Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Kokeilen tälläkin palstalla jos jollain olisi kokemuksia tai tietoa kun olen todella kovasti huolissani. Tänään aamuyöllä alkoi sellainen vihreän ruskehtava vuoto ja soitin synnärille jossa käytiin näyttämässä. Lääkäri otti tikulla jonkun testin, tuloksena että väri ei muuttunut eli lääkärin sanoin " voi olla valkovuotoakin" . Nyt jälkeenpäin hoksasin että olisi tarvinnut kysyä voiko se sitten olla lapsivettä? En kysynyt vaan lähdimme puolen päivän aikaan kotiin ja käskettiin tulla uudestaan kun supistukset sellaisia " ettei voi enää olla niiden kanssa" . Koko päivän on supistellut 7-8 min. välein. Se vuoto vaan huolestuttaa kun on kovin vihreää ja limaista ja sitä tulee runsaasti; tavallisen siteen saa vaihtaa parin tunnin välein. Sitä nyt kyselen kuinka luotettava tuo tikkutesti on ja kuinka vaarallista se on jos se onkin lapsivettä (vihreää) ja synnytyksen edistymisen eteen ei tehdä mitään? Viikkoja nyt 40+2.

Kommentit (4)

toi lapsivesitesti on tosi tarkka..mulla alkoi esikoisen syntymä lapsiveden (noin teekupillinen kirkasta) lorahduksella ja kivuttomilla suppareilla joita tuli säännölliseen..soitin silloin synnärille ja käskivät tulemaan näytille..

kätilö oli tosi epäileväinen ja totesi vaan ettei hän usko että on ollut lapsivettä..teki kuitenkin testin ja olihan se ollut vaikkakin oli tihkunut jostain ylempää..(kalvotkin jouduttiin puhkaisemaan myöhemmin..)..eli ainakin mulla testi tunnisti sen jokunen tunti sitten tihkuneenkin kohdunsuulta..toivottavasti sulla kuitenkin kaikki kunnossa ja synnytys käynnissä :) tsemppiä

t.anni 34+

Lisäksi varmaankin ultrattiin, ja siinäkin on katsottu lapsiveden määrä. Jos sitä tosiaan tulisi reilusti, ultrassa näkyisi, että sen määrä on vähentynyt. Usko siis hyvä ihminen mieluummin ammattilaisia kuin täällä ehkä piruuttaankin säikytteleviä ihmisiä - ethän yhtään tiedä, kuka täällä sinulle vastailee!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

nimenomaan sen, oliko vuoto lapsivettä. Eli ainakaan silloin ei vielä ollut. Valkovuoto voi olla monenlaista. Käy uudestaan näytillä jos huolestuttaa, se on jo tarpeeksi hyvä syy! Itsekin olen käynyt oman mielenrauhani vuoksi oudon (hyytyneen verisen) vuodon vuoksi, kun synnytys yritteli käynnistyä. Minulla kaikki oli ok, veri tuli jostain ja tikkutesti tunnisti lapsiveden vähäisen lirinän.

Vihreä vuoto on usein merkki vauvalla olevasta hapenpuuttesta, jonka seurauksena hän on on ulostanut lapsiveteen :( Jos tuo vuoto siis on lapsivettä... mutta toisaalta, mitä muutakaan se voisi olla.

Itselläni vastaavanlainen vuoto alkoi, kun olin jo osastolla seurannassa huonojen sydänäänten vuoksi. Valitettavasti omalla kohdallani lopputulos oli pahin mahdollinen, vaikka apu olikin vieressä...

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat