Seuraa 

eli kuinka tiheästi supistuksia pitää tulla, ennen kuin pitää lähteä sairaalaan? onko se toista kertaa synnyttävillä tiheämmin vai harvemmin kuin esikoista odottavilla?

Kommentit (3)

kun ei kotona enää pärjää. Eli ei tarvitse välttämättä olla säännöllisiä supistuksia, jos tekee niin kipeää, että kotona ei pärjää, niin synnärille vaan. Kyllä ne siellä sitten kertovat, mikä tilanne on. Niin, mulle tuli yllärinä kysymys, että koska alkoivat säännölliset supistukset, koska siitä lasketaan synnytyksen käynnistyneen.

Ekasta alkoi vesien menolla - olin vielä lähes 4h kotona, ja sitten puoli päivää sairaalassa ilman suppareita. Mut laitettiin kotiin lepäämään, jolloin supistuksetkin alkoi hiljalleen. Takaisin sairaalaan lähdin, kun kipu tuntui kovalta. Supistukset oli 3min välein. Tästä meni vielä suunnattoman pitkä aika, kunnes lapsi oli maailmassa...

Toisaalta onhan se ekassa vaikea tietää, miten nopeasti paikat avautuu. Nyt tokalla kerralla en aio pitää mitään kiirettä. Jos vain kotona saan olla, olen niin kauan, ettei muut jaksa enää kuunnella mun huutoa :D Olen nimittäin aika varma, etten edelleenkään ole mikään nopea synnyttäjä, ja toisaalta kotona pystyy paremmin rentoutumaan kuin sairaalassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kätilöopiston sairaala on tehny nämä ohjeet eli:

Olet ensisynnyttäjä ja sinulla on ollut säännöllisiä kipeitä supistuksia vähintään parin tunnin ajan n. 5 min. välein ja voimistuen.

Uudelleen synnyttäjä ja sinulla on ollut supistuksia vähintään 10 min. välein tunnin ajan tihentyen ja vimistuen tai edellinen synnytyksesi on ollut nopea.

Ja sitten on tietysti tuo lapsivesien meno,

mut kannattaa tottakai soittaa aina sinne minne olet menossa synnyttämään ja varmistaa sieltä miten toimia.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat