Seuraa 

Tuttelipurkissa ainakin näin kehoitetaan tekemään. Onko kellekkään sattunut sit maistumaan oudolle ettei ole pystynyt syöttämään??

Milloin tuttelilla on viimeksi ollut viallinen/pilaantunut erä kun täältä luin, että joskus on näin käynyt? Onko sitä päässyt ihan kauppaan asti ja sieltä jo kotiinkin? Vai onko ehditty poistaa myynnistä ettei kukaan ole ehtinyt ostaa?

Kommentit (9)

Se on riittänyt kertomaan, jos on ollut pilaantunutta. Pari kertaa on ollut joku kassin pohjalle lämpötilavaihteluihin jäänyt purkki mennyt pilalle ja kerran osui kaupasta pilaantunutta erää vajaa laatikollinen.

Ja isompana lapsi on muutaman kerran tempaissut pöydälle lojumaan unohtuneen pullon lopun, jotain 4-8h seisseen, kitusiinsa, ja ei oo siitäkään mitään käynyt pahaa kakkalaakia isompaa vahinkoa.

Eli ei sitä tarvitse maistaa. Myös, kun on vakiintunut mikrolämmitystapa, niin ei tarvii edes kokeilla tippaa tiputtamalla kädelle, että onko sopivaa vai ei. Jos on normaalista poikkeava lämmitysmuoto ollut, niin sitten olen tipan tipauttanut kämmenselälle lämpötilan arvioimiseksi.

Meille sattui pilaantunut Nan-purkki, haisikin kyllä jo pahalle ja oli kokkareista. Nestleltä sanottiin, että todennäköisesti purkkiin on tullut pieni reikä, josta on päässyt ilmaa. Nykyään maistan aivan kaiken vauvanruuan ennenkuin tarjoan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Olen kyllä aina luullut ettei kukaan muukaan maista...mutta näköjään maistaa. Noi pilaantuneet erät on kyllä varmaan tosi harvinaisia. Meidän neiti on kerran aamulla ehtinyt syömään semmosta maitoa, joka on yön yli sängyssä ollut tuttipullossa, eikä siitä mitään tullut (onneksi), sen jälkeen olen kyllä ollut tarkka etten jätä tuttipulloa sinne sänkyyn illalla.

Viime syksynä kaverini ihmetteli, kun vauvalle (jotain 6kk) ei tutteli kelvannut. Sitten vasta huomasi, että se oli ihan kokkareista ja haisi pahalle. Onneksi oli niin " valveutunut" vauva että ei sitä syönyt, eikä näin ollen vauvalle mitään ruokamyrkytystä ym. siitä tullut. Mutta siis suosittelen kyllä AINA maistamaan, koska ne voi todella olla pilaantuneita jo kaupasta ostettuina!

hän antaa korviketta, jos mä olen muualla.

Me maistetaan myös ruuat ennen kuin lapsille syötetään. Siksi mä en anna esim lihaa alle vuoden ikäiselle, koska en voi sitä maistaa. Vuoden ikäisen ruuat en enää maistele, haistelen varmaankin automaattisesti, jos purkkiruokaa.

Pari vuotta sitten oli juttu lehdessä sekopäisestä anopista, joka laittoi suolaa korvikejauheen sekaan ja tytär siitä teki maitoa vastasyntyneelle huonoin seurauksin. Olisi pitänyt varmaan maistaa niin olisi voinut lapsensa hengen pelastaa...

Mahdan olla tosi huono äiti, mutta en ole koskaan maistanut korviketta ennen antamista...Yleensä kylläkin annan jauheesta tehtyä eikä se pilaannu samalla tavalla kuin tetroissa. Haistan kyllä, koska oletan, että se haisisi jotenkin pilaantuneelle niinkuin maitotuotteet yleensäkin.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat