Vierailija

Miten sais niiden kaalin ettei tänne oo mitään asiaa?? Vinkkejä?

Sivut

Kommentit (58)

Meillä käy erittäin mukavia jehovia jotain kerran kuukaudessa. Ei mitään haittaa, vaikka en aio kääntyäkään. Hauskaa porukkaa kerta kaikkiaan. Ei tulisi mieleenikään olla heille ilkeä.

ymmärtävät kyllä puhetta siis suoraan sanotte ettei kiinnosta niin uskovat.

jos joku ei sitä usko niin kokeile, keskustele jehovantodistajan kanssa ja sitten pyydä ettei enää tule, niin ei varmasti tule.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meidän uudessa kodissa kävivät kerran ja ystävällisesti sanoin, että kiitos, mutta ei kiitos. Olkaa ystävällisiä, älkääkä tulko meille, minulla on oma uskoni, eikä teidän tarjoamanne kiinnosta minua. Eivät ole tulleet toista kertaa. Oikeasti he uskovat olevansa hyvällä asialla.

Jehovan todistajat

Jehovan todistajat on perinteisestä kristinuskosta erkaantunut uskonto, johon kuuluu ovelta ovelle julistaminen ja raamatullisten periaatteiden noudattaminen käytännön elämässä. Jehovan todistajat on Suomen kolmanneksi suurin rekisteröitynyt uskonnollinen yhdyskunta, ja sillä on noin 19 000 jäsentä. Jäsenmäärä on viime vuosina Suomessa ollut laskussa (vuonna 2003 lasku 1 prosentti). Maailmanlaajuisesti lisäystä on vuosittain noin 150 000 ja julistajain määrä oli vuonna 2004 jo yli 6,5 miljoonaa ja heitä oli 235 maassa. Jehovan todistajien seurakuntarakennuksia kutsutaan valtakunnansaleiksi

Jännää kun monilla on kanttia käydä kirjoittelemassa täällä potaskaa, eivätkä sen vertaa tiedä että lähes kaikki ketkä nykyään ovelta ovelle kulkevat, eivät HAVITTELE mitään taivaspaikkaa, vaan TOIVOVAT pääsevänsä PARATIISIIN MAAN päälle, EI taivaaseen. Eivätkä jt:t usko, että ovelta ovelle saarnaamallla " aukeaa" paikat ko. paikkaan, vaan saarnaavat rakkaudesta lähimmäisiään kohtaan ja koska Jeesus on tämän käskyn antanut.

Tämä pyyntö meni hyvin perille eikä meillä käyty kuin kerran. Nyt kuitenkin alueellamme " partioivat" uudet henkilöt, jotka ovat käyneet jo kahdesti meillä. Ensimmäisen kerran vain lapsemme oli kotona ja Jehovantodistajat sanoivat tulevansa myöhemmin uudelleen käymään. Toisella kerralla lapset avasivat oven ja pienin sanoi, että äiti on vessassa kakalla, joten hän ei nyt ehdi tulla ovelle. Kuulin kaiken vessasta ja isompia lapsia hävetti kun pienin oli niin avoin ja kertoi heti tilanteen totuudenmukaisesti. Saa nähdä tulevatko pian kolmannen kerran...



Miksi muuten Jehovantodistajanaisilla on usein pitkät hameet päällä? Onko heillä jokin hamepakko? Usein näkee kaksi nuorta naista pitkät hameet päällä ja heidän tullessa lähemmäksi huomaakin, että he ovat todistajia kun näkee kun Vartiotorinit pursuavat kassista. Minulla ei ole siis mitään heitä vastaan ja kysynkin ihan yleisestä mielenkiinnosta.

Tuntui, että meidän taloa tarkkailtiin, koska osasivat tulla aina kun vanhemmat eivät olleet kotona.

Mä olin tosi herkkä teininä ja kuuntelinkin niiden juttuja ja sain niitä lehtiä. Kävivät tosi monta kertaa, mutten koskaan pyytänyt sisälle. Kerroin vanhemmille, he käskivät sanomaan suoraan ettei kiinnosta, mutta olin tosi huono sellaisessa. Sellaisen sanominen oli tuolloin mielestäni törkeätä.

Veljeni inhosi kun jehovantodistajat tulivat ja käski mun olla tiukka. Itse ei mennyt avaamaan kun näki että ne tulee. Mutta ei ollut silläkään pokkaa sanoa suoraaan.

Tiesin kerran etukäteen, että tänään ne taas tulevat. Meidän pikkusisko oli tuolloin hyvin pieni ja sain kaverini kanssa opetettua sille hokeman " Jee-jee jehova, Jeesus ajaa mopolla!" Ja kun ovikello soi, siskoni n.5v meni avaamaan, sanoi hokeman, laittoi oven kiinni ja sai markan.

Siihen loppui. Oli meillä hurjempiakin suunnitelmia, muttei tarvinnut käyttää.

Nimittäin mummo asui aikanaan sellaisessa palveluasuntolassa, ja siellä oli ollut useammallakin sama ongelma: kerran olivat (vanhat ja yksinäiset ihmiset) päästäneet jehovalaiset sisään, niin sitten vaikka tehtiin selväksi että ei suostuta käännytettäviksi, niin palasivat kerta toisensa jälkeen.

Eivät ihmisiä kiusatakseen. En ole jehovan todistaja vaikka äitini niin paljon sitä toivoisikin.

Kuitenkin olen kuullut äidin näkökantaa asiaan niin paljon, että ymmärrän, että he todella tekevät vilpitöntä työtä jumalan ja jeesuksen nimessä. He noudattavat raamattua, joka on tärkeintä...

Itse myös haluaisin löytää uskon....

Raamatussa on niin paljon vertauskuvia, että emme voi olettaa tuon tarkoittaneen konkreettisesti ovelta ovelle saarnausta. Noihin aikoihin pidettiin ns. raamattupiirejä vuoroin kussakin taloudessa, ja siitä tuo sanonta..

Ekalla kerralla lähtivät aika pian, eivät kai olleet varautuneet juttuhetkeen, mutta lupasvat tulla toistekin. Tulivatkin ja juteltiin yli 3 tuntia. Olin valmistautunut ja mulla oli kovia pähkinöitä valmiina kysyttäviksi. Ei sen jälkeen ole näkynyt. :p Tästä on aikaa 8 vuotta.

Eikö jossakin laissa sanota, että se on kiellettyä.

Älä vaan vahigossakaan ota sitä lehteä (edes siksi, että pääsisit heistä eroon nopeasti) sillä he merkitsevät senkin muistiin, että otit lehden ja tulevat hetken päästä uudelleen koputtelemaan, jos vaikka olisit kiinostuneempi...

Meillä onneks kävivät vain kerran ja kun sanoin, että suvussa on jehova ja jos kiinostaa, niin otan häneen kyllä yhteyttä. Mutta nyt ei ole tarvetta, joten KIITOS EI.

ettei kenellekään törkeästi tarvitse vetää ovea nenän edestä kiinni. Itse joskus juttelin jehovantodistajan kanssa mielenkiinnosta puolisen tuntia, kysyin ne asiat, jotka mua kiinnosta (esim. miten suhtautuu verensiirtoon), keskusteltiin ihan rauhallisesti ja asiallisesti. Lopputulos: totesimme molemmat, että minä kristittynä ja hän jehovantodistajana olemme yhtä kaukana uskonnollisesti toisistamme kuin maa on auringosta. Toivottelimme hyvät päivän jatkot hymyssä suin eikä puhettakaan mistään kiukusta tai riidasta.



Eivät ole tulleet enää sen jälkeen. Ne ovat ihan fiksuja ihmisiä tavastaan huolimatta ja ansaitsevat hyvää kohtelua, kaunis puhe menee varmasti perille. Ainakin tässä mun tapauksessani.

tienneet ettei saa käydä??

valtakunnan hyvää uutista viedään kaikille ihmisille,

miksi et ottaisi asiasta selvää ja kuuntele jehovantodistajia hetken, voit esittää heille kysymyksiä ja vasta keskusteltuasi päättää haluatko jatkaa keskustelua heidän kanssaan.

ei kannata olla ennakkoluuloinen, vaan parasta on itse ottaa selvää

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat