Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kommentit (15)

Jos olet, niin kauanko siitä on? Mikä on islamissa mielestäsi parasta juuri sinulle? Rukoiletko viisi kertaa päivässä?

Entä onko miehesi myös islaminuskoinen (jos sinulla siis on mies)?

Rauhaa sinulle! Itsekin olen miettinyt islamiin palaamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

joskus on vaikeaa, joskus ei... Kuulemma täysin suomalaisilla siskoilla voi arki olla todella julmaa.. :( Minun arkeni on ihan tavallista(?) Luulen, että arkeni eroaa vain siinä että rukoilen, yleensä käytän huivia ja ramadanin aikana tietysti paastoan.olemme työssäkäyvä pariskunta ja asumme länsi-suomessa.. enempää en viitsi/halua paljastaa..

asutko isossakin kaupungissa? jos kaupungissa on moskeija, voit aivan vapaasti mennä sinne käymään ja keskustella siskojen kanssa! :)

kysy vapaasti jos on jotain kysyttävää, yritän vastailla parhaani mukaan!

Olen aika tutustunut profeetta Muhammedin elämäkertaan ja oppineiden säännöksiin... enemmän tukeudun itse Koraaniin kuin edellisiin. Itsekin asun pienemmällä paikkakunnalla joten moskeijassa ei tule usein käytyä.. Piristävää se on ja siitä saa uskomattomasti voimaa :)

En ole pahemmin uskoni vuoksi syrjintää kokenut, enemmän ehkä ihonvärini.(joka on siis hieman tummempi kuin normisuomalaisen) Mieheni on ehkä enemmän.. Ählämi-juttuja on kuultu ;)

Keskustelemme jonkin verran uskonnostamme kotona.. Käymme myös välillä " kiivaitakin" keskusteluja, joita rakastan ylikaiken!

Katsomme telkkaria, käymme yhdessä silloin tällöin ulkona syömässä ja leffassa. Baarissa en käy minä eikä käy miehenikään.. Mutta olen tähänkin mennessä pärjännyt ilman sitä, niin luulen että pärjään loppuelämänikin :)

En koe jääneeni mistään paitsi vaan koen saavani koko ajan enemmän kun noudatan uskoni lakeja.

t:ap

Minua ihastuttaa islamin rauhanomaisuus, johdonmukaisuus ja tunnen suurta kiinnostusta, tietynlaista vetoa siihen. En osaa selittää, vaikka haluaisinkin :)

Onko vaikeaa olla islaminuskoinen nykypäivänä? Millaista sinun arkesi on, näkyykö uskosi paljonkin tavallisessa elämässäsi?

t. 6

Kuinka paljon olet tutkiskellut omaa uskontoasi, fatwoja (olikohan täysin oikein kirjoitettu) yms.? Itse olen keskustellut netissä jonkin verran, kysellyt ja yrittänyt etsiä tietoa. Asun aika pienessä kaupungissa, lähin moskeija taitaa olla 100 km päässä. Olisi mielenkiintoista tietää enemmänkin, toivottavasti joskus pääsen siellä käymään ja tutustumaan ihan " livenä" islamiin.

Eniten minua kuitenkin kiinnostaa ihan tavallisten ihmisten usko, se miten he sen kokevat, siksi sinultakin kyselen :D Oletko kokenut syrjintää uskosi vuoksi? Entä miehesi? Keskusteletteko uskonnosta kotona?

Puhuit normaalista elämästä, mitenkäs se käytännössä on? Katsotko telkkaria, käytkö ulkona (ilman alkoholia tietysti, mutta esim. baarissa tai elokuvissa)?

t. 6, jolla riittää kysyttävää ;)

Olen syntymämuslimi. Isäni on marokkolainen ja äiti suomalainen(palannut islamiin 15v sitten)

Islamissa parasta on se kun saan tuntea Jumalan ehdottoman rakkauden sydämessäni jokaikinen päivä :)

Mieheni on myös muslimi.

Mikä sinut on saanut kiinnostumaan Islamista?

t:ap

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat