Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

tai ylipäätänäsä korotat ääntä?

Jos, niin miten useasti?

Onko se mielestäsi ihan ok?

Itse hermostun liian helposti lapsille ja se kuuluu äänestäni. En osaa hillitä huutamistani.

Miten sitä oppisi hillitsemään ja puhumaan aina rauhallisella tai iloisella äänellä?

Voiko ihminen muuttua?

Kommentit (9)

Joka päivä teen päätöksen, että tänään en huuda, mutta kun kilahtaa niin sitten kilahtaa. Mielestäni ok, kunhan ei mene lasta halveksivaan tai loukkaavaan sävyyn.

Inhoan huutamista ylipäätänsä, ja esikoisen ollessa pieni olin oikein ylpeä pitkästä pinnastani. Nyt neljän lapsen väsyneenä äitinä tulee huudettua ihan liikaa. Yritän sitä kontrolloida, välillä paremmalla, välillä huonommalla menestyksellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Naapuri huutaa ja se kuulostaa ihan kauhealta. Lapseni sanovatkin, että onneksi meidän äiti ei huuda. Rauhallisesti puhun aina, mutta en tietenkään aina iloisella äänellä, jos en ole iloinen.

Rauhallisesti puhun aina, mutta en tietenkään aina iloisella äänellä, jos en ole iloinen.

Miten tuo onnistuu? Mitä teet jos suutut? Eikö suuttumus kuulu ikinä äänestäsi?

Eron jälkeen huusin noin 4 kertaa viikossa. Nyt erosta reilu vuosi ja huudan noin kerta viikkoon. Eli totesin vain, että kun itse voi hyvin ei tarvitse huutaa ja jaksaa paremmin. Enkä tarkoita, että ero on se ratkaisu, minulle se vain oli valinta, jolla "löysin" lapset...

Lähes päivittäin uhmaikäisen kanssa.

Ei ole ok.

Itse yritän ja päätän, että lasken kymmeneen tai sataan tai jotain, mutta vielä en oikein ole onnistunut. En ymmärrä, koska en miehellekään huuda tai töissä tms. Uhmislapsi vain jotenkin osaa ärsyttää (joskus tuntuu, että tahallaan tietää mistä narusta vetää, että mä räjähdän).

Pyydän anteeksi myöhemmin huutamista ja selitän miksi huusin jne. Lapsi ei enää reagoi huutamiseeni kovinkaan paljon, mutta isänsä jos korottaa ääntään ihan pikkuisen, niin lapsi on heti kunnolla. Isä kun korottaa ääntään todella harvoin. Teho siis menee kun huutaa jatkuvasti...

Mä luulin otsikosta,että huudanko Huuto.netistä jotain lapsille... mutta asiaan

Joskus tulee huudettua ja typeräksi tunnen jälkikäteen itseni. Onneksi harvoin kuitenkin ja väsymys syynä!

Mulla on lehmän hermot. No, kyllä joskus tosi harvoin suutun, ja silloin lähinnä puhisen itsekseni, mutta lapsille en karju. Kyllä he näkevät, milloin minä olen suuttunut. Välillä komentelen heitä napakammin, esim. siivoamaan huoneensa tai menemään nukkumaan tms., mutta en noitakaan asioita karjahtele. En mä tässä nyt itseäni ylennä, mä vain olen kauhean rauhallinen. Mutta oikeasti, lapsille huutaminen kuulostaa ihan kauhealta. En nyt tarkoita sellaista, jos jonkun asian ärähtää, mutta minuuttitolkulla kestävät karjumiset on ihan hirveitä, eikä niillä saa edes mitään tulosta aikaan. Olen sen naapureista huomannut. - 4

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat