Vierailija

On siis tällainen tilanne: Lapsemme hoitaja on nyt kolme vuotta ollut lapsemme hoitaja. Lapsemme jostain syystä vihaa häntä nyt yli kaiken eikä kerro miksi. Lapsemme hoitaja on muuten kyvykäs mutta alatyylinen vihjailu on alkanut huolestuttamaan myös meitä vanhempia. Kyseessä siis perhepäivähoitaja! Hoitaja on myös antanut ymmärtää että lapsemme kiusaa muita lapsia vaikkei edes ole heidän kanssa aina tekemisissä edes päivittäin. usein on jättänyt menemättä kokonaan! Olen yrittänyt puhua järkeä tuolla hoitajalle mutta nakkelee vain niskojaan ja kehoittaa lapsiaankin kohtelemaan omaamme kehnosti. Myös ruuan laatu on huonontunut ja olen huomannut muissa lapsissa kummallisia asioita.

Olisiko kellään neuvoja/vinkkejä?

Kommentit (20)

kun aika vähän kuitenkaan kerrot asioista. vihjaat et jotain outoa muidenkin lasten suhteen olet huomannut mut siinä se.... jos susta tuntuu et tää ei ole sun lapselles hyvä paikka, etsit uuden.pikaisesti. Jos hoitaja siitä loukkaantuu, ei voi mitään, sun pitää kuitenkin ensisijassa varmistaa oman lapses hyvinvointi, ei miettiä jonku hoitajan tunteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Enpä kyllä tiedä muuta kuin, voit ottaa yhteyttä sosiaalityöntekiään, ja kertoa hänelle huolesi lapsesi hyvinvoinnista. ehkäpä he osaavat auttaa vaikeassa tilanteessa.

mitä sillä tarkoitat? Tosi ikävää hoitajalta leimat joku lapsi " vaikeaksi" myös lasten silmissä, ei ole ammattitaidosta tietoakaan. minusta teidän kannattaa puhua muille hoitolasten vanhemmille, jos he ovat siis huomanneet ruuan laadun yms puutteet ja epäkohdat, pyytäkää yhdessä että järjestätte jonkin ajan milloin voisitte asioista puhua. Nostakaa kissa siis pöydälle! te maksatte lapsenne hoidosta ja teillä on oikeus siihen vaikuttaa ja tietää mitä hoitopäivien aikana oikein tapahtuu.

lapsi päiväkotiin ja yhteyttä oman kunnan sosiaalitoimen perhetyöntekijään. (itse tavallaan alalla....) Otat ja soitat sinne ja sovit tapaamisen. Jos ta kerran tuntuu et tartteisit apua omaan vanhemmuutees.Ota vastuu lapses hyvinvoinnista. Eikä nyt tartte alkaa pelkäämään et ne ottaa sun lapsen pois tms. perhetyö ei sitä meinaa,osoitat olevas vastuus tunteva jos osaat tarvittaessa pyytää apua.

Hän on myös " varastanut" lapsemme vaippoja ja vaihtanut ne huonompiin. Lapsemme on myös tietyllä tapaa aika uniikki ihminen, en sen enempää voi kertoa mutta joskus tulee pimeä puoli mieleen. Mutta voiko siis jollain tapaa kertoa lapsemme hoitajalle ettei hän ole oikeassa? Miten saada vihjailu loppumaan?

Oma lapsi pois hoidosta voi olla ratkaisu teidän lapselle mutta onko tässä nyt syytä epäillä kokonaan et tää hoitaja ei ole ollenkaan sopiva hoitamaan lapsia? TARKENNA!

Miehellä istumiskausia - onko se linnakundi? Lapsenne oireilee ehkä teidän psyykkisen epätasapainonne takia. Oletko itse edes kyvykäs arvioimaan tämän hoitajan hyvyyttä tai huonoutta, tai edes lapsesi tunnetilaa? Tämä kaikki oireiluhan voi johtua huonosta vanhemmuudesta.

Kuinka vielä kehtaat miettiä asiaa omalta kannaltasi, EI OLE lapsen etu olla ahdistavassa hoitopaikassa! Aivan sama onko kyseessä sukulainen tai onko hän sinun mielestäsi kyvykäs vai ei - kun pakotat lapsesi jäämään tuohon hoitopaikkaan, saatat tehdä korvaamatonta vahinkoa hänen psyykelleen.

Ylpeys hiiteen ja äkkiä hoitopaikka vaihtoon! Turha tässä enää mitään muita selityksiä tai hoitajalle vakuutteluja mietit.

perhepäivähoito on tarkoitettu etupäässä pienille, alle 3 vuotiaille lapsille. Vanhempien pitäisi itse tajuta milloin lapsi on kyllin kypsä isompaan ryhmään eli päiväkotiin.

Mutta kun emme mekään ole aivan hyviä hoitamaan häntä,niin mikäs sitten olisikaan paras vaihtoehto? Minulla on hieman ongelmia itsehillinnän kanssa ja miehellä on pitkiä " istumiskausia" . Joten komsii, komsaa.

emme ole ollenkaan kyvykkäitä vanhempia, eihän hän edes asu luonamme. Mutta näin olen havainnoinut.

meillä on erinäisiä ongelmia, alkoholismia ja istumiskausia. Minulla on vaikeuksia itsehillinnän ja ruumiineritteiden hallitsemisen kanssa. Nämä ovat siis vaikeita asioita.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat