Vierailija

Sehän on tosiasia että kärjistetysti jokainen äiti on tietyntyyppinen. Minä keksin muutaman, kuulutko sinä johonkin näistä kategorioista? Vai onko näitä vielä lisää?

-Merkkivaateäidit

Mayoralia, Disney babya, Reimatecia (vaikka kyseenalainen onkin) Elle ja Marimekko. Lapset puettu aina vimpan päälle. Rattaat Briot, Teutoniat tai Gessleinit. Viimeisin malli ja väri of course. Lasten nimet Daniel ja Sofia.

-Ekoäidit

Rastatukkahippejä turbaanit päässä, vanhat vakosamettiset lastenvaunut. Kestovaipat ja Ruskovillan vaatteet. Lapset kasvissyöjiä nimiltään Pilvi, Pouta ja Kanerva.

-Tavisäidit/lähiömammat

Ehkä stereotyyppisin äitihahmo, kulahtaneet vaatteet ja rasvainen tukka. Käyvät leikkipuistojen äitiryhmissä syömässä pullaa ja juomassa kahvia. Vanhat rattaat, kulkeneet lapselta lapselle ja lapsiahan riittää. Heidän nimensä ovat Juliana, Jenna ja Nico.

-Teiniäidit

Lantiofarkut ja piikkarit jalassa. Tupakka kädessä. Lapselle ostetaan vaatteet HenkkaMaukalta. Harrastetaan samaa mitä muutkin teinit vaikka lapsi vähän rajottaakin. Lapsen nimi Veeti tai Helmi. Erotaan miehestä parin vuoden päästä.

Kommentit (19)

aina kiire joko töihin tai kauppaan tai kotiin. Vaatteet töissä vimpan päälle mutta kotona ei meinaa jaksaa hiuksia kammata. Lapsen vaatteet samoin, ostetaan mistä ehditään. Ikuinen huono omatunto joka paikassa. Miehen kanssa minuuttiaikataulu lapsen hakemisista ja molempien harrastuksista. Lapsen nimi jotain kultturellia kuten Frans tai Pirkko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mä olen:

Merkkivaateäiti kaiketi siinä mielessä, että tykkään ostaa lapsilleni JONKIN VERRAN merkkivaatteita, joita käytetään kun kyläillään tms. Lapset saaneet niin paljon käytettyinä vaatteita, että on helposti varaa ostaa ne muutamat hienommat vaatteet. Ja vaunut on Saksasta tilatut erikoisen väriset Teutoniat, esikoiselle siis ihan pränikät pelit.

Ekoäiti olen siinä mielessä, että toka lapsi kulkee ekan vaatteissa ja vanhoissa vaunuissa, tietysti jotain uuttakin saa.Käytetään kestovaippoja ja välillä lapsi on liinassakin. Tykkään syödä ituja : ) Lapsilla perinteiset ja vanhahtavat suomalaiset nimet, ei kuitenkaan luontonimet.

Lähiöäiti, no me asutaan lähiössä, ja mulla on kestorasvainen tukka (imetys teettää sen, loppuu sitten kun imetyskin). Lapsia haaveissa 4, tällä hetkellä 2 koossa...

Teiniäiti siinä mielessä, että lantiofarkut on ihan jees, joskus harvakseltaan poltan tupakkia...no viihteellä en ole käynyt aikoihin...Mutta iältäni en teini, miestä uhkailen erolla aika ajoin, en kuitenkaan tosissani.

Sitten olen vielä vähän URAÄITIKIN, teen nyt äitiyslomallakin vähän töitä, ja ajattelin hakea vielä tänä vuonna yliopistoon..esikoisesta jatkoin opiskeluja 4kk synnytyksestä, tästä toisesta oli tarkoitus mennä samassa vaiheessa osa-aikatöihin, mutta suunnitelmat pääsi vähän muuttumaan...

Vierailija:

Lainaus:

Sehän on tosiasia että kärjistetysti jokainen äiti on tietyntyyppinen. Minä keksin muutaman, kuulutko sinä johonkin näistä kategorioista? Vai onko näitä vielä lisää?

-Merkkivaateäidit

Mayoralia, Disney babya, Reimatecia (vaikka kyseenalainen onkin) Elle ja Marimekko. Lapset puettu aina vimpan päälle. Rattaat Briot, Teutoniat tai Gessleinit. Viimeisin malli ja väri of course. Lasten nimet Daniel ja Sofia.

-Ekoäidit

Rastatukkahippejä turbaanit päässä, vanhat vakosamettiset lastenvaunut. Kestovaipat ja Ruskovillan vaatteet. Lapset kasvissyöjiä nimiltään Pilvi, Pouta ja Kanerva.

-Tavisäidit/lähiömammat

Ehkä stereotyyppisin äitihahmo, kulahtaneet vaatteet ja rasvainen tukka. Käyvät leikkipuistojen äitiryhmissä syömässä pullaa ja juomassa kahvia. Vanhat rattaat, kulkeneet lapselta lapselle ja lapsiahan riittää. Heidän nimensä ovat Juliana, Jenna ja Nico.

-Teiniäidit

Lantiofarkut ja piikkarit jalassa. Tupakka kädessä. Lapselle ostetaan vaatteet HenkkaMaukalta. Harrastetaan samaa mitä muutkin teinit vaikka lapsi vähän rajottaakin. Lapsen nimi Veeti tai Helmi. Erotaan miehestä parin vuoden päästä.

koulutettu (ura-)äiti

Keskimääräistä vanhempi, hyvä koulutus ja työpaikka (voi olla kyllä hoitovapaallakin), omakotitalo, aviomies. Fiksu, mutta hiukan neuroottinen lapsen turvallisuuden ja hoidon suhteen. Huolehtii, että lapsella on paljon ns. virikkeitä, käydään muskarissa ja mammauinnissa. Lasten nimet Verneri ja Matilda

Mina olen kai tuon uramamman ja luomuäidin välimuoto... Isolla ripauksella huolettomuutta ja uskoa siihen, että kyllä se lapsi kasvaa ja kehittyy vähemmälläkin murehtimisella.

kyseessä on esikoinen, eikä tuttavilta/sukulaisilta joutanut mitään lainaan, joten päätettiin hankkia tärkeimmät tarvikkeet uutena, meneehän ne sitten toisellekin lapselle, jos joskus tulee.

Joten olen merkki- ja tavisäidin yhdistelmä :)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat