Vierailija

Näen työssäni lähes päivittäin pikaisesti erästä miestä, joka on minua noin 20 vuotta vanhempi. Hän on usein sutkautellut minulle lausahduksia, kuten " Mitäs kaunokainen?" jne. ei siis mitään törkeyksiä, mutta ulkoiseen olemukseeni liittyviä kommentteja kuitenkin. Olen yleensä sivuuttanut nämä kommentit kuin en olisi kuullutkaan, ihan asiallisesti vain hoitanut työhön liittyvät asiat hänen kanssaan. Toki tällaiset perus " hyvät huomenet" aina toivotellut hymyn kera koska se mielestäni kuuluu asiaan kaikkien työssä tapaamieni ihmisten kanssa.

Joitakin aikoja sitten hän lopulta ehdotti treffejä, jotka torjuin välittömästi, ja muistutin häntä siitä että olen onnellisesti naimisissa ja haluan niin olevan jatkossakin.

Muutama viikko meni ihan ok, mutta sen jälkeen hän on jälleen ottanut asiakseen lausua näitä " kohteliaisuuksiaan" lähes joka kerta tavatessamme. Itse hän ilmeisesti ajattelee olevansa vain jotenkin mukava tms., mutta minua on alkanut pikkuhiljaa ärsyttää se, että jatkuvasti joku sutkauttelee tuollaisia, ja sitten ilmeisesti vielä odottaa minun olevan imarreltu ko. huomiosta. Työni tai pätevyyteni siinä ei liity mitenkään ulkonäköön. Olen ihan ok näköinen, mutten mikään missi-tyyppi, ja pukeudun aina asiallisesti, en mitenkään provosoivasti.

Olenko liian tiukkapipoinen ärsyyntyessäni tästä vai liian kiltti kun en osaa tehdä siitä loppua?

Joudun kuitenkin olemaan hänen kanssaan tekemisissä jatkossakin, joten en haluaisi tilanteista kovin hankalia.

Kommentit (8)

eli n. 20 vuotta vanhempi mies heittelee aika samantyylisiä kommentteja ulkonäöstäni. Kutsuu aika omituisilla lempinimillä, vasta äskettäin tuli firman juhlissa umpihumalassa selittämään kuinka olen " firman kaunein tyttö" . En ole oikein suhtautunut näihin mitenkään, höpöttäkööt ukko, kunhan ei tule lääppimään. Meikäläinenkin on ihan tavallisen näköinen, mistä lie saanut päähänsä ihastua minuun...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Olet kyllä mielestäni ollut riittävän tiukka, koska olet ottanut asian puheeksi silloin treffipyyntötilanteessa. Jos siitä uudelleen puhutaan, niin jutusta voi tulla suurempi asia, mitä se oikeastaan onkaan.

En osaa muuta neuvoa, kuin että yrität pitää johdonmukaisesti vaikka vähän yliasiallista linjaa olematta kuitenkaan nyreä. Vältät olemasta tuttavallisempi kuin mitä on ehdottomasti tarpeen. Et ikinä hakeudu hänen seuraansa, välttelet samaa kahvipöytää, jos muitakin hyviä seurueita on tarjolla. Hymyilet hillitysti, mutta et riehakkaasti.

Eivät välttämättä ole kovin tehokkaita keinoja, mutta sitkeys palkitaan. Joskus taloon tulee joku uusi, joka joutuu tämän " häiritsijän" uhriksi, ja silloin sinä pääset pälkähästä.

Anteeksi ehkä väärä ilmaus, mutta tuollaisia vastaavia, kun on osunut minun kohdalle niin luokittelen namusediksi.

On ikävää ettei mies lopettanut " harmittomia" kommenttejaan. Niihinkin kyllästyy ja sinua varmasti vaivaa elätteleekö hän yhä toiveita suhteesi. Jos voisit jotenkin asiallisesti sanoa hänelle ettet ole hänen kaunokaisensa etkä pidä moisista nimittelyistä.

Alan vaan olla aika kyllästynyt jatkuvan ulkonäkökeskeisen arvioinnin kohteena olemiseen.

Mietin itsekin tuota häirintää... Fyysistä koskemattomuutta ei ole loukattu, ja kommentit on näennäisen ystävällisiä. Tuntuu vaan aika alentavana kun kertaakaan en ole positiivista (tai muutakaan) kommenttia saanut esim. työhöni liittyen, sen sijaan näitä " söpöliini" -tyyppisiä heittoja useasti viikossa. Ehkä joskus parikymppisenä olisin huonon itsetunnon takia ollutkin imarreltu, mutta nyt lähinnä ärsyttää.

En vaan tosiaan tiedä miten tuosta tekisi lopun ilman että se hankaloittaa tulevia kohtaamisia.

ap

mulla oli vähän samankaltainen tilanne, ja sitten tulin raskaaksi. kommentit vaan sai vauhtia...

Onneksi äippälomalta palattuani ko. henkilö oli siirtynyt muualle hommiin.

niin tuo namusetä on jotain 50v ehkä...

Heitä sille joskus takas, jotenkin vaikka, hei setä/pappa antaisitko minulle tuon mapin tai jotain.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat