Seuraa 

eli koska olette alkaneet käyttää hammastahnaa lapsillenne?

Kommentit (8)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

... eli noin 8kk iästä alkaen. tällaisen ohjeen sain ja nyt 1v hammaslääkäri sen vielä vahvisti.

mä elän siinä käsityksessä että toi hammastahnan aloittaminen poskihampaiden jälkeen tai 1,5 v on vanha ohje. saatan olla väärässäkin.

hammastahnaa toki vain sipaistaan - ei laiteta mitään aikuisten määriä:).

...eli poika sillon 1 v 5 kk. On puhjennu alas 2 poskihammasta, ja ylös tulossa. Nielee kyllä tahnan, mut sitä on aina ihan pieni tippa vaan harjassa, niin ei se ole vaarallista.

Meidän naapurissa asuva hammaslääkäri, neljän lapsen isä sanoi, että hammastahnaa saa käyttää aöusta saakka. On toiminut näin kaikkien lastensa kanssa. Määrä on pieni ja lasten tahnat mietoja, joten ei huolta. Samaa suositeltiin meille 1/2-vuotis hampitarkastuksessa.

ja neuvolatäti sanoi että siinä 1,5v. iässä voi aloittaa tahnan käytön.

Mä en olis edes raaskinu aloittaa tahnan käyttöä ekasta hampaasta lähtien koska tuli jo 3kk:n iässä ja kulmahampaitakin on jo 4kpl mutta aattelin ihan suosiolla odottaa tonne 1,5 vuoden ikään asti...

On vaikea löytää miedon makuista hammastahnaa, Aqua Fresh lasten hammastahna (pupun kuvia tuubissa) on mieto. Olemme testanneet lukuisia merkkejä..

Sano silloin minulle se hoitaja että kun ei noita fluoritabletteja käytä niin voi tahnaa pistää ihan pikkasen ja lapsi voi sitten nielasta sen ettei tavitse purskuttaa pois,jos ei osaa.Nyt poika on jo meklein 2,5 vuotias ja kohta opetan purskuttamaan tahnananna pois.Kuulema siinä vuoden tai 1,5 vuoden iässä kannattaa jo tahana ottaa käyttöön kun hampaisiin ei oikein pelkkä vesi päde ja fluoriakin tarviaa.Lasten tahnoja sit vaan ja vaikka lukee et ei saa niellä niin jos ei fluoritabletteja käytä niin ihan pienen määrän joka ilta saa nielasta sitä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat