Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Rv on nyt 37+1 ja n. viikon verran on supistellut tasaisesti pikku hiljaa. Ihan näin istuessa supistuksia tulee ja menee koko ajan, ja liikkeelle lähtiessä supistus tulee heti. Seisaalleen nousu jo aiheuttaa sen, että maha on ihan puikulana, ja esim. lumenkolaus ja 2,5v:n rattaiden työntö alkaa olla aika rankkaa.

Kipeitä nuo supparit ei oikein ole, vain makuulla ollessa tuntuvat vähän ilkeiltä.

Mitä arvelette, joko nämä saattaisi olla kohdunkaulaan vaikuttavia suppareita?

Esikoista odottaessa ekat supistukset tulivat maanantaina, ja siitä lähtien niitä tuli koko ajan tälleen pikku hiljaa. Loppuviikkoa kohti napakoituivat ja tihenivät niin, että perjantai-iltana lähdettiin synnärille. Sitä en muista, että olivatko maanantaina ihan vastaavia kuin nämä nyt, vai kipeempiä. (Tuskin kovin kipeitä, kun ainakin puuhailin vaikka mitä ja kuljin kaupungilla jne.)

Please, kertokaa mulle, että joo, kyllä synnytät vkon sisällä - esikoisen hoito kun järjestyisi nyt paaaaaljon helpommin kuin 3 vkon päästä LA:n aikaan...

Kommentit (1)

En siis osaa oikeastaan vastata kysymykseesi, mutta ajattelin kirjoittaa kannustavat terveiset, sillä itse odottelen myös jotakin tapahtuvaksi. Mulla on rv 37+2 tänään, ja reilu viikko sitten (rv 35+6) alkoivat oikein kunnon supistukset, jotka kestivät läpi yön ja aamun. Lähdimme silloin jo sairaalaan, mutta kas vain, aamupäivän kuluessa supparit vaimenivat vähä vähältä... Sen jälkeen tämä reilu viikko on mennyt juuri noin kuin kuvailit. Supistuksia on joka päivä, välillä enemmän välillä vähemmän, reilumpi liikunta lisää niitä, makuulla tuntuu jomotus enemmän kuin liikkeellä. Välillä olo on taas ihan " normaali" .

Mulla oli eilen neuvolalääkäri, joka tunsi sisätutkimuksessa jo oikein hyvin vauvan pään, joten alhaallahan se tirppana jo on. Kohdunkaulaa lääkäri ei " löytänyt" ?! Sanoi sen johtuvan siitä, että joko supistukset ovat jo lyhentäneet kohdunkaulan tai sitten vauvan pää painaa sitä niin, ettei hän pääse enää siihen käsiksi... Tämä kyllä vähän minua ihmetytti.

Ilmeisesti sillä voi olla aika paljon merkitystä, milloin esikoisesi on syntynyt. Meillä ensimmäinen tuli maailmaan rv 38+4, joten minulle ainakin on sanottu, että todennäköisesti toinenkin tulee maailmaan ennen laskettua aikaa. Lääkäri käski pitää sairaalakassin valmiustilassa... Joten toiveita varmaan on, että vauva syntyy jo pikapuolin ;-) Tsemppiä sinullekin viimeisiin päiviin (toivotaan että ei mene viikkoja)!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat