Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Heips!

Uutta pinoa viikonloppuun..

Kysymys kaikille: Milloin olette kertoneet raskaudesta tuttavillenne/ omille vanhemmille/ appivanhemmille/ sisaruksille?

Milloin aiotte kertoa?

Me kerroimme tulevalle isoveljelle heti plussattua.

Omille ja puolison vanhemmille viikon päästä plussasta.

Tuttaville emme ole vielä kertoneet ja ajattelin kertoa rv.12 jos eivät sitä ennen huomaa.

Ihanaa että viikonloppu on alkanut ja saan nukkua niin paljon kuin haluan!

Mulla oli tänään eka neuvola. La siirtyi 3.11 (aiempi 5.11) Täyteltiin vain papereita, sitten kk päästä (vasta) kuunnellaan sydänääniä ym. Aika kuluu niin hitaasti.. Me ollaan ehditty nyt jo hommaamaan vaunutkin valmiiksi. Olis niin ihana jo kaikkea ostaa, mutta pitää hillitä itseä, kun noita viikkojakin vasta tasan 6. Ja on vaikea olla kertomatta ihmisille, kun on niin onnellinen tästä raskaudesta.

Oireista: Väsymys edelleen rankempaa, pahoinvointia ei ole paljoa ja rinnat on alkaneet kasvamaan.

Hyvää ja rentouttavaa viikonloppua kaikille marrasmuruille!

T.Vaavaa

Sivut

Kommentit (30)

Meillä oli eilen mun kavereita ryyppäämässä ja mä en kanssa valehtelemaan heille ruvennut. Tiesivät, että yritys on päällä ja kysyivät. Rehellisesti vastasin ja kaikki olivat tosi innoissaan = ). Mun on kohta lähdettävä housukauppaan, kun vaan yhdet housut mahtuu kiinni asti... Kaivoin edellisten lasten äitiyskortit esiin ja olen niitä tutkinut. Huomenna soitan yksityiselle ja varaan sitten seuraavalle viikolle ultran. Ensi yöksi taas töihin, yök!

Meillä on neljä lasta ja oli ikävä keskenmeno marraskuussa joten aika epätodelliselta tämä vielä tuntuu. En uskalla iloita sen enempää ennen np-ultraa (silloin todettiin keskeytynyt keskenmeno rv 12+6).

Taidan käydä ennen sitä ultrassa varmistamassa että sydän sykkii.

Kamala flunssa on vaivannut koko viikon,ei meinaa helpottaa. Tein juuri uuden testin ja viiva oli selvästi vahvempi kuin se jonka tein viime viikonloppuna..

Hyviä vointeja kaikille!

Jas 5+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minä plussasin tuossa alkuviikosta haamun, jota en voinut vahvistaa työmatkalla olleelta mieheltäni, eilen tuli sitten taas haamu, mutta mies oli sitä mieltä että selvä viivahan tuo on. Joten kai sitä ollaan raskaana! Mietityttää kuitenkin nuo haamut, että miksi ihmeessä en saa kunnon viivaa. Esikoisesta kuitenkin tupsahti heti kunnon " plussat" .

No jos tämä nyt todellakin on totta, niin meidän täytyy vähän harkita tätä muille kertomista minun vointini mukaan. Talvilomalla kun olisi tarkoitus virailla mummujen tykönä ja pahoinvointia on vähän huono selitellä mitenkään. Ihmettelenkin, että miksi aloin voimaan pahoin (samoin kuin esikon odotuksesta viikoilla 6,7) jo ennen haamuja. Ensimmäinen pahoinvointipäivä oli muistaakseni 21/26! Kun tässä porukassa näyttää olevan useamman raskauden kokeneitakin, niin kertokaahan onko teillä ollut tätä pahoinvointia (ei oksea vielä) näin varhaisessa vaiheessa?

Kiva nähdä Swehina nimesi täällä, ensimmäistä kuummeillessa kalenterisi olikin kovassa käytössä! Ex-primavera

Sarafan

Minulla siis neljäs raskaus alullaan ja en tiedä olenko lihonut, vai raskausko mun housuja jo kiristää =)

Edellisessä raskaudessa olin mammahousuilla jo ekassa lääkärissä viikolla 12. Että pakko tästä on housukauppaan lähteä...

Saaga RV 5-7 (ei tuon tarkempaa tietoa)

Yövuorosta täällä pirteänä tyttönä kirjoittelen... ( ? ). Väsyttää edelleen, päikkärit nukun aina kun mahdollista, tänään viimeksi. Nälkä on koko ajan, mikä on harvinaista minulle. Kylmä on koko ajan, mikä on myös harvinaista minulle. Ja turvotus vaan jatkuu! Toppatakinkin läpi tänään oikein massu loisti = ).

Miehen lisäksi tietää paras ystävän ja yksi toinen raskaana oleva äitikaverini, joka tiesi yrityksestä ja kysyi suoraan. Äitini, jonka kanssa olen TODELLA läheinen, jo toissa päivänä kyseli, että koska tulee vauva. Äidille ja isälle varmaan kerron, kun huomenna tavataan. Kaverit tulee meille huomenna dokaamaan ja minä aion lipittää yhtä saunakaljaa koko illan. Tekisi mieli kaikille hehkuttaa, mutta ajattelin myös sitten ultran jälkeen vasta paljastaa. Ja kaikenkaikkiaan ajattelin sillonkin mainostaa vain silloin, kun asia tulee puheeksi. Mutta nyt töihin!

Emme mekään kiirettä pidä kertomisen kanssa. Lapsille kerromme varmaan sitten kun alan voida pahoin eli ihan pian :-) Mummut ja pappa saavat odottaa rv 12 saakka, ennen kuin pihahdamme sanaakaan ja muut huomatkoon itse. Vaikka nuo lapset taitavat kyllä paljastaa asian heti kaikille, kun heille siitä kertoo.

Vaikka viikkoja on vasta vähän koossa, tuntuu olo tällä hetkellä ihan seesteiseltä. Vaikeinta on uskoa, että se kolmas nyt todella tulee ja marraskuussa meille koittaa aivan uusi arki. Lapset eivät enää tarvitse koulun iltapäivähoitoa, eikä kesäloma-aikakaan ole enää stressinaihe, kun olen kotona vauvan kanssa.

Tyttäremme menee syksyllä toiselle luokalle ja poikamme aloittaa koulun. Isoja muutoksia koko perheessä. Mahtava sauma saada lapsi tähän elämäntilanteeseen :-). Toivottavasti odotusaika olisi edellisten lailla helppo, jotta saisin nauttia tästä meille suodusta onnesta vielä kerran näin " vanhana ja viisaana" . Vauva- ja taaperoajasta aion ottaa kyllä kaiken irti tällä kertaa.

Mummut ainakin menevät varmasti ihan sekaisin tästä uutisesta, meille kun ei enää koskaan pitänyt tulla lisää lapsia. Heikkona hetkenämme olemme näin vannoneet. Kaikkea potaskaa sitä ihminen suustaan suoltaa :-/

Neuvolaan soitan vasta viikolla 6 ja risat, ei sieltä kuitenkaan saa aikaa kuin vasta myöhemmälle ajankohdalle.

Tällaisin miettein viikonloppuun.

Kanelisokeri & nuppu (3+6)

Nyt on jo hieman rauhallisempi ja parempi mieli:)

Voi kun minäkin haluaisin niin kovasti jo neuvolaan.Olisi niin paljon kysyttävää mutta ei sinne minua siis vielä huolittu,kun ed.raskaus meni viime huhtikuussa kesken..terkkarin mielestä on suuri mahdollisuus käydä vieläkin niin ja sen takia en aikaa saanut..vieläkin tuntuu hieman pahalta tuo.

Vielä 10 yötä ultraan..Tänään tuli töissä eka pahoinvointikohtaus muuten olo oireeton.

Meillä tietää jo lähes kaikki. Mun puolen koko suku - äidille kerroin ensin, mutta ajattelin, etten muille vielä kerrokaan. No, kun olin sukuloimassa, niin kaikkihan kyseli syksyn suunnitelmia, ja enhän minä voinut valehdellakaan, että kaikki tietää nyt. Kavereilleni kerroin ihan omasta aloitteesta. Miehen suku ei vielä tiedä, mutta varmaan joudun kertomaan, kun anoppi ja appiukko tulevat huomenna kylään - jos nimittäin kaipaan päiväunia, en kehtaa olla selittämättä, miksi olen niin väsynyt koko ajan.

Meinasin ensin, etten mene alkuraskauden ultraan, mutta mieli muuttui. Tuntuu niin kummallisen " hiljaiselta" tuolla kohdussa, että haluan varmuuden. Toisihan se mielenrauhan. Ensi viikolla voisin soitella neuvolaan, ja tilata myös yksityiseltä ultra-ajan viikolle 8+.

Onko muuten muita, joiden kohdussa ei juurikaan ole tuntemuksia?

Alia rv5+5

Sori ku oon taas loistanu poissaolollani, olo on ollut ihan kamala ja meillä oli viikonloppuna vieraita, joiden kanssa huristeltiin kelkoilla 2 päivää. Unohtuipas oksetus hetkeksi, mutta tänään olenki sit nukkunu 3 tuntia heti ku vieraat lähti.

Oliviako se kyseli neuvolasta.. Juu olihan se perjanaina ja kiva käynti olikin. Terkka laski la:ksi 22.10 (niinku arvelinkin, kun se ei tajua ettei kaikilla ole 28 päivän kierto!) ja sit se halus kokeilla kuunnella sydänääniä. No eihän niitä tietty kuulunut, mutta doppleriin ilmestyi heti lukema 159 eikä se todellakaan ollut mun oma syke!!!! :D Aika hurjaa.. Eli saattaa hyvinkin olla viikkoja enemmän kuin itse laskin, ku eihän vielä 5+ viikolla näy aina edes ultralla syke. Sit terkka sanoi että mun [b]pitää[/b] käydä ultrassa pian, että saadaan selville ne oikeet viikot. (että nt-ultra voidaan tehdä varmuudella sit oikeilla viikoilla) Olin ihan äimänä, koska olin valmistautunut anelemaan sitä ultraa sen tuulimunan takia. Mut huomenna se sit lupas soitella ja ilmoittaa et koska pääsen. Jeeee!!!

Ja kertomisesta.. Tällä hetkellä raskaudesta tietää serkku (joka myöskin raskaana ja näin ollen möläytin heti) ja yksi kaveri (Syyskeijuista!;)). Haluaisin kertoa mun äidille vaikka heti, mutta sit ois reilua kertoa myös miehen porukoille ja siihen en ole ihan vielä valmis. Jospa sieltä ultrasta sais oikein mukavia uutisia ja hyvän kuvan niin vois kai sitä sitten tuleville isovanhemmille kertoa. Äidille lapsenlapsi tulee olemaan eka ja miehen vanhemmille 11. joten mielenkiintoista nähdä kuinka ne reagoi.

Nyt ei kyllä auta kun mennä takasin lepäämään, vieraat vei kyllä kaikki voimat.

Mariposa

Ensinnäkin onnea uusille plussanneille ja erityisesti Kanelisokerille!!

Täällä me nyt olemme!

Tänään alkoi jo seitsemäs rv, olo on silti vielä epäuskoinen. Oireita ei mullakaan ole pahemmin, mitä nyt vilu, väsy ja nälkä. Sekä rintojen painavuus, ja nännien aristus. Aiemmissakaan raskauksissa ei oo varsinaista pahoinvointia ollut, hieman vain kuvotusta. Väsy oli viimeksi se pahin, ja sitä kauhulla nytkin odotan. Varsinkin kun muutaman viikon päästä pitäis tuurata työkaveria ja herätä kolme viikkoa viideltä! Vaavaako surkutteli keittiötyöntekijöitä aiemmin, no minä olen...

Ilouutisia ollaan (tai minä olen) kerrottu ihan lähipiirille.Moni on meidän projektista jo muutenkin tiennyt. Mieheni olisi pitänyt kauemminkin salaisuutena, mutta minä en pysty. Lapsille tekis mieli kertoa, mutta mies haluaa vielä hetken säästellä. On niin vaikea heidän käsittää sitä aikaa. Että vauva syntyy sitten kun tulee uusi talvi. Huoh kuinka pitkä siihen vielä on... Luulen, että lapsille kerrotaan sitten, kun sydänäänet saadaan kuulumaan. Tai jos pääsen ultraan tässä lähiviikkoina.

Meillä on myös esikoinen menossa kouluun syksyllä ja eilen mietittiin kesälomia. Saamme järjestettyä niin, että molempien lasten hoitopaikat irtisanotaan jo toukokuun loppuun. Juhannusviikosta elokuulle asti on sitten melkein jompikumpi kotona ja sitten olis enää 6vkoa töitä ennen äippälomaa. Ja saa nähdä jaksaako sitä keittiössä työskennellä ihan loppuun asti. Anoppini on eläkkeellä ja lupasi hoitaa kuopusta syyskuun. Saisi tyttö aloitta kerhon heti syksyllä ja säästettäis hoitomaksuissa hurjasti.

Voi on tämä vielä niin outoa, uskaltaisiko jo uskoa?

Kupliva Bubbles ja HerttaÄssä tasan 6

Sellainen hölmö/hauska juttu tuli vielä mieleeni, että mua aina naurattaa kun käyn vessassa ja otan kaapista jotain, niin mun jättisuuri tamppoonipaketti oikein loistaa silmään! Ja aina mä onnellisena ajattelen, että lällällää, teitäpä ei tarvitakkaan pariin vuoteen! Että tällänen näin yön pimeinä tunteina... Huomeena sitten taas uusi pino ja uudet kujeet!

...Eli viikon myöhässä ja tänään alkoi jonkunasteinen kuvotus. Uhh. Vatsassa menkkoja enteileviä tuntemuksia mutta jotenkin niitä ei vain kuulu=). Eli varovasti alan pinoutua tähän marrasporukkaan=)pitäkää peukkuja että plussakin ilmestyy kun viikon päästä uskallan testata..

Sunnuntaiterkuin: Marypepper

Ensin galluppiin: Kerrottu ollaan molempien vanhemmille ja sisaruksille + parille ystävälle. Laajemmin kerromme varmaankin ensimmäisen ultran (rv 7+2) jälkeen jos syke näkyy, tai sitten vasta rv 12 jälkeen. Itse hehkuttaisin vaikka heti kaikille, mutta täytyy nyt vain malttaa..

Mulla on oireita myös aika vähän, selvä on ainoastaan rintojen aristus ja kasvu. Jkvn paleltaa ja väsyttää. Ja sitten tuo menkkamainen kipu kohdussa joka jatkuu edelleen päivittäin pariin kertaan. Kysyisinkin onko teillä vastaavanlaista kipua ollut tässä tai aiemmissa raskauksissa ja kauanko aiemmin kestänyt? Eli onko tämä normaalia..?

Viipero rv 5+5

Tuntuu melkein mahdottamalta ajatukselta se että minä tosiaan olen raskaana. Iloinen ja onnellinen olen, mutta samaan aikaan pelottaa suunnattomasti että miten tässä käy. Edellisen raskauden laskettuaika oli viime kuussa, 28.päivä. Mutta se raskaus sitten päättyi viime syksynä onnettomasti, tuulimunatuomioon. Kyseisessä raskaudessa/keskenmenossa oli myös paljon muitakin kommervenkkejä, mutta niistä ei nyt sen enempää.

Tuntuu melkein siltä ku kroppa haluaisi jollain tavalla korvata menetyksen antamalla uuden raskauden lähelle ed. laskettua aikaa.

Niinhän se ei tietenkään ole. Mutta kaikkea sitä tulee mietittyä.

Olin täysin luopunut jo ajatuksesta toisen lapsen suhteen, kunnes tajusin että kas, menkat ne taas uupuu. Tein testin, olettaen että se on negaa ja olin pyörtyä kun tajusin että testi onkin plussaa, plussaa ennen kuin testi oli edes valmis...

Viikoista ei mitään havaintoa, mutta oletan sen olevan jotain 4+6.

Yhdessä päivässä voi naisen elämä muuttua paljonkin...

Oikein ärsyttää kun mies on niin viileä x) Itse hypin tulisilla hiilillä x)

Eihän tämä raskaus nopeammin kulu, hössöttämällä. Käytännössä olen odottanut tätä lasta kolmisen vuotta. Toivon että vihdoin ja viimein saisin lapsen syliin asti.

Menipä synkäksi...

Joka tapauksessa OIKEIN HIENOA LAUANTAIPÄIVÄÄ kaikille! :)

Heippa,

Pitäisi vielä siivota, kun vain jaksaisin :-) Tuntuu, ettei jaksa yhtikäs mitään. Siis on sellainen henkisesti vireä olo, mutta fyysisesti olen ihan kuitti. Asiaan varmasti vaikuttaa onneksi jo taakse jäänyt, mutta raskas työpäivä. Kävimme äsken lasten kanssa kävelyllä jäällä. Menessä oli mukavan leppoisaa, mutta palatessa kävi kova pohjoistuuli, joka meni kyllä luihin ja ytimiin.

Tässä iltapäivän aikana alkoi nyt sitten vähän etomaan. Minä kyllä vähän jo ihmettelinkin, kun kahdessa ekassa raskaudessa olen oirehtinut ihan ekaksi rajulla oksentelulla, ja nyt ei mitään... :) No, ehtiihän tuo vielä alkaa! Tämä etominen olisi ihan ok, jos sille tasolle jäisi. Yritän nyt vaikuttaa pahoinointiin nauttimalla iltaisin Befoli B- vitamiini valmistetta, jos vaikka saisin siitä vähän helpotusta.

Alavatsaa juilii nyt aika lailla. Kaipa sitä sitten pitäisi vain maata paikallaan. Töistä tullessani meinasin jo nukahtaa sohvallekin, mutta pakotin itseni nousemaan ja lähtemään muun perheen kanssa ip-kävelylle. Ihmeellistä, ettei minulle maistu nyt yhtään makea. Tähän asti olen ollut suorastaan riippuvainen kaikesta namista. Itse asiassa jo pelkkä ajatuskin esim. suklaasta saa tuon etomisen alkamaan :-)

Meitä marrasmuruja on muuten mieletön määrä. Katselin noita ilmoittautuneita ja siellä oli ainakin 30 nimimerkkiä...Hyvä niin.

Hyvää sunnuntain jatkoa kaikille!

- Kanelisokeri (4+1)

Mä olen kertonut siskoille ja muutamalle äippäkaverille jo raskaudesta...Ajattelin niin, et ei tää meidän toisen lapsen yritys ole enää ollut salaisuus kun jo olin raskaana, kunnes sitten tuli se km joulukuussa. En lähde asiaa sen kummemmin ilmoittelemaan laajalti, mutta jos joku kysyy niin kerron totuuden!(=

Oireista:kainaloista asti " repii" , metallin makua suussa ja iltaisin palelee ja suht väsynyt olo. Mieli on erittäin virkeä (=

W & Vip 4+1

moi! :)

Täällä pyörin reilut 2 vuotta sitten. Esikoinen täyttää ens viikolla 2 ja keskiviikkona testasin plussan. Menkkojen mukaan LA ois 9.11..kai... Mulla on aika epäsäännöllinen kierto ollu.. :(

Eka neuvola olis 23 pvä ja toivon kovasti että pääsisin alusta jo ultraan että sais tietää kuinka pitkällä nyt ollaan menossa. :)

Mulla ei oo mitään raskausoireita tullu vielä..Tytöstä tuli heti alkuun huono olo,väsymys,rinnat kipeeks yms..Nyt ei oo ollu mitään. Alamasua joskus sillon tällöin nippailee..

Tämmöstä siis tänne :)

Väsy on lisääntynyt aivan mielettömästi. Ihan tööt-olo koko ajan, vaikka sain nukkua aamulla niin pitkään kun halusin. Tekisi mieli mennä takaisin nukkumaan, mutta töitäkin pitäisi jaksaa... Huomenna olisi jumppakin, mahdankohan jaksaa sinne. Voi onneksi ei tarvi olla " kunnon" töissä. Joutuisin varmaan pyytämään sairaslomaa :D

Olin eilen rintsikka ostoksilla, eipä ollut puhettakaan enää b-kupista. Nämä ostamani c-kupillisetkin on kyllä vähän siinä ja siinä :D

Alia ja " miksu" (rv6+0)

La olisi kuukautisten mukaan 14.11 enkä neuvolaankaan ole vielä soittanut, ensi viikolla vasta. Kukaan muu ei tiedä paitsi omat vanhempani. Muille sukulaisille ja ystäville kerrotaan vasta myöhemmin kun ei tosiaan koskaan tiedä mitä tapahtuu.. Niin alussa ollaan..Meille tämä on kolmas lapsi.

Vointi ollut ihan hyvä, parina aamuna vähän huonoa oloa aamupalan jälkeen. Ei sen kummempia.

Mukavaa viikonloppua marrasmammoille!!

Marrasmuruihin...

Tein tänään testin ja plussa tuli ennen kuin testi oli edes valmis ajallisesti.

Hyvin vahva viiva heti...hyvä kun oli edes ehtinyt testi kastua kunnolla.

LA olisi 12.11.2006.

En aio kertoa kenellekään vielä...

Aion mennä ensin ultraan yksityiselle ja sitten katsotaan jos kerrotaan mutta epäilen että muu suku saa tietää vauvasta x) sitten viimeistään kun hän on syntynyt.

On vain yksi oire: AINAINEN NÄLKÄ!

Ok, ja rintoja aristaa...

Mutta siinä kaikki...eiku ne menkatkin jäi tosiaan pois.

Ei juma, meen kohta nukkuu x)

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat