Vierailija

onko tietoa miten silmien väri periytyy?meillä alle vuosikkaalla lapsella siniharmaat silmät vaikka molemmilla vanhemmilla ruskeat.

Kommentit (7)

Mulla ja miehellä on vihreät silmät, miehellä rusehtavia täpliä lisäksi. Esikoisella oli vaaleansiniset silmät, kunnes 5-vuotiaana tuivatkin saman vihreiksi, kuin minulla. 4-vuotiaalla on tummemman siniset silmät ja 1-vuotiaalla siniset, mutta mustuaisen ympärillä ruskea rengas =)

Miehen siskolla ja lapsistaan 3/4 on ruskeat silmät 1 siniset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

no en ole käynyt mutta olen koulussa opettajalta kuullut että on lähes sata prosenttinen varmuus tulla ruskeat silmät jos toisella vanhemmallakin on.tottakai tiedän ettei se nyt sata varmuus ole mutta onko se kovinkin todennäköistä että lapsellamme vielä vaihtuu väri vaikkei nyt merkkiäkään ruskeista ole...ihan mielenkiinnolla kyselen kun porukka on vetoakin lyönyt :)

Enpä tiedä mitä opettajasi on ajatellut sanoessaan että melkein 100% varmuus, sillä se ei todellakaan pidä paikkaansa. Pikemminkin se on päinvastoin: kaksi sinisilmäistä saa lähes 100% varmuudella vain sinisilmäisiä lapsia. Onkohan sulla mennyt värit sekaisin?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat