Seuraa 

Sivut

Kommentit (28)

Saamattomuus on kyllä toden totta täälläkin valtaamassa alaa :I Siis etenkin kun kysymys on siivoamisesta. Sellainen, mihin energiaa riittäisi varmaan loputtomasti, olisi vauvan tavaroiden kollaaminen. No, sen olen vakaasti päättänyt jättää lähemmäs laskettua aikaa. Olen jo aikaisemmin setvinyt edellisten vauvan vaatteet, joten mitään varsinaista etsiskelyä niihin ei enää liity - sen kuin vain etsii niille sopivan paikan :) Miehelle lupasin, että tälle vauvalle ei sitten osteta mitään, mitä ei ole pakko, kun edellinenkin oli tyttö ja vaatteita pitäisi olla yllin kyllin. En ihan ole pysynyt lupauksessani, kun noi pienet vaatteet vaan on niin iiiiihania... ;)

(.) vähän huolestuttaa, parina päivänä liikkeet ovat nimittäin olleet aika vähissä :( Siis kun verrataan vaikka toissa päivään. Etenkin viime yönä (kun heräilin noin sata kertaa kääntämään kylkeäni) kiinnitin ihan huomiota siihen, etten sitten vissiin ollut masuasukin kanssa ollenkaan samaan aikaan hereillä. Kohta pitäisi varmaan tehkä liikelaskentaa, ennen kuin joudun aivan paniikkiin. Meillä on neuvolassa puhelinaika vain tunnin päivässä - tosin ei se neuvolan täti oikein puhelimessa pysty mitään tekemään :Z Vetäisin just rivillisen Fazerin sinistä, jos se vaikka saisi vähän liikettä tonne masuun...

Ja tietenkin viikonloppu tulossa, kun on tämmönen " ongelma" :/

Ajattelin sillä pärjätä kevään ja kesän viileät ilmat. Sen kanssa vauvan voi laittaa myös turvakaukaloon. Ollaan testattu nuken kanssa ja mielestäni toimi hyvin. Nukke tosin oli vastasyntynyttä isompi, mutta eiköhän se vauvan kanssakin toimi.

Välillä on ollut puhetta vatsan naksumisesta ja olen pohtinut miltä se mahtaa kuulostaa. Nyt oon pari kertaa kuullut terävän naksahdusäänen ja voisin kuvitella, että se on just sitä kalvon naksahtelua.

Se Aventin rintapumppu ei taida hinnaltaan olla niitä kalleimpia. Sitä vois harkita. Itsellä esikoisen synnyttyä toinen rinta tuli tosi kipeäksi enkä pystynyt sillä imettämään eli pumpusta oli iso apu kivun ja maidon tulon laukaisemiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vihdoin sain niskasta kiinni kirjoitella kuulumisia. Viime neuvolassa terkkari kuunteli vauvan sydänääniä ja kuuli jonkun sivuäänen, jonka takia sain ens tiistaiksi äitipolille ajan, ajavat sydänkäyrää ja ultraavat. Kyselinkin tuolla aiemmin että onko kellään kokemuksia tämmöisestä.. Olen ollut huolesta mykkyrällä siitä saakka ja vielä muutama päivä pitäisi jaksaa. Stressaaminen on ihan selvästi aiheuttanut enemmän supistuksia, joita ei mulla aiemmin kuitenkaan ole hirveesti ollut. Olen yrittänyt ottaa rauhallisesti ja ajatella positiivisesti, mutta aina välillä pelko-peikko nostaa päätään ja kuvittelen vaikka mitä, raskasta.

Positiivisia ajatuksia kaivataan! ;)

Lisäksi juuri eilen sain syötyä loppuun tuhdin antibioottikuurin vyöruusuun (kaiken maailman vaivat ne voi raskausaikana tullakkin!) Olin huolissani myös tästä antibioottikuurista mutta siitä lääkäri vakuutti ettei mitään huolta ole, voi syödä turvallisin mielin.. Muuten kaikki ihan kohdallaan neuvolassa. Välillä vaan meinaa olla siipi maassa ja mielialat vaihtelee..pelottaa että saadaanko täältä masusta vielä terve vaavi maailmaan.. Tämän pelon kanssa en varmaan ole yksin.

Muuten kuuluu hyvää, vihdoinkin löytyi mieleinen asunto ja kauppoja on kovasti tehty. Muuttamaan päästään vielä ennen vauvan syntymää. Olen antanut myrskyvaroituksen kaikille sukulaisille ja ystäville, apua todella kaivataan jotta sujuisi mahdollisimman sutjakkaasti. Muutto olisi n. 3 vkoa ennen laskettua aikaa..että kiirusta voi pitää. Onneks matka ei ole kuin about 200m. Että sen puoleen ihan ok.

Itse ajattelin ostaa vauvalle (la 20.4) kevyen topatun haalarin, en tiedä mikä virallinen nimi sille olis, mutta näin yhdessä kaupassa, uskon sen olevan ihan passeli kun ulkoilemaan pääsy voi hyvinkin mennä toukokuun puolelle. Villavaatteita voi sitten tarpeen mukaan laittaa alle. 62 cm ajattelin ostaa, vaikka voi olla kyllä hiukan iso, mutta sopiipahan villavaatteet alle. Lakki on vielä harkinnassa..täytynee lähteä tutkimaan ens viikolla kauppojen tarjontaa. Suomen kelit on vaan niin arvaamattomia, joten hankala näin etukäteen ostaa ;)

Rintapumpun ja itkuhälyttimen hankintaa vielä mietin, että ostaisko sitten vasta kun niitä tarvii, vai oisko ne hyvät olla jo valmiina. Itkuhälytin ainakin ei ole välttämättömyys just ekana päivänä, eli varmaan kyllä kerkeää kaupasta hakea myöhemminkin. Rintapumpun taidan investoida jo valmiiksi.

Semmoista, nyt taidan ottaa itseä niskasta kiinni ja lähteä leipomaan mustikkapiirakkaa, kun mieskulta sitä niin kauniisti eilen illalla pyysi ;)

Hyvää illanjatkoa kaikille!

Marty 34+1

miten nää viikot hujahtaa..kohta meillä on kaikilla nyytit kainalossa=). olenkin sitten koko illan yksin kotona...mies lähti yötöihin ja tyttö isällään viikonlopun...kävin ostamassa suklaata että jaksaa illan olla yksin=) toiset nauttii yksin olosta, mutta olen itse toivoisin että mies olisi vieressä nukkumassa. mut täytyy nyt yrittää nauttia kun vielä pystyy..

masussa käy vallaton jytke, johtunee suklaasta mitä rohmuan vähän väliä=) maanantaina neuvola, saa nähä miten on painoa tullut, tähän asti vaan n7 kiloa. sitten on sairaalaan tutustuminen, minähän jo paikat tunnen mutta mies halusi käydä, tämä on siis hänen eka lapsi. mutta nyt lähen löhöilemään ja lukemaan vauva lehtiä...sain kassillisen kaverilta=)

peetu 32+6

...kun nyt vielä jaksetaan pakkasessa kärvistellä! Kyllä tuo aurinko alkaa jo silti kivasti lämmittämään....

Monen mielestä tämä on just hyvä aika olla raskaana, ei ole kesän helteet, eikä kylmä pitkä talvi edessä, vaan jo pian takanapäin! :)

Mun kädet jo syyhyis päästä laittamaan meen terassia, siellä ei ole nyt tietty mitään, kun muutettiinkin tänne vasta syksyllä, eikä silloin ollut enää terassikelit. Nyt sitten täytyy hankkia puutarhakalusteita ja kukkia jne....Ja sitten saapi istuskella auringossa ja tuuditella siinä vauvelia, ja nauttia elämästä!:) Oikein sellaisia ruusunpunaisia ja kesäisiä ajatuksia! Mutta piristää kummasti kun ajattelee kesää!

Omaan napaan ei mitään uutta, olo on ollut aika hyvä. Yöllä tosiaan herää aina kääntämään kylkeä, mutta nukahdan sitten hyvin uudestaan. Masuasukki liikkuu tietysti eniten juuri silloin, kun käyn pitkäkseni nukkumaan, mutta mukavaahan se on niitä liikkeitä kuulostella. Välillä tosiaan tuntuvat silti aika epämiellyttäviltäkin, kun alkaa pikkuisella jo olemaan ahdasta! Vatsanahka paukkuu.....ja mulla on aivan kaameat punaiset arvet koko alavatsalla. Jotain positiivista, ettei niitä itse näe enää kuin peilin kautta...ja peiliin ei tule juuri kurkittua. Ja se näkyy! Tänään sentään laitoin vähän ripsariakin silmiin, kun tulee illalla vieraita. Mutta tosiaan, minne ne säteilevät raskaana olevat on kadonneet? Nyt kun olisi kerrankin aikaa huolehtia itsestään ja laittaa hiuksiakin nätisti jne, niin mitä vielä, tukka pystyssä ja jotkut iki-ihanat lökäpöksyt päällä.....

Kyllä alkaa jo malttamattomana odottaa tuota huhtikuun alkua, mulla on la 8.4. Jos nyt vauveli aikoo sinne asti yksiössään asustella, vuokrasopimusta jatketaan kyllä mielellään ainakin maaliskuun loppuun....vaikka kovin jo haluaisi mahasta eroon ja vauvan syliin. Kukahan sen ensimmäisenä meistä syliinsä saa?

Mimoskainen rv 35+6

aamulla oli 19 ja nytkin vielä 13..

mulla on nyt ne maksa-arvot nousseet jo aika huimasti ja ensi viikolla onkin aika sitten äitipolille! saapas nähdä millon päättävät sitten käynnistää synnytyksen sillä sehän tässä joka tapauksessa nyt on edessä!

ei tiedä vaikka vauva putkahtaa maailmaan jo tässä kuussa.ihon kutina on jo melkoinen välillä..tekisi mieli jollain oikein karhealla harjalla hinkata..tosi tympeä vaiva! ei kait täs muuta pitää lähteä tyttöä herätteleen,nukkunu jo 3 tuntia päikkäreitä..

..ja viikkojen mennessä näin nopsaan, siihen ei tosiaankaan ole enää kuin hurahdus vain!

Täälläkin on kova pakkanen, ja aurinkokaan ei ole pilkistelemässä. Vähän täytyisi kuitenkin uskaltaa nenäänsä ulkona näyttää...

Mua on, Ponnari, myöskin muutamana viime viikkona vaivannut saamattomuus ja jonkin sortin alakuloisuus. Liekkö siihen syynä hormonit? Ammatillinen alakulo on kertakaikkisesti ottanut vallan, kun tuntuu, etten osaisi työstäni enää yhtään mitään, ja sitä sitten märehdin. Ja tuo ulkonäkö on NIIIIIIN ennen näkemättömän hiipunut, että olo tuntuu tosiaankin harmaalta hipolta. Missä on se raskaana olevan naisen säteily?! Ehkä näihin päiviin kaipaisi hiukan jotakin piristystä, josko silloin hermot säilyisivät paremmin lastenkin kanssa, eikä tulisi päästeltyä sammakkoja suustaan pitkin päivää...

Tällaista vali-vali-valitusta siis tänä perjantaina!:)

(.)ei mitään uutta. Sitä lasketun ajan lähestymistä rupeaa vain enemmän ja enemmän miettimään, ja kyllähän se pelkkä ajatuskin

H-hetkestä pistää pientä paniikkia kasvamaan!! Liikkeitä tulee täälläkin onneksi reippaanlaisesti, nytkin ilmeisesti nyrkkeillään=)

Miehen kotiuduttua tänään töistä, lähdetään ajelemaan mummoloihin. Ensin yksi yö anoppilassa, ja sitten mun vanhempieni luokse. Lapsilla siis touhua luvassa:)

Mukavaa perjantaipäivää!

tilda ja jytky 33+5

Se on yhdellä kädellä käytettävä ja minusta siinä ei käsi väsynyt pumppailleissa. Ensin alkuun tuntui, että sen imuteho oli jotenkin huono, mutta se osoittautui höpöhöpöksi. Olin vaan sairaalassa tottunut sellaiseen valuraudasta tehtyyn Neuvostoliittolaiseen sähköpumppuun, joka meinasi aina viedä koko tissin mennessään ;)

Täällä kans kärsitään saamattomuudesta. Pitäisi alkaa tehdä perjantai-siivousta mutta ei vaan pääse tietsikan äärestä pois millään...

Tyttö katsoo lastenohjelmia ja poika on päiväunilla, joten nyt on hetki omaa aikaa...

Eilen kävin lääkärissä ja olimme yhtä mieltä siitä, että synnytys tapahtuu etuajassa, ehkäpä jo maaliskuussa. Olemme kyllä miehen kanssa veikanneet, että syntyy tietty aprillipäivänä niin kukaan ei usko kun ilmoitetaan asiasta. Neuvolan mukaan LA on siis 12.4 (äitiyspolin mukaan 7.4) mutta kohdunsuu on jo pehmeä ja kohdunkaulaa 1cm jäljellä. Lapsen pää on myös jo laskeutunut aika alas. Meinaan kyllä ensi viikolla lähteä vielä Vuokattiin hiihtelemään ja kylpylään läträämään. Pääseehän sitä sitten Kajaaniin synnyttämään :)

RV 35 + 2

Sain viimeksi sairaalasta sen " neukkupumpun" kotiin lainaksi, luovutin siis maitoa pari kuukautta ja sen jälkeen maidontulo tasaantui ja riitti vain omalle murulle. Jotenkin olen nytkin laskenut sen varaan enkä ole omaa pumppua vielä ostanut.

2004 tammikuussa syntynyt tyttömme tuli sairaalasta kotiin päässään kypärämyssy, sitten oli se valkoinen äippäpakkauksen pipo, se on aika pikkuinen ja siihen lisäksi oli vielä fleecepuvun huppu ja toppahaalarin huppu. Olen tälläkin kerralla pakannut samaisen pipon pojalle, onneksi se oli tässäkin äippäpakkausessa mukana.

Kävin tänään ostamassa murulle peiton pakkauksen laatikkoon, pinniksen peitto on niin julmetun suuri. Jyskissä oli kahta mallia, tavallinen vanutäytteinen ja sitten untuvatäytteinen. En jotenkin uskaltanut niin pienelle sitä luonnontäytteistä jos on sit vaikka allerginen tai jotain.

Mutta nyt päikkäreille!

Peppinetta 36+4

Täällä ei kyllä saamattomuus vaivaa, ainakaan vielä. Toisaalta sitä tulee melkein joka päivä tehtyä samat siivoukset, tiskikone yms. aamujärjestelyt. Olen yöt nukkunut varmaan sen verran hyvin, että päiväenergia pitää saada jotain kautta kulutetuksi... iltaenergiat on sitten erikseen ;)

Yksiöön ei ihmeempiä, kai. Tosin kämmeniä ja jalkapohjia kihelmöi vähän, ja tässä nyt mietin muidenkin vaivojen myötä että soittasko neuvolaan vai ei... Toisaalta keskiviikkona olis neuvola. Ei ole kääntymistä tapahtunut, painaa pää edelleen tuohon kylkiluiden alle... Kylkeä kyllä kääntää, kun painokohta muuttuu.

Mutta tarttee laittaa noi vaatteet koneesta kuivumaan, kertoilen sitten myöhemmin, jos johonkin tarvii lähteä... tai kun siis tulen jostain :)

-viivi_84 ja maha- asukki 34+6

Sitä Avent Isis-pumppua ovat mullekin kaikki suositelleet. Maksaa n. 57-60 euroa, eli ei ihan halpa investointi. Luen aika paljon ruotsalaisia ja englantilaisia mammalehtiä (antaa vähän perspekstiiviä näihin kotoisiin lehtiin ja aiheisiin), ja kaksikin lehteä äänesti tuon Aventin parhaaksi tässä talven aikana. Ja esim. Englannissa valikoimaa huimasti enemmän.

Mullakin oli viimeksi lainassa sellainen keltainen " pyöränpumppu" , olisikohan ollut Ainun. Ihan kamala, enkä saanut edes herumaan, joten pumppaukset jäivät. Nyt olen näyttänyt miehelle Aventin pumpun lähi-Cittarissa, saa sitten hakea jos tarve iskee :-))

Nyt lähden hakemaan meidän neiti Aurinkoista tarhasta. Toivottavasti ovat päässeet vähän ulkoilemaan pakkasista huolimatta. Tänään onkin tytölle tiedossa huippuilta, telkusta tulee Peppi ja sitten mennään saunaan (ja saa muumi-limua) ;-)

Hmm, olisikohan äidilläkin " huippuilta" ja ruinaisi vähän vipinää tuonne makkariin.. viime kerrasta on noin sata vuotta....

Pipsukka taas

Nyt jo tuntuu hiukan haikeelta, kun tämä sosiaalinen osa viikosta jää pois. Toisaalta on ihana jäädä kotiin ja omistautua vielä hetkeksi kokonaan esikoiselle. Hän onkin ollut kovasti äidin perään viimeaikoina ja halia pitäisi koko ajan. Eilenkin piti sylissä puristaa oikein kovaa. Kai se vähän jo aavistelee, että kohta äiti pitää jakaa.

Oma olo on muuten hyvä mutta jalkoväli on todella kipeä. Aina kun nousee ylös villtelee ikävästi ja välillä paikoilla ollessakin särkee. Kävelykin sujuu hampaita purren.

Saamattomuutta on myös täällä. Pitäis tehdä sitä ja tätä mut ei vaan jaksa innostaa. Mä olen asenteella " kyllä sitä vielä kerkee" . Jospa viikonloppuna sais itsestään sen verran irti, että vaihtais edes kukkamullat. Mä en ole mikään multasormi, mutta ihmeen hyvin nuo kukat on voinu ilman suurempaa hoivaamista. Vettäkin annan, kun ovat nuupahtamaisillaan.

Pitäis tehdä vielä lista hankittavista vauvan tarvikkeista. Viimeksi mulla oli rintapumppu kaverilta lainassa mutta nyt ajattelin ostaa oman. Te jotka olette käyttäneet/ omistatte pumpun, mitä merkkiä suosittelette? Se, mikä mulla oli lainassa oli keltainen(en muista merkkiä) ja toimi kuten pyöränpumppu. Sitä oli raskasta käyttää ja kädet väsyi nopeesti. Yksi syy voi tietysti olla maidon vähyys, tiedä sitten.

Aurinkoista alkavaa viikonloppua kaikille!

Helokki 34+4

talon seinässä oleva mittari näytti -26 ja auton mittari -24 kun äsken vein lapset eskariin ja hoitoon. On taas neljä tuntia ihan omaa aikaa :)

Minulla oli kanssa saamattomuuskausi, tällä hetkellä olen ihan yliaktiivinen! Keskiviikkona siivosin koko talon, eilen pesin vielä saunankin ja pesuhuoneen. Äsken laitoin minun ja miehen lakanat pesuun ja uudet tilalle, sitten vaihdan vielä lapsille lakanat. Suunnittelin jo ikkunoiden sisäpinnan pesua, kun on niissäki jotain tahmajälkiä (" ihme" ). Että hieman on vaihtelua minullakin tässä energiatasossa, viime viikolla ei meinannut sängystä jaksaa nousta aamuisin....

Mutta nyt täytyy käyttää hyödyksi tämä energia, ensi viikolla voi olla taas toinen ääni kellossa.

Yhtä asiaa en vain saa aikaiseksi:sairaalakassia ja vauvan kotiintulovaatteita pakatuksi. Jotenkin vaan odotan sitä kun kahden viikon päästä on polikäynti missä sovitaan sektiopäivä. Jospa sitä sitten saisi pakattua... Ihan kuin ei olisi mahdollista että voin joutua vaikka ylihuomenna synnärille, kun kuitenkin näin loppivaiheessa mennään.

Teillä kaikilla jotka olette menossa suunniteltuun sektioon, on päivä sovittu hyvissä ajoin ennen la:ta. Ja minulle sanottiin viimeksi että vasta sinä päivänä leikataan kun on la. Tällainen käytäntö siis Seinäjoella.

Samapa tuo, loppujen lopuksi, mutta tässä vaiheessa haluaisin jo mahdollisimman pian saada vauvan syliin. Tuntuu niin pitkältä ajalta odottaa vielä kuukausi, minulla on tänään tasan sen verran laskettuun aikaan.

Minulla jotenkin olo paranee vaan loppua kohden, tietysti nämä ns. normaalit vaivat ja liikkumsen kankeus vaivaavat, mutta muuten olen kyllä ihan vedossa! Niinkuin minulla olisi vasta nyt menossa se " seesteinen ja elinvoimainen keskiraskaus" . Minullahan juuri se oli aivan kamalaa aikaa, sairalassa ja polilla ramppaamistaja pelkoa että vauva syntyy jne....

Todella tehokkaat oli ne supistusten estolääkkeet, kun tällä viikollakaan ei ole tainnut kertaakaan supistaa niin, että sen olisin itse huomannut. Ja nyt kun niillä ei olisi enää niin väliä ja vauvalla on jo hyvin kokoa...

Että näihin pakkaspäivän tunnelmiin ja touhuihin, lokoisaa viikonloppua itse kullekin :)

Eusenia 35+4

eli ei ollut kallis. Siinä on fleesen lisäksi puuvillavuori. En tiiä sitten siitä hiostavuudesta. Ei ainakaan tartte alle pukea kuin sisävaatteet. Siinä on kaksi vetoketjua eli pukeminen on helppoa.

Tuteista kysyisin sen verran, että minkä tutin ootte havainneet olevan paras vastasyntyneelle? Esikoiseni aloitti tutin syömisen vasta 5 kk ikäisenä (ja syö edelleen yöunilla!!! Ja neiti on 2v8kk). Paria tuttimallia kokeiltiin mutta äitin tissi vei kuitenkin voiton :).

Ilmeisesti alakulo ja saamattomuus voivat kuulua asiainkuvaan tässä tilassa koska niin monella on ollut sellaista. Täällä yks väsynyt, hieman alakuloinen ja saamaton tapaus. Sitten kun jotain yrittää tehdä, kun on vihdoin saanut itseään niskasta kiinni niin on jo kohta ihan puhki. Oon oottanu vauvaa tosi innokkaasti mutta nyt ei enää tunnukaan miltään. Toivottavasti mieli muuttuu viimeistään kun saa pienen syliin.

Eilen kuului radiosta joku synnytysaiheinen ohjelma, en nyt muista mikä se sitten oli nimeltään, mutta kuitenkin siinä kuului kun joku nainen synnytti. Kyllä oli inhottavaa kuunneltavaa, kun se vikisi ja itki lähes hysteerisenä. Saa nähä minkälainen sitä ite on sitte. Meinas paniikin poikasta ruveta kehittään. Toinen vastaava kokemus on yläasteelta, kun katsottiin terveystiedon tunnilla synnytysfilmi ja se oli samansorttista katseltavaa. Muistan sen selvästi, kun ajattelin, että en kyllä halua koskaan synnyttää. Mutta tässä sitä ollaan kohta siihen ryykeliin menossa, kun omaa lasta ei saa muuten kuin synnyttämällä sen itse. Meillä synnytysvalmennuksessa oli varmasti tarkotuksella valittu sellanen filmi, jossa ei oikeastaan kipua niin huomaakaan, ettei kellekään tuu paniikkia. Sen katsominen ei todellakaan tuntunut pahalta.

Jos muilla on vielä vinkkejä vastasyntyneen lakkipolitiikkaan niin mielellään ottaisin vastaan. Siis mikä ois sopiva talvilakiksi ja kevätlakiksi. Kiitokset kuitenkin pipsukalle jo vinkistä!!! :)

Muuten kannattaa tosiaan olla tarkkana nuitten vaatteitten kokojen kans kun ostaa niitä, kun samassa kaupassa saattaa olla esim. 62 ja 56 paita samankokoisia. Ja kyllähän niitä sitten vähitellen oppii silmämääräsesti arvioimaan, minkä kokoinen vaate on lapussa ilmoitetusta koosta huolimatta.

Lähdempäs tästä hakemaan postia ja pyykille, hrrrr tuonne pakkaseen.

lyyli 36+6

Hui kamala kun luin noita teidän pakkaslukemia, ja lähetin miehen ja pojan kauppaan katsomatta mittaria. nyt oli pakko käydä tarkistamassa,ja mittari näytti -9c.

Koko viikon olen nukkunut tosi huonosti, ensin masuvauva piti hereillä,sitten jokin muu, seuraavana yönä esikoinen kuumeisena, ja viimeyönä taas masuvauva.. tuli sitä nukuttua 00-1.50 sekä n.6-8 välillä..ja tänään meille on tulossa tulevat kummit kylään, ja tietenkin päiväuniaikaan,eli en pääse edes päiväunille :(

Tuo nukkuminen on minulla se suurin ongelma, muuten olenkin päässyt vähällä.

Sairaalakassia aloin pakkaamaan,omalta osin se on pahasti kesken. esikoiselle ja vauvalle on kaikki jo pakattu, turvakaukalo täytyy enää hakea kellarista.

nyt mentävä, ovikello soi..

Haalen 36+3

Olisi kätevää, ettei vauvaa tarvitsisi esim. automatkoille ja kauppareissuille topata, siinä on sitten se riisuminen aina edessä (johon vauva tietysti herää, kuten myös kuumuuteen). Fleecessä vain epäilyttää sen hiostavuus :Z Turvakaukalossa on jo valmiina sitä styroxia tms. materiaalia, joka pitää vauvaa lämpimänä - varsinkin jos hänen korkeutenta ei oikein viihdy ja huuto maistuu :I

Noissa pusseissa vaan tuntuu olevan yleisesti tota fleeceä, minkä tosiaan kuvittelisi kevätvauvalla olevan kuuma. Kuvittelis ja kuvittelis ;)

Fruit, siitä haalarista taisin vastata johonkin muuhun ketjuun jo, mutta sanoisin, että se ÄP:n kevyttoppis on ihan ok. Jos kuitenkin innostut jotain ostamaan, ota sitten 56 cm. Noissa ÄP:n haalareissa on melko tiukat hihat ja lahkeet, joten ihan pienen käsien ja jalkojen venyttely ja tunkeminen niihin voi pistää ärsyttämään. Meillä olis edellisen kanssa sellainen Tutan kevyttoppis, jossa oli resorit hihan- ja lahkeensuissa ja se oli hyvä. En vain ole sellaisia sen koommin nähnyt. Siinä haalarissa hihat ja lahkeet olivat melko väljät ja se resori melko napakka.

Fuulis 34+2

sillon vielä varmaan kuitenkin tarvii jonkun ohuen toppahaalarin. Oliskohan 60cm hyvä? äitiyspakkauksen haalarit taitaa olla sopivia vasta ens syksynä ja talvena..

EUSENIA: työkaverini synnytti juuri Seinäjoella suunnitellulla sektiolla ja hänellä sektiopäiväksi sovittiin viikkoa ennen la:a. En sitten tiedä, miten paljon vauvan koko vaikuttaa, hänen vauvansa oli syntyessään 39+0 siis jo yli nelikiloinen.

Mitäs muuta. Illalla kärvistelin iskiaskipujen kanssa. Mies kävi täyttämässä sen jumppapallon ja sen päällä oli kyllä hyvä istuskella, mutta vaiva paheni. Yön aikana kuitenkin kipu häipyi, joten lieneekö jotain vaikutusta kumminkin. Muutenkin vähän levoton yö, kävin useaan otteeseen pissalla ja vääntelehdin ja kääntelehdin sängyssä. Kunpa saisi nukkua vatsalla!

Minullakin on ärsytyskynnys laskenut huomattavasti, eikä asiaa auta tuo 2v. poitsu, joka on nyt niiiiiiiiiiiin kiintynyt äitiin,e ttei iskä saa tehdä enää yhtään mitään. Eilen saivat viimein puettua ulos, kun olin itse käynyt jo lenkin postilaatikolla ja tullut takaisin sisällä käymään ja raivonnut että NYT ne vaatteet päälle =/(¤#)&¤=" !!! Mieskin ärsyyntyy nollasta sataan sekunnissa, kun poika vaan huutaa äitiä ja juoksee karkuun, rimpuilee ja heittäytyy lattialle kiljumaan. Alkaa jo ajatus päivähoitoon viemisestä uudestaan houkutella...

Vielä noista vauvan lakeista, että meillä on myös ruskovillan silkkimyssy todettu hyväksi, ulos se tosin on liian ohut vielä pitkän aikaa. Esikoisella käytettiin jostain minun tai miehen vanhoista jäämistöistä kaivettua akryylista " tipu" lakkia (on siis neuloslakki, tosin ei varmaan juuri lämmin ja kirkkaankelta-valkoraitainen...) En olisi suurin surminkaan halunnut tätä toista lasta samalla lakilla rasittaa, mutta kai se on pakko kun eipä kaupoistakaan löydy mitään tosi tosi pieniä talvi/kevätlakkeja. Äitiyspakkauksen lakkia meillä tosiaan käytti viime talvena 1-vuotias, menisi varmaan vieläkin (päänympärys nyt 49cm). Olihan se sairaalassa mukana, mutta pää jäi ihan paljaaksi kun oli niin iso... Vastasyntyneen päänympärys on jotain 30-40cm välillä, meillä oli pienipäinen, 33,5cm joten siinäpä sitä keksimistä kun ne kypärälakitkin on aika isolla kasvojen reiällä varustettuja. Ja jotain pitäisi saada kaulankin peitoksi.

Mutta nyt täytyy lähteä raahautumaan poitsun kanssa kukkakauppaan ja oikeaan kauppaan, ekaksi mainitusta on kyllä turha mitään kotiin alkaa tuoda kun pakkasta on 20 ja rapiat vieläkin. Huoh.

eikkuli 36+2

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat