vaan sille, joka ihmetteli että eikö tuon ikäiset nuku jo yöt..

Mutta ap: minusta sinä voit jättää lapsen isän hoitoon, jos lapsi on tottunut olemaan isänsä kanssa ja isä lapsen kanssa! :)

ei ole suinkaan kyse vain äidistä vaan molemmista vanhemmista yhteensä. Eli että jomman kumman kanssa lapsi kyllä pärjää huomattavasti pitempään ilman traumoja. Muuten kai kaikki rauhanturvaajien, merimiesten ym. keikkatyöläisten lapset olis traumoja täynnä??

Ai niin, mut täällähän oli tää, et äiti on vastuussa lastenhoidosta ja isit hankkii elannon. Sori.

Jouduin olemaan raskauden vuoksi sairaalassa ja ottivat esikoisen mukaan lomalleen sillä aikaa. Tuttavapsykiatri kyllä maalaili piruja seinille, mutta tunnen ja tunsin lapseni niin hyvin, että tiesin hänen nauttivan matkastaan. Olivat ja ovat tosi läheisiä isovanhempien kanssa. Vieläkin muistelee sitä mukavaa matkaa. Voihan sen tietenkin kääntää niinkinpäin, että olen huono äiti, koska ei ikävöinyt mua =)

On iloinen ja sosiaalinen, antelias, hyvät numerot koulussa, älykäs, mahtava kiltti, suukottaa äitiä ja sanoo rakastaa, rakastaa! Ei mummonpotkija ollenkaan! Kun äiti voi hyvin, on lapsi onnelinne! Vanhempien parisuhe on lapsen koti!

eikös isä ole toinen lapsen elämän tärkeimmistä ihmisistä? jos isä on ihan normaalisti kuvioissa tai tarkoitan että tottunut lastaan hoitamaan ihan arkisin, tietysti lapsen voi jättää isälleen! minä ainakin uskaltaisin jättää, mutta varmaan itse ikävöisin niin että siksi joutuisin harkitsemaan...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat