Seuraa 

Kertokaapa kokemuksianne vaunuista, minkälaiset kannattaa hankkia ja mitä ei kannata harkitakaan? :) Millä pääsee lumessa ja loskassakin kevyesti eteenpäin ilman ärräpäitä :)

Katselin vauvattaresta vaihtoehtoja, mutta siellä tietenkin kehutaan kaikki maasta taivaaseen..

Fanny rv 24

Kommentit (9)

Niitä myy ainakin netissä vauvatar.fi liike. Meillä oli esikoisella Oran vaunut ja ne olivat kyllä laadultaan loistavat.

Nykyään niiden ulkonäkö ei sinänsä miellytä minua ja ollaan päädytty Quinnyn vaunuihin, mutta noita Oria kyllä voin suositella (varsinkin maalle) laadun puolesta.

Viivi rv 38

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Moschinolle; Vanha Ora tosiaan teki konkurssin, mutta ihan perinteisistä kilpailullisista syistä. Esim. Lastentarvike Oy on Emmaljungan tytäryhtiö ja levittäytyessään joka paikkaan pitää aikamoista monopolia mun mielestä. Ärsyttää siis, kun kaikissa kaupoissa on samat tavarat, hinnat ja tarjoukset. No, kuitenkin onneksi yhtiö jatkoi Oraselina. (ks. www.orasel.fi ) ja niitä myydään kyllä joissakin liikkeissä jotka eivät kuulu emmaljungan ketjuun.

Meillä on saaga vaunut, jotka on valmistettu Suomessa. Jotkin halvemmista valmistetaan muualla mutta noi Saagat saatiin tilattua ihan omalla haluamallamme värillä (sama hinta!) ja ompelivat ne meille. Suosittelen! Ovat tosin erittäin jykevät ja isot mutta yllättävän näppärät.

oli mun mielestä käytössä sinänsä kätevämpi, että se on aika paljon tilavampi kuin pehmeä.

kesällä/alkusyksystä vauvan on "ilmavampaa" köllötellä kovassa kopassa, ja talvella nopeasti kasvava vauva mahtuu paljon pidempään toppakamppeissaan kovaan koppaan kuin pehmeään..

esikoiselle ostettiin emmaljungan duo-combi yhdistelmät, missä on siis erillinen ratasosa, ja erillinen kova koppa. ovat olleet aivan loistavat!

kuopus kun syntyi, ostimme käytettyina emmaljungan tuplat yhdellä pehmeällä kantokassilla.

eli molempia versioita on kokeiltu..

nyt odotellaan kaksosia, ja hankin noihin isoihin emmaljungiin käytettynä tsenkin pehmeän kantokopan, joten ne kärryt palvelevat vielä nämä meidän pahnanpohjimmaisetkin.

ainut mitä harmittelen, on se, että en älynnyt ostaa esikoiselle aikanaan käytettynä niitä duo-combeja.

ainakin nuo emmaljungan vaunut nimittäin kestää ja kestää.. =)

-ennis- ja Otso ja Into rv 25+5

vaunuihin olen kallistumassa :) Vauvattaren sivuilta katselin Saagaa ja joviairia, joka olikin tarjouksessa. Siinähän on tuo kova kantokoppa vakiona :) Empäs olisi tuollaista osannut ottaa huomioon ilman teidän apua :)

Fanny 25+4

Tilasimme vauvattaresta Oran Jovi Air special edition 2008- yhdistelmät ja kokoaminen oli helppoa, vaikka meitä oli hommissa kaksi kokematonta (esikoista odotellaan). Kangas on todella laadukasta ja heijastimia on paljon! Runko on erittäin kestävän oloinen. En ainakaan vielä voi muuta kuin kehua, tietysti käytössä sen sitten näkee :D ovat muuten helpot myös laittaa kokoon!

Miaea ja masukki 28+5

Meillä oli noi vauvattaren Habercorn (?) vaunut ihan hintansa takia esikosella Helsingissä asuessa,toimivat hyvin ja kestivät sen 3v ja sen jälkeen serkulla ollut ainakin vielä 2v käytössä täysin ilman ongelmia!! Itse tykkäsin niistä muuten,mutta nyt ottaisin kovan kantokopan,koin et pehmeä ei ollut niin tukeva (tietenkään),eikä sitä voinut käyttää "varavuoteena",meidän poika heräs aina kun sen pehmoisen kopan nosti vaunuista pois,ajattelisin,et kovassa vauva ei tuntisi sitä liikettä/nostoa niin paljoa??

Mutta muuten siis ihan hyvät ja kaveri jolla oli samaan aikaan Saksasta tilatut teutoniat vaihtoi myöhemmin myös näihin kun ne Teutoniat oli aika pettymys ja pitkälle kaverilleni aivan liian matalat!!

Ja nää oli kevyet ja meni takakonttiin ilman et tarvi irrotella mitään pyöriä tmv!!

Parvekkeella meillä oli "hytkytysvaunnuina" vanhat Briokohan ne oli?? Niissä vauva nukahti helposti kun jouset heilui ja jousti :D

Mullla on vielä raskaus alkuvaiheissa mut kyllä nää asiat pyörii jo mielessä ja itse oon katellut nyt toiselle sit Emmaljungan Edgejäkin,ne täyttäs paremmin nykyisiä tarpeita kun asumme täällä maalla ja tarvitaan taas kuitenkin iso pyöräiset vaunut lisäksi noille kuoppateille ja piha hytkytyksiin...

Meillä on kolme vuotta vanhat Ora Spicet ja on olleet todella hyvät. Toppaukset ja kankaat ovat kestäneet hyvin pesua (ovat olleet päivittäisessä käytössä ensin vaunuina ja sitten rattaina). Paksut renkaat on olleet tosi hyvät talvikeleillä. Ainoa miinus on se, että ovat aika painavat. Meillä onkin ollut toiset rattaat matkarattaina.

yhdistelmävaunut ovat olleet meillä talvesta -00 ja kolme lasta hyvin palvellut.

En tiedä kyllä onko Oraa kenelläkään enää myynnissä kun taisi mennä konkurssiin uusien eurooppalaisten testien jälkeen. Vaunut jotka testattiin ei oltu vielä valmistettu uusilla määräyksillä ja totesivat vaunut hengenvaarallisiksi. Mutta kukapa jättää liikkuvaisen lapsen vaunuihin ilman valjaita ja valvontaa??!

Työntöaisan korkeussäätö on ainakin ollut meillä toimiva kun itse olen 160cm ja mies 190cm niin molemmat saavat oikean korkeuden. Isot renkaat auttavat lumessa ja meillä on nuo vanhanmalliset eikä ilmarenkaita. Toki jos teitä ei ole aurattu tulee ärräpäitä noillakin renkailla jos vielä ruokaostokset vaunujen alla.

Meillä on kova vauvan koppa ratasosan päällä joka on ollut toimiva silloin kun asuttiin kerrostalossa sai vauvan jo kotona valmiiksi ja eikun vaunuihin jotka odottivat alhaalla.

Silloin aikoinani vaihtoehto Oralle oli Teutonia mutta niistä kuulin että kankaan värit haalistuvat nopeammin kuin oralla. Toki on nyt meilläkin pientä haalistumista mutta onhan vaunut olleet kovassa käytössä jo 8,5v. Marraskuussa tulee seuraava käyttäjä :)

Merkkejä en paremmin osaa erotella kun hylkäsin aikoinani kaikki muut jonkin puutteen vuoksi. Ja yksi syy oli vielä että tuolloin Ora valmistettiin Suomessa.

Toivottavasti oli vähän apua :)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat