Vierailija

sairastuttuaan ja uutta työtä ei ole löytänyt vaikka jo vuosi kulunut? Hakenut on jopa uudelleenkoulutukseen ja suositusten kera mutta ei tärpännyt. Lainaa ei saada kun itsekkin olen pian työtön jahka tämä kotihoidontuki loppuu ja kaikki asiat ovat jäässä. Kohta varmaan pitää hakea toimeentulotukea ja toinen lapsikin kuulemma jää haaveeksi miehen sanoessa et näin on. Hän ei enää tee yhtään elätettävää lisää kun ei ole millä elättää. Olen jo miettinyt miehen jättämistäkin vaikka oishan se kurjaa kun on muuten niin hyvä mies ja isä. Eikä ole mikään lukumies joten mitään kummoista ammattia ei edes saa.

Kommentit (14)

Tiedän, että ollaan moraalittomia, mutta työkkärissäkin tykkäsivät ajatuksesta, että isä hoitaa kanssa vauvaa kotona ja niinhän me ollaan noita kahta edellistäkin hoidettu yhdessä.

Mulla ei ole ammattia. Mielenterveysongelmien takia en ole vielä ehtinyt. Mies on varastomies, tietokoneasentaja, talonrakentaja ja eläintenhoitaja, mutta on luokiteltu työmarkkinoille sijoittumattomaksi sosiaalisten pelkotilojen takia. Kelan terapiat on silläkin jo takana. Tukitöitä odotellaan miehelle ja minä opiskelen avoimessa, kun sossu tykkää että mun on hyvä opiskella siellä sitten jotain niin pysyn järjissäni ja kivaahan se onkin.

t.3/8

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Miksi elätät miestä, joka lyö? Lähde lapsinesi ovesta ulos, niin pelastat sekä itsesi että lapsesi.

En kerta kaikkiaan ymmärrä naisia, jotka jäävät marttyyreinä piestäväksi ja mollattavaksi.

lapsikin olisi ehkä sairas... Joutuisitte vielä hoitamaan sairaita vanhempianne ja olisitte menettäneet luottotietonne kun ette olisi kyenneet hoitamaan kaikkia laskujanne...

Töitä löytyy aina jos mikä tahansa kelpaa, voihan sitä koko ajan hakea jotain mielekkäämpää hommaa, ennemmin tai myöhemmin tärppää kyllä. Rohkeasti vaan myymään itseään joka ovelle!

TSEMPPIÄ!

Onko teillä ammattia? Minusta on niin surku jos lapsi jää ainoaksi vain rahan vuoksi ja myöhemminhän voi asiat olla paremmin mutta vaihdevuodet jo alkaneet, sit kyllä itkettäis. t.ap

miksi et ole kortistossa? ilmeisesti saisit enemmän rahaa, vai eikö työ kiinosta? voihan miehesi jäädä muksun kanssa kotiin ja sinä menet töihin? meillä kolme pientä alle5v lasta ja jouluna mieheni joutui lopettamaan yritystoiminnan kannattamattomana. sai töitä ankaran etsiskelyn jälkeen, pätkä työtä, mutta on sentäs jalka " ovenraossa" helmikuun alussa aloitta, piti olla 4viikkoa työtö, mutta jatkettu on nyt ainakin toukokuun loppuun. luulen että kestäisin tilanteesi hyvin. minäkin hain varuita töitä raskausaikana, kun näytti jo pitkään että yritys on pantava kaput. olisin päässyt laaduntarkastajaksi tehtaaseen, mutta laskimme ettei yhden kk takia kannata viedä kahta lasta hoitoon.

Minulla on 3-vuotias aiemmin ihan terve lapsi, joka sairastui puoli vuotta sitten aivotulehdukseen eikä koskaan toivu ennalleen. Olen raskaana, ja tulevalla lapsellani todettiin sydänvika raskausviikolla 30. Jos lapsi selviytyy vielä pari kuukautta, on edessä uusi selviytymistaistelu syntymän jälkeen. Teen raskaana ollessanikin älyttömästi töitä, vaikka kaikki voimavarat on jo käytetty. Minun on pakko, koska opiskelijamieheni ei tee lainkaan töitä eikä juuri opiskele, eikä siis myöskään tienaa penniäkään. Sen sijaan hän ihan riittävän usein haukkumalla ja lyömällä muistuttaa minua asemastani perheessä. Olen hyvätuloinen, hyvässä ammatissa ja hyvin koulutettu, mitkä ovatkin ainoita asioita, jotka auttavat minua selviytymään. Silti vaihtaisin sekunnissa osia sinun kanssasi. Rahalla ja työllä ei olisi hyttysenpaskan merkitystä, jos vain saisin pienen poikani takaisin sellaisena kuin hän oli.

Tosin pääsi puolen vuoden työttömyyden jälkeen työkkärin koulutukseen ja sai uuden ammatin pari kuukautta sitten. Kolmas lapsi syntyi tuon koulutuksen aikana. Nyt hoidellaan yhdessä kolmea lasta. Ansiosidonnaista päivärahaa on jäljellä vielä n. vuosi. Itsellä tarkoitus mennä kouluun syksyllä (ei ole vielä ammattia), jos pääsen. Mies on hakenut muutamaan työpaikkaan, mutta ei ole kuulunut vastausta. Ei ole lainaa, joten ei huoltakaan rahasta. Itse olen ainakin onnellinen ja mieskin sanoo olevansa onnellinen.

Itse työttömänä vailla ammattia ja sitten dumppaamassa miehen, joka vuosien työnteon jälkeen jää sairauden vuoksi työttömäksi. Just. Kuule hei. Meillä jotka tehtiin peruskoulun jälkeen jotain muutakin kun kaivettiin nenää mäkin kassalla, on töitä sen verran, ettei miehen työttömyys romauta koko elämää.

Eihän tuo ole mikään " kohtalo" . Kohtalo on sellainen asia, johon ei voi vaikuttaa. Ei se ole kohtalo, ettei sinulla ole töitä, se on sinun oma vikasi. Toivottavasti ymmärrät sen ja hankit elämän, etkä vain istu himassa ruikuttamassa ja syyttelemässä muita.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat