Seuraa 

huomenta, mä pääsin alotteleen pinoa tälle lauantaille...

tyttö jo nukkuu aamu unia, aamulla kun herää,niin syötän vellin ja tunnin se on sitten hereillä ja sitten ottaa tunnin nokoset ja siitä se aamupäivä lähtee käyntiin..

(mä ehdin siinä välissä ite pukea ja meikata :)

tyttö oppi alkuviikosta kääntymään selältä masulleen ja nyt on kokoajan masullaan kun lattialle laittaa... on muutaman kerran pyörähtänyt takasinkin päin... se on niin onnessaan kun pyörii...

kohta pitäs alkaa syöttötuolin osto puuhiin... eiti istua töröttää jo niin että sais ihan vähän jo harjotella syöttärissä istumista... hyvin tuettuna tietty.

on se niin maailman ihanin asia,kun tuo päivänsäde syntyi meille, ja kun sitä sai niin kauan odottaa (4,5vuotta)

ainoaksi lapseksi se meille taitaa jäädäkkin,mutta on niiiiiiiin ihana seurata kun kokoajan se oppii uutta ja voi sitä aurinkoisuutta ja hymyä...

no nyt laitteleen ittee ennen ku neiti herää...

kivaa lauantaita kaikille

t.jeo ja jansku 4kk :)

Kommentit (5)

Siitäpä onkin aikaa vierähtänyt kun tänne olen viimeksi kirjoitellut. Tuntuu tuo pikkuneiti vievän aikaa niin :) Lueskelemassa olen silloin tällöin käynyt mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoittaa.

Satu on alkanut nyt nukkumaan kunnon päikkäreitä. Reilu kuukausi oli sellaista että nukkui vain noin 20 minsan päikkäreitä kolmisen kertaa. Ja väsynyt tuo oli illalla ku mikä niin ei meinannut iltaunillekkaan rauhoittua. Nyt nukkuu kolmet pitkät päikkärit ja illalla torkkuu pikku pätkiä ennen yö unia. Yö unille käy noin klo 21-22. Toivottavasti nyt pysyy tämmöisenä.

Maito- ja muna-allergia Satulla on. Tiistaista asti olen ollut maidottomalla ja munattomalla ruokavaliolla, sekä Satu on saanut Almiron peptiä korvikkeena. Iho alkaa olla aikas pehmeä, ihan kuin silloin pienenä! Tiistaina käytiin myös prick testissä, muna ja maito aiheutti pienen reaktion.

Heh, eilen hain apteekista lisää korviketta ja kun kela-kortin annoin niin apteekkari katsoi sitä ja kysyi että eikö hänelle ole vielä omaa korttia. Sanoin että siinähän se on, apteekkari katsoi korttia uudelleen ja sanoi että niimpäs onkin, oli vain niin aikuisen nimi...! Katsoin niin viimevuonna on kastettu vain 27 Satua, eli aika harvinainen nimi tällä erää :)

Viikko sitten Satu oppi kääntymään selältä mahalleen. Takaisin ei osaa pyörähtää. Tosin noin kuukausi sitten yhtenä päivänä kääntyi 3 kertaa mahalta selälleen mutta taisi unohtaa sen taidon samantien :) Nyt karjahtelee lattialla kun ei pääse mahaltaan pois ja kun kauaa ei jaksa siinä olla. Sitten kun hänet kääntää selälleen ni johan heti ollaan taas mahallaan ja karjuminen alkaa :)

Nytpä tyttö herää, täytyypä mennä!

Ihanan aurinkoista viikonloppua kaikille!

Huh kun oli eilinen ilta matalalentoa. En tiedä mikä mua vaivasi mutta kaikki mahdollinen itketti ja ahdisti, aloin jo epäillä onko kohta menkat alkamassa vai iskikö akuutti synnytyksen jälkeinen masennus... Miehenkin kanssa sain riitaa aikaiseksi ja se itketti tietysti lisää. Poikakin taisi vaistota kireän ilmapiirin ja itki hänkin normaalia enemmän illalla. Sympatia-itkuja? ;-)

Sopuisasti päästiin kuitenkin nukkumaan ja yön jälkeen onkin ollut ihan erilainen olo. Poika nukkui oikein mukavat yöunet. Alkoi unille kerrankin jo ennen puolta yötä ja heräsi vasta vähän jälkeen puoli kymmenen. Kaksi kertaa söi yöllä. Tänään tehtiin koko poppoo parin tunnin lenkki ja poika nukkui tyytyväisenä lenkin ajan, nyt ei kylläkään jatkanut unia enää lenkin jälkeen mutta ei sillä väliä kun on ollut niin hyväntuulinen. :-)

Poika on nyt maistellut parina päivänä maissisosetta ja tänään taisi mennä jopa teelusikallisen verran alas. Ja ilman yökkäyksiä, vautsi!:-) Maissisoseella jatketaan vielä harjoituksia ainakin muutaman päivän verran, sitten seuraavaksi maissi-perunaa. Ja luumua oon antanut varmuuden vuoksi vähän ettei menisi vatsa kovalle. Vaikka tuskin noin pienistä määristä meneekään...? Maissille on vähän irvistellyt ja työnnellyt kielellä suusta ulos, mutta luumu on jo nami-namia. :-)

Nyt meen laittamaan pyykkejä kuivumaan " pojan kanssa" . Leikitään vähän kukkuu-leikkejä samalla ja johan on poitsulla hauskaa. Meillä ei kyllä vieläkään naureta kunnolla, hymyillään vaan paljon ja hekotellaan vähän. Ja kiljahdellaan. :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä on ollut sellasta nuhaa / yskää ja kuumetta jne ja kun on 5 lasta niin tuo räkätauti kiertää varmasti jokaikisellä..... Ja nyt vauvakin yksii ja on nuhassa =/.

Typy ei käänny, ei syö kiinteitä, ei yhtään mitään..... =/. Meillä on vielä tuollainen VAUVA !!! Kyl se ääneen nauraa, juttelee ja NUKKUU.

Mein päivärutmi on tällanen

00:00 yöunille

10:00 herää ja yöllä EI syödä kertaakaan

11:30 päiväunille ulos vaunuihin

17:00 herää viimeistään päiväunilta tai " JO" 16:00 on mahdollinen

19:00 ottaa torkut

22:00 ottaa torkut

00:00 taas yöunille

Tää rytmi on ollut tällanen lähes 2 kk:tta vanhasta. Neiti nukkuu todella paljon ja on erittäine helppohoitoinen. No, sellanen juttu tosin sattu että perjantaina kun isommat olivat koulussa / päiväkerhossa / eskarissa niin laitoin tytön kattelee keittiön pöydälle kun leivon pullia. Tyttöpä oli ottanut siinä yhden korvapuustin masulleen ja yhtä lussutti niiiiiin tyytyväisenä kun mie itte olin laittelee pullia keittiön puolella uuniin ja korjaa tavaroita =/. Kaikki se siis vie suuhunsa....

Neiti osaa kyllä olla jumppalelun alla, pitää kädessä leluja kun ne hänelle antaa ja pitää kissaa " hyvänä" . Mut ei tuolla mitään kääntymisyritystä oo ollut..... Ja kestovaipoilla ollaan kokonaan. Ne on meidän juttu. Ja oiskohan neiti yhteensä vajaan Piltti-purkillisen saanu tota pottusosetta.... tai ainakin melkeen, mutta velli maistuu ja sitä juodaan kerralla se 200 ml. Maitoo menee vähemmän, yleensä kerta-annos on 120 ml ja jos ollaan nukuttu päiväunia 5-6 tuntia menee herättyä se 180 - 200 ml !!!

Elikkäs helppo ja ihana vauva meillä on =). Palailen taasen kunhan saadaan poppoo terveeks.....

Aurinkoisin kevätterveisin Rapuäiti kera katraan ja Amalian 2 päivää vaille 4 kk:tta.

Meil on TI-TI -nalle pyöriny jo kohta 12 vuotta........ Oon aika väsyny noihin renkutuksiin..... kun on 5 tyttöä ja jokainen ihastunu tohon karvaturriin.....

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat