Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Minusta ainakin on kamalaa, kun molemmat vanhemmat haluavat luoda uraa täysillä, lapsen kustannuksella. Ihailen usein töihin mennessäni niitä huivipäisiä mammoja, jotka kiireettä temuavat puistoissa lastensa kanssa. Toivottavasti saan joskus liittyä heidän seuraansa.

Kyllä naisten pitää olla kotona lapsia hoitamassa ainakin muutaman vuoden. Taloudelliselle pakollehan ei voi mitään, joten silloinhan molempien palkkaa tarvitaan. Mutta " elämän varallisuuden komeileva näyttäminen" ei saisi tapahtua lastne kustannuksella.

Kommentit (11)

Tuossa muslimien (ja monen muun kulttuurin) mallissa on se hyvä puoli, että kotia ja perhettä hoitavaa naista ei pidetä jonain epäpätevänä luuserina ja siivelläeläjänä, kuten täällä, vaan hänen työtään arvostetaan. Tässä länsimaisessa ajattelussa minua häiritsee toden teolla se, että ihmisen arvo mitataan hänen taloudellisella tuottavuudellaan. Kodin ja perheen eteen tehty työ ei ehkä tuota, mutta sen arvoa ei voikaan mitata rahassa.

Itselläni on tuttavaperheitä Tunisiassa ja heidän luonaan vieraillessaan olen ihaillut sikäläisiä kotiäitejä ja -rouvia, jotka eivät todellakaan ole mitään lattianrakoon alistettuja raukkoja, vaan kuin kuningattaria kodeissaan, jotka selvästi tuntevat ylpeyttä työstään kotona. Tietenkin on väärin, jos joku pakotetaan jäämään kotiin vasten tahtoaan, mutta ei sekään oikein ole, että kodille ja perheelle elämänsä omistavan naisen ajatellaan jotenkin tuhlaavan aikaansa, koska hän ei tuota rahaa.

juttua, että höh. Siellä ei maksa yliopisto mitään, ei maksa terveydenhoitokaan tms. Palkat on hyvät, veroja ei makseta. Valtio antaa naimisiinmennessä parille $260 000. Että just just...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ei tuo tapa nyt pelkästään islamilainen ole. Mut ei sen väliä.

Itse olen kiertänyt muslimimaita usemman ja huomannut saman ilmiön. Naiset nimittäin tosiaan ovat kotona lasten kanssa, mutta ei se siihen jää. He tekevät siellä esim. kaikkein raskaimmat työt puuvillapelloilla ja sitrusviljelmillä ym. Miehet myyvät nahkatakkeja turisteille tai muuta krääsää ja pyytävät heitä illalla ulos hurvittelemaan, flirttailevat ym. Joten nostan todella hattua niille naisille, työkuvaan ei todellakaan kuulu pelkät lapset ja kodinhoito, miehet pääsevät siellä niin helpolla, koska sattuvat olemaan miehiä. Voi että v....i niiden naisten puolesta!!!! Eläköön Suomen naisten tasa-arvoisuus ja vapaus ainakin jossakin mielessä paremmin!

-minä-

En kertakaikkiaan viihdy kotona kovin pitkää aikaa. Olen lähtenyt molempien äitiyslomieni jälkeen heti töihin.

Nyt olen ollut 6 vko sairaslomalla ja pää on yksinkertaisesti halkeamispisteessä.

hän saa saman palkan kuin mies samasta työssä ja hänellä on oikeus pitää oma palkkansa täysin itse! Mies sen sijaan on velvollinen jakamaan ensimmäisenä omasta palkasta vaimolle ja lapsille tarvittavan osuuden.

Ja täällä ihanassa Suomessa naisen euro on enää noin 75snt.

Vierailija:

Lainaus:

Ei tuo tapa nyt pelkästään islamilainen ole. Mut ei sen väliä.

Itse olen kiertänyt muslimimaita usemman ja huomannut saman ilmiön. Naiset nimittäin tosiaan ovat kotona lasten kanssa, mutta ei se siihen jää. He tekevät siellä esim. kaikkein raskaimmat työt puuvillapelloilla ja sitrusviljelmillä ym. Miehet myyvät nahkatakkeja turisteille tai muuta krääsää ja pyytävät heitä illalla ulos hurvittelemaan, flirttailevat ym. Joten nostan todella hattua niille naisille, työkuvaan ei todellakaan kuulu pelkät lapset ja kodinhoito, miehet pääsevät siellä niin helpolla, koska sattuvat olemaan miehiä. Voi että v....i niiden naisten puolesta!!!! Eläköön Suomen naisten tasa-arvoisuus ja vapaus ainakin jossakin mielessä paremmin!

-minä-

Verotus on sen verran raakaa meillä että useimpien naisten on pakko mennä töihin että perhe tulisi toimeen. Ei se ole mikään vaihtoehto vaan ihan käytännön sanelema pakko. Joku vois jopa haluta olla kotona mutta sitähän ei tässä yhteiskunnassa oikein suvaita.

Mä tunnen muslimiperheen jossa mies, KORKEAKOULUTETTU, kotona lasten kanssa, OMASTA tahdostaan, ja nainen, KORKEAKOULUTETTU, käy töissä, OMASTA tahdostaan. Ovat tosi kiva perhe!

ite haluaisin kans temuta lasten kanssa kouluikään saakka, kunhan vaan joku maksaisi laskut. Oikeesti vituttaa, kun on pakko mennä töihin! Miksei Suomen valtio tue kotihoitoa paremmin, johan kunnallinenkin päivähoito kustantaa melkoisesti. Miksei sillä rahalla voisi tukea kotiäitejä?

tuntuu että nykyään ihmisillä ei oo mitään hyvää sanottavaa liittyen islamiin. Minä itse olin 3 vuotta kotona kolmannen lapsen syntymän jälkeen ja sitten lähdin opiskelemaan. Mies otti virkavapaata puoleksi vuodeksi töistä ja hoiti pienintä lasta kotona ennen kun kunnalta saatiin hoitopaikka. Meillä nämä kulttuuri jutut ei ole kamalasti vaikuttanut arkipäiviin, ja mieskin on hyvin eurooppalaistunut vaikka harjoittaakin islamia päivittäin. Että tälleen meillä.

Vierailija:

Lainaus:

En kertakaikkiaan viihdy kotona kovin pitkää aikaa. Olen lähtenyt molempien äitiyslomieni jälkeen heti töihin.

Nyt olen ollut 6 vko sairaslomalla ja pää on yksinkertaisesti halkeamispisteessä.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat