Vierailija

" Me riideltiin eilen ja kaupassakaan ei ollut mun lempileipää ja nyt mä olen MASENTUNUT." Voi venäjä mitä urpoilua! Tajuatteko te ettei ihmisen kuulukaan olla koko ajan onnensa kukkuloilla, että on ihan normaalia ettei aina ole iloinen vaan joskus väsynyt, tylsistynyt ja huonolla tuulella? Ja voi myös masentaa ilman että on varsinaisesti masentunut. Ja sitten te " masentuneet" toitotatte suureen ääneen, kuinka te selvisitte, ei kyse ole kuin siitä, että ottaa itseään niskasta kiinni ja alkaa toimia. No hyvä teille.

Oikeasti masentuneilla ihmisillä se masennus on aika paljon vakavampaa kuin se että joskus on vähän ikävä olo ja väsyttää. Pari kaveriani on ollut masennuksen takia mielisairaalassa, toinen ei masennuksensä syövereissä päässyt 3 viikkoon ylös sängystä muutoin kuin vessaan ja kaksi kertaa päivässä syömään kaurapuuroa/näkkileipää (muuta ei ollut kun ei päässyt kauppaan asti). Silloin ei oikein kykene tarttumaan itseä niskasta kiinni kun on niin huonossa jamassa.

Ai joo, jos joku ei huomannut, niin olen siis eri mieltä kuin mitä otsikossa väitin - se oli vain jotta saisin ehkä ihmisiä lukemaan tämän kirjoituksen, kun asialliset aloitukset täällä jää tyystin huomiotta. Masennus ON sairaus, mutta jotkut eivät tunnu sitä tajuavan, etenkin kun nykyisin on niin paljon näitä muka-masentuneita jotka toitottaa ettei se nyt niin vaikeaa ole selvitä.

Kommentit (7)

Nämä meidän mamma-idiootit eivät osaa edes lukea tekstiä, kirjoittajahan oli just päinvastaista mieltä....Laiskuutta sekin!

Olen alkuperäisen kirjoittajan kanssa ihan samaa mieltä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ollaan usein " masentuneita" kun ärsyttää ja hommat ei mene niin kuin haluaa. Vaan se tosiaan on tyystin eri asia, kuin oikean masennuksen sairastaminen.

Kyse on musta enempikin termiongelmasta, kuin siitä että väärällä jalalla ylös nouseet vähättelisivät oikeaa sairautta.

Olen itse sairastanut masennuksen ja tuttavapiirissäni on monia masentuneita. Mutta en ole ikinä kuullut tälläisistä " päivän" masennuksista..

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat