Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Pääsinpäs taas aloittamaan pinkan, kun en sellaista vielä löytänyt.

Voi jessus, että aamulla taas oli huono olo. Se menee kyllä heti aina ohi, kun syö jotain, mutta väkisin piti nytkin leipä mutustaa.

En muista joko oon kertonut, mutta meidän kaveripariskunta saa myös lokakuussa vauvan, lasketuilla 6 päivää eroa, joten kiva jännätä sitten syksyllä yhdessä, ja muutenkin seurata masuvauvoja. Heille tosin tulossa ensimmäinen, joten mähän oon ihan konkari :)

Tästä ei tullu tämän pidempi juttu, kun kuopus haisee...joten vaipanvaihtoon (sitä riittääki pariksi vuodeksi eteenpäin :)

T. Mianni 7+6

Kommentit (19)

Aamulla oli eka neuvola. Sydänääniä ei yritetty kuunnella kuten eilen arvelinkin. Kaikki arvot olivat hyviä ja paperit täytettiin. On siinä neuvola/paikkakunta kohtaisia eroja, koska joissain paikoissa sydänääniä olisi näillä viikoilla ja pienemmilläkin jo kuunneltu, mutta meillä on käytäntö, että vasta ekassa lääkärineuvolassa, joka mun tapauksessa on vasta huhtikuun alkupuolella. Toki näen (toivottavasti :)) vaavin jo np-ultrassa sitä ennen vajaan parin viikon päästä.

Olo ehkä hieman kohentunut sitten viime viikkojen, toki väsymystä on vielä aika lailla. Onneksi saanut ns. lomailla tämän viikon, kun hoitotyttö ollut 4pv sairaana. Ensi viikolla arki sitten iskeekin, kun mulla aloittaa toinen hoitomuksu, joten saas nähdä miten jaksamisen kanssa käy. Seuraavat 3 viikkoa tulevat varmasti olemaan raskaat, kun oma poika täyttää 1v ja juhlia tiedossa + kaksi hoitomuksua lähes joka päivä, huh huh! Toivottavasti väsymys jo alkaisi hieman taittua...

Nyt taas päikkäreille, kun poikakin nukkuu :)

Kati 10+5

Hohhoh..viikon ainut vapaa päivä menee sitten siivotessa. Vaikka kyllähän sitä muutakin tekemistä olis. Mulla pahoinvointia on ollut minimaalisen vähän mutta väsymys edelleenkin painaa päälle ettei jaksa iltaisin 8 pitempään valvoa. Ja kaiken lisäksi 1v poika valvottaa öisin..saattaa kuulemma refluksio tauti vaivata. Mennään lisätutkimuksiin.

Noh tänään oli eka neuvola ja sitä ollaan nyt ihan virallisesti raskaana :) Oli nopea käynti kun tiedot jo neuvolasta löytyi. Rauta arvot loistavat kuin myös verenpaine että tästä on hyvä jatkaa odottamista. Ultraan mennään vasta parin viikon päästä. Masu alkaa jo pikkasen pömpöttää niin ettei vanhat housut kohta kiinni mene.

Lähdenpä nyt ulos nauttimaan lopputalven auringon paisteesta.

Hauskaa viikonloppua kaikille!!

Sanna rv 9+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ihanaa, että viikonloppu koittaa! Ja voi vihdoin päästä nauttimaan noista ilmoistakin. Lepo tulee tarpeeseen, koko viikon on ollut niin väsynyt ja etova olo. Ja töissä on yritettävä näyttää tehokkaalta ja iloiselta, kun ei oikein vielä viitsi vauvauutista paljastaa.

Eilen kävin alkuraskauden ultrassa, jossa pikkuruinen näkyi ihan oikeassa paikassa ja sydän sykki. Koko vastasi rv 6+1, joten raskaus on alkanut ilmeisesti vähän myöhemmin kuin viimeisistä menkoista voisi laskea (nyt olisi 7+6), mutta näin epäilinkin sen vuoksi, että tein ensin negatiivisen raskaustestin.

Täällä on keskusteltu synnytyspeloista; omalla kohdalla luulen, että pelkään vähän enemmän kuin ensimmäistä odottaessa, kun tiedän mitä odotettavissa on. Vaikka eka synnytys oli aika nopea, varsinkin ponnistusvaiheen tuskaa oli mahdotonta kuvitella etukäteen. Mutta kyllä koko hommasta jäi kaiken kaikkiaan hieno muisto ja uskallan luottaa siihen, että toinen lapsi syntyisi (ehkä?) helpommin.

Nyt täytyy taas ryhtyä tekemään töitäkin.

Aurinkoista viikonloppua kaikille!

Saga

Onpa ulkona kaunis ilma, täältä toimistosta koneen takaa ihailen vain tuota auringon paistetta......

Minulla oli synnytyksessä mukana kätilöopiskelija ja hän oli aivan ihana ! Itse kätilö oli myös todella mukava, mutta oli välillä niin kiireinen, että poistui paikalta, mutta opiskelija oli ja pysyi ;-) Ihan mielettömän hyvät kokemukset jäi siitä synnytyksestä, joten nyt ei yhtään pelota tuleva synnytys.

Tänään on nipistellyt vatsaa aika paljon, olisiko mahdollista että johtuu siitä, että jos en olisi raskaana tulisivat juuri tänä viikonloppuna? vähän on sellaista menkkamaista juilimista tämä ? toivotaan että menee ohi ilman kummempia......

nyt takas töiden pariin,

Tiitutoo rv 9+3

Olen vapaapäivällä ja join sen kunniaksi ison kupin kahvia aamulla aika ongelmitta, pienet on ilon aiheet:)

Mua ei synnytys kauheasti pelota, yllätys, koska odotan ensimmäistä. Jotenkin sitä ei osaa arvata, että millaista se kipu on, niin ei osaa pelätäkään. Sen tietää, että sattuuhan se varmasti paljon, mutta jos sen muutkin on kestäneet, miksen minäkin. Ja todennäköisesti siinä selviää maksimissaan vuorokauden (ehkä, toivotaan) työllä, joten pakkohan siitä on selvitä. Ja onhan siellä ammatti-ihmisiä auttamassa. Sen aion kyllä synnytystoiveisiin laittaa, että en halua opiskelijoita enkä erikoistuvia mukaan. On niin uus ja outo juttu tuo synnytys että haluan siinä olevan mukana luottoihmisiä:) Jotkut tästä varmaan närkästyy, mutta oma on mielipiteeni ja luon mielipiteeni omaan kokemukseeni perustuen. Kaikki tavallaan. Älkää närkästykö:) Muiden mielipiteitä tästä asiasta olisi kuitenkin tietty kiva kuulla!

Nyt täytyy lähteä ulos koirien kanssa, iloista perjantaita kaikille. Tänään tulee muuten Euroviisujen finaali, siellä on se Lordikin... olispa erikoista jos se oliskin Suomen edustaja Euroviisuissa:)

t. Alisa ja papunen

Mua vähän jänskättää, että joudunko sittenkin siirtymään syyskuisten puolelle, kun neuvolassa silloin terkkari kuunteli vauvan sydänäänet ja ihmetteli, että onpas kypsän oloiset äänet. Raskaus voisi siis ollakin jo pidemmällä kuin luullaan. Nyt toissa päivänä neuvolalääkäri sitten arvioi kohdun koosta, että voisi olla pidemmällä kuin 10 rv. Ultraan en oo vielä saanu kutsua. Toivottavasti tulee pian, niin päästään määrittelemään todellinen laskettu aika, joka ei siis välttämättä olekaan se 4.10.

Toisaalta mulla alkoi esikoistakin odottaessa maha pömpöttää jo tosi aikasin ja kaikki oli ihan ihmeissään, kun kuuli mun silloisen lasketun ajan. Povasivat mulle jättimäistä mahaa. No, aika isohan se olikin, mutta mistä sitä tietää, vaikka nyt olisi kysymyksessä ihan sama juttu. Silloin vaan vauvan sydänäänet eivät vielä viikolla 10 kuuluneet ja neuvolalääkärikin oli varsin harvasanaista sorttia eikä ehkä katsonut tarpeelliseksi kohdun suurehkosta koosta mainita. Odottelen siis ultraa......

kirjoittelenpa minäkin pitkästä aikaa tänne.yllättävän hyvin lähti tämä päivä käyntiin ilman yökötystä!suoraan sängystä jääkaapille niin ei kerinnyt peikko iskeä=)eilen kyllä sitten senkin edestä.tuntuu että syö hirveitä määriä,vaikka oikeasti vaan pupeltaa vähän jotain koko ajan ettei pääsisi olo pahaksi.väsyttääväsyttää,mutta uni ei silti meinaa riittää aamuun asti.kummallista.no,tuo nahkainen herätyskello soikin jo puoli seitsemältä joka aamu.kun vaan malttaisi itsekin levätä sen päikkäreiden aikaan.

neuvola on vasta reilun viikon päästä.sen alkuraskauden ultraan menon nyt hylkäsin.täytyy vaan malttaa odotellaa siihen np-ultraan.olisi ollut mahdotonta saada järjestettyä miestä mukaan ja esikoista hoitoon,että sinne ootellaan.

välillä tulee aina mieleen se,kuinka pieni ikäero näille tulee(1,5v).tämä ensimmäinen oli alusta asti helppo lapsi,nyt isompana on jotkut touhut menneet vähän hankalemmiksi.odotus ja synnytys meni hyvin,kuinkahan nyt?kyllä tää tuntuu olevan yhtä hormonimyräkkää tää raskaana olo!ei aina oikein itekkään tiedä mitä ajattelis!

oli puhetta synnytyspelosta.ekalla kerralla jännitti hurjasti,kun ei tiennyt mitä on tulossa,mutta totta on että kun tietää,niin jännittää vielä enemmän!mulla kaikki meni melko hyvin kuitenkin ja aika sukkelaan,ei siinä paljon ehtinyt miettiä.suihku oli ihanaa ja epiduraali taas oli taivas.sitäkin riitti yks satsi.ponnistusvaihe oli kummallinen,kun piti vaan ponnistaa,vaikkei missään tuntunut juuri miltään eikä sattunut yhtään(paitsi se loppuvaihe tietysti kun vaavin pää ja kroppa puski esiin kokonaan).ilokaasua en kokeillut kun yrjötti kamalasti.se olis ihan kiva testaa tällä kertaa.

mutta juu,kutsuhuuto käy...voikaahan mainiosti!

-lilanda6+5(vasta,loppupäässä tullaan kunnes toisin tarkentuu?)-

mul ollut huono aamu.. tuntuu et hermo palaa koko ajan :( yöt nukun tosi huonosti heräilen vähän väliä??

Tänään lähdetään ajamaan varkauteen siskoni luo ja huomenna sit ne ukin hautajaset :(

Päätäkin särkee aika ikävästi välillä.

Kai tää helpottuu tästä viel :)

T:Hexu ja papu rv 10+4

Sain sen verran minäkin irti itsestäni, että kirjoittelen pikaiset kuulumiset...

Viimeiset 2 viikkoa olleet kyllä yhtä tuskaa, siksi en ole jaksanut kirjotellakaan, kun töissä jo joutuu muutenkin koko päivän viettämään koneen ääressä. Edelleen siis oksentelua aamusta iltaan. Puhuttiin juuri mieheni kanssa, että aiemmilla kerroilla ei ole pahoinvointia juuri ollut ja nyt sitten ei mitään muuta olekaan! Ehkä se tosiaan on niin, että iän myötä kaikki vaikeutuu ;)

Onneksi taas viikonloppu tulossa ja pääsee hiukan lepäämään, tosin maanantaita oottelen jo innolla, kun on se eka neuvola. Vaikka eihän siellä mitään erikoista ole, mutta jotenkin se on sitten virallista kun saa sen neuvolakortin. Vaikka onhan mulla jo yksi ultrakuva kotona, mikä on kyllä kohta entinen, kun sitä on niin moneen otteeseen kateltu.

Synnytyspeloista sen verran, että mua ehkä enemmän mietityttää se, että sujuukohan kaikki hyvin tällä kertaa, kun muutenkin on koko alku ollut niin vaikea. Aiemmista synnytyksistä on kyllä pelkästään positiivisia muistikuvia. Kuopuksen synnytys ei tosin kestänyt kuin alle 3 tuntia (laskettuna siis ihan ensimmäisestä supistuksesta), joten siinä ei ehtinyt kyllä edes mitään tajuamaan. Kaikki on kyllä tulleet ihan helposti ilman mitään kivunlievitystä, mutta jotenkin pelottaa kun tässä raskaudessa (ja yrityksissä) mikään ei ole mennyt kuten aiemmissa....

No, täytyy taas töitä jatkaa, mutta oikein aurinkoista viikonloppua kaikille!

Tuike + toukka rv9+4

huooh..on kyllä helpotus saada mies kahdeksi päiväksi kokonaan kotiin, saa itse vähän huoahtaa väsymyksen ja pahoinvoinnin kanssa kun ukko hoitaa poikaa.

pikkuinen oppi eilen seisomaan tukea vasten, ja nyt sitä sitten tehdään kokoajan, ja aikaslailla muksahduksia jo ehtinyt tulla, saa olla kyllä tosi tarkkana, eli lepoa ei äipälle sallita:)

olot siis ennallaan, mitään ei oikein tee mieli syödä mutta väkisin on jotain pakotettava alas.

untakin riittäisi vaikka millä mitalla jos vaan ehtisi nukkua.

nyt poika haluaakin päikkäreille, joten mentävä on! ;)

hyviä vointeja kaikille!!

fiikuna ja mytty 9+1(11+)

Mies sen sijaan lähti töihin ihan kamalassa flunssassa. Kyllähän siitä firma kaatuisi, jos yhdenkin päivän olisi poissa...Onneksi minä olen säilynyt terveenä, ihan riittämiin on viime viikkoina ollut muunlaista vaivaa. Pahimpana suorastaan h.....llinen väsymys, jonka vuoksi kaikki on tuntunut niin kovin raskaalta. Nyt kevätauringon paistaessa alkaa kyllä vihdoin tuntua jo paremmalta. Eli keskiraskauden hehkeyttä ja energiavirtaa täälläkin odotellaan:)

Mä en pelkää synnytystä, mutta jännitän kyllä. Esikoinen syntyi suunnitellulla sektiolla, josta sinänsä jäi ihan hyvä fiilis, mutta kyllä mä mieluummin tämän toisen synnyttäisin alakautta, jos vaan voin valita. Olen ajatellut neuvolassa kysyä, että onko meillä mahdollisuutta jonkinlaiseen valmennukseen, kun kokemusta alatiesynnytyksestä ei kertakaikkiaan ole. Viimeksi ehdittiin kyllä käydä Haikaranpesän valmennuksissa, mutta kun ei sitten päästy niitä tietoja hyödyntämään käytännössä. Siinä mielessä koen olevani melkein ensisynnyttäjä, vaikka sen jälkeisestä ajasta onkin sitten enemmän kokemusta.

Tällaisia mietteitä tänään täältä suunnalta, palaillaan.

-Lillis-

En edes harkinnut alatiesynnytystä, vaikka siihenkin olisi ollut mahdollisuus. Pelotti, että jos se ei sujukaan niin joudun kokemaan sekä alatiesynnytyksen että sektion samalla kertaa. Huono yhdistelmä, sillä eikö se ole vähän niin, että alatiesynnytyksen huonot puolet ovat ennen vauvan syntymää (kivut ym) kun taas sektiossa ikävämpää on sen jälkeen. Mulla ainakin oli leikkaushaava kipeä aika pitkään, etenkin yöllinen sängystä nouseminen tehtiin itkun kanssa ekat pari viikkoa ennen kuin helpotti. Ei siinä pystynyt edes mies auttamaan kun kaikissa asennoissa nouseminen sattui niin maan prklsti. Muuten haava kyllä parani aika pian, mutta juuri tuo nouseminen oli yhtä tuskaa. Nyt jännittää, onko tämäkin pienokainen lopulta pää ylöspäin, sillä käsittääkseni perätilaan saattaa olla jotenkin taipumusta. Tosin ainakaan mulla ei esim. kohdun muoto tai rakenne ole mitenkään perätilaa edistäviä, mutta koskaanhan ei voi tietää. Mutta on lohdullista kuulla, että esim. sinulla Nöpö on eka lapsi ollut perätilassa, mutta toinen ihan " oikein päin" !

Joopa joo, lapsen päikkäriajan voi helposti käyttää roikkumalla koneella koko ajan:)

-L-

Pitkästä aikaa sain itseni näpyttelemään viestiä. Viime viikko menikin reissatessa lasten loman aikana ja viikonloppukin taas buukattu täyteen ohjelmaa...

Hexu osanottoni sinulle suureen suruusi ja oikein paljon voimia jaksamiseen! (lähetän täältä näistä omista vähäisistäni!)

lupicaia, mulla jo neljäs tulossa ja tuntuu että ekaa kertaa ihan oikeasti pelottaa synnytys. Tuo kolmannen mailmaan tulo oli niin kovin nopeatahtinen, ettei oikein kerennyt mukaan saatikka mitään helpotusta valtaisiin kipuihin saada. Mutta sit toisaalta taas pelottaa se sektiokin, kun ei ole koskaan sellaista kokenut, että ottaapa nyt sitä sitten näistä tunteistaan selvän! =)

Olo:järkyttävä väsymys, kokoaikainen kuvotus, pyörrytys ja muuten vaan niin mahtavan laiskaolo, että tuntuu ettei viitsi edes perussiivousta aloittaa!!! Mikä tosin olisi kohta aloitettava. Eka neuvola parin viikon päästä. Jokohan kuuluisi pienen sydämmen syke?

Aurinkoista päivää ja rentouttavaa viikonloppua kaikille!

T:neljäs 7+6

noista synnytys peloista. mua ei pelotta onneksi yhtään :)

vaikka mulla tosi alhainen kipukynnys onkin.

Eka synnytys kesti n.10h ja toka 3h supistukset olleet tosi rankkoja mulle mutta tikkejä en ole kertaakaan viel saanut :) ONNEKSI.

ainoa mikä mua pelottaa on se et imetys ei taaskaan onnistu :( toivon suuresti et vihdoin saisin imetyksen toimimaan.

T:Hexu ja papu rv 10+4

heips! en ookkaan taas hetkeen päässy kirjotteleen...:( mut nyt taas täällä:D

tänään pyörähti sitten 9. viikko käyntiin ja maanantaina neuvolaan:) toivottavasti sielä ultrassa näkyiskin jotain..

oireita on aina vaan...vessassa saa rampata tämän tuosta, väsy on ankara, vaikkakin jo vähän helpottaa.. etomista on n. kerran päivässä.. rintoja aristaa ja pahin: on hermot todella kireellä! tulee tiuskittua ihan turhasta täysin syyttömille ihmisille..:( mut eikö se tästä.. hope so..

muuten kuuluupi hyvää, tänään mennään kämppää katsomaan.. saa nähä millanen on..

-miana ja piini rv9-

Minulla on tosiaan iskenyt niin hirveä synnytyspelko että on pakko mainita neuvolassa asiasta. Jospa pääsisin pelkopolille.

Luulen että puhuminen auttaisi - olen valmis vaikka psykologille jos se auttaa!

Minulla ei ola mitään alatiesynnytystä vastaan, sehän on parasta lapselle - mutta se tuska! Ihan hirveää!

Toivon että pääsen pelosta yli... Anteeksi jos jauhan tästä, minulle tämä on niin suuri asia. Pidän jo voittona sitä että viimein myönsin itselleni pelkääväni. Hypätkää näiden jorinoideni yli jos kyllästyttää! :D

Painosta:

Minua ei kyllä yhtään häiritse vaikka siitä jauhettaisi kuinka. Olen 170cm ja painanut sekä 45 kg että 100 kg ja kaikkea siltä väliltä, tiedän kuinka ihmiset sanoo kaikkea tosi törkeästikin. Viime raskaudessa lihoin lähes 40 kg ja siitä vasta sain kuullakin!

No, otan sen oppituntina: tässä sitä näkee kuka oikeasti välittää sinusta oikeasti, kuka vain ulkonäöstäsi. Aika moni tästä viimeisenä mainitusta, se on inhottava huomata :(

Aina on joko liian laiha tai lihava, vai mitä?

Jos tämä on jollekin vaikea asia niin sitten ei puhuta yhtään painosta :)

Vielä viikko np-ultraan! Ihan kauheaa kun ei oikein tiedä millä viikolla on oikeasti. Mulla ei tullut kuin muutamat menkat raskauksien välillä...

Minäkin olen opiskelija, tosin vasta aikuislukiossa enkä yliopistossa... Tuskin koskaan menenkään, olen liian tyhmä. Ei meinaa edistyä yhtään... Etäopiskelijana joutuu vieläpä tekemään oikeasti hommia, ei vaan jaksaisi.... Joutuu ikäänkuin opettamaan itselleen asian josta ei tiedä yhtään mitään! Mutta opiskella voi loppuikänsä, tämä on kuitenkin viimeinen kerta kun olen raskaana joten keskityn nyt tähän.

Me lähdetään viikonlopuksi pojan kanssa reissuun, ukko on koulutuksessa. Kiva päästä tuulettumaan ja näkemään sukulaisia, ja nautin kovasti autolla ajelusta kun mahakaan ei ole vielä tiellä.

Ei olla vieläkään kerrottu kellekään!

-lupicaia ehkä 11+1(??olen itsekin jo sekaisin???)

Pahoinvoinnin kourissa täälläkin rv 9+1. Työläältä tuntuu taas odotus vaikka yritän keskittää ajatukset pienokaiseen ja unohtaa? omat heikotukset.. Alisa78 epäili ettei ehkä tahdo harjoittelijoita synnytykseen. Omat kokemukset on heistä aivan ihania. Kätilöt saattaa olla kiireisiä jos on ruuhkaa niin opiskelijat ehtii hyvin keskittyä synnyttäjään ja auttaa silittelemällä ja hieromalla tai vaan olemaan seurana. Kannattaa harkita.

Muistiin on jäänyt esikoista synnyttäessäni harjoittelija poika joka liikutuksesta itki ja pesi pientä tyttöämme. Oli hänelle ensimmäisiä synnytyksiä. Kiitteli kun sai olla mukana.

Toistaiseksi ei synnytys pelota, enkä ymmärrä miksi pelko nostaa päätään joskus ja toisinaan ei. Neljättä odottaessa pelkäsin hirveästi ilman mitään järkevää syytä. Itkin ja panikoin kotona ja pelkäsin että varmaan kuolen. Neuvolassa eivät noteeranneet lainkaan, sanoivat vain että kaikkihan on aina mennyt hyvin. Hyvinhän se sitten menikin.

Nyt odottelen viidettä vauvelia ja toistaiseksi rauhallisin mielin.

Olenkin ollut tällä viikolla laiskana; pinot olen käynyt lukemassa, mutta kirjoittelut on jäänyt vähälle....Mies on ollut tämän viikon lomalla ja joka päivälle on ollut kaikenlaista ohjelmaa. Sain itsekin " osittaisen" loman, kun hoitopoika tuli flunssaan keskiviikona, no nyt sitten on meidän neitikin kipeenä, mutta kun on tuo mies kotona, niin päästiin kuitenkin pojan kanssa kerhoon aamulla.

Keskiviikkona kävin neuvolassa, eipä siellä mitään erityistä ollut, täällä ei sydänääniä kuunnella vielä näillä viikoilla. Ja kolmatta kun odottaa, tää kaikki on jo niin tuttua, mutta tulipahan käytyä. Sain ultraan ajan rv 12+3, mun mielestä tosi myöhään, kun esikoisellakin olen käynyt jo viikoilla 9+6. Täällä ei siis ultrata neuvolan puolesta, kun kerran, tylsää! Neitiä odottaessani kävin tosin rakenneultrassa äitipolilla, kun ensimmäisessä raskaudessa oli sektio.

Onko täällä meidän pinossa muuten paljon muita, kenelle on tehty sektio? Mulle tehtiin sektio vauvan perätilan takia. Se oli ihan hyvä kokemus, mutta toisen lapsen alateitse synnyttäneenä toivoisin kovasti, että saisin tämän kolmannenkin synnyttää ihan alateitse. Minä ainakin toivuin nopeammin alatiesynnytyksestä kuin sektiosta (kävelin itse synnytyssalista osastolle, kun sektiossa pääsin jaloilleni kunnolla vasta seuraavana päivänä ja näin ollen vaipan vaihdot ja muut jäi muiden hoidettavaksi) Ja mikä parasta toisen lapsen syntymän jälkeen pystyin heti touhuamaan esikoisen kanssa normaalisti, mikä ei olisi sektion jälkeen ollut mahdollista.

Mä en ainakaan vielä pelkää tulevaa synnytystä, edellinen meni niin nopeasti (5h 36min) ja aika pienillä kivuillakin, että jos on yhtään samanlainen tää tuleva, niin ei mitään hätää. Mutta sitähän ei tietysti voi tietää etukäteen ja hyvä niin! Oli viimeksi tuo synnytys niin nopea, etten ehtinyt saada puudutuksia, ihan ilokaasulla pärjäilin.

Meillä onkin viikonloppuna ristiäiset ja mä olen saanut kunnian toimia vauvan sylikummina, käytiin viikolla ostamassa tytölle lahjaksi kummikehys. En tiedä onko miten uusi keksintö, (itse en ole aikaisemmin nähnyt) mutta omasta mielestäni tosi loistava sellainen; nimittäin sellainen kummikehys mihin tulee toiselle puolelle vauvan valokuva ja toiselle puolelle kipsitaulu,mihin voi painaa lapsen varpaat tai kämmenen tai vaikka molemmat. Itse ainakin tykkäisin, toivottavasti myös kummitytön vanhemmat tykkäävät!

Tulipas pitkä pätkä, täytyy antaa tilaa muillekin:)...

nöpö+masuasukki rv9+5

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat