Vierailija

Ajattelin kuopukselle nimeksi Eelis Onni Otava - ainoa ongelmani on, että Eelis on etunimenä todella yleinen! Tai siltä ainakin tuntuu tällä hetkellä :/ Toisena vaihtoehtona on Pietari.

Liian vaikeaa, kerta kerralta vaikeampaa ;)

Kommentit (9)

Eelis ei munkaan mielestä ole yleinen. 1 autokauppiaan oon tainnu nähdä olevan sen niminen =) Eelis joku Otava olis ehkä yleisön mielestä parempi kyllä yhdistelmänä. Kivoja nimiä silti kaikki!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Väestörekisteri laskee mukaan toiset ja kolmannet etunimet, siksi se on "noussut" suosikiksi, vaikka kutsumanimenä edelleen aika harvinainen.

Tosi kiva nimi on.

Meidän pojalla on tosi yleinen nimi, mutta en tunne henk.koht. yhtään toista sen nimistä joten laitettiin se koska oli mieluisin.

Munkin korvaan tuo Onni Otava on jotenkin outo. Jos se ei ole joku suku-perinne niin laittaisin kyllä Pietarin tilalle. Eelis ei ihan hirmuisen yleinen kuitenkaan ole, Eliasta kuulee kyllä nykyään paljon.

Mutta vaikka jokin nimi olisi suosikkilistalle, ei se tarkoita että usein kaima vastaan kävelee. Omalla pojallani on nimi jota on tasaisesti annettu viimeiset 100 vuotta, eikä 8 vuoden aikana ole osunut yhtään kaimaa, päiväkotiin, kouluun, kaveripiirin, naapureihin jne. Joskus jossain leikkikentällä on pari päätä saanut käännettyä nimenhuudossa.

Otava on sellainen nimi, jonka lapsen isä olisi halunnut kutsumanimeksi, mutta itse en välttämättä.. joten kompromissina siitä tulee kolmas nimi :)

Vieläkin tässä harkitsen, mutta eiköhän pojasta tule Eelis. Se on kuitenkin alusta asti tuntunut "omalta" nimeltä :)

ap

Tosin meillä on "vain" tyttöjä joten Eelis on meidän kohdalta jäänyt käyttämättä.

Onni on myöskin mukava nimi kuten Otavakin, mutta mutta ne yhdessä minulle tulee mieleen tämä Sokos hotellin Onni Orava.

Kuitenkin nuo ovat toisia nimiä eli eihän ne sieltä tulee esiin. Eli ei varmaan ole pelkoa, että koulussa muuttuisi alta aikayksiön Onni Oravaksi.

Joka tapauksessa varsin onnistunut nimi valinta. Itsellä on aina ollut tuo Eelis ja Aarni suosikkeja, mutta kumpaakin alkaa olemaan vähän liikaa minun makuun. Toisaalta ei meillä ole poikia enkä usko, että koskaan tulee joten turha tuota murehtia.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat