Vierailija

Sivut

Kommentit (26)

Käy vain pari kertaa viikossa kaupassa. Älä mene kuluttamaan aikaa vaateekauppoihin ja muihin kivoihin kauppoihin, koska silloin tulee usein ostettua heräteostoksia.

Lopeta turhien lehtien tilaukset. Kirjoita eneään maileja kuin puhut puhelimessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

- Haen ruoat tarjouksista (eli monesta kaupasta)

- Teen itse ruoat en osta aineksia juurikaan (mutenkin syödään aika askeettisesti, mutta kuitenkin hyvin, ei sairastella)

- Kun teen uuniruokaa, samalla leivon ja teen sämpylöitä jne.

- Ei räpsytellä valoja turhaan.

- Viikonloppuisin tehdään ehkä pitsaa ja vuokrataan leffa (ei tilata pitsaa ja mennä elokuviin)

- Ei ajella turhaan autolla vaan kävellään ja käytetään julkisia.

- Ostan käytettynä/kierrätettynä lähes kaiken (periaatteesta enemmän kuin taloudellisista syistä).

- Harrastetaan kirjastoa, hiihtoa, pulkkamäkeä, luistelua, ilmaismuseoita ja tapahtumia kesällä uintia maauimaloissa (onneksi asutaan Helsingissä niin täällä on tekemistä laidasta laitaan, myös täysin ilmaista!)

Tässä tärkeimmät säästövinkit, itse elämme näin ja meidän perhe lyhentää kivasti lainaa kuukaudessa ja säästää matkakassaa 400e kuussa. + koskaan ei ole tarvinnut elää nolla tilillä.

Keskitettiin ruokaostosten tekeminen minulle (mies sortuu enemmän herkkuihin). Pyrin käymään kaupassa kerran viikossa ja täydennän tarvittaessa. Ostan pakastimeen jos hyviä tarjouksia. Käytän ostoslistaa, jonka teen suunnittelemani ruokalistan pohjalta. Jogurtti ostetaan kilon tölkeissä, suositaan puuroja ja kiisseleitä aamu-, ilta- ja välipalana. Leivon sämpylöitä ja leipää itse...jne jne. Isot säästöt saa loppujen lopuksi aika pienillä jutuilla!

Lisäksi kannattaa katsoa missä tankkaa, kilpailuttaa pankkia, vakuutusyhtiötä jne. Turhat lehtitilaukset olen lopettanut, en kuulu kirjakerhoihin... Onhan noita kikkoja!

Näin voit oikeasti säästää rahaa paremmin kuin tyyliin " kerää voirasiat ja käytä niitä pakastusastioiden sijaan, kymmenen vuoden kuluttua sinulla tsiljoona voirasiaa ja olet säästänyt 10 euroa" Jihuu!

Vierailija:

Lainaus:

Näin voit oikeasti säästää rahaa paremmin kuin tyyliin " kerää voirasiat ja käytä niitä pakastusastioiden sijaan, kymmenen vuoden kuluttua sinulla tsiljoona voirasiaa ja olet säästänyt 10 euroa" Jihuu!

Säästötili on todellista säästöä.

ota kauppaan omat ostoskassit mukaan, vertaa kilo- ja litrahintoja ja osta halvinta, osta karkkia vasta seuraavalla kauppareissulla, laadi ostoslista, mene kauppaan kylläisenä jne.

Mä luulen että meilläkin pärjättäis viikko ihan hyvin kaapista löytyvillä ruoka-aineilla =)

Jos syötte vaaleeta leipää, ala tekemään itse sämpylät.

Kannattaa käydä kaupassa mahdollisimman harvoin ja ostaa suuria eriä, jos on tarjouksia.

Heräteostokset pois, kannatta muistaa että karkkien/herkkujen pois jättäminen on hyväksi myös kropalle =)

Itse vaihdoin halpis meikkeihin, kun totesin että en huomaa mitään eroa kalliimmissa ja halvemmissa ripsareissa..Eli nyt ostan Sokoksella myynnissä olevaa Wet ' n' Wild sarjan meikkejä, jossa esim. ripsari ja eyeliner maksaa 2,90 kpl..muistaakseni.

Osta ruoka tarjouksista, pakasta tarjouslihaa, leivo leipä itse, osta vaatteet alennusmyynnistä, lapsille isojakin kokoja jos on edullisia (esim. ensi talevn ulkovaatteet kevään alennusmyynneistä) älä sorru heräteostoksiin sen enempää ruokakaupoissa kuin muissakaan kaupoissa...

Itse en ymmärrä tuota rahan laittoa eri tilille. Onko teillä sellainen tyyli, että kaikki tuhlataan mitä tilillä on ja säästöä syntyy vaan jos tilillä ei ole rahaa?

Meillä on jatkuvasti tileillä rahaa ja silti koko ajan elellään näiden ylläolevien periaatteiden mukaisesti. Tai sitten ei elellä, mutta se on tietoista tuhlaamista, eikä silloin tarvitsekaan miettiä, että onko mulla varaa tähän kahvilakäyntiin vai ei... Pääsääntöisesti ostoperiaatteet kuitenkin säästäväisiä.

Ja kun tilille on jäänyt tarpeeksi rahaa lojumaan, laitetaan se vaikka ylimääräiseen asuntolainanlyhennykseen.

Prismassa kassillinen maksaa 20 euroa ja saman saa Lidlistä 10 eurolla. Ja tämän olen ihan tarkistanut ja vielä useamman kaverin kanssa tehtiin tämä " tutkimus" . Ne Bonukset onkin juuri niitä minkä takia kannattaa keskittää " Maksa meille euro niin saat puupennin puolikkaan takaisin" , kaikkeen halpaan sitä ihmiset meneekin! Mielummin säästän 10 euroa kauppareissulla kuin " säästän" 3 senttiä bonusostoksilla.

Itselläni mies alkoi " urputtaa" kun kodin talouskustannukset alkoi nousta...huomasin sen itsekin. Ostin liian kallista ja hyvää ruokaa, en varsinaiseti heräteostoksia. Prismassa ja Lidlissä käyn molemmissa, riippuen tuotteista mitä tarvitsen. Lidlin avulla kulut ovat jo laskeneet.

Vaatteisiin en laita niin paljon kuin sinkkuna. Mutta oma vaiva siinä on kun juoksee tarjousten perässä ja alemyynneissä. Mutta onhan se toisaalta kivaa kun sitten huomaa, että tilillä on vieläki rahaa, vaikka olisi ostanut jo paljon kaikkea. Kaikki eivät silti siihen vaivaan ryhdy.

Yksi hyvä keino oli myös kilpailuttaa vakuutusyhtiöitä, pankkeja ja muita palveluita, joista maksaa, erot ovat aika suuria!

Osta käytettynä mitä voit.

Suunnittele ateriat etukäteen, niin jääkaappiin ei tule tavaraa, jota et käytä ja se pilaantuu.

-oppia ikä kaikki-

Meilläkin on juuri tänään pitsa- ja leffailta - siis itse tehtyä pizzaa ja vuokraleffa :) Jos tilaisimme pitsat ja kävisimme elokuvissa, tulisi monta kertaa kalliimmaksi. Lapsista on hauskaa käydä viikonloppuna kirjastossa, sieltä lainataan iso kasa kirjoja ja lehtiä joita luetaan koko perheen kesken, ja ihan ilmaiseksi.

Lomareissut yms. on sitten asia ihan erikseen, mutta näillä arkisilla vapaa-ajanviettovalinnoilla perhe voi säästää tosi paljon rahaa.

tee oikein paperille lista johon merkkaat kustakin kaupasta ostamasi samat tuotteet.

(tuotteiden tulee olla sellaisia joita joka päivä ostaisitte ja oikeasti tarvitsette)

Listaa ainakin 20 tuotetta niin näet todellisuudessa mikä kauppa on sinulle se halvin!

Vierailija:

Lainaus:

lidlin ja prisman tuotevalikoima ei ole sama, joten hinnatkaan ei samat.

Riippuu siitä mitä ihmiset haluaa ostaa,

en minä ainakaan osta aina välttämättä sitä halvinta tuotetta vaan sen parhaan makuisen.

joskus siitä saa maksaa enemmän kun jostain esim. euroshopperin tuotteesta mutta ne halppismerkit on välillä ihan hirveitä!!!

miettinyt tuota bonus ja plussa systeemiä. Jostain kauttahan kaupat ottaa takaisin maksamansa hyvitykset. Toisaalta minkään kaupan hyvityksillä ei kuitenkaan vielä " lyö rahoiksi" . Kaupat saavat kyllä ihmisten ostoskäyttäytymisestä paljon tietoa. Samalla asiakkaat jäävät koukkuun yrittäessään saada mahdollisimman paljon hyvitystä. Eli summa summarum kauppa hyötyy viimekädessä.

Olikohan vähän sekava, täytyy varmaan mennä nukkumaan.

Arki- ja juhlakosmetiikka erikseen. Kaikki vaatteet alesta tai kirpparilta. Käy kirjastossa lukemassa/lainaamassa. Varaava takka, kilpailuta sähkö.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat