Seuraa 

Ryhdistäydyttäisiinkös...?

Sivut

Kommentit (22)

päivää vaan kaikille! meillä on ollut kamala kiirus koko viikon.mutta tänään otan rennosti ja vaan olla möllötän:) miehen sukulaisia on ollut koko viikon kylässä eikä mistään oikein meinannut tulla mitään,poikakin vaan oikeastaan kitisi ne päivät. kai se sitten huomasi,että jotain on muuttunut ja reagoi siihen? no,tänään sitten köllöteltiinkin sängyssä peräti 9.00asti ja pojan uudestaan nukahdettua lähdettiinkin piiitkälle lenkille auringon paisteeseen.

meidän vellikokeilut on vihdoin alkaneet tuottaa tulosta.se kaupan porkkanaperunavelli ei ollut hyvää kummankaan mielestä,minulle tuli siitä mieleen,et se taitaa olla vaan hieman maustettua korviketta.uskoinkin sitten sen jälkeen,et kyllä se terkkari oli oikeassa siinä,et se velli kyllä kandee tehdä itse.yksi peruna ja desi omaa maitoa,niin hyvää oli.tänään poika todella SÖI sitä eikä vaan maistellut,koko pieni kippo meni. en osaa syöttää lainkaan tuttipullolla (minä joko onnistun työntämään sen liian syvälle tai sitten se ei pysy suussa ollenkaan,kun en enää uskalla työntää suuhun lainkaan sitä),niinpä sitten syötän ensilusikalla sen vellinkin.tosin omatekemänä tein siitä hieman paksumpaa kuin kaupan versio ja lusikalla sen syöttö onnistuukin hyvin. on muuten unet pidentyneet sen ansiosta! nyt nukkuu ensimmäisen pätkän yöllä peräti 4 tuntia ja seuraavakin on 3tunnin pätkä! vatsavaivoja ei tullut edes siitä omasta vellistä lainkaan,mistä oon kyllä tosi iloinen. tuolla oli vaan keskustelua näistä velleistä ja kiinteiden aloittamisesta ja monet taisi tyrmätä täysin sen kysyjän,joka olis halunnut antaa 9viikkoiselle velliä. minua kyllä suorastaan rupesi korpeemaan se keskustelu. itse kysyin vielä terveydenhoitajalta,et mitä ne tutkimukset sitten kertoo,jos kiinteiden antamisen aloittaa ennen 6kk,niin se kyllä sanoi,et niihin ei kannata uskoa ihan sokeesti,vaan suhteuttaa sitä hommaa vauvoihin,jotka kumminkin on kaikki yksilöitä.toiset pärjää maidolla toiset ei. kyllähän meilläkin olis maidolla pärjätty,jos vaan imettäisin näin päivisin puolen tunnin välein ja yöllä 1-2tunnin ...sori,ei kyllä ollut tarkoitus täällä purkaa tuota ärtymystä.. kaipa me mennään näillä velleillä ensin jonkin aikaa ja vasta sitten siirrytään muihin maistiaisiin. osaako muuten kukaan sanoa,et kun alkaa antaa uutta makua,niin voiko sitten esim.illalla taas antaa sitä samaa vanhaa perunavelliä,jos päivällä on antanut uutta makua. vai pitääkö sitä jättää se vanha hyväksi koettu ruoka pois ja antaa vaan uutta ruokaa kunnes siihenkin on totuttu? miten te muut aiotte tehdä /ootte tehny aiemminpien lastenne kanssa?

nyt pitää mennä taas :) viikonlopusta on sentään tulossa ihanan rauhallinen :) hyvää viikonloppua kaikille!

-annu ja kasimir 10vk5p-

En jaksa kauheen pitkästi kirjoitella, ilmoittelen vaan olevani vielä hengissä :)

Mullekin iski nyt sitten rintatulehdus (en uskonutkaan miten KIPEÄÄ se voi käydä!!) ja sain 10 päivän antibioottikuurin. Lisäksi oon flunssassa, kurkku on tosi kipee ja olo sen mukainen :( Vauvan hoito ei ole kovin mieltä ylentävää tässä tilassa...

Mun imetysdieetti ei auttanut tytön iho-oireisiin, joten kokeillaan nyt viikko apteekin korvikkeella. Aloitettiin tiistaina ja eilen huomasin tytön kropassa kauttaaltaan pientä punaista näppyä :/ Yritin soittaa lääkärille, että uskaltaako tuolla korvikkeella jatkaa, mutta tulee paikalle vasta tiistaina. Nyt pohdiskelen mitä tehdä???!!!

Vanuke: mä lähden mielelläni vauvakinoon tapaamiseen :) Me oltiin siellä vauvakinossa viimeksi ja mukavaa oli! Mistäs jouluiset tunnistaisi toisensa? Laitetaan tonttulakit päähän? ;D

Nyt lepäämään...

violet ja tyttönen 3kk 1vk

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tiistaina oli 3 kk neuvola ja hyvin on kasvanut, painoa 6370 g ja pituutta 64.5 cm. Kaikki muutenkin hyvin eikä piikittäminenkään aiheuttanut suurta huutoa. En tiiä oliko piikin jälkivaikutuksia, mutta neiti oli koko keskiviikon tosi rauhaton ja kitiseväinen. Itkeminen kun ei ole ollut ollenkaan hänen tapaistaan niin oltiin iskän kanssa vähän ihmeissämme. Onneks oli taas torstaina oma aurinkoinen itsensä ja viime yönä nukuttiin kellon ympäri yhdellä syötöllä. Ihanaa!

Meillä on iskäkin ollut kotosalla tämän viikon, kun on pitänyt viimeisen isyyslomaviikkoonsa. On tykännyt kovasti, kun on voinut puuhastella likan kanssa kaikenlaista. Silloin kun tultiin sairaalasta kotiin, niin piti pari viikkoa vapaata, mutta eipä Neasta silloin ollut oikein leikkijäksi. Nyt niillä on isän kanssa jo ihan omat jutut enkä välillä yhtään tiedä mitä temppuja tekee, että saa likan kikattamaan oikein ääneen.

Tiituliini kyseli vauvauinnista. Me oltiin viime sunnuntaina ekan kerran ja Nea tykkäs oikein kovasti lämpösestä vedestä. Potki ja polskutteli ja tykkäs etenkin kelluttamisesta. Vähän alkoi loppuajasta tulla jo vilu, mutta ihmeen hyvin hän jaksoi melkein koko ajan (siis puol tuntia). En tiiä onko isän vai äidin juttu, mutta tuossa ryhmässä oli monia vauvoja yksin isien kanssa ja osa oli sitte koko perhen voimin. Kannattaa mennä kokeilemaan jos siihen mahdollisuus on. Pari vinkkiä:

-ottakaa kamera mukaan, tosi söpösiä kuvia tulee pikkuisissa uikkareissa...

-Jos isä tulee mukaan niin kannattaa antaa vauva hänelle pukukoppiin, miesten puolella on varmasti enemmän tilaa

NiiskuPiisku ja Nea 3 kk

Ekakski kaikille sairastelijoille pikaista paranemista. Ite oon jo selättäny melkein tän flunssan, ääni enää pettää kun oon puhunu paljon (eli lähes kokoajan). Ei oo kivaa hoitaa sairaana vauvaa ja kokoajan huolehtii ettei pikkunen tulis kans kipeeks.

Perunaa mäkin ajattelin tänään ekaa kertaa keittää. Pitääpi video viritellä valmiiksi. Oon kuullu että ilmeet voivat olla aika hauskoja...

Meilläkin oltais mieluusti pystyssä sylissä ja naama menosuuntaan ettei mitää tärkeetä vaan jää näkemättä. Sylissä tutkitaan varpaita ja istumaan kammetaan kokoajan. Suussa on nyrkit sekä sormia yksitellen.Selältään väännytään kyljelleen ja siitäkin yritetään päätä nostaa. Hirveet vatsalihakset noin pienellä. Mä en taida nykykunnossani päästä edes ylös selinmakuulta. Kauheesti on kehittynyt, ei todellakaan oo mikään pikkuvauva enää. Hauskaahan sitä on seurata miten toinen oppii kokoajan uutta.

Imeminen on ollu eilen ja tänäänkin aika hankalaa. Huutaa vaan tosi kiukkuisesti eikä ime. Voimattomaksi siinä itsensä tuntee. Laulelulla ja mumisemisella, sekä käsinlypsyllä suoraan suuhun oon saanu viimein rauhoitetuksi. Ehkä se taas tästä, joku vaihe varmaan...

Eipä meillä muuta tälläkertaa!

Tähti ja tyttö sunnuntaina 3kk

Juu kylmä on tampereella ja meidän pitäis mennä tänään lastenvalvojalle käymään. Matkassa menee noin puoli tuntia per suunta. No onneks iltapäiväksi luvattiin lauhempaa niin viitsii kävellä. Meillä kun ei autoa ole. Oon nyt innostunu noista kestovaipoista ja muutaman tilailinkin jo netistä... Ärsyttää noiden kertisten raahaaminen roskiin, Parhaimmillaan niitä menee sellanen 7 sinne päivän aikana. Rahaa roskiin vaan... Ne kestot voi sentään sitten myydä ja saa edes osan rahoistaanm takaisin. Meillä on yöt menny edellen tosi hyvin, Nukkumaan mennään 21-22 välisenä aikana ja nukutaan aamuun kello 8 asti suunnilleen. Yhdellä syötöllä selvitään tuosta yöstä.:) Nytkin vielä meni vetään sikeitä tuo pikkuinen.

esikoinen1970 tai vauva uudesta taidosta,mitä onkaan ikää nyt?jos meillä siskoonsa tulee,kääntyy vasta 5kk iässä,saa nähdä,voihan se yhtäkkiä sen tehdäkin!

meillä Juho haluaa kans istua ja seistä sylissä jaloillaan,ei esikoinen kyllä koittanut seistä kuin vasta joskus 6kk iässä?

Täällä ollaan, eilen ehdin hetken etsiä pinoa kunnes tulikin niin kiire yläkertaan että siihen se jäi.. Olikohan sitä eilen ketään liikkeellä?

Meillä oli 2kk neuvola tässä päivänä muutamana, oli 63,7cm ja 6310g tämä meitin herra:) Kovin leppoisaksi kommentoi neuvolatäti, ja tottahan se on, hirmu höpöttäjä tämä pikkuinen.

Viikonloppuna koittaisi sitten meidän perheen ensimmäinen ns pidempi reissu, mennään 100km päähän mummolaan.. Hirvittää kyllä, tarkoitus olisi siellä muutama päivä ollakin. Anoppi varmasti piruilee kun en enää pysty imettämään, ja yöherätykset tavallaan vieraassa paikassa rassaa jo nyt.. Tiistaina sitten esikoinen täyttää 5v, tuntuu että vastahan se oli sellainen pikkurääpäle:) Pitäkäähän peukkuja että reissu menee ok! Tulemme tiistaina takaisin, joten pinoilu saattaa jäädä vähemmälle, kun anoppilassa ei tietokonetta ole.. Mun äidin luona olis kyllä mutta äiti ei kotona...:D

Voi kun oliskin ihana kun menis vaan yhdellä heräilyllä yöt.. Meillä herätään ainakin kahdesti, ja niiden herätysten välissä ähistään ja tuhistaan niin etten minä saa unta:( Sitten sitä onkin aika finaalissa.

Taidan mennä tarkistamaan mitä isoveljet puuhaa:) Hauskaa viikonloppua kaikille ja kirjuuttelemisiin!

rocka + mika 2kk 6pv

Pakkasta pitelee meilläkin mutta onneksi aurinko päivällä jo kivasti lämmittää.

Meikäläinenkään ei juuri jouda tietsikalla istuksia, navetalla oon viimeset kolme päivää touhaillut. Hyvin on siellä alkanut sujua vaikka onhan ne mummut hämillään uudesta kodista. Lypsylle menevät mainiosti mutta nukkumapaikat on vielä hakusalla.

Joni oli yhden päivän naapurissa hoidossa, kaksi päivää oli kummitäti ammana ja nyt sitten anopin kanssa vuorotellaan täällä sisällä.

Harmittaa kun taitaa pikku-ukolta tissimaito loppua kun en ole ennättänyt päivisin imettää ja nyt oon toista päivää kurataudissa niin se vielä vetää tissit kuiviin. Mutta en ihan luovuta kun poju niin kovasti tykkää tissiä lutkuttaa, mammateetä laittaa hautumaan ja juoda paljon.

Kyllä tuli tämäkin mahatauti taas hyvään aikaan.. Varsinkin kun ukko oli tosi surkeessa kunnossa eilisen, tuli kahta päätä tavara ulos, meikäläisen ei onneksi ole tarvinut oksentaa. Kun ei vaan tulisi lapsiin, varsinkaan Joniin!! Se pieni on jo ihan tarpeeksi saanut sairastaa elämänsä alkutaipaleella. Pikkasen huonosti on päiväunia nukkunut parina päivänä mutta ei kuitenkaan kitise eikä kääkiä pukkaa kun korkeintaan kerran päivässä.

Herra on alkanut kakata aina kun ottaa ilmakylpyjä, huomannut varmaan että tulee helpommin kun ei ole vaippa edessä!!

Ihana huomata, että kyllä poika äiskän tuntee, sisällä kun pyörähtää niin alkaa hihkumaan ja nauramaan ihan mielettömästi!

Jo vain, täytyy alkaa ruokaa taas laittamaan, onneksi on ollut kaksi reipasta poikaa apulaisina, ne on ohjanneet lehmät robotille kun me on ukon kanssa sairastettu..

palaillaan kun taass ennätän, hauskaa viikonloppua toivottelen jo tässä vaiheessa kaikille tasapuolisesti!!

Anne ja Joni 2,5kk

Mälsää, meillä ulkona -14 astetta. Ei vissiin tarvi sit lähtee vaunuilemaan... Meidän viime yö meni kitinän merkeissä, kakka vaivasi :( Ida syö pelkkää korviketta, Nan:ia ja nyt viime päivinä kakka ollut ihan vihreetä... Eikö se ollu joku merkki ilmavaivoista tai jotain? Outoa vaan kun on nyt yhtäkkii muuttunu vaik on samaa korviketta syönyt melkeen koko ajan. Ostin nyt Nan jauhetta, josko se auttais. Mikä niissä mahtaa olla erona? Tutteli neidille ei käynyt ollenkaan, itki vaan ja kipristeli vatsaa.. Tästä on käyty keskustelua täällä aikasemminki mut en nyt muista mitä vastattiin eli voiko keittää valmiiksi jääkaappiin esim. vuorokauden vedet ja lämmittää aina sit mikrossa veden ja sekoittaa jauheen? Ida on öisin ainaki niiiiin kiukkunen et ruoka on saatava heti, eikä sitä sillon aleta keittelemään!

Joku laittoi vissiin vauva uinnista.... Käykö moni? Mitä ootte tykänny? Onko isien juttu vai äitin kanssa? Ja saiko sen alottaa 3kk iässä? Vai riippuuko hallista...

Me käytiin muutama päivä sitten 2kk neuvolassa. Neidillä pituutta 53.5cm ja painoa 4060g. Alkaa hyvin saavuttamaan ikäisiään kiinni käyrillä.

tiituliini81 ja Ida 2kk 9 päivää

olen ihan hermona. Asumme rivitalossa ja olen ihmetellyt kun naapurin koira on niin viihtynyt meidän puolella. Ja sekin jo ärsytti minua. No Nyt kun aloin vähän tarkemmin tutkia, niin syy selvisi:se käy paskalla meidän puolella!!!!Hermostuin niin, että viskasin lapiolla paskat omistajien puolelle ja yritin sulkea koiran kulkuväylän. Kyllä musta ko. omistajat saisivat sen verran viittiä, että käyttäisivät koiraa ulkona tai opettaisivat paskaamaan omalle puolelle! Eihän tästä eläinrakkaat loukkaantuneet...On sitten miedän tytön mukava kesällä ryömiä paskan seassa...

No niin yritän nyt puhua muustakin:) meillä on nukuttu ihmeen hyvin kaksi viimeistä yötä. Ensin yhtämittaa 22.30-6.45 ja viime yönä 24.00-7.45. Voi kun tämä tulisi tavaksi!Meillä neiti kääntyi eilen ainakin 10 kertaa vatsalta selälleen, mutta tänään ei enää millään. No ehtiihän sitä.

En viiti enää kirjoitella, niin jos vaikka joku jaksaisi lukea! OIkein hyvää viikonloppua kaikille! Ja minä yritän rauhoittua tuon koira-asian kanssa.

Minäkin taas täällä. :) Ei oo tullut aikoihin luettua vauvapalstaa sen kummemmin/kirjoitettua. Mut koetan petrata. Aika menee vain niin siivillä! Tyttö on jo niiin iso napero, se mikään vauva enää ole. :) *huoh* Jännä kun ei edes muista millasta se oli kun tultiin laitokselta kotiin, miten pieni se oli yms. Miten se unohtuukin näin äkkiä!?

Tänään oli neuvola ja mä jo eilisestä asti hirvittelin sitä piikkiä... Mä itse kun inhoan yli kaiken piikkejä, niin meinasi omat silmät kostua kun piikki kaivettiin esille. Että mun muruani aletaan kiusamaan... :( mutta tyttö ei ollut moksiskaan?!? Vähän kinahti ja sitten huokasi pitkän ja hartaan hyyyyyh neuvolatätille. :D Vähän niinku että anteeksi mutta mitä sä mua sillä piikilläs törkit? ;) Kovasti neuvolatätsky kehu että on niin tiitterä tyttö, kun päätä pidetään niin hienosti. :) Tommonen nakottajahan se on ollut jo 2kk iästä asti. Ei voi väkisin pistää toista makuulleen kun se tahtoo olla sylissä pystyssä istuallaan tai seisaallaan. Koetetaan aina kumminkin kannatella niin paljon kainaloista ettei itse varaa painoa selälle/jaloille liikaa. Kovasti tyttö kääntyy selältä kyljelleen, ei oo enää kuin kivenheiton päässä se että pyörähtää mahalleen asti. :) Kovasti yrittää ja välillä näyttää siltä että kääntyis ja helposti jos vielä vähän jalalla ottais vauhtia. Painoa oli tosiaan taas kilo kuukaudessa ei 5640g ja pituus 59cm. :) 4cm lisää kuukaudessa. Hyvin siis kasvaa.

Mitäs muuta mä skriivaisin. Tänään ajattelin koettaa jospa sitä keittelis perunan ja sotketaan nania sekaan... Testataan miten maistuis neitille. :) Välillä on tytöllä ollut omituisia itkukohtauksia ettei mikään auta, tod. näk. maha vaivaa. Kun tempoo pikkukintuillaan mahaansa niiiiin kiukkuisesti ja samalla käsillä pätkii masua. Mutta onneksi se sitten lopen aina siitä helpottaa.

Mutta mä siirryn laittaan ruokaa. Eikös tie miehen sydämeen käy vatsan kautta. ;) Toivottavasti. Meillä kun on ollut taas niin riitaisaa ja vaikeaa tämän viikon. On tytöstäkin huomannut että se vaistoaa ettei kaikki ole ollut kunnossa. Mutta nyt taas näkyy valoa tunnelin päässä. Toivossa on hyvä elää sanoi lapamato.

Vointeja kaikille äideille ja nyyteille!

Quarra ja Kiia

Pikaisesti ajattelin kirjoitella,että hengissä tiedätte olevan =o)

Tällä hetkellä ei kyl ihan tunnu siltä...oon nimittäin kuumeessa ja flunssassa ja esikoisella vielä noiden edellä mainittujen lisäksi vatsatauti...ite tekis mieli painaa pää tyynyy vaan eip onnistu kun miestä ei näy kotona...tänään tosin oli töissä,mut sen jälkeen paineli rakennuksille eikä vissiin mielessä edes käynyt antaa miun levätä...huoh...no,tää on tätä. En kyl tosin pyydä jäämään jos ei kerta itse ymmärrä ehdottaa.

esikoinen1970:Onnittelut kääntyilevälle pienokaiselle =o)

Violet:Kovasti paljon jaksuja rintatulehduksen kanssa. Voin vaan kuvitella tulehduksen kivun kun jo pelkästään nää paakut riittää saamaan rinnat kipeiksi niin tulehdus on varmasti kaksinkertainen kipu tähän miun kipuun verrattuna, jaksuja!!

Äitiliini:Tekee varmasti ihan hyvää päästä välillä tuulettumaan.

Hensku81:Jaksuja sinulle tuollaisien " mukavien" naapureiden kanssa..

Täällä Nea onnistui eilen kääntymään ekaa kertaa lattialla selältä masulleen =o) tähän asti se on onnistunut vaan pehmeällä alustalla. Sylissä neitonen yrittää kovasti punkea itseään istumaan ja pitkällään ollessaan nostaa hauskasti päänsä ja jalkansa ilmaan, hassu tyttö.

Tänä aamuna oli yllätys sängyssä kun neitonen oli kääntynyt pinniksessä niin,että jalat olivat tyynyllä =D

3kk neuvolassakin käytiin ja pienesti rokotuksesta huudettiin, komeita mittoja tyttö sai 61cm ja 5900g

kipeä minny ja poika sekä nukkuva Nea3kk

Pitkästä aikaa pääsen hetkeksi kirjoittelemaan ja on nyt asiaakin, nimittäin meidän tyttö kääntyi tänään ensimmäisen kerran selältä vatsalleen! Hetken olin selin tyttöön ja sillä välin se oli ehtinyt kääntyä. Sen jälkeen onkin sitten monta kertaa kääntyillyt tuossa lattialla. Kiva juttu, mutta on se tuossa pari viikkoa selkeästi yrittänytkin jo sitä kääntymistä.

vaikka ensin tääkin päivä meni valittaessa ja hermoillessa mutta tein aivan oikein:lähdin ulos lasten kanssa ja nyt on niin paljon parempi olo vaikka Juhokin kaupassa heräsi vaunuissa mutta nukahti uudelleen.Nyt on lasagnette uunissa,Juho nukkuu,mustikkapiirakka odottaa seuraavaksi uuniin menoa ja viikon päästä lauantaina

MÄ LÄHDEN 5 VUODEN(!!!) TAUON JÄLKEEN MIEHEN KANSSA BILETTÄÄN!Meillä ei ole ennen lapsenvahtia ollut niin on jouduttu erikseen meneen,nyt mun äiti asuu täällä!

Eli TIKRU:nyt meen minäkin ja juhlistan...hmmm sitä kolmeakymppiä joka tulee täyteen loppukuusta ja miehen kanssa 10-v tapaamispäivä huhtikuun alussa.

En olis uskonut että tän päivän aikana tulee vielä näin hyvä fiilis!!!=)

Omaa napaa vaan tässä viestissä,mutta vasta nyt luen muut viestit jos vaan ehdin!

hyvää viikonloppua!

t:äityliini ja Juho kohta 15 viikkoa ja Katri 4v7kk

Eilinen taisi olla ennätyshiljainen päivä... itsekin nukuin aamupäivän Jaakko kainalossa (meillä syödään edelleen tiuhaan MYÖS öisin), siivosin auringon paljastamat pölykoirat ja ulkoilin, kun pakkanen lauhtui. Ei tullut koneella roikuttua.

Me kävimme tiistaina neuvolassa, laitoin uudet mitat sinne kasvupinoon. Painoa oli tullut kuulemma hyvin, mutta pitempikin voisi olla... ja mä kun luulin, että Jaakko on pitkä ja hoikka ;D Just joo. Tosin edelleenkin mun mielstä se pituuden mittavirhe voi olla helposti plus miinus 1 cm, kun se suoraksi venyttäminen on aikamoista huutohommaa... Rokotus itketti ihan vallan kamalasti - hyvä kun ei lähdetty siihen tutkimukseen, ettei pistellä ylimääräisiä verikokeita.

Meillä täällä Tampereella on taas kylmä aamu - ei puhettakaan että voisi vielä mennä ulos. Onneksi nuo aamu- ja aamupäivätorkut sujuvat sisälläkin. Illalla on sitten hankalampaa, kun alkaa pakkanen taas kiristyä ja Jaakko tykkäisi nukkua ne iltaunetkin pihalla...

Olisivatko tamperelaiset joulumammat halukkaita tapaamaan vaikka siellä vauvaleffassa?

Nyt annan tilaa muillekin, kirjoitellaanhan ahkerasti?!

t. Vanu ja Jaakko n. 3,5kk

En nähnyt sitä eilistä kuningaskuluttajaa mutta meillä on ollu Lidlin vaipat käytössä ja oon ollu tosi tyytyväinen. Paketti maksaa 8 euroa ja on kyllä tosi hyviä. Yövaippanakin käytän pelkästään ja mitään ylivuotoa ei tule. :)

Pienten hankaluuksien jälkeen pääsimme keskiviikkona perille, ja arki rullaa taas. Uuteen aikaankin ollaan siirrytty todella sujuvasti, jopa Niklas. Lennotkin meni mukavasti, onneksi kummallakaan muksulla ei ota nousut ja laskut korviin.

Sää on täälä huomattavasti mukavampi kuin Suomessa, reilu 10 astetta lämmintä, ja satelee vain kuuroina. Tuuli on tosin hurja, mutta se taitaa olla sitä aina. Onneksi on kunnon rattaat mukana, ettei pääse tuuli kaatamaan.

Maanantaina käytiin neuvolassa, pojan 2½-kk-mitat olivat 64cm ja 7230g. Poikahan on jo muutaman viikon kääntynyt masulleen, ja nyt nostelee jalkoja konttausasentoon. Onneksi etupää ei vielä nouse, niin pysyy paikallaan. Tai ei ihan paikallaan, pyörii päänsä ympäri kehää lattialla, ja välillä peruuttelee. Ja sylissä kammetaan istumaan koko ajan. Kovasti siis kasvetaan ja kehitytään meillä, mutta tisumaidolla pärjätään vielä.

Nyt pitää mennä herättelemään isukki, joka meni melkein tunti sitten tyttöä nukuttamaan. Tai jos ei herättämään, niin ainakin tökkimään omaan petiinsä.

Mukavaa viikonloppua kaikille! Mun kirjoittelut nyt vähän harvenee, kun on tätä totuttelua täällä, mutta koitan pysyä jotenkin mukana.

T: Emppu ja Niklas, viikkoa vaille 3kk

Aloitetaan valituksella, mua ainakin alkaa niin ottaa päähän, kun on niin KYLMÄ! Aamulla oli taas -20 astetta, hyr...Eiks nyt kuuluis olla jo lämpimämpi. Äsken laitoin Jaadan ulos nukkumaan, asteita oli vielä 13. Vaikka laskeehan se koko ajan. Ärsyttää vaan, kun joutuu pukemaan niin paljon. No eiköhön tämä riittänyt tästä aiheesta...

Jaada taas köllötteli eilen hetken aikaa masullaan, ei osaa vielä itse kääntyä, mut laitan aina välillä harjoittelemaan. Päätään jaksaa masulla ollessa kannatella jo hienosti:) Niin eilen siis, neiti yritti epätoivoisesti päästä eteenpäin. Kauhee ähinä ja puhina ja yritti kiskoa itteensä, ei kuitenkaan vielä onnistunut. Kai sitä pitäisi oppia ensin ne kääntymiset ennen kun alkaa ryömimisen harjoittelu?!

Jaadan tänhetkinen suosikkiruoka on riisivelli. Sitä uppoaa päivän mittaan ihan kiitettävästi. Oonkin yrittäny tarjota nyt riisipuuroa, kun lihan antaminen olis pitäny jo alottaa, mut ollaan lykätty kun neiti ei suostu syömään kun ihan vaan pari lusikallista kerrallaan. No kaipa tuo vähitellen oppii. Tuntuu hassulta, että kiinteät pitää aloittaa niin aikaisin, vaikka eihän ne syömistaidot voi kovin kummoisia olla.

Katoitteko eilen kun Kuningaskuluttajassa oli vaippa-vertailua? Voittaja taisi olla Libero ja toiseks tulla Cien (Lidlin merkki??).

Nyt täytyy ryhtyä taas kotihommiin, blääh...Jotenkin koen, että mun on ne tehtävä kun oon vaan kotona ja mies käy töissä, vaikka mies onkin eri mieltä.

Hauskaa viikonloppua kaikille ja Vanukelle tsemppiä reissuunn, toivottavasti menee hyvin!

Minea ja Jaadis 4 1/2kk korjattua 3kk

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat