Seuraa 

Hei vaan,

miten kauan teillä on kestäny vuoto lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen? Saamassani ohjeessa lukee että vuoto kestää n. 2-3 viikkoa, joskus jopa 4. Mä olin tyhjennyksessä viime torstaina, ja eilen ei tullut enää yhtään veristä vuotoa, eikä toistaiseksi tänäänkään. Valkovuotoa kyllä on.

Mietin vaan että onkohan näin lyhyt vuotoaika ihan normaalia! Voihan tietty olla että vuoto alkaa vielä uudelleenkin. Senkin takia asia kiinnostaa, kun ohjeessa luki että niin kauan kuin on vuotoa niin seksiä pitää harrastaa kortsun kanssa tulehdusvaaran takia - eli voiko mun paikat olla jo " kunnossa" ja kohdunsuu kiinni, ja uskalletaanko jo puuhastella ilman kortsua!

En millään jaksaisi soitella terkkarille tästä asiasta, siksi kokeilen ensin täältä josko joku osaisi neuvoa..

Sivut

Kommentit (35)

Soitin Kätilöopiston perhepolin neuvontaan, ja ne kyseli ja tutkaili mun papereita ja oli sitä mieltä ettei ole syytä hätääntyä (mittasin sitä ennen lämmönkin ja se oli pikkasen koholla: 37,4). Kättärin neuvoja oli sitä mieltä että nämä vois olla mun ensimmäiset kuukautiset, usein ekat tyhjennyksen jälkeen on kuulemma tosi oudot. Lämmönnousukin voisi viitata siihen että menkat on. Sanoivat kuitenkin että jos tulee kunnon kipuja tai vuoto yltyy niin sitten vaan uudestaan yhteyttä niin pääsen nopeasti lääkärille, myös viikonloppuna.

Todennäköisesti mä hätäilen ihan turhaan. " Harmi" jos nää on mun ekat menkat, koska sitten mun pitää odottaa seuraavat ennenkuin lapsettomuushoidot voidaan taas aloittaa! Pitää nimittäin tulla ekat kunnon menkat ennenkuin hormonien popsiminen voidaan taas aloittaa. Tyhmää hätäillä hoitojen aloittamisen kanssa, mutta oon joteskin tosi kärsimätön.. Mä haluaisin tulla raskaaksi heti. Johan tässä on lähemmäs kolme vuotta lasta toivottu ja yritetty. No, pakkohan se on odottaa että kroppa palautuu ennen kuin yrittää uudestaan.

Mitä teille muuten annettiin ohjeeksi, siis kuinka kauan pitää odottaa kaavinnan jälkeen ennenkuin voi yrittää raskautumista uudestaan?

Eilen oli tarkistus gynen polilla, ottivat virtsasta raskaustestin joka oli tosin jo nega. Kohdussa oli n.1,5x1,5 cm kokoinen palanen raskausmateriaalia eli istukkaa todennäköisesti kohdun seinämässä, joka aiheuttanut nämä vuodot. Ottivat pienen verenkuvan ja crp, tulehdusarvot eivät olleet lainkaan koholla, mutta hempglobiini oli taas hieman laskenut, nyt oli 126. Ei kyllä ihmekkään kun reilun kuukauden vuotanut.

Jouduin sitten siirtymään osastolle ja jouduin kaavintaan. Leikkaussaliin sain jonottaa ainakin 6 tuntia ennekuin pääsin. Vähänkö jännitti yksin odotella sairaalahuoneessa, kun hoitajakin kävi vaan n. reilun neljän tunnin välein kattomassa. Mies oli töissä, eikä sieltä mukaan päässy. Ite toimenpide sujui nopeasti ja kivuttomasti, heti sen jälkeen oli vatsa kipuja, mutta heräämössä antoivat särkylääkettä suoraan suoneen tiputettuna. Osastolta pääsin kuudelta illalla pois, kun niiden piti ensin tarkistaa ja seurata, että vessassa käynti sujuu ja ruoka maistuu ja pysyy sisällä.

Mutta toivon hartaasti, että tämä nyt viimein olisi ohi. Vuotoa on vielä niukasti, mutta nyt pitäisi loppua nopeammin kuin viimekeralla. Kaavinnan jälkeen vuoto loppuu yleensä 1-7 päivässä, joten toivotaan että loppuu myös.

vauva2006

Sisältö jatkuu mainoksen alla

v....aa, huomen aamulla aika taas klo.8 gynen polille ja kattovat tilanteen, nyt ehkä kaapivat tai empivät sitten, huomenna näkee, mut ärsyttää todella paljon tää tilanne. Verta vuotaa yhä ja johtuu varmaan siitä, kun ehkä jotain jäänytkin kohtuun. :(

vauva2006

Sain juuri puhelimessa tulokset maanantaisesta hcg-verikokeesta: mulla hcg-arvo oli enää 23 :) mikä oli hoitajan mielestä loistava, arvon kun pitää tässä vaiheessa olla alle tuhat! Koska kaikki on nyt fyysisesti hyvin - arvo on noin alhaalla, vuoto on loppunut eikä mitään kipuja ole, niin peruttiin se torstain käyntiaika joka olisi ollut lähinnä juttelua ja " henkistä tukea" varten.

Voi vitsi, enpä olisi ihan äsken uskonut että negatiivisesta raskaustestistä voi olla näin huojentunut ja iloinen :)

Nyt ei muuta kuin menkkoja odottelemaan ja sitten taas päästään yrittämään uudelleen... tietysti salaa toivon että tässä olisi joku pieni luomuihme päässyt tapahtumaan kun bongasin sen ovulaation kyllä melkoisen varmasti, mutta onhan se nyt tosi epätodennäköistä kuitenkin.

No, tulipa nyt ensin selostettua oma napa... mites sulla menee, vauva2006, vieläkö sulla on vuotoa? Sullahan on muistaakseni torstaina se hcg-testi (?), tulethan tänne kertomaan mitä siitä tuli tulokseksi?!

Vielä kyllä ihmettelen että selvisin vuotojen kanssa niin vähällä, taitaa olla kuitenkin aika harvinaista että vuotoaika on noin lyhyt.

Kaikkea hyvää sulle, peukutan kovasti negan puolesta :)

T. Huojentuntut Menina

olo on kyllä jo kohentunut, olen ollut jo töissäkin tällä viikolla, alkuviikosta oli vielä huimausta ja huonoa oloa, mutta nyt jo parempi, eikä enää ole huimannutkaan. Mutta vuodot ovat tällä viikolla olleet jo menkkamaisen runsaat ja jatkuu vaan, tämä alkaa kyllä jo kyllästyttämään kun koko ajan on vuotoa eikä loppua näy ei kuulu ja hyytymiäkin edelleen, mutta enemmänkin menkkamaisia.

Alkaa jo hieman jännittämään se ensi viikon raskaustesti ja toivon hartaasti sen olevan negatiivinen, en millään haluaisi enää joutua kaavintaan. Samoja asioita varmaan sinäkin pohdit.

Iloista kevään odotusta ja parempaa vointia! Pidetään peukkuja negaa odotellessa.

vauva2006

Ihan mahtavaa kuulla että sulla vihdoin rupee kroppa normalisoitumaan!

Mulla nyt menossa 17. vuotopäivä, mietin jo että miten pitkä vuoto on vielä normaalia ja missä vaiheessa pitää huolestua. No, koska ei mitään sivuoireita edelleenkään ole niin ei kai tässä auta muu kuin kestää!

Vitsi tää " keväinen" harmauskin rupee ottamaan päähän, voi kun aurinko tulis piristämään tätä ankeutta!

Tämä palstailu alkaa olla aika satunnaista, eiköhän me täällä vielä törmäillä mutta kuitenkin: Toivotan sulle jo tässä vaiheessa kaikkea hyvää jatkossa. On ollut älyttömän ihanaa että on ollut joku vertainen jonka kanssa näitä ikäviä kokemuksia on voinut puida. Toivotaan että meidän kummankin raskaus onnistuu sitten kun sen aika on :)

T. Menina

Toivotaan tosiaankin että tämä koettelemus on sinun kohdalta nyt vihdoinkin ohitse. Ihan liikaa olet joutunut kestämään. Hyvä sentään että pääsit kaavintaan samana päivänä.

Aika jännä että hcg-arvo oli verikokeessa niin alhainen, ja että virtsasta otettuna jo nega - ja silti kohdussa oli vielä jotain! Minä luulin että raskaustesti näyttää negaa vasta sitten kuin kohtu on täysin tyhjä. Nyt panikoin itse että onkohan mulla sittenkään kohtu tyhjentynyt, kun tuo todella niukka rusehtava vuoto tuntuu jatkuvan vaan. Tänään aamulla tuli pyyhkiessä sellainen pieni riekalekin. Taidanpa soittaa tänään hoitsulle (sillä on soittoaika klo 12.00-12.30) ihan vaan varmistaakseni ettei tästä tarvitse olla huolissaan!

Onko sulla tulossa vielä jälkitarkastus kaavinnan jälkeen? Saitko sairaslomaa?

Mahdollisimman hyvää viikonloppua sulle vauva2006!

P.S. Olen itsekin Itä-Suomesta alunperin kotoisin, tosin todennäköisesti vähän alempaa kuin sinä. Helsingissä olen asunut pian 10 vuotta (ikää mulla nyt 29).

Vielähän minä käyn täällä kurkkimassa aina välillä.

Mitä sulle kuuluu, onko vuoto vihdoin hellittänyt ym.?

Mulle kuuluu ihan hyvää. Epämääräinen vuoto osoittautui menkoiksi, ja nyt tätä vuotoa onkin kestänyt jo kolmetoista päivää... eli pidempään kuin keskenmenovuoto! Pari viimeistä päivää on jo tullut ihan punaista verta, eli tosiaan ekat menkat on mulla aika kummalliset. Nyt ymmärrän hyvin miten kyllästyttävää on jatkuva vuoto, kun se vaan jatkuu ja jatkuu. Onneks tää vuoto on aika niukkaa, joten se ei sinänsä häiritse, mutta oishan se kiva vaikka harrastella petipuuhiakin joskus.

Muuten elämä jatkuu ihan kivasti, kesää odotellessa :) oon saanu jonkun ihme kuntokärpäsen pureman ihan tosissaan, on melkein joka päivä käynyt lenkillä tai spinningissä tai uimassa tms. Eipä tällä kropalla ole nyt " parempaakaan tekemistä" - jos niin voi sanoa. Vuodon pitkittyminen harmittaa senkin takia että lapsettomuushoitojen aloittaminen siirtyy aina vaan kauemmaks, yhet tavalliset menkat kun pitää tulla ennen hoitoja. Ensi viikolla menen vyöhyketerapiaan, mikä on hyvä apu lapsettomuudessa myöskin ja toivon mukaan tasoittelee vähän kropan toimintoja.

Jään odottelemaan sun kuulumisia :)

Aurinkoisia päiviä toivoen ja toivottaen,

Menina

Mulla on sama tulkinta siitä sykkeettömästä sikiökaiusta kuin Vauva2006:llakin, eli eloton sikiö siellä kohdussa on. Mulla oli sama diagnoosi kun olin menossa lääkkeelliseen tyhjennykseen.

Voimia sulle :)

Mulla laitettiin lääkettä alateitse kolme kertaa (klo 8.00, 11.00. ja 14.00), ja melko pian tuon kolmannen kerran jälkeen tuli se isoin klöntti pois (sikiöpussi?) jonka jälkeen pääsinkin heti kotiin. Pari ekaa päivää vuoto oli runsasta, ja hyytymiä (isojakin) tuli vielä aika paljon. Vuoto ei kuitenkaan ole missään vaiheessa niin runsasta kuin kuvittelin, eikä vuotoa ollut koko ajan. Eniten vuosin päivällä, ja isommat " satsit" ja kaikki hyytymät tuli aina vessanpönttöön.

Seuraavina päivinä vuoto niukkeni selvästi niukempaa, mutta hyytymiä tuli " loppuun asti" . Eilen ja tänään tosiaan ei enää ollenkaan vuotoa.

Sikiö todettiin kuolleeksi rv 8+0.

Kipuja oli toimenpiteen jälkeen n.4 päivää, nyt ei muutamaan päivään enää oikeastaan mitään tuntemuksia.

Ohjeessa luki tosiaan ettei seksiä ilman kortsua niin kauan kuin vuotoa on - mut olin tosiaan ymmärtäny niin että se vuoto kesää ainakin tuplasti kauemmin! Saa nähdä alkaako vuoto uudestaan, ei toistaiseksi kyllä yhtään tunnu siltä - mutta voihan se yllättääkin.

Mulla on hcg-verikoe maanantaina 20.3. eli 2vkoa 4pv tyhjennyksen jälkeen. Käynti hoitajalla on tasan 3vkoa tyhjennyksestä, eli 23.3. Jos hcg on silloin vielä kohonneena ja kohdussa on jotain jämiä, joudun myös kaavintaan.

Jälkitarkastus on siis terveyskeskuksessa.

Mä olen vähän ajatellut niin että jos vuotoa ei tule tänäänkään eikä viikonloppuna, niin aion jatkaa elämää kaikinpuolin normaalisti :)

Meillä on lapsettomuustausta, ja siksi tuo kortsujen kanssa pelailu tuntuisi jotenkin hölmöltä. Eikö tulehdusvaaraa ehkäisemään riitä puhtaudesta huolehtiminen?

Miten menee Vauva06, onko olo yhtään kohentunut?

Mä voin kuvitella miten keljua on ollut sun ekana työpäivänä :( Musta on tuntunut että ei edes mun parhaat ystävät osaa suhtautua tähän keskenmenoon. Tuntuu etteivät he ihan tajua miten vaikea asia se onkaan - mutta voihan se olla niin ettei sitä oikein ymmärrä kuin sellainen joka on itse kokenut saman.

Mun työpaikalla ei onneksi kukaan pomon lisäksi tiennyt mun keskenmenosta. Raskaus oli niin alussa etten vielä ollut uskaltanut muille kertoa, vaikka kyllä mieli tekikin.

Se oli inhottavaa kun työkaverit luuli että olin ollut normaalisti kipeänä, flunssassa tms., ja kyselivät " joko oot kunnossa" tai " sulla taiskin olla kova tauti" ja muuta semmosta, ja sit siinä oli itku kurkussa että en mä nyt mitenkään kunnossa ole... Pomo on 50+ nainen, ja hänen lapsensa odottaa lapsettomuushoidoilla alkuun autettuja kaksosia, joten hänelle on ollut ihan " turvallista" kertoa näistä meidän vaikeuksista. Aika paljon poissaoloja ja lääkärikäyntejä nuo lapsettomuushoidot aiheuttaa, ja pitihän mun joku selitys niille antaa. Muille työkavereille ne asiat ei mun mielestä kuulu pätkääkään.

Mulle ei kuulu mitään ihmeellistä. Elämä jotenkin kulkee taas niin normaalisti, ja nyt oon jo kovasti ruvennut ajattelemaan tulevaa ja sitä kun päästään taas kunnolla aloittamaan nämä " lapsentekohommat" - siis tarkoitan hoitojen aloittamista. Kunhan nyt tulisi ekat normaalit menkat nopeasti, siinähän voi kestää kauankin jos hormonitoiminta on mennyt ihan sekaisin.

Eilen mulla tuli pikkuisen veristä vuotoa, mutta se tuntui enemmänkin ovulaatiovuodolta. Oliskohan se mahdollista? Mulla kyllä eilen tuntui oikeassa munasarjassa painetta ja " kurlutusta" , ihan kuin olisi ovulaation aika ollut. Tavallisemmin mulla kyllä vasen munasarja on ne hedelmöityskykyiset rakkulat kasvattunut. Tietysti voi olla että taas vaan kuvittelen, olen jotenkin lakannut uskomasta täysiä kropan tuntemuksiin. Sekin johtuu lapsettomuudesta, kun on niin monta kertaa muka varmasti tuntenut raskausoireita ym. mutta kaikki onkin ollut vain mielikuvituksen tuotetta.

No, nyt pitää taas käydä töiden kimppuun.

Kiitos samoin: Iloista kevään odottelua sekä kaikin puolin hyvää vointia sulle, Vauva2006!

Kuulumisiin :)

minun mielstäni sykkeetön sikiökaiku tarkoittaa sitä, että ultrassa on silloin havaittu sykkeetön sikiö tai niin sen ainakin ymmärrän, voi olla että olen väärässäkin.

vauva2006

Olen itse käynyt 15.-17.3 lääkkeellisessä keskeytyksessä, jonka jälkeen vuotoa kesti noin viikon. Sitten menin 2vkoa keskeytyksen jälkeen jälkitarkastukseen jossa samalla hcg tehtiin ja se oli todella paljon koholla. Eilen kävin sitten Kätilöopistolla lääkärillä ultrauksessa joka sanoi heti että kaavintaan menee. Toimenpiteen jälkeen sain itselleni sen lapun missä kerrotaan mitä on tehty jne. Siellä lukee: sykkeetön sikiökaiku h 7+5. Mitä se tarkoittaa...? Runsaasti oli ollut vielä raskausmateriaalia kohdussa.

Tuosta jälkitarkastuksen ajankohdasta. Itselleni sanottiin että ei missään nimessä saa mennä 2vkoa kauempaa (oli rv9 keskeytyksessä), että jos raskaus jatkuisikin, niin sen voisi vielä keskeyttää, eikä mene sen sallitun 12vkon yli. Mutta en tosiaan tiedä miten on jos raskaus päättyykin normaaliin keskenmenoon.

Mukava kuulla sinsuta pitkästä aikaa. Minullekin kuuluu ihan hyvää, nyt kaavinnan jälkeen en ole vielä käynyt jälkitarkastuksessa, mutta se olisi ensi viikolla keskiviikkona sitten.

Minullakin alkoi kuukautiset nyt tiistaina elikkä 2.5. pientä vuotoa oli jo ma iltana mutta nyt sitten virallisesti alkoivat. Nyt oli 4 viikkoa ja 4 päivää siitä kaavinnasta, joten varsin ajallaanhan nuo tulivat.

Minua hieman surettaa, kun otin mieheni kanssa puheeksi tuon lapsen hankinta asian nyt uudestaan. Kun mielessäni olin kuvitellut, että tietenkin heti aletaan uudestaan yrittämään kun siihen tulee mahdollisuus, mutta mies haluaa unohtaa koko asian vielä toistaiseksi. ja minä taas niin kovasti haluaisin uudestaan raskaaksi ja nään koko ajan vaan vauva unia, jotenkin tuntuu että nyt kun se pian olisi mahdolista, niin ne asiat pyörivät päässä tavallista ennemmän ja nyt oikeastaan tuntuu kohtuuttomalta odottaa.

Ymmärrän toki miehenikin näkökulman, onhan ne asiat olleet rankkoja hänellekin, mutta silti suretaa kun hän ei vielä lapsia haluakkaan tämän tapauksen vuoksi.

Tässähän ne olivat päälimmäiset ajatukseni asioista tällä hetkellä ja nyt jotenkin uudestaan alkanut tämä vauvakuumeilu todella vahvana.

vauva2006

Moi taas pitkästä aikaa! Miten voit tätä nykyä?

Mulle kuuluu suht hyvää, ihan mahtavaa on kun kevät etenee niin hurjaa vauhtia :)

Mulla alkoi sitten eilen " kunnon" menkat, ja me jatketaan lapsettomuushoitoja nyt samantien. Huomenna on Hgin väestöliitolla aika jolloin varmistetaan että kaikki on varmasti kunnossa. Huomenna olisi myös tarkoitus ruveta popsimaan hormoneita, ja jos kaikki menee niinkuin pitää niin inseminaatioon päästään ensi viikon lopulla/seuraavan viikon alussa.

Me ollaan (ihme kyllä) miehen kanssa tosi valmiita ja innoissamme siitä että päästään jatkamaan hoitoja. Vaikka suruksemme ensimmäinen raskautemme päätyi km:n, olemme kovin positiivisella mielellä että kyllä meitä onnistaa, toivon mukaan heti tästä kierrosta.

Toisaalta kyllä pelottaakin, mitä jos raskaus alkaakin niin missä vaiheessa uskallletaan iloita siitä? Mitä jos seuraavakin raskaus menee kesken? Eli ei kai ne haavat ole vielä täysin parantuneet, mutta paranemassa kuitenkin :) Pitää yrittää pitää mieli positiivisena ja olla murehtimatta turhia.

Ja vaikka muuten olen voinut hyvin, niin joissain tilanteissa tulee vielä ahdistus, esim. veljeni lapsen ristiäisten jälkeen tuli iso suru, olin jo ehtinyt kuvitella että olisin somasti raskaana niissä juhlissa... yleensäkin sellaiset tilanteet missä on liikaa vauvoja tai raskaana olevia ottaa vielä koville.

Samalla kuitenkin tää kevät ja luonnon herääminen antaa voimia ja uskoa siihen että elämä jatkuu ja kyllä tämä " rumba" vielä iloon päättyy.

Oikein ihanaa kevättä ja kesää sinulle, vauva2006 :)

Sairaslomaa antavat kaavinnan jälkeen 1-2 päivää, mutta olo oli kyllä todella hyvä jo heti kun nukutuslääkkeet oli haihtunut elimistöstä ja kivut leivitetty heti operaation jälkeen. Sen jälkeen kipuja ei ole tullut. Mulla huomattiin vaan ultralla se pikku palanen kohdussa, joten ei yhtään harmita että vaadin neuvolan lääkäriä ultraamaan kohdun, se sitten lähetti jatkotutkimuksiin gynen polille ja oikeassahan se oli, siellä oli pienen pieni 1,5x1,5 cm palanen. Minutkin yllätti se, että raskaustesti oli nega ja silti kohdussa oli vielä palanen raskausmateriaalia, mutta kai se olis saattanut itekkin pois tulla ajan myötä, mutta silloin olis tulehdus riski kasvanut.

Elikkä saikkua sain 2 päivää, eilisen (toimenpidepäivän) ja tämän päivän. Jälkitarkastuksesta eivät erikseen maininnut, mutta kaavinnan jälkiohjeissa luki, että tarkastuskessa pitäisi käydä 4 viikon kuluttua toimenpiteessä ja aion minä käydäkkin, vaadin pääsyä neuvolan lääkärille, jos ei muuten auta ja samalla voi sitten ottaa sen papa-kokeenkin kun täällä ottaa sen neuvolalääkäri.

Joo, toivon todella, että tämä ois vihdoin ohi. Toivottavasti sinulla kaikki on ihan kunnossa, voithan sinäkin vaatia ultraamista ja jälkitarkastusta, jos haluat asian varmistaa. Mutta kait tämä aika harvinaista on et näin huono tuuri on. kirjottele sitte kuulumiset. Mukavaa viikonloppua sinullekin!

Mie olen kans itä-suomesta kotoisin ja yhä täällä asun. Pian 24-vuotias.

vauva2006

Tänään soittelin vielä polille kun piti niiden tuloksien takia soittaa. Ne vaikutti siellä olevan jotenkin ihmeissään kun arvo vielä koholla. Nyt keskiviikkona menen neuvolaan jälkitarkastukseen ja siellä lääkäri katsoo tilanteen. Papa koe pitäisi ottaa, mut ei kai sitä pysty jos vielä sittenkin on vuotoja. Nämä vuodot kyllä ihmetyttää. Niin viikon päästä minun pitää ite tehä raskaustesti ja jos sekin on positiivinen, niin soittaa taas polille, josta kuulemma määräävät ehkä taas verikokeisiin. Jotenki väsyttää tämä koko touhu. Onko sulla näin paljon ollu tätä jälitarkastus/kontrollointi juttua? vai johtuukohan tämä nyt näistä vuodoista. Niin veristä vuotoa on yhä, vaikkakin niukkaa, ei enää kuitenkaan tule isoja hyytymiä, enemmänkin sellaista limansekaista verta ja välillä ruskeaa sekä niiden sekoitusta. Mitä ne sulle sano niistäa arvoista, muistelen et sanoit et sen piti olla siinä vaiheessa alle tuhat. kummastuttaa nää eri systeemit.

vauva2006

Siis tuo sun alhainen hcg-arvo :)

Tämän tiedon jälkeen varsinkin ihmettelen miksi pitää testata virtsasta kerta tuo verikoe on paljon tarkempi ja varmempi!

Mutta pääasia on että sulla on kaikki kunnossa :) toivottavasti vuotokin loppuu pian.

Oikein hyvää viikonloppua,

t. Menina

keskustella kanssasi, on jotenkin tuntunut, että on yksin tämän asian kanssa, mutta onneksi löysin " kohtalotoverin" . Joo, mukava olis jatkossakin keskustella ja voit toki laittaa mulle sähköpostiakin gsr300@luukku.com osoitteeseen, tää on hupi osoite, mutta voin myöhemmin vaikka antaa tuon henkilökohtaisenkin.

Meillä oli eka raskaus ja luomusti käynnistyi, pillerit lopetin syyskuussa 2005 ja siitä asti toivottu raskaaksi tulemista, sitten tammikuussa 9.pvä tein positiivisen testin, eikä meinattu nahoissamme kestää. lapsi olisi todella tervetullut. Tämä on kyllä ollut todella ikävää aikaa, tämä reilu viikko, kun luulee et kaikki on hyvin ja yhtäkkiä maailma kääntyy ylösalaisin. Rankkaa on ollut, jotenkin tuntuu et henkinen puoli alkaa kyllä jo voimaan hyvin, kunhan vielä fyysinenkin paranisi niin kaikki ois hyvin.

Olis tosiaan mukava jutella jatkossakin, täällä tai sähköpostitse.

Toivotaan, että jatko menee hyvin meillä molemmilla, eikä tarvittais joutua kaavintaan, kun sitten tosiaan toipumisaika on jonkin verran pidempi raskautumista ajatellen.

vauva2006

Suosittelevat yleensä yhdet kuukautiset odottelmaan, mutta luin jostain että 1-3 kiertoa pitäis odotella. Katsotaan nyt miten nopeasti on edes henkisesti valmis uuteen yritykseen, kun tää oli aika rankkaa. Kuitenkin miehenkin pitäs sitten olla valmis, joten edetään hitaasti ja kuulostellaan vointia ja ajatuksiamme.

Iloista viikonloppua! Minullakin on vielä huominen vapaata ja sunnuntaina taas töihin.

vauva2006

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat