Vierailija

Mitä luette juuri nyt. Mulla on menossa Craftonin aakkosdekkarit. Tykkään ja inhoan Kinsey Millhonen hahmoa yhtä aikaa.

Yritin yksi päivä aloitella taas kerran Donna Leonen Venetsia-sarjan dekkaria, mutta Brunetti on mielestäni niiiiiiin naisellinen hahmo. Minusta naisen ei tavallisesti kannata yrittää kirjoittaa mieshahmoa ja toisin päin. Poikkeuksen tekee Cunninghamin Tunnit, jonka Mrs. Brown on salaa kopioitu omista aivoistani.

Suosikkidekkaristini on Åke Edwardson ja yleensä pohjoismaiset dekkaristit. Heillä on lopun takaa-ajokohtaus yleensä aika maltillinen.

Kommentit (4)

Lehtolaisestahan tietysti kaikki alkoi, mutta muitakin hyviä on sittemmin löytynyt. Tai itse asiassa Pirkko Arhippa oli ensimmäinen naisdekkari johon olen tutustunut ja hyväksi havainnut.

Muutenkin pidän naisten kirjoittamista dekkareista, englantilaiset on ihan huippuja. Niitä on kiva myös tv:stä seurata, siis kirjoista tehtyjä tv-sarjoja/elokuvia.

Tietty Agatha Christie on ihan ehdoton, mutta Maria Lang, Christien ruotsalainen hengenheimolainen saattaa välillä jopa päihittää murhamamman.

Olen siis perinteisten dekkarien kannattaja. Viimeksi olen tutustunut kuitenkin mieskirjailijaan, olen lukenut Jarkko Sipilän kirjoja.

Henning Mankell suosikki nro 1. Leena Lehtolaisestakin pidän, samoin noista Donna Leonin kirjoista, ne ovat kyllä jo viihteen puolella. Anna Jansson on myös OK.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat