Seuraa 

Siis kävin ultrassa ja kp12 menossa, clomiseurannassa siis.

Ja lääkäri uhkaili hyperin vaarasta ja sain kp19 ajan vielä ultraan.

Siis voiko näin aikaisessa vaiheessa sitä jo ennustaa vaikkei mitään oireita ole?

Mitä jos raskautuu ja kehittyy hyperi? Olen aivan pihalla nyt...

En muutenkaan ole koko hyperistä perillä, siis apua!

Kommentit (5)

Runsas juominen EI muuten sovi kaikille... Mulla oli jonkun ICSI-hoidon yhteydessä tukala olo viimeisinä piikkittelypäivinä, joten ajattelin, että nyt varmaan on nestettä kertymässä eli hyperi tulossa ja aloin juoda noin 2 litraa ylimääräistä nestettä päivässä (yleensä en juurikaan juo vain juodakseni, siis sen lisäksi mitä juon aterioilla). Alkionsiirtopäivänä lääkäri totesi ultralla nestettä vatsaontelossa, mutta sitä ei ollut niin paljon, etteikö alkionsiirtoa olisi voinut tehdä. Mainitsin lääkärille todella tukalasta olosta ja kerroin juoneeni paljon, jolloin lääkäri totesi, että kaikilla juominen ei edistä ylimääräisen nesteen poistumista kehosta vaan päinvastoin, neste pakkaantuu soluväleihin ja aiheuttaa kovaa turvotusta ja tukalaa oloa. Lopetin ylimääräisen juomisen saman tien ja oli helpottui heti.

Eli muistakaa kohtuus sen juomisenkin kanssa!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Yleisestihän hyperi yhdistetään siihen, että punktiossa(ivf ym.hoidot)munarakkuloita on PALJON ja punktion jälkeen iskee hyperstimulaatio, jolloin nestettä kertyy elimistöön ja tulee kovat kivut..(siinä jotain oireita).

Näin ollen lääkäri kyllä ultrassa pystyy antamaan pientä ennustetta MAHDOLLISESTA hyperistä, vaikkei sitä etukäteen pysty tarkkaan sanomaankaan kenelle se " iskee" ja kenelle ei.

Clomikierrossa tulevasta hyperistä minä itse en ole ennen kuullut, mutten voi mennä vannomaan etteikö sellaista voisi tulla....MUTTA tässä sulle hyvä vinkki, jolla voit itse minimoida mahdollisen hyperstimulaation: JUO !!!! Juo vettä niin paljon kuin sielu sietää, täten neste poistuu elimistöstäsi eikä ala kerääntymään:)

Nyt vaan lisää kommentteja aiheesta, kiinnostaa itseäkin tietää onko joillain tosiaan tullut clomikierrossa Hyperi??!!

En sinuna kovasti kyllä stressaisi asiasta!! Tsemppiä koitokseen ;)

Toivottelee: Je_Ni rv9+5

lääkäriä ihmettelin, koska olen ymmärtänyt juuri tuon hyperin vaaran olevan silloin kun muniksia yritetään saada paljon aikaan.

Mutta nyt niitä ei todellakaan saisi paljoa tulla, mielellään :)

Kiitos paljon vastauksestasi ja taidan aloittaa tuon nestetankkauksen heti. Ja paljon onnea sulle odotukseen!

Olemmahan kaikki yksilöitä ja reagoimme eri tavalla, mutta pääsääntöisesti kuitenkin on parempi juoda kuin olla juomatta....muistaen sen kohtuuden :)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat