Seuraa 

Kävin eilen kp 29/31 gynellä joka totesi kohdun limakalvon olevan niin paksu (20-22 mm) että epäili vahvasti minun olevan raskaana. Menkat eivät ole vielä alkaneet mutta testi näytti eilen ainakin negaa. Toki oli turhan aikaista testatakin. Syy miksi yleensä gynelle menin oli puolenvuoden takaisen keskenmenon jälkeiset kiertohäiriöt. Edellinen kierto oli 36 pv. Sitten se kysymys: mikähän mahtaa olla normaali limakalvon paksuus noin loppukierrosta? Lääkäri oli vahvasti sitä mieltä että kun se on NOIN paksu, todennäköisin syy siihen on raskaus. Varsinkin kun kuukautiseni eivät ole yleensä mitään poikkeavan runsaita. Sanoi myös että mikäli en ole raskaana, täytyy tehdä jatkotutkimuksia joissa selvitettäisiin paksun limakalvon aiheuttaja. Mitäköhän se voisi tarkoittaa, onko kellään tietoa?

Kommentit (3)

Mulla ei ole tietoa mitoista mitkä ovat vielä ns. normaali kohdunkalvon paksuudessa, mutta sen tiiän että mulla kerran mitattiin 8 mm ovulaation jälkeen (oli normaali kuulemma) ja en ollut raskaana ainakaan silloin. Luulisisn että tuon 8mm moelmmin puolin pyörii siis kohdunkalvon normaali paksuus mitat.

Kun olin raskaana, ja gyne totesi samalla lailla kuin sulla että taidan olla raskaana kun kalvo oli paksun oloinen (ja oli vielä muutama pvä oleteetuihin menkkoihin), ihan vain gynen sormien tuntumalla, ei siis mitenkään mitannut.

Mutta sanoi kuitenkin että voihan olla et menkatkin alkaa vaikka kalvo oli paksun tuntuinen. Ei ne alkanu ja nyt menossa rv 24+5 =))

Toivotaan että olisi sielläkin plussa uutinen tiedossa.

lisäisin vielä että tämä gyne on semmonen jonka sanomiset on pitäny aina paikkansa. On hoitanu mua v:sta 2000 lähtien lapsettomuusongelmissa sekä ekan raskauden tutkimuksissakin oli mukana. Silloin mm. sanoi kolme viikkoa ennen laskettua aikaa että lapsi syntyy viikon kuluttua, kuten kävikin. Ja painoarvio piti 50 g:n tarkkuudella paikkansa.

Nyt vaan odottelen jännityksellä alkaako menkat ja jos ei ala, testaan ensi viikon lopulla seuraavan kerran. Pitäkää peukkuja pikkukolmosen puolesta!

Lisää kommentteja otetaan vastaan. Lisäksi kuulisin kokemuksia mitä on odotettavissa siinä tapauksessa jos en ole raskaana ja joudun lisätutkimuksiin liian paksusta limakalvosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kyllä se aika paksulta kuulostaa. Mä olin gynellä kp26 ja ultrattiin onko ovulaatiota tapahtunut olihan se ja limakalvon paksuus oli 13mm

Toivotaan, että testi sulle pian näyttää plussaa!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat