Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Mitä olette mieltä näistä tytönnimistä? NUPPU ja PILTTI! Sopisi hyvin yhteen esikois-Veetin ja kuopus-Pepin kanssa. Entäs pojalle? LENNI tai NUUTTI?

Kommentit (12)

Minusta Nuppu nimi menettelee, on suloinen nimi, vaikka onkin lempinimimäinen nimi.... mutta Piltistä en pidä nimenä, koska soveltuu kyllä vauvana, pienenä taaperona, mutta entä kun on sitten mummoiässä.... niin, ei hyvä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minäkään en erikoisemmin pidä tytön nimi vaihtoehdoistanne. Nuppu vielä menettelee, mutta Piltti tosiaan hieman taaperoa vanhemmalla ei. Isosisaruksilla kivat nimet Veeti ja Peppi ja pojan nimiehdotuksenne ovat minusta aivan ihania kumpikin. Varsinkin Lenni on oma suosikkini ja sopisi joukkoon tosi hyvin. Tytölle ehdottaisin nimeä Reeta (tai Reetta) tai Lotta vois olla myös aika kiva.

En kyllä pidä Nupusta enkä varsinkaan Piltistä. Ne ovat vauvojen nimiä, eivät enää edes koulu-ikäisten eikä varsinkaan aikuisten tai vanhempien ihmisten nimiä. Lennin ja Nuutin kanssa vähän sama homma.

Minä en kyllä oikein osaisi suhtautua, jos menisin vaikka pankkiin lainaa hakemaan ja rouva/herra pankki-ihminen ois nimeltään tyyliin " vauva" . En vaan osaisi suhtautua henkilöön asiaan kuuluvalla arvokkuudella vaikka henkilö itse ois millainen. (Ja näin on tapahtunut monta kertaa esim. työkaveri noin 55 v Annukan kanssa. Pätevä henkilö, pidän vaan vähän lapsellisena häntä, koska nimi on tuollainen).

Jos valitsette tällaisen nimen etunimeksi, niin valitkaa ihmeessä toinen tai mahdollinen kolmas nimi vähän " normaalimpi" , että lapsi voi sitten halutessaan ottaa sen käyttöönsä isompana, jos haluaa!

Minä taas en miellä sitä mitenkään erityisen lapsenomaiseksi nimeksi, eikä ole vaikeuksia kuvitella viisikymppistä Nuppu-tätiä. Minusta Nuppu ei juurikaan eroa vaikka jostain Ritvasta, Varpusta tai Vuokosta.

Piltti sen sijaan ei kuulosta hyvältä nimeltä aikuiselle, kun siitä tulee vain vauva mieleen...

Nuppu on mielestäni tosi nätti nimi mutta ei enää vanhempana. Työkaverini vaimon etunimi on Nuppu ja joutuu työkseen olemaan puhelimessa paljon ja on sanonut monesti ettei luurin toisessa päässä ole vähään aikaan kuulunut mitään kun on vastannut oman nimensä.

Mutta mielestäni on ihana kun lapsilla on erilaisia nimiä. Itse tykkään enemmän hieman erikoisimmista/ulkomaalaisimmista nimistä.

effica:

Lainaus:

Mitä olette mieltä näistä tytönnimistä? NUPPU ja PILTTI! Sopisi hyvin yhteen esikois-Veetin ja kuopus-Pepin kanssa. Entäs pojalle? LENNI tai NUUTTI?

Piltti ei mielestäni käy viralliseksi nimeksi, koska ei sovi aikuiselle (ja lisäksi on se lastenruokamerkki). Lempinimenä voi tietenkin käyttää. Tuo Nuppu on vähän niillä rajoilla, onko liian lempinimimäinen tai liian lapsenomainen, mutta minusta kuitenkin ihan kaunis ja käyttökelpoinen. En niinkään ajattele sitä " äidin pikku nuppuna" vaan kauniina, luontoaiheisena nimenä.

Nuo Lenni ja Nuutti sopivat hyvin Veetin ja Pepin veljelle. Tässä muita ehdotuksia:

Tyttö:

Maikki

Senni

Sanni

Minni

Enni

Hanni

Anni

Eevi

Elli

Lotta/ Lotte

Milla

Silla

Hilla

Malla

Maisa

Poika:

Eeli

Leevi

Kuutti

Lassi/ Lasse

Totti/ Totte

Seemi

Seeti

Jonni/ Jonne

Altti

Atte

Antto

Piltti käy kyllä viralliseksi nimeksi, sitä on väestörekisterin mukaan annettu 11 miehelle ja 14 naiselle.

Mutta minä en oikein osaisi antaa kumpaakaan, Nuppu tai Piltti, lapselle nimeksi, en pidä.

Pojan nimeksi minusta Nuutti on loistava.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat