Seuraa 

Eli meillä on 5,5kk poika ja tänä aamuna huomasin jo 5 hammas (alakakkonen) suussa. Ekahammas puhkesi nelikuisena, toinen heti perään. 5kk:n iässä tuli ekaylähammas ja viime lauantaina sekin sai parin. Olin jo ajatellut että nyt saadaan pitkä tauko ennen seuraavien hampaiden tuloa ja nyt puhkesi tämä viides. Veikkaan että puolivuotiassynttäreillä pojalla on jo niitä kuusi.

Meinasin soittaa omalle neuvolan hoitajalle, onko tämä normaalia, mutta sitten muistin että hän ei ole perjantaisin saatavilla.

Onko kenellä muilla ollut vastaava?

Kommentit (3)

..meillä poika 6kk ja 5 hammasta. Voinemme iloita tästä, koska olen kuullut, että mitä aikaisemmin puhkeaa hampaat, sen helpompaa se on lapselle itselleen, vaikka itkuitta siitä ei tuolla iälläkään selviä.. :)

En todellakaan tiedä onko meidän pojan kohdalla kyse geeneistä. Miehelle anopin mukaan tuli aika myöhään ekahampaat. Itsestäni en tiedä ihan varmasti, kun äitini ei ole elossa, mutten muista hänen maininneen varhaisesta hampaiden tulosta. Isältäni ihan turha kysyä, ei muista edes minun syntymäpainoa.

Mutta kiitos hippo06 ksylitolimuruneuvosta. Mietin vain miten annan sitä pojalle, eihän se sellaisena mene alas.

baby2007:lle:

Juu, ei meidän pojalle ole ilmennyt ainakaan tähän asti pahempia oireita. Ehkä pikkusen levottomuutta on ollut. Viime sunnuntaina otti vain kahdet viiden minuutin torkut autossa, muuten valvoi 10.00-23.30. En kyllä osaa sanoa, onko hampaiden puhkeaminen sen aiheuttanut, poika on aina ollut huono päikkäreiden nukkuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

moi,

älä turhaan huoli, on varmasti ihan normaalia! meillä esikoinen sai ekat 2 hammasta reilun 2kk iässä ja 4kk iässä niitä oli jo 4 ja kaikki loputkin tulivat ekan ikävuoden aikana:) myös juniori seuraa siskon jälkiä. Mulle itselle on tullut myös hampaat aikaisin ja suvussa hampaita ollut jollakulla jo syntyessään, eli lienee osittain geeneissäkin!

hampaita vaan harjailemaan. Osta ksylitolipastilleja ja jauha ne pieneksi muruiksi, niin voit antaa niitä lusikalla kun purkkaa ei vielä pitkään aikaan osaa syödä!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat