Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Tässäpä pino, palailen iltapäivällä. Nyt aamukahville.

Maisa

Sivut

Kommentit (67)

On ollut tänään niin paljon kaikkea tekemistä, mutta nukuin pitkästä aikaa tytön kanssa yhtäaikaa päikkärit tänään. Ja yölläkin on nyt saanut nukuttua kun tyttö nukkuu 4,5h-5h putkeen ennenkuin herättää syöttämään =)

Lyytikki kyselit syömisten määriä ja mä kun oon alusta asti pumppaillut maitoa ja syöttänyt pullosta niin nyt menee jo 100ml-145ml kerralla. Ja ikää tuli 8 pvä tasan 1kk. Muistelisin, että saman ikäisenä kun teidän vauva söi suunnilleen saman verran.

Oon nyt sitkeesti yrittänyt tissistä syömistä opettaa. Pumppaan ensiksi vähän maitoa, että rinta pehmenee ja saan nännin kunnolla esille ja sit äkkiä neiti rinnalle. Huh on kyllä aikamoinen rumba ton pumpun kanssa niinkuin manasit ;) Suunnillee 10minuuttia yritettiin rinnasta suoraan, mutta tuntuu että tyttö vaan ikenillään puree mun nänniä ja nuolee nännin päästä ne tipat mitä siitä itsestään heruu. En millään saa nänniä tarpeeksi syvälle enkä ymmärrä miten ihmeessä sitä imuotetta voi vauvalle opettaa? Olis niin ihana ja kätevä kun tyttö osais syödä suoraan rinnasta. Mua ahdistaa, että pian en pysty enää omaa maitoa syöttämään kun en saa maidontuloa runsastumaan =( Olis vaan pitänyt itse vaatia enemmän opastusta sairaalassa, mutta en kehdannut/uskaltanut pyytää niitä hoitajia kun ajattelin, että ovat niin kiireisiä kuitenkin. Sen viikon aikana tasan 3 kertaa ainoastaan mua autettiin imetyksen yrityksessä eikä se yksi kerta kestänyt kuin pari minuuttia jos sitäkään ja sit käskettiin vaan antaa pullosta.

Lily: Aika hurjalta tuntuu, että teidän tyttö nukkuu jo noin kauan ulkona. Meidän neiti kun on vasta muutamia minuutteja päässyt nauttimaan ulkoilmasta neuvolareissujen yhteydessä kun meillä ei ole parveketta =( Olis kyllä ihana saada nukutettua ulkona. Täytyy vaan alkaa vaunuilemaan yhdessä tytön kanssa, tekis mun tän hetkiselle rapakunnollekin hyvää! =P

Värjäsin tänään hiukset ja kylläpäs piristi kummasti. Täytyy vaan pitää hiukset tiukasti kiinni kun on vauva sylissä nimittäin vielä pari päivää värjäyksen jälkeen ainakin mulla tuoksuu hiukset väriaineelle.

Me lähdetään maanantaina miehen ja vauvan kanssa tukholman risteilylle, mutta mietin jaksanko sittenkään sinne tukholman keskustaan lähteä vauvan kanssa. On niin hankala sit löytää paikka missä maidon vois lämmittää ja vaipan vaihtaa kun ei valmiiksi tiedä mitään hyvää paikkaa sellaiseen. Ajattelin jos ollaan tytön kanssa laivalla se päiväkin kun mies käy ostoksilla tukholmassa, mutta mikä risteily se sellainen sit on ;) Toinen vaihtoehto olis et mentäis tytön kans mun vanhemmille siksi aikaa kun mies käy nimittäin se käy yhtä tuttuaan siellä moikkaamassa.

Ainiin Lyytikki tuli vielä mieleen, että miksi lämmität kattilassa veden jolla aiot maidon lämmittää? Meillä ainakin hanasta tulee tarpeeksi kuumaa vettä. Tai kerran joudun veden vaihtamaan kun sekoitan maidon ekan lämmityksen jälkeen niin on vielä hieman viileetä ja kun vaihdan uuden lämpimän niin tulee sit juuri sopivan lämpöiseksi.

Sit ristiäisistä niin sain varattua tilat vasta 22.4 eli tyttö on jo 2,5kk ikäinen silloin, mutta ei haittaa meitä vaikka vähän kestääkin. Ei viitsitä kotona pitää kun sitten joutuisi aika lailla karsimaan kutsuttavia vieraita kun on sen verran pieni asunto.

Loppuun ONNITTELUT TAAS UUSILLE VAUVANSA SAANEILLE MAALISKUISILLE! Ei taida enää päivääkään mennä ilman vauvauutisia, kivaa =) Odotan jo innolla, että päästäis kaikki tonne vauvapuolelle siirtymään.

Nyt lähden juomaan kahvia ja syömään mustikkapiirakkaa... jos ehdin kun neiti alkaa nyt näköjään heräilemään tai siihen malliin ääntä tuolta kuuluu ja mieskin on töissä.

-Simbucca ja tyttö reilun kuukauden-

Eipä sitä meinaa enää ollenkaan ehtiä koneelle nykyisin - vauva (nyt 5 päivän ikäinen), esikoinen ja kotityöt vievät kyllä ajan aika tarkasti. Mitähän kaikkea täällä pinoissa onkaan tapahtunut? Virallisen listan kävin katsomassa, onnea vauvansa jo saaneille pitkää pinnaa muille!

Mitäs sitä kertoisi? Vauva on soma ja ihana, pari kertaa on ollut vatsavaivoja mutta muuten ei ongelmia. Yhtenä iltana hän kiljui ilmavaivoja kolme tuntia mutta onneksi lopulta sain vauvahieronnalla aikaiseksi neljä jymypierua ja sen jälkeen hän oli taas oma itsensä - söi ja nukahti. Minä myös...

Silloin tällöin olen ehtinyt vilkaista nettiin päin vaikken ole ehtinyt kirjoittaa. NapaNap jokin aika sitten valitteli imetyksen kivuliaisuutta. Mulla on kans nyt vielä hieman kivuliasta, mutta kyllä se on jo helpottamassa ja kohta varmaan on rinnat jo tottuneet siihen jyystämiseen eikä tunnu enää missään... Imuote on kuitenkin oikea ja käytän sitä jotain sairaalasta pyytämääni rasvaa ja annan ilmakylpyjä.

Lyytikki kysyi vauvan syönneistä. Minä syötän pelkkää rintamaitoa (ja siis rinnasta), määrää en tietenkään tiedä. Mun pitää vielä syöttää kolmen tunnin välein, näin siihen asti kunnes vauvan paino on alkanut nousta. Ehkä se onkin jo alkanut nousta, mutta seuraava neuvola on vasta maanantaina, niin että sitten sen tietää. Laitan kyllä kellon yleensä soimaan vasta neljän tunnin päähän edellisestä syötöstä, kun yleensä poika itse herättää mut sunnilleen kolmen tunnin välein. Tuntuu jotenkin tyhmältä herättää se viis minuuttia ennen kuin se heräisi ihan itse, ja siksi en ole viitsinyt niin minuuttipeliksi tuota syöttöhommaa tehdä.

Tässäpä tältä erää...

Zia

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ja heti alkuun muille jaksamista masujen/vaivojensa kanssa. Mulla ei mitään erityisiä merkkejä että synnyttämään lähteminen olisi lähelläkään.

Yön nukuin heräämättä edes vessaan, pieniä suppareita tulee silloin tällöin ja vatsa on selkeesti laskeutunut alaspäin, mutta asennoitunut olen, että yliajalle mennään ja railakkaasti.

Tämä päivä on mennyt vauhdikkaasti. Oltiin esikoisen ja kuopuksen kanssa koko päivä liikkeellä keskenämme. Keskimmäinen vietti kerhopäivää. Näki taas kuinka tärkeää esikolle on saada erikoishuomiota. Meilläkin keskimmäisellä on aikamoinen uhmä päällä ja tuntuu, että hän " varastaa aina" kaiken huomion ja energian ja taipuisampi esikoinen joutuu antamaan alvariinsa periksi.

Illalla meinasin vielä kangeta vesijumpalle, voipi olla viimeinen kerta kun veteen uskaltaudun ennen synnytystä. Tavallisilla jumpilla käyn kyllä niin kauan kun hyvältä tuntuu (tai mut nauretaan ulos:).

Mut nyt taidan vääntäytyä kahvin keittoon, päivittäinen pulla-annos on nimittän nauttimatta.

Toivottavasti mahdollisimman moni pääse tositoimiin viikonlopun aikana, jaksamisia

toivottelee maisa 37+6

tuo mitta on kai aika mutua kuitenkin, ja paljon myös riippuvainen mittaajasta; mun mitta hyppii riippuen onko sen ottanut oma terkka, tuuraaja vai lääkäri (juuri eilen vakiterkka sanoi että käyrä, siis hänen käyränsä menee nätin tasaisesti;)

niin ja sf nyt 35.

C, 39+3

[color=Cornflowerblue]Täällä rupee pikkuhiljaa oikeesti masennus iskemään tän odotuksen kanssa. Mieli ihan maassa parasta aikaa, tylsistyttää oikein tosissaan! Pienen toivonkipinän antoi [b]Zia[/b], joka kertoi hyvin itse ajoitetusta synnytyksestään... jospa mekin ensi yönä päästäis lähtee... ja sitten huomenna vieläkin harmistuneempi olo, kun omasta sängystä taas herään.

[b]Fiona[/b] kyseli IMETYKSESTÄ. Kyllä mullakin esikoista imettäessä, rinnat oli ekan viikon ihan älyttömän kipeet. Verta tuli ja hammasta sai oikein urakalla purra, että selvisi imetyksestä. Verta vuoti minullakin. Lopettaa ois mieli tehnyt, kun niin teki kipeetä. Meillä tyttö synty maanantaina, niin seuravana maanantaina rinnat jo paremmassa kunnossa ja siitä se lähti. Kannattaa käydä ostaa apteekista se pieni putkilo sitä lansinohia.

Jaksellusta [b]Seralle![/b] Toivottavasti koiran leikkaus sujuu hyvin...

Nyt päiväunille...

-Monkey-

[color=Cornflowerblue]Onnitteluhalaus [b]Fionalle[/b] poikavauvan johdosta!

Täällä edelleen kärvistellään ja niin kuin mä muka olin varautunut alusta asti siihen, että yliajalle mennään, ja nyt jokaisesta supistuksen tapaisestakin toivo herää...

-Monkey-

[color=blue]

Lehdessä oli hauska naistenpäivänjuttu eilen, kun täällä jyväskylässä on syntynyt vauvoja ihan solkenaan!! Normaalisti 6-8/PVÄ, NIIN NAISTENPÄIVÄNÄ 24!!! Että rivien välistä voisi päätellä, että osastot ovat tällä hetkellä aikasen täynnä, että josko sitten ensi viikolla olisi väljempää....

Meille tulee mummu ensi viikoksi, kun on talvilomalla ja se olisikin sitten minulle oikein hyvä viikko synnyttää, joten toiveissa ja tilauksessa on!!!

Täälläkin jonkinasteista takakireyttä ilmassa, mutta parhaani mukaan työntelen sitä tonne taka-alalle, kun eihän siitä rähjäämisestä todellakaan ole mitään hyötyä, eikä ainakaan paranna tilannetta....olen vetäytynyt lueskelemaan tai kuunnellut kuulokkeilla musiikkia, että suurimmat höyryt pääsee pihalle ja ulkoilu jelppaa kyllä myös.........

Tänään voisi tosiaankin leipoa, niin olisi sitten jotakin kaffen kanssa, kun se äippäkin sieltä iloksemme saapuu. Ne mokkapalat ei itse asiassa kuulosta ollenkaan hullummalta idealta...

Rauhallista lauantaiehtoota ja voimia itse kullekin!!

Urkki 37+4

Voi surkeus!!! Mun tän hetkinen sakemanni on leikattu kolme kertaa vatsalaukunkiertymästä! Joka kerta oon luullu olevan viimeinen ja itkeny ja murehtinu Pienel.klinikalla. Kerran lääkäri jo kysyi lupaa lopetukseen enkä pystynyt sitä antamaan, juoksin vaan ulos itkemään. Meni tunti niin tulivat sanomaan, että saivat koiran pelastettua ja lääkäri sanoi ihmeen tapahtuneen.

Tällä luon suhun toivoa vaikka todella raadollinen juttu toi kiertymä on koiralle! Se voi uusia vaikka noudattais kaikkia ohjeita, ruokavalioita jne. Yleensä koiria ei edes leikat , kun kerran.

Mä oon kyllä opetellut vuosien varrella kaiken tosta jos sulla on jotain kysyttävää! Pistä vaikka e-mailia jos haluat jutella. Toivottavasti vauva pysyy vielä masussa stressistä huolimatta.

Nyt on taas uusi täysi viikko ja jo rv 41! Kyllä alkaa jo korpeamaan. Illalla supisteli jo ihan kivasti parin tunnin ajan ja alkoi jo olla aika säännöllisiä ja tuntuvia, ei kuitenkaan kauhean kipeitä. Sitten ne taas loppui. Ehdin jo tosissaan toivoa et aamulla olisi vauva sylissä.

Isäntä lähti taas ampumaan ja mä odottelen kotona josko ne pupistukset alkais. Taidan laittaa kohta saunan päälle ja mennä neidin kanssa päiväsaunaan. Olo on aika epätoivoinen, mä haluun tän pennun ulos musta!!!

En viitsi pidempää sepustusta kirjoittaa kun menee loputkin valittamiseks!

Kati 41+0 EIKÖ TOI ALA JO RIITTÄÄ!!!!!!

Ja pikkuinen prinsessa kainalossa. Eli 9.3 menin sovitusti osastolle kaynnistysta varten, joka aloitettiin sitten aamulla. 4:maissa iltapaivalla alkoi supistella todella tasaisesti, mutta siina vaiheessa myoskin huomattiin etta vauvan sykkeet menee alas joka supistuksen huipussa. Siis 160:sta 80:n jne. Laakari siina vaiheessa jo varoitteli etta saatettaan joutua leikkaamaan, mutta sanoi etta tarkkaillaan tilannetta viela vajan aikaa. Sykkeet pysyivatkin sitten ihan normaaleina kunnes joskus 5:15 menivat taas alle 100:n. Ja eikun leikkaussaliin... Yleisanestiassa suloinen 9 pisteen tytto syntyi klo 17:45. Napanuora oli ollut tyton paanalla niin etta joka kerta kun han puski paallaan niin hapenottokyky heikkeni. Kaikeksi onneksi vauva voi hyvin, mutta tuon napanuoran takia olisi normaali synnytys ollut mahdoton, ja oli ehka onni etta synnytys kaynnistettiin ja suppareita seurailtiin!!!

Nyt ollaan siis kotona, ja imetyskin onnistuu yllattavan hyvin. Ihan pieni tytto on ja jo kiertanyt meidat pikkusormensa ymparille!

Myohemmin lisaa! Onnea kaikille vauvansaaneille, yritan lukea pinon pian!

Browniette ja typy 3vrk

Suruviestin huomasin menehtyneestä maalismussukasta, itku tuli täälläkin. Riipaisi niin kun samaan aikaan oma lapsi oli rinnalla. Ei sitä surun määrää kyllä voi kuvitella eikä mitkään sanat tunnu sopivilta. Niin väärältä vaan tuntuu...

Aranja78 tuttipulloja ym. pitäisi keittää 2-5 min eli pelkkä käyttäminen kiehuvassa vedessä ei tapa bakteereja. Mitä isommaksi vauva kasvaa sen löyhemmäksi toi keittämisrituaali menee...

Myöskin maidonkorvikkeet ovat ihan huoneenlämmössä säilytettäviä eli voit ostaa pari purkkia kotiin varmuudeksi. Itse en ikinä tarvinnut ja heitin joskus vanhenemispäiväyksen jälkeen roskiin.

Toivottavasti SEV ja SPORT75 pääsevät pian synnärille ja Fiona-77 tulisi kertomaan kuinka sektio meni. Isot onnittelut vielä n.1979:llekin tyttövauvasta!

Mua neuvottiin kokeilemaan risiiniöljyä vauhdittamaan synnytystä...kuullostaakin ällöltä. Onko kukaan kokeillut?

Mitähän taas puuhais koko vklopun? Monkeylle jaksamista tytön kanssa. Itselläkin hermot ihan kireellä vaikka oikeesti tyttö kuin enkeli. En vaan jaksa mitään;=(

Höpsis-75 valitteli nukkuma-asennoista joku ov, ett lonkkia särkee ja sydän hakkaa jne. Ihan samat fiilikset. Ei oo paljon vaihtoehtoja noissa asennoissa. Itse heräsin kolmesti pissalle viime yönä. Argh.

Hyvää viikonloppua kaikille ja LISÄÄ VAUVOJA MAAILMAAN!!

Pinja 39+3

Niin kolmas ihana mustahiuksinen poikamme syntyi rv.38+2. Synnytys oli nopea supistukset alkoivat n.19 saunomisen jälkeen ja lasten nukkumaanmenon aikoihin. Päivällä tuntui joitain kivuliaita supistuksia. Sairaalassa 21.40 5-6 cm auki.

KIVUNLIEVITYS: Aivan mahtavaa kun sain paraservikaalipuudutuksen ja pystyin rentoutumaan selinmakuulleen jalat hieman koholleen. Ei tuntunut kuin hassua muljuntaa mahassa (supistukset ja potkut). Ponnistus vaihe 40 min. ja ulostulo sattui. Tässä synnytys tarina lyhykäisyydessään...

RENTOUTTAVIA SYNNYTYSHETKIÄ KAIKILLE! USKALTAKAA RENTOUTUA!

Jo lämpimämpää odotellessa...

Miikku ja poika 4 vrk (Hassua vaikka on jo viides aamu)

Eipä ole itselläkään mitkään pirteet fiilikset kun alkoi lauantai aamu päin persettä täälläkin, hermosauhutkin joutu vetää että pystyy autoo ajaa. Just 3v. täyttävä toinen koirani aamulla meni äkkiä tosi huonoon kuntoon, tärisi ja paisui ku ilmapallo, no vatsalaukun kiertymähän se oli ja äkkiä vaan eläinlääkärille josta pienen ensiavun ja tippaletkujen kanssa kiireenvilkkaan pieneläinklinikalle leikattavaks, vielä ku matkalla alkoi supistelut nii kävi jo mielessä että tämäki vielä jos nyt alan synnyttää. Koira on edelleen leikattavana ja nyt vain päivystetään puhelinta ja toivotaan että koira selviää.

Sera 38+0

Ihan ensimmäiseksi osanotto Rebekka-vauvan vanhemmille! Suru on varmaan suunnaton, mutta muistakaa surra kunnolla ja itkun puhdistaa! Haleja!!

Ja sitten onnittelut kaikille uusille äideille ja isille! Ihana katsoa tuota listaa kun sinne " tupsahtelee" nimiä lähes päivittäin :)

Meillä nyt eka yö ja kohta eka päivä kotona takana. Yö sujui hyvin, tyttö heräsi 3 tunnin välein syömään ja nukahti aina heti takaisin omaan sänkyynsä ja ihme kyllä myös minä nukuin sikeästi syötön välit. Minusta on tullut kotiutumisen myötä 24 tuntia vuorokaudessa auki oleva maitobaari.. Siis tuotanto on aivan mieletöntä. Liivinsuojia saa olla vaihtamassa vähän väliä ja huomenna mies käy ostamassa pumpun, muuten ei tule mitään. Ja vaikka tyttö syö todella hyvin, niin voisin imettää vielä pari lasta lisää yhdellä istumisella :) Mies nauroikin, että mä olen kun sellaset vanhanaikaset kuninkaallisten imettäjät :) Joopa joo.. Onko kellään muulla samaa " ongelmaa" ? Ja kai tämä suoranainen vuotaminen tästä tasaantuu? Mulla ei ole nännit ollenkaan huomannu, että niiden pitäis nousta näkyville kun vauva imee. Joudun siis käyttämään rintakumia ja sen kanssa onnistuu ihan ok. Luin yhdestä opuksesta, että rintojen pitäisi muotoutua ja nänninpäiden nousta viim. 2 viikon kuluttua synnytyksestä kun rinta alkaa tottumaan touhuun ja pehmenemään. Pääasia kuitenkin on, että tyttö saa äidinmaitoa ja kasvaa ja vahvistuu. Pyykkikone on sitä varten, että saa pestyä suihkuavan maidon pois :) Olen muuten pari kertaa saanut aikaseksi kunnon tulvan, kun maidonkerääjä on täyttynyt huomaamatta yli äyräiden ja olen kumartunut hieman liikaa eteenpäin.. Maitoa siis TULEE :)

Mutta nyt hetkeksi sohvalle pitkäkseen kun neitikin nukkuu. Kohta taas maitobaari avaa luukkunsa ja kaikki halukkaat saavat suuret annokset :)

Mukavaa iltaa kaikille tasapuolisesti!

Kati ja " Vilppu" -neiti 4vrk

[color=crimson]Ekaksi ONNEA KAIKILLE VAUVANSA SAANEILLE MUSSUKOILLE!!!

Omassa olossa ei mitään uutta, neuvolassa kävin keskiviikkona ja passittivat sitten vielä maanantaina ultrassa käymään. Syy, kun vauva ei ole vielä kiinnittynyt lantioon ja pää oli ylempänä kuin aiemmin. No, josko kaikki olis ok, ja vauva kiinnittyis. Eli vielä pääsen masuun kurkkaamaan, me kun ei olla oltu ultrassa kuin kerran.

ONKO KAIKKIEN MUIDEN MAALISKUISTEN VAUVAT KIINNITTYNEET (ENSISYNNYTTÄJILLÄ)?

Tuntui itsestä, että onko tämä jotenkin vakavakin asia. Mutta kasvatan ainakin mieltä siihen, että tässä vielä kuukausi menee masuvauvan kanssa... Ihana kuitenkin lukea muiden vauva-arjesta ja uusista syntyneistä ;)

Suppareita kaikille niitä toivoville, minä en vielä odottele synnytystä käynnistyväksi pitkään aikaan... Onhan tässä laskettuunkin aikaan pari viikkoa. Mukavat viikonloput, kyläillessä mennyt, niin ei ole koneellekaan oikein päässyt, joten luettavaa riittää maanantaina!!!

~cadavera&muru~ rv37+6

[color=Cornflowerblue]Ihan ensimmäiseksi onnittelut pikkuprinsessoista [b]Browniettelle[/b] ja [b]n.1979:lle[/b]! Jokohan tänään [b]Fiona[/b] kotiutuu oman nyyttinsä kanssa ja saadaan kuulla lisää vauvaterveisiä... Ainakin [b]SEV:llä[/b] eilisen pinon oireet vaikuttivat hyvältä. Jokohan [b]Sport[/b] pääsi tositoimiin... *jännittää*

Eilinen ilta ja viime yö meni taas SUPISTELUJEN kanssa lähemmäs neljää. Illalla supistukset olivta kivuttomia harjoitussupistuksen tyylisiä, mutta tulivat parin tunnin ajan aika tarkalleen 10 minuutin välein. Nukkumaan mennessä supistukset muuttuivat hieman enemmän oikean supistuksen tuntuisiksi, tuntui ihan reisissä asti ja kauhee kakkahätä iski välillä. Hieman rupee ärsyttää, jos aina joka toinen yö menee näin ja sitten ei kuitenkaan tapahdu mitään suuntaan eikä toiseen. No, toivottavasti nääkin supistukset nyt jotain aikaan kuitenkin saa. Aamuyöllä just kun olin päässyt nukahtamaan heräsin siihen, että veti suonta ihan älyttömästi, yritin nousta sängystä, mutta sattui niin sairaasti, että melkein itkin. Vaikersin siinä ja mieskin heräsi ja kysyi " supistaako?" ja kun sanoin, että ei kun vetää suonta ihan älyttömästi jalasta, niin hän käänsi kylkeä :) Nyt aamullakin supistukset jatkuneet, kivuttomina tosin.

Tänään aattelin leipoo neidin kanssa kauralastuja ja sitten illalla mennään mun siskon luo kattoo, niiden uutta koiranpentua. Neidillä taas tänään kerhopäivä, joten mulla kolmisen tuntia ihan omaa aikaa -> ihanaa! Eilen neiti olikin oikein extrahankala... hermot ihan menneet iltaan mennessä, lastenohjelmien jälkeen huusi ja raivosi puoli tuntia ja oli jo muuttamassa mummolle ja papalle, kun mä kuulemma kiusaan häntä, kun en antanut hakea kavereita enää meille. Onneksi mies hoiti iltakiukuttelujen selvittelyt.

Tsemppiä meille kaikille, niin supistusten kuin piinallisen odotuksenkin suhteen!

Nyt pukeutumaan ja leipomaan...

-Monkey ja mosse rv. 38+2-

täällä olisi sitten vauvan " eräpäivä" tänään ja ei niin mitään tietoa siitä, että pikkunen olisi pihalle tulossa....alkaa toden teolla hermostuttamaan no tuleepahan koettua sitten tämäkin kun esikoinen tuli viikkoa ennen laskettua aikaa....

voi, että millä tän tenavan saisi pihalle?! eilen aamupäivällä oli todella kovat " menkka" kivut ja olo oli todella huono...no loppuihan ne sitten parin tunnin päästä...ja tänään aamulla alkoi taas supistelemaan tuossa kuuden aikoihin ja sitä kesti tunnin mutta nyt on taas rauhallista...huoh..

mieskin heti herättyään uteli, että onko mitään tuntemuksia siitä, että tänään lähdettäisiin ja supisteliko yöllä kuinka paljon?! eli koko porukka ollaan jo ihan täpinöissään...

huomenna olisi sitten taas mentävä neuvolaan=/sitten sitä ollaan jo yliajalla....

voi itkut tätä odottamista...

mutta kovasti jaksamisia kaikille ja heille jotka pääsevät nyyttiänsä hakemaan niin kovasti stemppiä synnytykseen...

-jiggy ja pikkuheppu rv40+0

Että voi olla väsyny. Eilen illalla 20:00 soi puhelin että koira on pirtee ja toipunu leikkauksesta ihan hyvin ja että oikeestaan sen vois tulla hakee mielellään jo pois ku aiheuttaa häiriöö muille ku tahtois jo kotiin =) Olihan se tosi kipee ja tokkurassa mutta muuten ilonen ku hain. Yö meni valvoessa, eikä äsken pikku päikkärit koira kainalossa helpottanu ku koiraa. Tikkien poisto olis parin viikon päästä, niinku myös laskettu aika, että tulipahan lisää varasuunnitelmien järjestelemistä.

" Näin rentoudut loppuraskauden" No positiivisesti ajatellen, menee loppu aika hujauksessa potilasta hoitaessa, eikä synnytystä odottaessa.

Sera 38+1

Mukavaa odotusta kaikille ja onnittelut taas nyyttinsä noutaneille =)

Heips!Vinkki:Osta kaupasta kaali,laita jääkaappiin ota palanen molempiin rintoihin ja anna lämpiä hetken käsien välissä.Laita ne rintaliivien sisään ja nänneihin hiukan Lasinohia.Anna olla niinkauan kuin pehmenneet eli esim. kokonaisen vuorokauden ja vaiha taas uusiin.Testannut olen ja hyväksi todennut,sain tämän neuvon Naistenklinikalta,hassulta kuulostaa mutta toimii!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat