Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Minulla on poika. Onko teillä muilla ainaista taistelua lapsen kanssa. Ei nyt ihan aina, mut tämäkin päivä on ollu yhtä hel..... No ite oon harvinaisen väsynyt ehkä sekin vaikuttaa pinnaan, mut aamusta alkaen, aamiainen EI MAISTU, siinä sit yritin komentaa jne. Monesti on niinkin viimeaikana et on saanu väkisin laittaa yhen lusikallisen suuhun ni sit hän rupee ite syömään, ihan periaatteesta laittaa vastaan ja sit tajuaakin et täähän on hyvää. Sit oltiin kylyssä, siä tuli taistelu kun tukkaa pestiin ja sit ku meinas kakkia ammeeseen ni suuttu kun nostin potalle. Sit ruuan kanssa sama homma, huusi minkä kerkes. Multa meni maltti tänään muutaman kerran ja tiuskin pojalle aika lailla. Sit päikkäreille meno kesti 1h kun poika ei suostunu jäämään petiin, yritin kaikki keinot. Sit lopuks nukahti mun syliin. Mä oon ihan poikki. En haluaisi suuttua pojalle, mut eikös se ole kasvatusta et rajat vedetään. Mut mistä tiän onko oikein vaatia nukkumaan? No oli kyl tosi väsyny ku aamul heräs jo 6.30. Entäs ruokailu. Onko oikein ensin taistella ruuan syönnin kans. Minä annoin periksi kun en halua ihan väkisin pakottaa eikä voikkaan. Pusuttelen ja halin poikaa aina kun voin=)

Nämä kasvatusasiat rassaa kun haluan tehdä oikein, ettei poika isona sit kärsi kun ei o rajoja asetettu, silti tuntuu niin pahalta kieltää ku toinen itkee=(

Kommentit (2)

joista ensimmäinen varsin uhmakas ollut koko ikänsä (8v). Hänen kanssaan tein sen virheen juuri tuossa 2v kieppeillä että pakotin syömään.Nytkin lapsella syömisen kanssa uhmakkuutta joka ei johdu mistään muusta kuin omasta tyhmyydestäni.Nyt nuorimmaisemme on juuri 1v 11k ja jos hän temppuilee syömisen kanssa ensin yritän houkutella (katsotaan vaikka lehdestä kuvia) ja jos sittenkään ei syö,niin olkoon syömättä.Syö kyllä sitten seuraavalla ruualla.

Nukkumaan menossa esikoisemme oli kyllä aivan mahdoton tapaus.juuri tuollaiset tunnin nukutusrumbat olivat hyvin tuttua.Meillä siihen auttoi säännöllinen päivärytmi.Eli elimme elämää kellon kanssa.On ruoka-ajat,ulkoiluajat,nukkuma ajat.

Ja nyt nuorimmaisen kanssa jos nukuttaminen meinaa pitkittyä ja rupeaa itseä hermostuttamaan niin tulemme yksinkertaisesti pois makuuhuoneesta ja hetki touhutaan muuta ja sitten uudestaan nukuttamaan.

Ja tärkein ja joskus vaikein asia on se että oma maltti kannattaa säilyttää! Sillä on ihan uskomaton vaikutus lapsiin.

Kolmen äiti

Ja olen myös erittäin väsynyt jatkuvaan kiukutteluun. Yritän ajatella, että tämä on taas vain joku vaihe ja toivon parempaa pikaisesti... :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat