Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kohta on neljä synnytystä takana, ja haluaisin jo vaihteeksi päästä itsekin kuntoon. En asu pääkaupunkiseudulla, joten kaikkia hienouksia ei ole mahdollista harrastaa - ja lähimpään kaupunkiinkin on vähän matkaa, joten ainakaan montaa kertaa viikossa ei onnistuisi kuntoilu sielläkään, kun noita lapsiakin on hoidettava ;).

En halua pilata lantionpohjaanikaan, ja mietin, miten tässä pääsisi alkuun vauvan synnyttyä. Heti kun jaksan. Into olisi nyt kova, ja taottava on silloin, kun rauta on kuuma. Jospa vaikka kesäksi jo vähän saisi löllöjä kiinteämmiksi, ja vatsaa taas vähän kasaan. Hienoa olisi myös, jos en vetäisi itseäni heti piippuun, jotta jaksaisin jatkaa myöhemminkin.

Olen laiska sohvaperuna, joka on jo kouluaikana saanut yökötyksen kaikkeen, mihin liittyy sana urheilu :). Jospa oppisin tästä vähitellen pois. En odota pudottavani kymmentä kiloa ensimmäisen 3kk:den aikana imetyksen ohella :)

Kommentit (6)

vaan paremminkin kohtalon toveri. Sellainen jojo-laihduttaja :) Toisen la kesäkuussa ja sen jälkeen aion aloittaa jälleen. Yritän syödä terveellisesti ja säännöllisesti. Vaunukävelyt on varmasti ihan hyvä alku liikkumiselle. Yritä ensi syksynä johonkin jumppaan 1xvko:ssa. Saisit oman henkireiän. Minäkin ajattelin. Tsemppiä sulle ja jaksamista!

Kannattaa tosiaan aloittaa varovasti. Kävelylenkit ja uinti nyt ainakin ovat sellaista kevyttä, millä pääsee alkuun. Kotonakin voi jumpata, kun lapset nukkuvat :)

Aseta itsellesi tavoite, aluksi vaikka 3 kertaa viikossa vähintään puoli tuntia kuntoa kohottavaa liikuntaa. Siihen hyötyliikunta päälle.

Samalla kannattaa tietysti tarkistaa ruokavalio ja karsia ylimääräiset herkut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Se toimii mulla.

Laitan ylös jokaisen lenkin tms. liikunnan. Aina sunnuntaisin käyn puntarilla ja mittaan vatsanympäryksen (tää on mun ongelmakohta), sekä lasken viikon liikunnat. Sitten aina seuraavalla viikolla voi yrittää enempi :)

Käyn sauvakävelemässä, vaunulenkeillä, teen vatsalihasliikkeitä ym. jumppaa kotona, joskus harvoin raahaudun kuntosalille.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat