Vierailija

Meillä keväällä juhlat edessä ja olen jo hieman suunnitellut tarjoiluja mutta kun mietin vieraita niin on mukana keliaakikkoja,maitoallergikkoja ja joitain muita ruoka-aineallergikkoja.

Eli miten huomioida kaikki,tuntuu ettei mitään tarjoiltavaa löydy.

Kommentit (17)

teen yleensä kaiken hylaksi/maidottomaksi (riippuen vieraista) ja vältän myös yleisimpiä allergisoivia aineita, näin suurin osa vieraista voi syödä samoja ruokia. Sitten jos on tiedossa keliakiaa, tai jotain harvinaisempaa allergiaa niin teen tai ostan heille erikseen jotain muuta. Helpommalla pääsee kun tekee näin, ei tarvitse jokaiselle erikseen tehdä

T.itsekin allerginen

Mutta toisaalta, kun kerran opettelet tekemään jokaiselle jonkin sopivan jutun, niin myöhemmin elämässä sulla on ne reseptit jo varastossa, kun tulevat kylään.

Eivät nämä allergikot suuria odota, kunhan jotain suuhunsa saa.

Ilmeisesti et käytä pitopalvelua. Siellä ne kyllä osaavat hommansa. (Tosin vaikeasti allergiset eivät luota heihinkään, jolloin he tuovat aina mieluummin omat eväät)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vaikka tottuneet allergikot näkevät sen ruuasta. Minä typerä en uskonut silmiäni vaan henkilökunnan sanaa ja sen aterian jälkeen vauva huusi kaksi päivää, kun oli saanut äidinmaidon kautta vääriä aineita. Että kiitos vastuuntuntoisille muka-ammattilaisille!

Olin jo ajatellut, että tarjoan vaikka kermavaahtoa ja marjoja tälle keliakiaa sairastavalle, mutta näköjään sitä voi leipoakin monenlaista, ja varmasti nämä kelpaavat muillekin!

Makeat leivonnaiset

Ananaskakku

Gluteeniton omena-toskatorttu

Gluteenittomat marjapiiraset

Irish coffee -kääretorttu

Jäädytetty suklaamoussekakku

Lime-suklaamoussetorttu

Marjainen marenkipilvi

Norjan tädin mantelitorttu

Omena-marenkipiirakka

Omenapiirakka

Papaija-pavlova

Puolukkahyytelökakku

Rapeat maissipikkuleivät

Sitruunainen marenkitorttu

Suklaaleivokset

Suussasulava suklaamoussetorttu

Talonpojanleivät kevät 2000

Tiramisu

Tähtipiparkakut

Valkosuklaa-kuorrutettu mantelitorttu

Minusta ei ole synti käyttää kaupan valmispakasteena saatavaa keliakiakakkua tai pullaa. Onhan nimittäin aika kova urakka leipoa kaikki ruokavaliot itse.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat