Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

sain tilaaja lahjaksi sykemittarin mutta en osaa sitä käyttää...tai siis en ymmärrä siitä mitään

Kommentit (3)

Maksimisyke: 220-ikäsi, josta n. 60-70% syke on hyvä kunnon kohotuksen alaraja.



Joten jos olet vaikka 30 vee. Niin maksimisykkeesi on 190 ja siitä -70% on 133. jOnka alle syke ei saisi laskea ja kohota voisi about jonnekin 160. sykkeen rajat siis 133-160 tässsä esimerkissä, jolloin kunto kohoaa ja rasva palaa....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Sykemittari toimi minulla ainakin motivaattorina ja personal trainerina juostessani yksin pitkiä lenkkejä. Sain muistaakseni urheilukaupasta Polar Electron pienen juoksukirjan, jossa oli hyvin kerrottu sykemittarin hyödyntämisestä juoksuteeneissä - mutta sitä voi hyvin soveltaa vaikka pace-harjoitteluunkin. Pääpiirteissään on niin, että kun syke vaihtelee ja käy välillä maksimissa (tai oikeastaan vain sen lähellä, ei koskaan maksimissa) kasvaa aerobinen kunto ja kun taas syke pysyy melko vakaana ja suht alhaisena palaa rasva. Siis pääpiirteissään, tämä ei ole absoluuttinen totuus :)



Katso alkuun vaikka seuraavat linkit:

http://www.polar.fi/polar/channels/fin/index.html



sykerajojen laskeminen:

http://www.soneraplaza.fi/ellit/laskurit/sykemittari

tai:

http://www.verkkoklinikka.fi/laskurit/syke/index.xsp?SID=B37B0EDCD8B2430...



Tietoa sykkeen mittaamisesta:

http://www.polar.fi/fin/FAQ/FAQ_sykemittari.html



Jos vain haluat, sinulla on paljon mahdollisuuksia hyödyntää mittariasi ja saada siitä lisäpontta liikkumiseesi!



Emo

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat