Seuraa 

Eli olen nyt rv 28 ja nyt käytössä olevat rintaliivit ovat taas pienet. Uusia pitäs mennä ostamaan eli voisinko jo ostaa imetysliivit? Onko kokemuksia kuinka rinnat vielä paisuvat ja kuinka paljon tilaa olisi jätettävä itse maidontuotannosta aiheutuvaan rintojen pyöristymiseen?

Kiitollisena kaikista vastauksista!

Kommentit (9)

koska kuppikoko muuttuu imetyksen kuluessa niin monta kertaa.

Tässä miten minulle kävi:

- Ennen raskautta oli b 75

- Ostin keskiraskaudessa yhdet uudet liivit, c-kuppi.

- Laitokselle otin mukaan urheiluliivit (sellaisen topin).

- Maito nousi 3. päivänä, en mahtunutkaan edes siihen toppiin, enkä niihin c-liiveihin (ei ne tosin ollet imetysliivitkään).

- Ekat 2 kk oli D-kuppi. Ostin 2 D-imetysliivit. Mies osti ekat heti kun kotiuduttiin, mitattiin tarkkaan ja mies meni kauppaan mittojen kanssa :) Hyvin sujui.

Sitten tuotanto tasaantui, ja ostin c-kuppiset liivit. Välillä tissit paitui, ja käytin niitä d-kuppisiakin. Kun vauva oli 8 kk ja kiinteä ruoka alkoi maistua, oli tissit pienentyneet c/b-kuppiin.

Nyt " vauva" on vuoden. Imetän yhä 2 krt /vrk. Takaisin entisissä mitoissa, eli b 75. Tosin roikkuvampana kuin ennen lasta ;)

Eli: jos ostat liivit etukäteen, niin osta 1-2 kuppikokoa isommat kuin nyt olet. Osta edulliset liivit, ettei harmita, jos ne oikein sovi. Veikkaan että jos imetät pidempään kuin 3 kk, niin liivit on jossain vaiheessa sopivat ennemmin tai myöhemmin.

Vinkki vielä, älä osta pitsisiä ekoiksi liiveiksi, koska rinnanpäät on alkuun kipeät ja pitsi voi " hangata" .

Osta muutenkin mukavat: liivit tarvii olla useimmiten yölläkin ekat kuukaudet (koska maito voi alkaa herumaan milloin tahansa, eli liiveissä useimmiten pitää pitää suojia). Näin ei kaikilla, mutta kannattaa varautua.

Ja muuten: imetys sujuu ihan hyvin myös tavallisilla liiveillä. Pitää olla sellaiset, jotka raaskit venyttää imetyksen ajaksi rinnan alle. Eli jos nyt ostat isohkot tavalliset liivit, niin ne voi olla ok imetyksen aikanakin.

Sellaisia.

Pitkä juttu :)

Omalla kokemuksellani:

Ostin kahdet loppuraskaudesta, ja molemmat olivat oikein hyvät myös imettäessä. Toiset pehmeät kaarituettomat yöksi ja pitsiset päiväksi (myöhemin ostin toisetkin pitsiset). Pitsi ei mielestäni ole mikään ongelma, koska kuitenkin aluksi joutuu pitämään liivinsuojia. Kun maito nousee rintoihin, rinnat ovat hetken todella paisuksissa, mutta tätä ei mulla ainakaan kestänyt muutamia päiviä pidempään. Kun tuotanto tasaantui, niin rinnatkin palautuivat samanlaisiksi kuin raskausaikana. Eli liiveissäni en tarvinnut mitään kasvunvaraa, ja nuo alkupäivät pystyi olemaan noilla pehmeillä, joustavilla liiveillä ihan hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

olivat sellaiset toppimalliset venyvät imetysliivit (ei kaaritukia eikä avaushakasta tms), ne eivät ole koon kanssa niin nuukaa ja esim. maidonkerääjäkin mahtuu hyvin eikä paina. Tuntuivat muutenkin parhailta vaikka ajattelin eka, että on hankala pukea tms. Ostin kyllä vasta synnytyksen jälkeen, mutta osta onnistuu varmasti ennenkin.

Eli ei kannta imetys liiivejä ostaa kun vasta synnytyksen jälkeen,tietysti olis hyvä jos olis jo yhet sairaalassa mukana. Mä ostin imetysliivit ennen kun esikoinen synty ja ne oli turhan puristavat. Mut sekin on paha et jos käy ostaa liivit sille et rinnat on viel täysin turvoksissa ni ne voi jossain vaiheessa sitten olla isot!

Ja toimin ohjeen mukaan. Eli ostin suurempia kuppikokoja ja mukavampia liivejä raskauden edetessä, sama pitäisi tehdä nyt... ;) Vasta n. 2 vkoa synnytyksestä rintani olivat sen kokoiset kuin sitten imettäessä pitkään olivat ja ostin kunnolliset imetysliivit. Näin oli mm. tämä liivikauppias ohjeistanut, kun kyselin asiaa jo hyvissä ajoin ennen synnytystä. Olin hommannut ihan loppuraskaudessa mahd. hyvät, suuret rintaliivit alkua varten. Moni tuttuni on ostanut jotkut halvat imetysliivit ihan loppuraskaudessa vasta. Aion tällä kertaa itsekin ostaa halvat imetysliivit loppuraskaudessa, vaikka esikoisen aikaan käyttämäni ovat ihan hyvässä kunnossa vielä... Ei kannata hötkyillä, rintojen koko voi muuttua pitkin raskautta ja kun maito nousee synnytyksen jälk. sitä ei voi kuvitella, minkä kokoiset rinnoista loppujen lopuksi tuleekaan... :)

Charlotte ja poika 9,5kk ja rv28 tasan

kävin just tällä viikolla ostamassa yhdet toppimalliset ja yhdet päiväkäyttöön niin pääsen alkuun. vähän mallasin niin että kuppiin sopii liivisuojat ja maitovaraa (topissa ei tosin niin väliä kun venyvät..)

C, 39+3

tilasin netin kautta (babyidea) cariwellin imetysliivit. mulla kuppikoko yhdellä suurentunut raskauden aikana ja se jo ihan alussa. noi ostin uuden kuppikoon mukaan ja kokeilessa hyvin mahtuu käsi vielä sisään. ostan tässä vaiheessa vaan yhdet ja sitten kun kotiudutaan toiset. kaupasta kun en juuri ole kivoja löytänyt niin jos noi hyvät käytössä voi olla että tilaan samanlaiset.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat