Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Pinoa pystyyn, en ainakaan tämmöstä vielä nähnyt :)

Meil on tänään likan 1v synttärit ja huomen siskon pojan 7v synttärit. Tänään en varmaan käy sit kun illalla lukemassa muiden viestit. JOTEN kirjottelemaan sieltä, hopi hopi :)

Laitan myös neuvolapinkan pystyyn.

MOIKKA ja hyvää viikonloppua ja kaunista kevätsäätä kaikille!

Kommentit (9)

Vauvauinnit on uitu, joten yritän uudestaan Lehtovin innoittamana.

Meillä oli miehen vanhemmat viikonloppuna. Tulivat pe puoliltapäivin ja aikoivat lähteä lauantaina, mutta jäivätkin tähän aamuun. Ovat viimeksi nähneet Aleksanteria syyskuussa täällä käydessään. Ajateltiin, että niinköhän pikkuinen vierastaa, mutta ei toki. Leikki heidän kanssaan vaikka kuinka paljon. Tuntui kivalle. Niinköhän jo pieni vauva vaistoaa kuka on vieras ja kuka ei? Onko muilla samanlaisia kokemuksia kaukana asuvien sukulaisten kanssa?

Oli aika raskas vkl. Appivanhemmat nimittäin tulevat meille kuin hotelliin. Miehen siskon lapsia anoppi hoitaa joka päivä, siivoaa ja laittaa ruuat heille jne. Meillä eivät nosta astioita edes ruokapöydästä lähtiessään. Joskus meitä suututtaa aika lailla. Mutta tämä on elämää. Hyvä kun käyvät edes joskus pikkuista katsomassa.

Tänä aamuna oli eka aamu, kun en enää aamulla imettänyt. Ajattelin vain, että josko se jo lopetettais. Aleksanteri aavistuksen kiukkusi isälleen vaipanvaihdossa, mutta tyyntyi saatuaan vettä ja odotti aamiaisen. Kiva. Iltaimetystä jatkan vielä. Tavan maito ei oikein iske.... kun sanoo jotain maidosta, niin pikkuinen alkaa kaivelemaan minun paidan alle, joopa. Mutta ei ole vielä kiire; ja hapanmaitotuotteista tykkää.

Ensiaskeleet ovat edelleen haparoivia. Kiinnostus on kova ja ilme iloinen näiden muutaman askeleen jälkeen. Harjoittelu etenee.

Synttäreitä ollaan jo suunniteltu. Saa nähdä tuleeko sukua ja kummit kauempaa, mutta ainakin lähellä asuvat ystävät ja kummit. Ajattelin tehdä yksinkertaiset postitettavat kutsut. Minä kun olen työni puolesta " leikkaa ja liimaa" -tyyppi. Kotonakin on sitten kiva jotain väsätä aina välillä.

Mitäköhän muuta minä teille aamulla kirjoittelin? Voi kun muistais! Hyvä, että edes tämän sain aikaiseksi.

Sää on ihana; ilmeisesti koko Suomessa. Pitää mennä pulkkailemaan vielä ruuan päätteksi. Kunhan meidän pikkuinen ensin herää. Jäi unet uinnin takia kesken, joten jatkaa niitä nyt uinnin päätteksi oikien kunnolla.

Aurinkoista tulevaa viikkoa!

T: Tuula ja Aleksanteri 25.3.

Tosi paljon paranemistoiveita ja jaksamisaaltoja Lapulle ja Santulle!!! Kuulostipas aika pelottavalle teidän yöllinen episodi. Mekin eilen siellä Lastenklinikalla vierailtiin, muttei ihan nuin dramaattisissa merkeissä.

Tuulalle: Harmi, kun viesti haihtui bittiavaruuteen! Mullekin käy harva se kerta niin, ja silloin kyllä ärsyttää tosi kovaa, jos on saanut pitkän sepustuksen aikaan. Kirjoittele kuitenkin vielä illemmalla tai huomenna, jos kerkeät/jaksat.

Jihuu, Helmillä ilmeisestikin alkaa viimein hieman ripuli hellittää. Amuvaipassa oli jo seassa ihan suht kiinteääkin matskuu ja tänään ei ole ruikkailtu ollenkaan niin usien kuin eilen. Mun oloni on nyt jo ihan hyvä ja kai tuo mieskin huomenna töihin menee.

Pitänee lopettaa juttu lyhyeen, kun tyttö hermostuu mun koneellaoloon. Juu, sitä on täälläkin havaittavissa. Tosin ei siksi, etten suo hänelle huomiota, vaan siksi, kun en anna räplätä hiirtä tai näppistä. Jaha, hän menikin paukuttamaan seinää vasten nojaavaa tyhjää taulunkehystä. Kiva meteli! Naapurit kiittää...

Huomiseen!

lehtovi ja Helmi

Sisältö jatkuu mainoksen alla

..niin tulinpas tänne lukemaan viestejä ja nyt vihdoin viikonpinot luettuani kirjoittelemaankin. Pitäis kyllä varmaan mennä nukkumaan, kun tuo pojukin just nukahti päiväunille, mutta olen jo loikoillut melkoisesti tänään, kun pää/niskasärky vaivaa ja välillä tuntuu, että silmissä näkyy tähtiä.

Kovasti paranemisia sairastaville. Meillä minä olen ollut tänä vuonna se pöpö-imuri ja jo 3 vatsatautia on podettu. Sen lisäksi sitten joulukuu meni raskauspahoinvoinnin kourissa, mutta onneksi se sentään jäi. *koputtaa puuta*

Synttäreitä pitäisi ensi viikonlopuksi alkaa suunnittelemaan. Sunnuntai on yleensä mulla ns. ruoanlaitto&leipomispäivä, eli kokkaan kerralla useamman eri jutun ja sitten pistän pakkaseen. Viikolla saa sitten helposti edes muutaman lounaan ja kahvileivonnaiset. Nyt sain väsättyä makaroonilaatikkoa, lasagnea ja minttusuklaa-muffinsseja. Jälkimmäisiä tein useamman satsin, jotta on sunnuntaina pojun synttäreillä edes muutama jäljellä. Vieraita ei kovin kamalasti ole tulossa, kun toinen kummipariskunta muutti Uuteen-Seelantiin ja toiset ovat matkoilla. Isovanhemmat toki molemmilta puolilta ovat tulossa ja mun sisko, mutta miehen sisarukset eivät pääse (kuka missäkin: vaihdossa ulkomailla jne.) Ehkä vielä innostutaan kutsumaan muutama vauva/taaperokaveri, jos muhun viellä viikolla puree leivontakärpänen.

Viikonlopun suunnitelmista kyseltiin, ja tossahan toi sunnuntai tähän asti tulikin. Eilen shoppailtiin koko perhe kotiin kaikkea uutta (lista on pitkä, kun vasta muutettiin ja muutamassa huoneessa ei ole edes huonekaluja). Sisustussuunnittelijan värväsin avukseni, kun ei tässä työ-lapsenhoito-väitökseen valmistumishässäkässä muuten olisi valmista pikkukakkosen syntymään mennessä. Ja tuskin on nyttenkään, kun budjetti asettaa vähän rajoituksia toteutustahtiin. Tänään ajateltiin vielä ulkoilla lähi puistossa (keinua, laskea jäämäkeä jne), kun poju herää uniltaan ja sitten illalla saunotaan ja loikollaan takan edessä TV:tä katsellen ja/tai pojun kanssa leikkien.

Ihanaa kun on näin aurinkoisia talvipäiviä. Yhtä kaunista kuin viime vuonna tähän aikaan, jolloin 41+0 tein muutaman tunnin kävelylenkkejä ja hioin huonekaluja, jotta poju tajuis tulla ulos. Mutta vieläpä antoi odottaa itseään sen viikon verran.

-eliisa ja poju 1vko vajaa 1v.

Täällä mennään edelleen vatsaflunssafiiliksissä. Koko perhe. Mies tuli eilen kesken päivän kotiin, kun olo kävi sietämättömäksi. Hällä kyllä oli jo edellisiltana kuumetta, mutta töissä oli sen verran tärkeä päivä, ettei viitsinyt olla menemättä. Pomo vielä kehtasi soittaa perään, että hän olisi ollut töissä vaikka pää kainalossa. Joo, helppohan se on sanoa, kun omaa mahaa ei väännetä solmuun.

Käytiin aamulla Helmin kanssa päivystyksessä, mutta eipä nuo muuta voineet tehdä kuin käskeä antaa Osmosalia. helmi ihme kyllä juo sitä nokkamuksita ihan ok, muttei ihan riittävää määrää. Eli loput joudutaan laittaa sitten ruiskulla. Ja se ei ole kivaa se!

Kuitenkin pahin juttu on tuo ripulin polttama peräpää. Se on paikoitelleen ihan vereslihalla. Saattaa olla melko kipeä. Tai onhan se, kun tyttö huutaa aina kuin syötävä, kun peppuun kosketaan. Ollaankin annettu hänen nyt olla ilman vaippaa, vaikka ruikkaileekin vähän väliä lattialle. Eipähän pääse pehvaa ärsyttämään.

Lääkäri katsoi myös korvat ja sanoi, että eivät näytä kovin hyviltä. Ei kuulemma ollut akuuttia tulehdusta, mutta että tuskin ovat sillä viimeisimmälläkään antibioottikuurilla parantuneet. Sanoi, että paras odottaa korvakontrolliin, joka on 27.3. ja kuunnella tuomio vasta sitten. Tod. näk siis sinne risaröntgeniin ja/tai putket. Tosi hienoo...

Itselläni on olo tasaisen huono ollut viimeiset kolme päivää. Paitsi nyt on ihan kohtalaisen hyvä olo. Mahasta kuuluu elämöintiä, mutta kovin paljoa ei mitään onneksi tule ulos. Ainakaan yläpäästä. Vatsalaukun kohdalla kylläkin tuntuu olevan ihme klöntti ja välillä tulee pahoinvoinnin aaltoja, mutta onneksi en siis ole joutunut oksentamaan. Kuumetta oli taas tänään vähäsen, mutta nyt tuntuu mennenn pois. Viime yönä oli kyllä niin kova nälkä, etten neljän jälkeen juurikaan saanut nukuttua. Kävin kyllä syömässä yhden omenan ja vähän vettä, mutta eipä se mitään auttanut. Pitänee tänä ilatan yrittää saada mahaan hieman enemmän. On jäänyt ruoan syönti vähiin viime päivinä...Tästähän tää laihis lupaavasti käynnistyy! :P

Jaa-a. Eipä tänne sitten oikein muuta kuulukaan. Täällä olla kärvistellään ja välillä siivotaan ruikkuja lattialta.

lehtovi ja Helmi 28.3.

Eilen Santulla vähän nenä vuosi, mutta ei sen kummempaa. Sitten yöllä alkoi yskiä, joten otin viereeni nukkumaan. Hetken päästä olikin jo työlästä hengittää. No melkein paniikki iski ja mies sitten päätti soitta 112. Ei tiedetty, että pitääkö vauva viedä ulos kylmään vai höyryyn. Käskivät höyryyn, viiden minuutin kulttua tulikin jo ambulanssimiehet. Kuuntelivat hetken ja lastenklinikalle mars. No kurkunpäätulehdus oli ja Santtu sai lääkityksen. Päästiin yöllä kotiin, mutta käskettiin heti takaisin jos toistuu. Lääkäri sanoi, että harvoin toistuu, kun lääkkeet on niin hyvät. Tuli sitten nukuttua loppuyö toinen silmä auki.

Esikollakin oli vauvana usein kurkunpäätulehdus, mutta ei mitään vastaavaa eiliseen verrattuna. Siitä muistinkin, että kylmä ilma auttaa, mutta kun ei tiedetty mikä äijää vaivaa. Eli olisi pitänyt heti mennä ulos seisoskelemaan kun kohtaus alkoi, eikä suihkuhuoneeseen. No kaikki on siis hyvin, mitä nyt kovin nuhainen pieni mies ja hitsin kiukkunen. Onneksi mun vanhemmat viihdyttivät tänään koko päivän esikoista. Oli vaarin kanssa jäällä hiihtämässä ihan kaikki 15 metriä.

Esikko ja mies lähti naapurin pikkusen synttäreille, kun kehottivat kuitenkin tulemaan. Tarttis lähteä ruuan tekopuuhiin, jos Santtu sallii.

Ai niin, tuli kuan punaviinistä mieleen, että olin eilen juonut pari lasia (isoa) punkkua ja vielä myöhään illalla yhden siiderin ja hitsi kun tuntui, että haisen ihan viinalle. Tuskin kehtasin puhua lääkärille ja hoitajalle, kun, maistui niin " viina" suussa. Ihan pöllöä, kun kuitenkaan ollut mitenkäään humalassa. Joku kumma häpeän tunne tuli silti. Dorkaa...

Onnitelut kaikille jo synttäreitä viettäneille pikkusille!!! Meillä on vielä muutamia päiviä merkkipaaluun.

T. lappu& Santtu 22.3.

Tuli ihan vauva-ajat mieleen, kun Kua sonnustautuu kahvinkeittoon. Samoissa tunnelmissa olimme mm. kesällä niin monta kertaa juuri tähän aikaan päivästä. Minä tosin olen jo kahvini juonut, tunti sitten vetäisin kupillisen ennen kuin laitoin pojat pehkuihin ja luin unisadut. Pahanmakuista vielä oli, kun mies keitti ennen lähtöään laskettelurinteeseen. Ei ole maailman paras kahvinkeittäjä tuo rakas aviopuolisoni, ei.

Meillä päivä vasta nyt näyttäytyy kauniina. Aamun pyrytti ja tuulee ihan pirusti edelleen. Emme siis menneet ulos. Tai no, mies oli esikon kanssa lähdössä mäenlaskuun, mutta poika pelleili ja teutaroi sen verran pöljyyksissään, että isänsä päätti jäädä sittenkin kotiin. Poitsu aikansa itki ja raivosi kypärämyssy päässä ja villasukat jalassa, tyyntyi lopulta ja ehkäpä muistaa taas pukeutumisten yhteydessä malttaa mielensä. Ei olekaan pitkään aikaan ollut tuommoista törttöilyä uloslähtö. Välillä aina haluaa koetella meitä ;)

Päikkäreitten jälkeen olisi tarkoitus ulkoilla, mies tosin on rinteessä varmaan useamman tunnin, varsinkin nyt kun aurinkokin tuli esiin.

Joo, mitäs tässä muuta kuin että kirja käteen ja mars sohvalle. Olen yhä yöpuvussa!! Ihan olen tätä hetkeä odottanut, että pääsen pitkäkseni. Aamu oli ruuanlaittoa ja leikkimistä, nyt omaa aikaa toveroinen.

Kirjoitelkaas! Pippandii ja poitsut

Kirjoitin teille tosi pitkän viestin ajatuksella ja lopputoivotusta vailla valmiina, kadotin sen. Harmittaa. En ehdi uutta, on mentävä vauvauintiin. Nyt tuli paha mieli. Kerrankin mullakin oli jotain asiaa. Ja kirjoitin oikein ajan kanssa. H****o.

T: harmistunut Tuula ja nukkuva Aleksanteri 25.3.

Mies lähti harrastamaan, Kaisa nukkuu ja minä tulin koneelle. Niinpä niin. Oltiin aamupäivällä ulkoilemassa ja olipas taas kauniin keväinen ilma, vaikka pakkasta onkin aika paljon.

Kunhan Kaisa herää, lähdetään silmälasiostoksille. Mulla lasit on niin törkeän naarmuiset, että näkeminen on jo melkoista arpapeliä. Erityisesti auton ratissa mä olen suorastaan vaarallinen, kun vastaantulijoiden valot sokaisee mut täysin.

Muuten mitään suunnitelmia ei sitten olekaan. Hyvää ruokaa ja nautinnollista joutenoloa. Illalla saunaan ja pari lasi punaviiniä. Siinä se. Mun siskon perheen piti tulla vierailulle, mutta ovat sitkeässä flunssassa koko porukka. Harmi. Mut ens viikonloppuna me sitten jo nähdäänkin, kun me mennään maalle viikoksi.

Niin ja huomenna asennetaan uudet valaisimet olohuoneeseen, kun sain vihdoin sellaiset eilen ostettua. Onkin ollut vaikee homma löytää sopivia. Jouduin näistä maksamaan ihan tolkuttomasti, mutta onpa sitten mieleiset. Ja mies tykkää, kun pääsee poraamaan reikiä olohuoneen kattoon...

Nyt kahvinautinnon pariin. Hauskaa lauantaita kaikille!

kua ja Kaisa

Makkarissa hiljeni, vihdoinkin. Näpsää nukutettu 2,5 tuntia!!!!!! Uskokaa tai älkää! Ihan älytön toi pimu kun on yliväsynyt mut ei unille suostuis millään. Plaah. Keittiössä kaaos kun ei uskalla yhtään kolahdusta päästää, jos neiti edes meinaa nukahtaa niin homma on alkutekijöissään kun yksikin ääni kuuluu. Kahen jälkeen oli jo nukahtamassa mutta auta armias kun mies meni yskäisemään. PRKL! No mutta nyt tais nukahtaa. HUOH!!

Tällä äiteellä tänään suunnitelmat sellaiset että ystävän kans ulos syömään ja muutamalle siiderille, jee! Reilun tunnin päästä lähtö ja pyntännyt en ole vielä yhtään...

Tosi ihana sää tosiaan, oltiin typyn kaa päivällä ulkona eikä ois sisälle maltettu tulla mut kun oli jo niin nälkä, molemmilla.

Noniin, meikkivoidetuubi kutsuu ;)

-miuqu ja sisupussi näpsä-

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat