Vierailija

.

Kommentit (10)

lapset 6 ja 2v. kahlailivat kahdestaan vedessä. Molempien annoin mennä max. vyötäröön asti. Pienemmällä kellukkeet ja itsellä koko ajan näköyhteys ja valmius pinkaista nostamaan kaatunut lapsi. Ei onneksi kaatunut :) Minusta lasten on hyvä saada leikkiä ilman vanhempiaankin jos siis ovat rauhallista sorttia eivätkä ryntäile päätä pahkaa uppeluksiin!

En vahdi koko ajan, vaan saatan esimerkiksi lukea. Lapset ovat jo 5 ja 7 ja osaavat molemmat uida hyvin. Eivät kuitenkaan yleensä ui luonnonvesissä, vaan leikkivät siinä vesirajassa ja ovat muutenkin varsin järkeviä uimahommissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

3,5v tyttö oli uimaliivit päällä, ei uskaltanut mennä kun pikkuisen yli polvitaipeen.. 8v poika (ei osaa vielä uida) uskalsi mennä hieman syvemmälle, mutta ei kovin rohkeasti.. itse olin joko pohkeita myöten vedessä tai sitten istuin vedenrajassa olevalla penkillä (vauva nukkui rattaissa siinä vieressä).

Miten toimitte lasten kanssa uimarannalla? Oletteko koko ajan lasten vieressä ja kävelette heidän perässään koko ajan, vai seuraatteko heidän leikkejään hieman kauempaa?

Istuskelen pyyhkeellä ja jutellaan, ei kuitenkaan tehdä mitään, mikä veisi liian suuren osan huomiosta (esim. en lue lehtiä, ellei mies ole vahtimassa lapsia). Lapset on 5 ja 3 v. 5-vuotias osaa auttavasti uida ja 3-vuotias on arka, pysyy ihan rannassa.

Kiellän heti jos hän menee polvitaipeitaan syvempään veteen ja olen niin lähellä että tarvittaessa saan hänet napattua vedestä. Isompi 6-vuotias ui sitten vähän kauempana, mutta en päästä häntäkään yli 10 metrin päähän, vaikka hän on uimataitoinen.

Seuraan kyllä häntä katseellani melkein koko ajan. 1,5-vuotiaan kanssa on pakko olla kytiksellä koko ajan. Näin siis jos olen yksin lasten kanssa rannalla.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat