Seuraa 

Perjantain suklaaturinat:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6668563&p=1&mpage=3&tmode=...

Puuroa keittelemään,

Ankkis

Sivut

Kommentit (41)

Olen tainnut jo joskus käyttää ko. otsikkoa koska kone muisti sen heti :)

Mimmulille piti toivottaa vielä tsemppiä loppurutistukseen rakennusprojektissa sekä muuttoa varten.

Ja Mimmullekin pikaista paranemista. Kurjalta kuulostaa tuo sun olotila :(

Ja Aaviksen gallupin kimppuun. Minä en ole mikään aktiivinen leikkitäti että jaksaisin kovasti leikkiä tai siihen liittyen puuhailla. Joskus saatan pinota palikoita tytön kanssa tai koota legoista (duploista) jotain mutta enpä juuri muuta. Välillä jaksaa itsekseen sitten niiden kanssa puuhailla. Tai hoivailee nukkeaan itsekseen.

Mutta muuten sitten puuhaan tytön kanssa niin, että lauleskellaan (on joitain laululeikkejä joita tyttökin jo hiukan osaa matkia mun kanssani), mä luen kirjoja tytölle mielelläni jne. Sitten puuhaillaan niin, että jos esim. pyyhin pölyjä, on tytöllä oma pikkurätti jonka kanssa huiskii myös ympäriinsä. Samoin jos teen ruokaa, haluaa tyttö oman kipon ja kauhan ja " tekee" myös ruokaa. Tai sitten kaivelee kauha/kippolaatikoita samaan aikaan. Edelleen tykkää katsella jos esim. pyörittelen lihapullia.

Ai niin. Ja kutitus/kikatusleikkejä me kyllä myös puuhaillaan tosi paljon :) Ja se on ihanaa tytöstä, kun hän saa muka juosta karkuun ja joku ottaa kiinni.

Tässä nyt tuli jotakin äkkiseltään mieleen. Pihalla on sitten omat pihajutut.

Ihana päivä tosiaan ulkona. Taidamme lähteä vielä ulkoilemaan toistamiseen tänään.

Alli

Kyllä sen verran tykkäsin viikko sitten alkaneesta Tanssii tähtien kanssa ohjelmasta, että odotan sitä ihan innoissani:)

Eilen sitten kävin kaverin kanssa istumassa iltaa. Olin ennen 23 kotona ja miehen yllätykseksi en edes kaatokännissä:) No en nyt yleensä ihan siinä kunnossa ole mutta eilen otin vain siiderin ja punaviinilasin. Kiva oli jutella rauhassa.

Tänään on ollut ihan mieletön ilma! Aamulla kun mentiin ulos, pakkasta oli mittarin mukaan jotain 11. Laitettiin hulluna vaatetta Onnille, kun yleensä on ollut vielä kylmä viima. Ihmeteltiin sitten kun ei poikaa kiinnostanut kävellä ja totesin pukeneeni itsekin liikaa. Sisälle tullessa poika oli ihan kuumissaan. Aurinko lämmitti niin kovasti tyynessä säässä. Iltapäivällä oli enää -1 pakkasta.

Viime yökin nukuttiin loisteliaasti, joskin se oli " vain" 10-tuntinen. Mielettömiä päiväunia tuo ukkeli vetelee. Nyt oli tänään jo kolmas päivä kun nukkui pitkään. Tänään 3h. Varmaan sekin vaikutti (uskon ainakin), että täällä oli elämää ja ääniä unten aikaan. Pakattiin nimittäin miehen kanssa muuttokuormaa.

Hui, niin se muutto vaan lähenee. Astioista saatiin aika suuri osa jo pakattua, kirjahylly on tyhjennetty jne. Ja vaatteista kirpparille menevät on karsittu. Iso osa laatikoista lähtee huomenna anopin ja appiukon mukaan.

No niin, röyhkeästi ensin omat kuulumiset:/

Todella hurjan kuuloisia tauteja liikkeellä. Toivottavasti tauti pahaset poistuvat pikimmiten.

Tuttikselle piti sanomani, että ihanalle kuulosti teidän makkaranpaisto retki. Tänään mies just tuumaili, että ilma oli täydellinen jäällä hiihtelyyn. Totesi samaan hengenvetoon, että Onnin kanssahan ei voi mennä kun se ei viihdy missään:/ Tottahan se onkin tavallaan. Ja varsinkin mulla itsellä on semmonen ennakko asenne aina tuommosia reissuja kohtaan, että jää usein tekemättä koska en osaa olla stressaamatta mistään sitten.

Hampaiden pesu. Voi jee, että se on meillä ykköspuuhaa. Ei meinaa uskaltaa vessan ovea avata päiväsaikaan monesti, kun heti on yks tyyppi haluamassa hampaiden pesulle=imemään hammasharjasta vettä ja kasteleen hihat. Nytkin itki vessan oven takana äsken ja päästin pojan sinne. On ollut varmaan pian 10min. Seisoon tuommosen Liha Polarin muovisen laatikon päällä. Ja mikä huuto tulee, kun homma lopetetaan.

Puuhagee taisi olla ilmoilla. Minäkään en lukeudu niihin äiteihin, jotka touhuaa tai paremminkin leikkii lapsen kanssa paljon. Enimmäkseen touhutaan yhdessä kotihommia, imuroidaan jne. Aamuisin on nyt tapana Onnilla pyytää lastenlevy soimaan. Sitten osoittaa telkkaria, että kiinni tai ainakin ääni pois:) Sitten se vaan kuuntelee, tanssiskelee ja leikkii musiikin soidessa. Sänky sijataan, tiskataan (Onni roikkuu lahkeessa), ulkoillaan jne. Jos jotain leikkejä pitää mainitan, rakennan joskus ehkä legoilla tai sitten autan tuon nalletalon kanssa, kun aina pitää laittaa tikapuut paikoilleen. Onni ihan kivasti toisinaan piirtelee tuohon piirrustuslevylle tai leikkii itsekseen jotain.

Pian pitää saunaan mennä, että ehtii katsoon tanssimista:)

T-P

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Aurinkolaseilla on jo käyttöä, ellei ole liian kylmä ja pakkanen jäädytä isona olevat silmät:)

Pile, mun mielestä vatsataudeissa monesti tulee pieni takapakki, kun ensin näyttää paremmalta. Onko Valma syönyt jo jotain. Se syöminen meillä varsinkin miehelle tekee sen, että oksentaa uudelleen, vaikka näyttäis parantuneen. Sitten vasta oikeasti helpottaa. Toivottavasti teillä ja muilla sairastelijoilla tullaan kuntoon pian!

Tiivii, ehkä mulla on kevättä rinnassa, kun jaksoin keittiössä puuhastella eilen. Oli muuten ihana väsymys illalla. Oikeasti sellainen aito positiivinen väsymys, kun oli koko päivän puuhastellut ja saanut paljon aikaiseksi. Nukuinkin kohtalaisen hyvin. En tiedä kostautuuko vaan toi parempi ruoka heti, kun aamulla ahdisti toppahousut ihan täysillä, kun käytin koiran ulkona. Onneksi löysin lasketteluhousut eilen, ettei tarvi kärvistellä numeroa liian pienissä lomalla:) Nyt on oikeasti motivaatiotakin löytynyt syömisten suhteen, mutta viikossa ei enää maha kauheasti ehdi pienentyä, reisistä ja takapuolesta puhumattakaan:)

Mies ehdotti, että lähdettäis tänään kaupungille. Saa nähdä mikä on fiilis iltapäivällä. Aamulla on huono lähteä, kun sitten on kiire päikkäreille ja iltapäivällä on muutenkin lämpimämpi jo. Suunnataan kenties Kaivariin laskemaan mäkeä ja kahville jonnekin. Katsotaan jaksetaanko kuitenkaan:)

Hyvää sunnuntaipäivää mammat! Otetaan ilo irti vikoista talvipäivistä, vaikka eivät vielä kokonaan loppuiskaan ensi viikollakaan...

T: Ynis

Tänään on ollut todella ihana päivä. Rosa söi eilen illasta klo 23, sitten yöllä klo 4 ja klo 8.30. Sini heräsi klo 6 mutta sain laulettua hänet uneen takaisin ja kun heräsi puolen tunnin kuluttua uudelleen, kannoin hänet meidän sänkyyn josta sitten me kolme heräsimme Rosan ähräämiseen klo 8.30. Ihana nukkua hyvin, ilman ilman sairaalan hiostavia sänkymuoveja.

Päivä on mennyt seesteisissä merkeissä. Miehen sisko ja isomummo kävivät Rosaa katsomassa kun soitimme että voivat tulla. Kaikki tuntuu sujuvan jotenkin niin älyttömän helposti. Ihan pelkää myöntää itselleen että voiko tämä vauva-arki olla näin helppoa??? No mies lopettaa isyyslomansa maanantaina, niin ehkä sitten vali-valia tulee täältäkin. Mutta nyt nautin tästä olotilasta! :-)

Heittivät hormoonit häränpyllyä täälläkin. Luin tänään ammattiliiton lehtä ja vollotin solkenaan kun luin juttua keskenmenon kokeneista naisista. Toinen vollotuskohtaus tuli kun katsoimme televisiosta äsken ihania kappaleita. Siinä joku venäläinen oopperalaulaja lauloi venäjäksi niin kauniisti Memories-biisin että itku pääsi allekirjoittaneelta.. Hassu minä!

Ankkiksen pojallle paranemisia.

Aaviksen g:hen palailen myöhemmin. Nyt Rosaa rinnalle herättämään.

Mimmulle, T@hdelle ja Kerpulle jaksuja!

Lila75

Iih, olikohan virhe mennä:) Hulluus iskee jälleen. Muutama mukula piti ostaa mukaan ja 8 narsissiruukkua (joista osan vien sitten äidille koristeeksi juhliinsa).

Mimmu, mehän täältä tullaan. Miten kaukana Vuokatista asuttekaan? Enhän minä muistanut, että sielläkin päin majailee syysimmeisiä.

Enpä muuten usko Kukkuulla olevan ongelmia kilojen kanssa;)

Eilinen Itis reissu meni ihmeen hyvin,poika oli muksulassa ja typy nukku ½tuntia!Yhdessä syötii sitten..Kaikki sai aurinkolasit :-)

Ilta venähti saunan takia ja typyki oli nukkumassa vast klo22,mut ihmeen vähillä kiukuilla...HEräski ekan kerran puol7 juomaa vettä,puol8 vellin ja nukku yli 9 :-) Mun piti nousta aiemmin jumppaa..

On taas paljon sairastajia :-( paljon paranemista!

Mä kans luulen et Kukkuulle ei jää kilo-ongelmia :-)

Kevät tulee..Ynis on päässy kukka vauhtiin :-)

Pitäs typylle ruokaa antaa,pojat jäi viel pulkkamäkee...

jatu

Hilun luona kuulin ekaa kertaa ko. kanavaa ja eilen fiiliksissä kuuntelin sitä ruokaa tehdessäni. Mies ei voi käsittää, että viitsin kuunnella kasarimusaa ja vielä innostua siitä:)

Meillä on ollut ihana päivä! Lähdettiin heti aamupuuron jälkeen Oittaalle jossa hiihdeltiin vaihtuvin kokoonpanoin: ensin minä poikien kanssa, sitten mies poikien kanssa, sitten mies yksin, sitten minä yksin ja joka välissä vielä pojat vähäsen siinä ympärillä. Lilli nukkui enimmän osan aikaa rattaissa, hereillä ollessaan hän tepasteli ympäriinsä ja ihmetteli lunta ja väenpaljoutta. Ja ilma oli mitä mahtavin!

Ainakin esikoinen sai Oittaalta muistoksi paljon pisamia, itse en ole vielä uskaltanut peiliin katsoa ;-) Vaikka sopisihan ne pisamat ihan hyvin yhteen tukan kanssa joka eilen kampaajalla sai kauniin punaisen värin. Mistä tulikin mieleeni, etten ehtinyt perjantaina kehua Yniksen upeaa tukkaa, vaikka meinasin. Hieno on!

Nyt miesväki meni vielä uudestaan ulkoilemaan, minä en enää viitsinyt kun Lillin posket hehkuvat aamupäivän ulkoilusta punaisena ja lämpimänä. Eikä rasvatakaan voi kun ylihuomenna on ne prickit.

Eilen esikoinen nukahti siis sohvalle neljän aikaan kun oli haettu juhlista kesken pois. Nukkui siinä kunnes heräsi, kävi pissalla, riisui vaatteet, puki pyjaman ja meni sänkyyn jatkamaan unia. Puoli viideltä aamulla hän tuli meidän makuuhuoneeseen kysymään mitä kello on, haki itselleen vettä juotavaksi ja meni taas sänkyyn jatkamaan unia. Heräsi sitten seitsemän jälkeen aamulla. Eli nukkui viisitoista tuntia putkeen! Ilmeisesti tauti voitettiin melko helposti. Nyt minua jännittää vain huominen koulupäivä, pitäisiköhän ilmoittaa opettajalle että näin on käynyt niin opettaja tietää varautua mahdolliseen kiusaamiseen? Vai luottaisinko vain pojan kavereihin?

Tiivii, hih, kerroitpa hauskasti puhelustasi. Ehkä laitat ensi kerralla miehen hoitamaan mokoman asian ;-). Minäkin kävin viemässä itse auton katsastuksen jälkitarkastukseen muutama viikko sitten mutta siellä ei tarvinnut muuta kuin juoda kahvia joten selvisin ihan hyvin.

Lila, kiva että teillä arki sujuu.

Mimmun T:lle, Aaviksen Motille, Pilen Valmalle ja Kukkuun Kukkaselle oikein pikaista paranemista! Myös muille tautisille paranemissäteitä, en tainnut muistaa ihan kaikkia. Meillä muuten esikoinen pienenä reagoi juuri tuohon kuumeen nopeaan nousemiseen oksentamisella, mistä lie johtuu. Eli vaikkei kyseessä olisi vatsatauti niin silti kuumeen nouseminen aiheutti oksentamisen.

Jokohan sauna alkaa olla lämmin... Taidan käydä katsomassa.

Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥

Paranemisia pienille ja äideille jaksuja!!!

Tiivii, :-DDD. On paikkoja minne ei naiosen kannata soittaa/mennä. Esim. Auton huolto ja katsastus. Rautakaupat, muissa kuin sisustus- ja maalausasioissa. Siksi meillä on miehet, että ne hoitaa nuo asiat. Me naiset kun osataan hoitaa kaikki muut asiat. ;-)

Ihana aurinkoinen päivä ollut. Upea ilma oli olla Sinin kanssa ulkona. Ja kun ei ollut itsellä tukala olo ison mahan kanssa. Hmm. Iso mahahan on edelleen, mutta sentään 14cm on navanympäriltä kadonnut.

Karuja tarinoita synnäriltä; kysyin eräältä kätilöopiskelijalta että mikä on ollut mieleenpainuvin tapaus käytännönharjoitteluissa. Hän kertoi olleensa harjoittelussa Kiinassa. Toisessa sängyssä äiti oli ollut synnyttämässä, viereisessä pedissä (1.5m päässä) toiselle äidille oli tehty aborttia. Ei väliverhoja, ei mitään kivunlievitystä, Siis Kummallakaan!!! Äidille jonka toivottu vauva abortoitiin ei edes kerrottu syytä miksi niin tehtiin. Äiti oli tietenkin järkyttynyt että miksi se otetaan pois toivottu vauva, äiti kun oli naimisissa ja heillä ei ollut ennestään ollut lapsia. Rosa heräsi, syöttämään.. Lottovoitto on todellakin syntyä naisena Suomeen.

Lila75

Kevättä on tosiaan ilmassa. Taas päivä näyttää upealta. Ajattelin kävellä lääkärikeskukseen, kun vien Valman korvat (ja ehkä keuhkotkin ;)) näytille. Tulee samalla tunnin lenkki. Tyttö oksensi vielä eilen illalla, vaikka kaikki näytti jo paremmalta. Tämä lienee nyt taas sellainen tauti, että kestää pidempään. Mun olo ei sitten pahentunutkaan, onneksi. Otso ei ole syönyt pariin vuorokauteen oikeen mitään, toivotaan että hänelläkin tauti menis helposti ohi.

Lila: meillä on molempien vauva-ajat olleet helppoja. Kun Valma syntyi pelotti etukäteen, että millainen kaaos arjesta tulee. Mutta yllättäen eka 8 kk oli tosi helppoa, oikeasti. Sitten alkoikin sairastelut, mutta sehän on sitten jo erijuttu. Nauti suloisesta arjesta :).

Hyvää ulkoilupäivää toivottaen,

Piude

osan ketjusta ehdin yöllä lukee, mutta puhti loppui kesken eikä jaksanut vastata :)

Pilen perheeseen paranemista oksutaudista, pyykkiä varman piisaa. Ja kurjaa kun vielä korvajututkin siihen samaan syssyyn kiusaa :(

Allille yhtä mukavia aamuja toivotan :) Jotain hyötyä kerankin toisinpäin kun eilen valitin ettei saa nukkuua enää pitkään, tänään sain nukkua puoli ysiin! Kummatkin oli levottomia kyllä välillä, mutta nukkuivat uudelleen. Ainoo miinus, ett tuli kukuttua netissä yli puolen yön eli saldona väsymystä.

Jatu, lapset kuuntelee yllättävän tarkkaan, olen huomannut :D Voi typyä, voin kuvitella näyn! Varmaan teki mieli desinfioida koko tyttö, jaiks! Meillä on saldona pari kertaa pöntössä uinut uninalle, yök.

Tikru, kiva kun teilläkin oli eilen ainakin hyvä yö, tän aamun pinoo en oo lukenut vaan aloitin vastaamisen alusta. Eilen yritin iltapäivällä nukahtaa itse kun olin kuin horroksessa, mutta toisaalta hyvä etten nukahtanutkaan. Mun ei kärsi nukkua tai mua ei saa millään hereille eikä illalla uni tuu.

Käytiin eilen ihanalla retkellä. Ajettiin autolla yhdelle laavupaikalla jossa käyty valovuosia sitten. oli vielä olemassa ja kun kelkkareitti kulkee siitä niin ei tarvinnut tieltä kävellä kun sata metriä. Oli mukava ilma, pakkasta pari astetta ja tuo ihana aurinko paistoi. teimme notskit, herätin pojat autosta ja aloimme paistaan makkaraa. Pojat tepasteli laavussa ja kantoivat puita. Makkaraa odottivat malttamattomina, Nyttynen ei oikein halunnut ymmärtää että se makkara pitää olla lämmin ennen kuin syödään. Mahat pullollaan makkarasta ja mehusta menimme kävleen lammelle ja laskettiin pinestä nyppylästä mäkeä. Tosi ihana fiilis jäi, kun tehdtiin jotain KOKO perheen voimalla.

Illemmalla sitten tuli paskempi fiilis, kun mies kokoajan kuittaili mun tulvasta virkistypäivästä ja työmatkasta tosi v-mäisesti. sanoinkin että selvä perun kaikki koulutukset jos kerran on niin vaikeeta! Alkoi änkyttää jotain. Että tympii, niin kuin oisin jatkuasti menossa!!!!!!

Tea, oih shoppamisen iloja! Jospas minäkin sitten kun " rikastun" ylitöillä, jotain pitää itselle hankkii sanokkoot mitä tahansa. Mun pitis kans jotkut mustat housut sijoittaa tai sitten täytyy laihtua. Se olisi kyllä halvempi ja tärkeempi vaihtoehto. Iltarutiininne kuulostaa taivaalliselta. Milloinhan jaksaisin yrittää opettaa isompa nukahtaan itse, tuskin ikinä kun ei se pysy millään sängyssä jos en ole vieressä :( Tympii nyklyään tunti toista maata siinä kun voisi tehdä jotain muutakin, kamalan sitkaassa pojilla unet nykyään vaikka aamusta herätään aikaisin. Ketuttaa oikeesti aina maata siellä makkarissa ja pahimmillaan nukahdan itse vaikka pitis tehdä jotain muuta vielä, lukea, käydä suihkussa jne.

Nyt meni vaikeeksi kirjoittaa kun Nyttynen tahtoi syliin.

Lila, arkenne sujuminen kuulostaa ihanalta. Kyllähän se aika helppoo loppujen lopuksi oli alussa kun nyytti nukkui paljon. Ja kun ei oo mistään koliikeista kärsitty, niin pienistä kai sitä on valittanut. Ihana kuulla, että voitte hyvin ja jaksat!

nyt meni jo mahdottomaksi kirjoittaa, molemmat tuli koneelle, taäytyy kai jotain teletappipeliä isomman kansa hetki pelata, kun lupasin aamulla.

Aurinko armas, tule pilven takaa, lupasivat plussaa, mutta miinusta on vielä 6 astetta.

Tuttis

Mies pilkillä kavereiden kanssa,poika nukkuu.

Tuli meileen yksi tapaus menneeltä viikolta. mies käski mun tilata autolle huollon. Minä soittelen huoltoon,vastaa nuorehko varsin sympaattinen miesääni,joka kysyy: " mikäs rekisterinumero? " Minä: " ööh,alku XXB-loppua en kyllä muista." naputtaa konetta,ei löydy rekisteristä. MInä:" no mun pitää soittaa miehelle ja kysyä rekkari." Teen sen ja kysyn siis mieheltä vaan rekkarin loppuosan. soitan miellyttävälle mieäänelle uudelleen," tässä on se rekkarin loppuosa" " ei täältä kyllä löydy" " minä: no,jos se alku olikin XXP? naputtaa konetta" ok,nyt löytyi nimellä XXX, minkäs vuosimallin auto on" minä: " öh tuota 96....tai ehkä 98," ok...minkäs mallin vectra? minä: " tota,ai mikä malliko? sellanen takaluukku siinä on,että ei ole farmari" seuraavaksi kyseli jostain tuuleutuksesta johon minä sopersin " ei ole ilmastointia,mutta edessä kyllä on ne luukut joista ilma puhaltaa" nyt alkoi jo tosissaan hävettää. Kyseli vielä jostain tuuletussysteemien uusimisesta ja mä olin ihan pihalla.Ehdotti pakokaasumittausta ja minä siihen et otetaan joo ilman muuta.Lopulta oli huollosta sovittu niin mies pyysi puhelinumeron johon voi ongelmatapauksissa soittaa.minä:" parempi ehkä antaa miehen numero kun osaa paremmin vastata tarvittaessa kysymyksiin" Sitten, " voi P,miehen numero on tässä puhelimessa(soitin kännykällä) enhän mä sitä tästä saa,enkä muista kun kännykällä aina soitan" tässä vaiheessa repesin ite ja aloin nauraa ihan hysteerisenä,mitähän se mies ajatteli,varmaan et ihan kaheli nainen.

Kevättä kaikkien mieleen,ajatelkaa kuika kohta tuoksuu märkä maa ja syyslapsoset pääsee kuravellileikkeihin!! jippii!!

tiivii,onneton tunari kaikkien teknisten laitteiden kanssa

Huvittavaa, että kehuit hiuksiani. Minä kun ajattelin lähtiessä, että toivottavasti kukaan ei edes katso, vaikka kiharoista aikoinani intoilin. Pari päivää kun on hattu päässä, niin eipä ole hääppönen lopputulos, vaikka kuinka yrittäis laittaa hiuksia:) Kiharoistakaan ei ole paljoa jäljellä.

Mun veljellä on muuten silleen, että oksentaa välillä ihan sikana flunssassakin, kun korkea kuume aiheuttaa sitä. On aina ollut sellainen ja jos kuume nousee, niin sitä tulee yleensä lähes 40 astetta.

Nyt pakko mennä iltapuuhiin. Täällä on levottomia, kitiseviä lapsia.

Aamukahvilla. Tyttö " lukee" kirjojaan omassa rauhassa. Pian lähdetään ulos, aivan upea päivä taas, tosiaan! Mennään varmaan meidän rantaan - tai siis järvelle pulkan kanssa kävelemään. Siellä pienellä järvellä taitaa taas käydä aikamoinen kuhina kun ihmiset urakalla kömpineet ulos järvenjäälle kävelemään, hiihtämään ja luistelemaan.

Ynis, mitä siinä sun herkkukeitossa oli? Se mitä eilen täällä kehuit, että hyvää oli :) Mun tekisi mieleni tehdä illaksi jotain lämmintä keittoa. Jos vaikka saisi hyvän reseptin täältä.

Aurinkolaseista tuli mieleeni, että kaipa ne täytyy myös kaivella jostain taas esiin. Kun tuo aurinko porottaa niin täysillä. Tytölläkin on kahdet eri aurinkolasit (kun en viime keväänä ollut kovin perillä aurinkolasi-varustelusta lasten osalta, niin tuli hankittua ensin vääränlaiset jotka sitten olivatkin ihan ok .. ja no joo ..) Mutta tyttö ei suostu lasejaan pitämään lainkaan. Repii ne välittömästi pois.

Eli kysymys: Suostuvatko teidän taaperot pitämään aurinkolaseja?? Mä olen kyllä vähän huolissani noista tytön silmistä kun ne a.lasit nyt olisi ihan hyvä suoja - mutta jos ei suostu, niin mitä siinä sitten voi tehdä.

Kaikkea sitä äiti-ihminen miettii. Kivaa kevätpäivää kaikille (joo, pakko kai se munkin on myöntää että kevät jo on ..)

Alli

Livahdin heti klo 9 Selloon. Olipa kiva käydä aikaisin (aamuvirkku minä!) kun oli niin vähän ihmisiä liikkeellä. Sain ostettua Your facen mustat suorat housut (lääkäripäivät loppukuusta eikä mitään siistiä päällepantavaa...), kävelykengät, rintsikat ja typylle ihanan Bamse-t-paidan. Tykkään hirmusti noista Bamse-vaatteista. Vielä pitäisi ostaa mustat siistimmät kengät ja joku aavistuksen juhlava yläosa noihin housuihin. Ajattelin samoilla housuilla selvitä päivän ja iltajuhlan yläosaa ja kenkiä vaihtamalla. Käytännöllisyys ennen kaikkea :)

Pile, voi kurjuus mahatautia. Toivottavasti ei oo pitkäkestoista sorttia!

Silmätipat, kopioitu Pharmacasta:

" Kestoaika:

Oftan Akvakol -silmätippapullot: 2 vuotta. Avatun pullon kestoaika on 28 päivää. Oftan Akvakol -kerta-annospipetit. 2 vuotta. Avatussa pussissa olevien kerta-annospipettien kestoaika on 28 päivää.

Säilytys:

Jääkaapissa (+2 - +8 °C). Avatussa pussissa olevat kerta-annospipetit voidaan säilyttää huoneenlämmössä 28 päivää."

Vielä viikolla puhutusta aiheesta, ja siitä arjen suorittamisesta. Mulla oli sama mielessä kuin Pilelläkin, ettei oo huonoa omatuntoa juuri koskaan (mutten kehdannut tunnustaa :D ). Vaikka oonkin tällainen jonkinasteinen kontrollifriikki, mitä tulee päivärutiineihin ulkoiluineen, ruoka-aikoineen ja uniaikoineen, niin siivoamisesta ja ruuanlaitosta en jaksa kantaa niin kauheasti huolta. Siivotaan kun ei kestä enää sotkua ja ruokaa laitan itse enempi viikonloppuisin. En esim tee typylle hoitoon itse ruokaa, vaan ihan purkista syö. (hoitajamme ei veloita hoidosta mitään (!!!) joten vien kaikki syötävät mukana) Kallistahan se on tietenkin. Typy syö yleensä toisen lämpimän ruuan purkista ja toisen itse tehtyä. Noitten itse tehtyjen menekki on toistaiseksi ollut huonompi - oikeastaan perunamuusi ja jauheliha on ainoa jota ihan oikeasti syö mahan täyteen. Tämä on kyllä asia, jonka oon _opetellut_ ottamaan rennommin. Lopullisesti onnistui vasta kun aloitin työt, totesin että ihan kaikkeen en voi revetä muuttumatta pinnankireyshirviöksi.

Mutta ylivoimaisesti eniten meidän elämää on helpottanut nukuttamisrutiinien uusiminen. Nykyään päivä- ja iltaunille vaan viedään sänkyyn. Klo 20-22 on miehen kanssa kahdenkeskistä aikaa. Siitä riittää sekä siihen, että ollaan omissa oloissamme hetki ja sitten lähekkäin sohvannurkassa.

Jaahas, jospa lukisi vähän hesaria ennenkuin typy herää.

- tea -

Nopeasti on päivä mennyt. " Mamma diner" kokkasi päivällä sitä pataa ja nyt illalla mahtavan hyvää kasvissosekeittoa patongin kera. Mieskin kehui ruokia! Harvoin saan näin paljon keittiössä aikaseksi.

Kävin myös Sellossa iltapäivällä ja sain paljon aikaseksi. Löysin viimein ne lasketteluhousut ja samalla tuhlasin uusiin laskettelulaseihin. Ihme ja kumma, mutta löytyi sellaiset jotka istuu munkin päähän (kapeakasvoinen olen). Yhden t-paidankin ostin ja lisää kokoja, sekä Marimekosta pöytäliinakankaan (hui, kun oli kallis alennuksessakin!). Mies vähän kauhistui, mutta kerrankin minäkin ostin jotain laadukasta itelleni.

Ankkis, paranemista teidänkin potilaalle! Järkkyä, jos koulussa kiusaavat tollasesta, mutta voin kuvitella näin käyvän. Lapset on aika armottomia yleensä.

Hassut sanat on kivoja. Minäkin voisin sanoa, että maha röllöttää:) Niin kyllä tekeekin!

Täytynee mennä taas lasten luo, kun kohta on iltatoimien aika.

Tuttis, ihanaa, että löytyy vielä joku rakonen viettää aikaa meidänkin kanssa:) Minäkin olen aina ollut paremmin aamu-uninen mutta eipä enää. Jos sitä joskus vielä sais nukkua myöhempään kuin kasiin maksimissaan;)

Pilen talouteen paranemista! Kurjia nuo tautipahaset.

Voi Mimmuli alan olla kade teillekin, kun pääsette pian muuttamaan uuteen kotiin!!! Tosi äkkiä mennyt ainakin näin sivusta seuraajana teidän remppa-aika.

Alli, yhdyn sun tuuletuksiin! Illalla katsottiin joku leffa ja Onni nukahti " vasta" 20.40. Yleensä tämä puolen tunnin viivästymä ei vaikuta ainakaa positiivisesti aamuihin. Pyrin ajatteleen niin, että menis mieluummin kl20 nukkumaan kun kuitenkin herää aikaisin, niin olispa ainakin suht pitkä yö. Mutta tänä aamuna herättiin klo8!!! Itse nukuin tosi huonosti. Pää tuli kipeäksi heti alkuyöstä, kiitos sen lonkeron. Miten ihmeessä olen teininä juonut vain lonkeroa? Aamulla piti ottaa buranaa.

Onni oli iltasella vähän rukkaillut herätyskelloja. Kello näytti kuutta kun se SOI aamulla kello 7. Onneksi ite ei herännyt siihen. Mies yritti omaa kelloaan sammuttaa ja minä tajusin viimein, että se on mun kello tuolla lattialla joka soi. Olin jo patistamassa miestä töihin, olin päivistä sekaisin.

Voi sitä Jatun typyä! Voin kuvitella ilmeen kun Typy on yllätetty itse teosta pöntön äärellä:) Sanon uhallakin nyt ääneen (tai kirjoitan siis), että meillä ei pönttö ole kiinnostanut, eikä oikeastaan kiipeilykään. Tämähän kostautuu varmasti heti tänään...

Kerpulle lähtee täältäkin paketillinen voimia ja jaksua----->>> Ja niin, onnea myös työhakemuksen tärppäämisen kanssa!

Käytiin tänään siis uimassa. Näin taas mun entistä neuvolan terkkaria, jolla on 8kk ikäinen poika. Oli kiva jutella sen kanssa ja muisti hyvin Onnin, vaikkei siis ole pian vuoteen nähytkään.

Tänään pääsen vihdoin näkemään kaveria, josta kerroin. Sillä kun on jotain uutisia kerrottavana. Jännittää...

Välillä ihan huvittaa nämä nukutukset. Pääsääntöisestihän meillä nukahtaa pieni mies itsekseen. Eilen illalla piti mun sylittää ja aikansa hiplasi mun leukaa kunnes ilmaisi puoli uniessa halunsa mennä sänkyyn ja nukahti sinne. Ei siis varsinaisesti " huonoimmillaankaan" nukahda enää syliin. En tarkoita, että se on huono asia, en. En osaa oikein selittää mutta joskus ajattelen asiaa siten, että katson jotain toista Onnin ikäistä ja koitan ajatella sitä lasta sylinukutukseen. Silloin jotenkin tajuan, kuinka " iso" Onni on jo tuohon puuhaan. No, en tiiä ymmärsikö kukaan. Ihanaahan se on itsellekin toisaalta. Eilen oikein hykerteli, kun menin makkariin ja kysyin, tuletko syliin. Nytkin piti sylissä rauhoitella että sain päikyille. KOhta tulee aika, ettei äidin syli enää kelpaa:/

No jospa tässä olis jo riittävästi. Vaikuttaa sille, että Onni nukahti. Syön vähän ja menen sohvalle. Väsyttää kovasti, mies on kaupungilla.

T-P

Sosekeitto

1 sipuli

2 valkosipulin kynttä

2 rkl öljyä 1 tl currya

500 g bataattia

2 porkkanaa (200 g)

1 jauhoinen peruna (200g)

8 dl vettä

2 kasvis- tai kanaliemikuutiota tai fondia maun mukaan

2 rkl limettimehua

1/2 tl chilimausteseosta

1 tlk ranskankermaa (200 g)

2 tl hunajaa mustapippuria myllystä

suolaa

2 rkl korianteria

Kuullota sipulit öljyssä kattilassa. Lisää curry ja sekoita hetken aikaa.

Lisää kuutioidut bataatit, perunat ja porkkanat.

Lisää vettä niin, että kasvikset juuri peittyy.

Kun vesi kiehuu, lisää liemikuutiot tai fondi sekä limettimehu ja chilimauste. (Mulla ei ollut limettimehua, joten laitoin vähän sitruunaa).

Odota, että kasvikset kypsyy ja soseuta sauvasekottimella.

Lisää ranskankerma ja sekoita joukkoon.

Kuumenna kiehuvaksi. Lisää hunaja ja pippuri.

Lisää jauhettu korianteri.

Siinä pääpiirteissään. Ainekset sain kopioitua Hesarin sivuilta. Ohje muistista:)

Kiva Tuttis ku jaksat kuitenkin viikonloppuna käydä meitä moikkaamassa!

Mimmulille jaksua loppurutistukseen!

Piletelle ja lapsille hus taudit pois!!!

Kerppu:Joo,ihan ymmärrettävä syy häipyä äkkiä ;-)

Jos jaksat ni tullaa pe??Jos tuntuu et ei ni ymmärrän kyl!KE molemmil ipanoil jumpat,ni ei oikein ehi...

Typy nukku hyvin 22-6.40..siis eka herätys tollon!!!Sit typy oliki sitä mieltä et noustaa,hän ottas velliä.En antanu ja sitä seuras tunnin itkeskely..puol8 velli ja sanoin typylle et nyt on viisainta nukkua!LAitoin korvatulpat ja tunnin pääst herättii.Varmaa typyki ainaki vähän nukku,tuskin ois tuntia ollu karjumatta!

Traumoja lapsille osastolta..poika kysy et nukkuko typy paremmin,mä et joo..siihen poika et varmaan siks ku sä illal sanoit et jos se herää seittemältä ni nostat sen sängyn saunaa :-/ Äiti,ethän sä oikeesti ois nostanu...Juu,en!

Meil on yleenäs vessan ovet lukossa,no eilen jäi auku ja kuulin et typy meni sinne...En jaksanu heti mennä perää ni typy pesi kätesä ja tukkansa vessanpöntössä :-/ Oli neiti niiiiiiin syyllisen näkönen ku sinne menin et en tienny itkenkö vai nauranko?!

Ollaa lähös Itiksee....isiä vaa TAAAAAAS ootetaa!

Mukavaa päivää kaikille!

jatu

Pakko on laittaa vielä pikana. Minä hihittelen taas kerran täällä hyville jutuille :) Tällä kertaa nauruhermoja kutitti ihan hirveästi tuo Kukkasen moderni-tanssi. Voin sieluni silmin nähdä kuinka pieni tanssija lyyhistyy dramaattisesti jalan noustessa ilmaan. Heh. Ihana.

Vielä paranemista kaikille mahataudin kourissa kärvisteleville.

Ja nyt ulos!

Alli

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat