Seuraa 

Olen kotona hoitovapaalla ja meille syntyy kolmas lapsi ennenkuin anottu hoitovapaa päättyy. Jäänkö nyt ilman työnantajan maksamaa kolmen kuukauden palkkaa äitiysloma-ajalta? Muuten kai kotihoidontuet vaan vaihtuu äitiyspäivärahaan vai voinko saada sen lisäksi vielä jotain tukea?

Kommentit (16)

Jos tilanne oikeasti on tuo niin tätähän voi kätevästi kiertää niin että menet pariksi kuukaudeksi töihin niin tilanteesi nollaantuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

paitsi jos työnantajan kanssa näin on erikseen sovittu. Mitä ihmettä se työnantaja tekisi palkatulle sijaiselle jos hoitovapaalaiset saisivat yhtäkkä vain ilmoittaa tulevansa töihin?

3kk palkan (tuskin). Menetän vain sen ja äitiyspäivärahan erotuksen, koska nuorimmalla ja nyt syntyvällä alle 3 vuotta ikäeroa eli saan saman äitiyspäivärahan kuin edellisestä.

ilmoittautuisin töihin vielä juuri ennen äitiyslomalle jäämistä? En ollutkaan kuullut, että hoitovapaan voi keskeyttää kahden viikon varoitusajalla. Onko niin kaikissa työpaikoissa? Onhan minulla tällähetkellä sijainen ja hänellä täytyy olla työsopimus, eikä hänen sopimustaan kai voi noin vain purkaa, jos ilmoitan tulevani töihin?

Esim. työkaverini oli hoitovapaalla ja sai tietää olevansa raskaana. Hän keskeytti hoitovapaan ja ehti juuri olla töissä sopivasti reilun 6kk ja sai näin äitiysrahan ylemmäs ja kaikki edut rullamaan.

Vierailija:

Lainaus:

paitsi jos työnantajan kanssa näin on erikseen sovittu. Mitä ihmettä se työnantaja tekisi palkatulle sijaiselle jos hoitovapaalaiset saisivat yhtäkkä vain ilmoittaa tulevansa töihin?

Vierailija:

Lainaus:

ilmoittautuisin töihin vielä juuri ennen äitiyslomalle jäämistä? En ollutkaan kuullut, että hoitovapaan voi keskeyttää kahden viikon varoitusajalla. Onko niin kaikissa työpaikoissa? Onhan minulla tällähetkellä sijainen ja hänellä täytyy olla työsopimus, eikä hänen sopimustaan kai voi noin vain purkaa, jos ilmoitan tulevani töihin?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat