Kommentit (16)

Enpä ole koko viikkona oikein tänne kerinnyt, mutta perjantai on hyvä päivä tähän hommaan, kun olen koko päivän siivonnut ja se kyllä tuli tarpeeseen. Eteisen maton alta löytyi nimittäin joulukortti ja kuusenneulasia, eli oli jo aikakin viedä matto ulos.

No ehkä nyt alkaa se odotettu keskiraskauden energisyys, kun tähän asti on vain väsyttänyt.

Alkoi kyllä moisen rehkimisen jälkeen närästää niin mahottomasti, mutta onneks kaapissa on vielä edellisestä raskaudesta jääneitä rennieitä.

Suviandelle tosiaan voimia. Pahaan paikkaan tuli sulle tuo kriisi, tai ei kai sille koskaan hyvää aikaa ole. Mutta usein ne kriisit ovat jonkin uuden alku ja koittakaa nyt puhua asioista, jospa se siitä selviää.

Joku siellä kyseli tarvikehankinnoista, mm.kylpyammeesta, niin meillä siis odotetaan viidettä lasta ja meillä on vain 1 amme, 1 potta, ei yhtään hoitopöytää jne.

No me ollaan vaan aika laiskoja osteleen ja sit ollaan huomattu että niinhän taas pärjättiin ilmankin. Toinenjuttu on sitten tilanpuute, kun tuntuu että tavaraa on muutenkin niin mahdottomasti.

Nyt täytyy taas keksiä joku luova ratkaisu, mihin laitan vauvanvaatteet, enkä ole vielä mitään ostanut. Ei sillä ettei mieli tekis, mutta en ole vielä kerinnyt mitään katselemaan, kun aina pitää jollekulle vanhemmalle muksulle jotain ostaa.

Näin kelan lehdestä uuden äitiyspakkauksen, mutta harkitsen vielä sitä.

Tosin esim. makuupussi joka on jo neljällä ollut alkaa jo olla kai loppusuoralla. Lämmittääköhän se edes enää?

Pikkuisia vaatteita taitaa kaapista kyllä löytyä ihan tarpeeksi.

Painontunteesta alapäässä vielä, niin se vaivaa täälläkin aika ajoin ja välillä helpottaa ja tosiaan mä myös olen huomannut että ei tarvii yöllä niin tiheään juosta vessassa kuin aikaisemmin.

Mutta hyvää ja voimia antavaa viikonloppua kaikille!

Meriaani rv 21+5

Täällä hiusväri päässä istuskelen koneen äärellä :) Meni hermot tuohon pehkoon ja kävin sitten leikkaamassa ne ihan lyhyeksi ja nyt vielä uusi väri päähän, niin saa vähän väriä tähän elämään ;) Kyllä se juurikasvu olikin aivan kamala jo ;)

Carelia: Minun se tästä pitää lähteä (jos lähden..), kun asutaan miehen mummolassa, hänen vanhempiensa kanssa samassa pihapiirissä..

Sitruska (toivottavasti muistin oikein): Olen saanut puhua kaverini kanssa kaikki asiat halki, aivan yksityiskohtia myöten! Hän on ollut minun tukenani koko ajan! En halua mennä mihinkään kallonkutistajan luo (jos näin voisi asian ilmaista) tän asian kanssa, koska en osaisi puhua ventovieraalle kaikkia intiimejä asioitani. Toisin kun kaverilleni! Kiitos hänelle!

Ymmärrän kyllä teitä kaikkia, että pitäisi lähteä ja painan asian villaisella :( Mutta haluaisin kuitenkin vielä yrittää.

Joku kyseli siitä vessassa ravaamisesta..Mulla on vauva poikittain tuossa navan kohdalla, mutta välillä se sitten jotenkin painaa todella rakkoa ja pissittää koko ajan. Käyn kyllä muutenkin edelleen 2-3 kertaa yössä vessassa. Ennen raskauttakin. Ehkä mä juon illalla aina liikaa vettä, vaikka yritän sitä juoda kyllä päivän aikanakin..

Mutta nyt pikaisesti muille sivuille ennenkuin menen huuhtomaan pään :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suviande: miksi annat kohella itteäs noin? Anteeksi jos loukkaan, mutta en ymmärrä miksi jatkat miehen kanssa joka on kohellut sua kuin saastaa ja nyt vielä alottanut suhteen toiseen naiseen.

en tiiä mitä oon painanu et tuo edellinen viesti tuli kahteen kertaan..

Tuosta pissi- asiasta tuli mieleen, että mulla taas tuntuu vähentyneen tuo pissalla juokseminen.. Yhtenä iltana luin jostain vanhasta vauva-lehdestä että keskiraskaudessa virtsaamistarve yön aikana helpottaa.. ja kuinka ollakkaan nukuin seuraavan yön käymättä pissillä kertaakaan. Oli kyllä alavatsa kipeä ja rakkoa pakotti kun heräsin, mutta tais olla aika psyykkinen juttu mulla..

En ole huomannut suurta eroa päivisin vielä, taitaa tää kaveri painaa enemmän vatsalaukkua kun virtsarakkoa, meinaa Rennietä sais syödä kokoajan..

Eipä muuta, nyt ulkoilemaan!

maryanne + poika 22+4

mainitsinkin, mulla on vaakakupeissa juuri nyt liian paljon asioita, eikä mikään todellakaan ole yksinkertaista. Vastauksia pitäisi löytyä mm: mihin menen, mihin laitan eläimet, mistä sitten työt, kuinka kuljen kouluun, mihin laitan kaikki tavarat (kun melkein kaikki on mun), sitten kuitenkin kaikki tytön ja vauvan asiat..Että ei todellakaan yksinkertaista!

Mutta tuli tuossa mieleeni, että voisitte taas tarkistella omia tietojanne tuolla esittelypuolella :) Nyt on niin moni taas käynyt ultrassa ja varmaan saaneetkin jo tietää sukupuolen, joten voisin sitten päivitellä viikonlopun aikana taas sitä listaa :) Muutenkin todella mukavia uutisia kuulunut!! Onnea kaikille :) Toivottavasti muutkin, jotka ovat vasta ensi viikolla menossa ultriin, saavat kuulla mukavia uutisia!

Kysyisin vielä teiltä, joilla on ennestään jo lapsia:

Mihin aikaan teillä mennään illalla nukkumaan ja herätään aamuisin? Meillä esikoinen valvoi vauvana melkein joka ilta tuonne kahteen saakka yöllä ja sitten vasta nukkumaan..Muutenkin eka kk meni syödessä tunnin välein yöllä ja päivällä. Pari vuotiaana oli taas hyvä rytmi illasta ja aamusta, mutta uhmaiässä kaikki menikin sitten päälaelleen. Iltaisin venytti nukkuumaan menoa (vaikka sängyssä oltiinkin) puolelle öin ja samaten aamusta piiitkään. Nyt on onneksi sitten tuo uhmaikä jo takana päin ja rytmi alkaa taas palautumaan. Onko muilla mennyt rytmit pipariksi uhmaiässä?

Oliko uudessa vauva-lehdessä hyviä juttuja, kun en ole vielä muistanut ostaa?

Pitkästä aikaa tulee kirjoiteltua tänne. Seurailen kyllä juttuja ihan säännöllisesti ja kivoja vinkkejä on tullutkin.

Tiziana, mulla on ollut vähän samaa ongelmaa ja olenkin tässä pari viime päivää miettinyt että pitäisikö mennä antamaan näyte. Mutta nyt on taas sellainen olo, ettei tarvitse. Se on vähän paha kierre, kun pitää käydä usein vessassa, niin sitten sitä tulee juotua paljon, että olisi jotain minkä takia käydä ja sitten taas käydään useammin... Juu, mutta sama vaiva siis ja erityisesti päivisin, yöllä käyn yleensä kerran.

Suviandelle kovasti tsemppiä vaikeaan tilanteeseen.

Sitten gallupiin:

1. Paljonko on paino noussut ja millä viikoilla olet?

Nyt viikolla 23 ja viime neuvolasta on sen verran aikaa etten tiedä tarkasti painoa. Viimeksi neuvolassa oli noussut alusta lähtien noin 2,5 kiloa. Nyt on tullut varmasti lisää, ehkä pari kiloa. Sen verran hyvin on maistunut ruoka ja makea.

2. Mitä " vaivoja" ollut nyt?

Selkäkipuja ja liitoskipuja, ei mitään ylivoimaista kuitenkaan. Hyvin voin.

3. Otatko äitiyspakkauksen?

Kyllä otan. Palautin juuri hakemuksen, ei väliä kumpi vuosimalli tulee, kunhan tulee.

4. Näkyykö vatsa jo hyvin ulkopuolisille?

Näkyy niin, että vieraatkin uskaltavat kommentoida. Kivaa se on toistaiseksi ollut, olen ylpeä masustani :)

5. Syömishimosi

Aluksi meni hirveästi hedelmiä ja kaikkea raikasta. Nyt olen siirtynyt makeaan, erityisesti hedelmäkarkkeihin. Se on erikoista minulle, koska muuten en ole mitenkään kovin perso makealle. Kaikki herkku kyllä uppoaa vähän liiankin hyvin.

Saapi nähdä millaista tekstiä tulee,kun näppis ei toimi kunnolla eikä tämä näyttökään mikään PARAS ole :(

Aamulla heitin pallon lopullisesti tuolle ukolle, joka saa päättää nyt sitten jatkosta! Mua ei kauheasti enää kiinnosta tapella tuosta asiasta, kun tuntuu ettei tästä tulee mitään selvyyttä. Illalla sitten näkee kumpi painaa enemmän vaakakupissa: minä ja 6 yhteistä vuotta (+lapset) vai " kuukauden ihastus" ! Tänäänhän se ämmä kotiutuu taas tänne päin..

Mutta turhaan vaivaan teitä tällä asialla, joten muihin aiheisiin..

Mulla taitaa olla mahatauti päällä :( Maha on kaiken aikaa sekaisin ja välillä tulee kiirekin vessan puolelle. Nyt tosin ei tulee mitään yläkautta ulos >:( Onhan tuo syöminen jäänyt vähiin (vaikka olenkin syönyt!), mutta on muutenkin sellainen heikohko olo! Tämähän tästä vielä puuttui!

Vauva liikuskelee ja välillä tuntuu, että se liikkuminenkin näkyy jo päällepäin :o

Mutta nyt jatkan tunnin aihetta ;)

suviande ja öttiäinen 24

Niin se vaan hiihtoloma on arkipäivien puitteissa juhlittu. On se kyllä jännä juttu, että lomapäivät viuhahtavat aina niin vauhdilla eteenpäin.

Kävimme eilen kylpylässä koko perhe. Olihan ihanaa vaan lilluskella lämpöisessä vedessä.

Ja pitihän sitä shoppaamaankin päästä. Oli ihan pakko ostaa pikkuiselle pari lakkia ja yöpuku sekä helleasu. (Taidanpa tietää kumpi tulee, mutta on suuri SALAISUUS, enkä uskalla sitä täällä kertoa, kun muutama tuttava lukee samaa palstaa....) Ja voihan veikkaus mennä pieleenkin....

Suviande: voimia ja vielä kerran voimia ja jos ero tulee, on mielestäni ihan oikein, että se sun miehes lähtee etsimään uutta kotia etkä sinä!!!! Hänhän se sopan on keittänyt eli älä anna periksi liian helpolla.

Carelia ja Tiitiäinen nyt 20+5

Suviandelle kovasti tsemppiä! Tiedän ettei asiat ole aina niin yksinkertaisia..

Murmelimamma: Ok, ei todella ole kiirettä, ajattelin vaan varmistaa!! Meille sopii kyllä viikonloppu!

Kävin juuri hommaamassa lapsille Reiman kevät asut..huhhu. Ostin sekä tytölle että pojalle kaksiosaiset..Saas nähdä miten käy..

Nyt kakkapyykille..

Jos pitkästä aikaa jotain raapustais....

Suviandelle voimia raskaan tilanteen keskellä :( Niin ei ne asiat todellakaan ole niin yksinkertaisia. Toivottavasti teille löytyy ratkaisu joka on sinulle ja lapsille paras.

Itselle ei mitään erikoista kuulu. Masussa on ollut pari päivää aika hiljaista, yleensä hän touhuaa siellä kovastikin. No jospa siellä vai lepäillään välillä.

Mammavaatteita pitäis alkaa ostella. On tulossa serkun synttärijuhlat eikä minulla ole mitään päällepantavaa :( Sitä ennen pitäisi vielä kertoa näille sukulaisille vauvasta, etten sitten vie huomioo synttärisankarilta kun mahasta kyllä jo huomaa.

Hyvää viikonloppua!

nellariina rv 22+5

Suviandelle kovasti tsemppiä! Tiedän ettei asiat ole aina niin yksinkertaisia..

Murmelimamma: Ok, ei todella ole kiirettä, ajattelin vaan varmistaa!! Meille sopii kyllä viikonloppu!

Kävin juuri hommaamassa lapsille Reiman kevät asut..huhhu. Ostin sekä tytölle että pojalle kaksiosaiset..Saas nähdä miten käy..

Nyt kakkapyykille..

Onneksi on perjantai ja mulla on ensi viikko lomaa:) Ihanaa, aion nukkua, tavata tuttuja, shoppailla ja jos jaksan ni siivoilla.

Käytiin eilen esikoisen kanssa lääkärissä, ei ollut korvissa tulehdusta eikä kurkku punainen ja keuhkotkin ok. Mutta jos vielä maanantaina kuumetta, niin verikokeisiin. Mua kyllä huolestuttaa koska kuumeilua on kestänyt jo niin kauan:(

Pikkukirppu on ruvennut mylläämään mahassa ihan urakalla ja eilen illalla näki oikein tosta mahan päältä kun potkuja sateli..se oli ihanaa:)

Painaako muilla pikkuinen jotenkin erityisen voimakkaasti tonne virstarakon suuntaan? Kävin jo antamassa pissanäytteenkin, ku luulin että olis pissatulehdus, mut se näyte oli puhdas. Mutta tää on ihan kamalaa, kun vessassa pitää laukata puolen tunnin välein. Ja vaikka käy vessassa, niin jää sellainen ikävä painontunne.

Mutta hauskaa viikonloppua. Täytyy vielä tehdä pari juttua et voi lähte rauhassa lomailemaan.

-Tiziana rv 21+2

Meillä nuorinmainen joka on nyt 3-vuotta menee nukkumaan iltaisin 8.30 noin ja nukahtaa yleensä melko heti eli ei mitään juoksutuksia. Hän herää sitten aamuisin tuossa 7-7.30 aikoihin. Päikkäritkin meillä nukutaan viellä. tarhassa ne saattaa olla välillä hiukan satunnaisia mutta viikonloppuisin pari-kolme tuntia.

Mukavaa viikonloppua kaikille ja tssemppiä :)

1. Paljonko on paino noussut ja millä viikoilla olet?

Olen raskausviikolla 20+2 jos ultraa uskoo (ennen olisin ollut jo 21+1). Painoa on tullut 4-5 kg, mielestani ihan sopivasti.

2. Mitä " vaivoja" ollut nyt?

Kaikki mennyt hirveen hyvin! Ei vaivoja, paitsi ehka pikkusen vatsan nipistelya ja selkakipua harvoin.

3. Otatko äitiyspakkauksen?

Olen myos ulkomamma, joten en saa. Ottaisin mielellani! Nyt luotan isovanhempiin ja muihin sukulaisiin... Pari pienta potkaria on jo mummilta!

4. Näkyykö vatsa jo hyvin ulkopuolisille?

Totisesti! On mielestani nakynyt jo jostain rv 14 saakka, nyt on jo melkoinen maha vaikka yksi pitaisi olla tulossa... Ostelen mammavaatteita pikku hiljaa, ja nytkin on seka housut etta paita mamma-lookia...

5. Syömishimosi

Olen onneksi selviytynyt viela ilman himoja, koitan syoda kaikkea vaan tasapuolisesti. Ehka jos jotain tekee mieli, niin se on jotain makeaa, mutta toistaiseksi olen onnistunut valttamaan suuremmat herkuttelut.

Mukavaa viikonloppua kaikille! Niin, ja kertoisitteko viela, kannattaako ostaa aitiysrintaliiveja vai ajaako saman asian kuin tavalliset (tietysti " raskauskokoiset" ) liivit?

Täällä Vantaalla aurinko mollottaa ainakin ihan täydeltä taivaalta ja on jo NIIN keväinen olo:) Ihanaa!

Nukuttiin just pojan kanssa 3 tunnin päikkäritkin, joten aika levännyt olo!

Suviande: oletko käynyt juttelemassa missään sun tilanteesta? Tekisi varmasti hyvää keskustella ammattilaisen kanssa, ettet nyt ihan ahdistu ja muutenkin saisit kenties uusia näkökulmia asiaan? Usein, kun yksin asioita vatvoo, alkaa ne vaan kiertää kehää eikä siinä päädy mihinkään. Ilmeisesti sun miehes ei kykene tälläiseen ajatteluun, sillä onhan hän ratkaisunsa tavallaan tehnyt jo, kun tuon suhteen on aloittanut. Tuskin hän niin idiootti on, etteikö tajua, että asiat tuppaavat aina paljastumaan ja tulemaan julki...?

Jo lastes, itsesi ja vauvan takia, pitäis kai asia saadaan kuntoon? Johan se stressihormoonikin, jota sulla varmaan erittyy tuhatmäärin nyt, tekee pahaa sikiölle...ja jos sun syömisetkin jää vähän huonoksi...vauvahan aistii sinne masuun äidin mielialat ja elää niiden mukaan. Zemppiä nyt!

Meillä tuo unirytmi on ollut ian tosi samanlainen: vauvasta saakka laitettu poika unille klo 20 ja niin menee nytkin, ilman mitään hössötyksiä. Se on vaan iskostunut pojan päähän tuo aika ja kellosta tietämättä ' tietää' aina, millon nukkuma-aika on. Heräilee sitten 7-8 aikaan, yöllä herää ehkä kerran tutin perään.

Ne on ne rutiinit ennenkaikkea...

Olo on edelleen hyvä, en ymmärrä, missä nyt kaikki oireet ja vaivat, joita oli esikoisesta..mutta enpä niitä kaipaakaan kyllä;)

Mukavaa viikonloppua.

Sitruska ja ' Irmeli' rv 22+5

Ja minä vaan istun sisällä enkä saa mitään tehtyä. Laiskottaa vaan...

Olenkin miettinyt ja hieman listannut hankittavia tarvikkeita. Tai olen yrittänyt kuvitella mitä kaikkea sitä oikein tarvitseekaan. Ennestään kuin ei ole juuri mitään. Siskoltani olen saanut lastenvaatteita jonkinverran, mutta kaikki muu onkin sitten hankitava... Suurin osa tarvikkeista vaan tuntuu olevan sellaisia ettei niiden tarvetta osaa etukäteen arvioida.

Mutta onpahan ainakin listaa tehty ja hieman asiaa ajateltu. Joitakin tuotteita olen miettinyt että tarvitseeko niitä todellakin olla kaksinkappalein esimerkiksi kylpyamme, mutta kaiketi se on parempi että kummallakin murulla on ihan oma... vai mitä olette kokeneemmat mieltä?

Tällä rouvalla on jo käyneet pieneksi ekat äitiyshousut!!! Ensiviikolla on pakko lähteä etsimään kaupasta isompia. Lisäksi pitäisi kai ostaa tukisukkahousut tai sukat. On niin valtavasti turvotuksia koko kehossa, varsinkin jaloissa ja käsissä. Kädet ja jalat puutuvat herkästi, jalat päivällä ja kädet yöllä... (unohdin eilen tämän vaivan kyselyssä). Onko kenelläkään kokemuksia tukisukkahousuista, suositteletteko?

Minua on mietityttänyt Suviande, sinun tilanteesi. Sinulla on paljon työtä ja touhua. Käyt koulussa ja töissä ja sitten vielä kotihommat ja lapsi... miehestä nyt puhumattakaan. Toivon todella että jaksat ja voimasi riittäisivät.

Ei muuta kuin mukavaa viikonlopun alkua teille kaikille...

Toivoopi Rva-Kevät ja nyytit

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat