Seuraa 

Heip! Kuinka moni on aamulämpöjä raskaaks yrittämisessä mittaillu, oliko siitä " apua" ? Miten homma " toimii" ? ELi kannattaako mittailla lämpöjä kauemminkin et selviäis oma normaalilämpö? Minkä verran lämpö yleensä kohoaa oviksen aikaan? Ja se pysyy ylhäällä jos tärppää vai miten on? Kiitos vastauksista jo etukäteen!

Kommentit (2)

kun noita aamulämpöjä mittaan. Teen sitä, koska kiertoni ovat niin epäsäännölliset etten muuten voisi yhtään ennakoida koskahan menkat mahtavat olla alkamassa.

Seuraava lainaus on pesun sivuilta:

Lainaus:

Aamulämpö mitataan aamuisin vielä sängyssä maaten. Parhaimpaan tulokseen pääsee, kun mittaa lämmön aina samaan aikaan, aina samalla mittarilla aina samasta paikasta (mielellään suu, ei kainalo).

Juuri ennen ovulaatiota lämpö laskee hieman peruslämmön alapuolelle ja välittömästi ovulaation jälkeen lähtee nousuun.(siis yhtenä aamuna lämpö on laskenut noin 0,25 astetta ja seuraavana aamuna noussut enemmän kuin tuo pudotus oli).

Jos raskaus on alkanut, niin lämpö pysyy ylhäällä, jos taas ei, niin lämpö laskee kuukautisia kohti.

Aamulämpökäyrästä näkee tapahtuneen ovulaation vasta kun hedelmöityksen kannalta parhaat hetket ovat jo ohi.

Aamulämpö on melko häiriöaltis menetelmä. Siihen vaikuttaa, jos herää jonain päivänä aikaisemmin tai myöhemmin kuin tavallisesti, alkoholin käyttö edellisenä päivänä, makuuhuoneen lämpötila, levottomasti nukuttu yö ja niin edelleen.

Tuohon lisäisin vielä, että lämpö tulisi mitata suusta kielen alta, ettei mittaa suussa olevan ilman lämpötilaa.

Itselläni lämmöt vaihtelevat seuraavasti: alkukierrosta 36.1-36.3 ja oviksen jälkeen 36.4-36.8. Lämmöt putoavat taas alas sinä päivänä, kun menkat alkaa. En ole huomannut itselläni tuota mainittua lämmön laskua ennen ovista. Menelmä toimii minulla hyvin, koska minulla on säännöllinen päivätyö arkisin, ja nukun yleensä hyvin ja saman verran joka yö. Viikonloppuisin en mittaa lainkaan, sillä pitkään nukutun yön jälkeen ja jos jo maistellut viiniä edellisenä iltana, lämmöt ovat koholla jo alkukierrosta.

Lämpöjen pitäisi nuosta oviksen jälkeen kai 0.2-0.5 astetta. Mikäli raskaus lakaa, lämmöt eivät laske menkkoja kohti.

Jos innostuu lämpöjä mittaamaan, kannattaa ainakin ekassa kierrossa mitata mielellään joka aamu, ja pistää sitten lukemat käyrästölle. Mitään yksittäistä lukemaa ei kannata tuijottaa, vaan pitemmän ajan kokonaisuutta ja käyrän muotoa.

Itse olen tässä oppinut jo niin, että alku kierrossa mittaan harvemmin ja oletetun oviksen aikaan tiheämmin. Kun totean oviksen menneen, lopetan mittailun yleensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat