Seuraa 

Arvoisat matkustaneet ihmiset! =)

Me ollaan lähdössä lontooseen tässä keväällä, jolloin vauva on n.7kk. Lennämme ryanairilla tampereelta. Haluaisinkin kysyä teiltä kokeneemmilta vinkkejä/kokemuksia liittyen nimenomaan lontooseen/ryanairiin.

Millaisia kokemuksia on ryanairilla lentämisestä vauvan kanssa? Saako sielläkin kenties baby basketin eli kantokopan?

Miten lontoossa onnistuu vauvan kanssa liikkuminen, miten esim. metron porteista pääsee sisään, pääseekö vaunujen kanssa, kannattaako vauvaa kenties kantaa kantorepussa (mietin, että jos koko päivän enemmän ja vähemmän on liikkeellä, niin käyköhän liian raskaaksi pelkkä kantoreppu tai kantoliina, eli kannatasko kuitenkin ne rattaat olla). Miten museoihin ja gallerioihin pääsee vauvan kanssa, eli edelleen saako käyttää rattaita sisällä vai jätetäänkö ne johonki säilöön? Entäs kahvilat ja ravintolat?

Miten englantilainen kulttuuri suhtautuu imetykseen (puistot, kahvilat ym.)? Entäs vauva kiinteät, saako hyviä ruokia kaupoista? Ja onko vaipat paljonkin kalliimpia siellä ku täällä?

En viittiny tuonne matkusteluvinkki-sivulle enää laittaa kysymystä, ku siellä on jo aika monta kysymystä lopussa, joihin ei oo vastattu. Ja ketju on nii pitkä jo, ettei monikaan varmaan jaksa enää lukea loppuun.

LÄMMIN KIITOS niille, jotka jaksavat vastata edes joihinkin kysymyksiin.

Hyvää kevättä,

toivottaa

Viikunapuu

Kommentit (1)

Hei Viikunapuu

Toivottavasti muistan vastata kaikkiin kysymyksiisi...

Lentamisesta: Noin lyhyille lennoille ei saa baby basketia eika vauvalle ole omaa paikkaa, vaan vauva istuu vanhemman sylissa. Nousun ja laskun ajaksi annetaan vauvalle oma pieni turvavyo, jolla hanet sidotaan vanhempien voihin. Vauvaa kannataa imettaa/syottaa nuosussa ja laskussa, tama ehkaisee korvien lukkiutumista. Itse matkustimme vauvamme kanssa Lontoosta Helsinkiin (tosin Finnairilla) kun han oli vajaa kuukauden vanha ja kaikki meni loistavasti. Seuraavaksi olemme menossa Ryan airilla hanen ollessa 4kk. Ryan air paastaa aina lapsiperheet ensimmaiseksi koneeseen, joten voitte rauhassa valita teille sopivat paikat.

Liikkumisesta: Joillakin metroasemilla on hissit, joita on kateva kayttaa rattaiden kanssa. Muualla rattaat joutuu kantaa portaissa/vieda rullaportaissa. Englantilaiset ovat erittain kohteliaita ja joku tarjoutuu aina tarvittaessa kantoavuksi portaissa ilman pyytamatta ja muutenkin lapsiperheet huomioidaan metroissa, ja busseissa on rattaille varattu oma paikka. Tosin yhteen bussiin sopii vain yhdet rattaat kerrallaan. Metrosta ulostulo ei ole ongelma, silla rattaille on varattu oma " ovi" , josta ne kylla mahtuvat. Rattaat myos saa mukaan joka paikkaan, kahvilaan, museoihin jne... Kantoreppu on tietysti kateva, mutta niin kuin mainitsit, saattaa kayda raskaasti jos haluatte kierrella koko paivan. Monet lontoolaiset kayttavat kevyita kolmipyoraisia rattaita ja buggeja, eli matkarattaita, kun lapsi on isompi.

Imettamisesta: itse olen imettanyt taalla julkisilla paikoilla, eika kukaan ole koskaan tullut sanomaan yhtaan mitaan. Joten siita ei kannata huolehtia.

Kiinteista: veikkaisin etta taalla on kiinteiden ruokien suhteen jopa laajempi valikoima kuin Suomessa. Purkkiruokaa loytyy joka lahtoon ja erityisesti luomivalikoima on suuri.

Vaipat: vaipat eivat mielestani ole taalla juuri sen kalliimpia kuin Suomessa, joten ei todellakaan kannata raahata mukana. Niitakin loytyy jos jonkinlaista, joten valinnan varaa on.

Toivottavasti teille tulee mukava reissu. Niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin, Lontoo on itse asiassa aika vauvaystavallinen kaupunki!

T: Toss ja Joel 3kk

Itse olen imettanyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat