Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Heippa,

" ylitse kävely" voi olla hivenen liioiteltu ilmaisu, mutta suostutteko siihen, että sukulaiset kysyvät suoraan 3v. lapselta esim.yöpymisistä ja menoista? Eli tavallaan ohittavat vanhemmat ja kysyvät suoraan, että lähteekö lapsi heidän kanssaan sinne tai tänne...tuleeko lapsi heille yöksi tms??

Itse en voi oikein hyväksyä menettelyä. Toivoisin, että meiltä vanhempina kysyttäisiin ensin, käykö tai ei? Kyseessä on siis vasta 3vuotias.

Kommentit (3)

Mua on aina ärsyttäny joidenkin tapa kohdella muitten lapsia. Oma mummoni yriti aina antaa pojalleni karkkia kun lapsella oli paha mieli. Esim kun poika kaatui ja satutti polvensa mummo sanoi että tuleppas tänne mummo antaa sukua. Millään ei meinannu mennä jakeluun että kakaroita ei lohduteta karkilla vaan sylillä.

Ylipäätään tuntuu olevan vaikeaa ymmärtää ettei lapsille anneta karkkia kysymättä vanhemmilta lupaa. En vieläkään tajua miksi pitäisi antaa vauvalle suklaata?? Ai kun toisetkin saa?? Esikoinen ei saanut karkkia ollenkaan ennenkuin täytti 2 vuotta ja nyt 12v ei ole koskaan ollut reikiä hampaissa vaikka on ollut hammasraudatkin ja tänä päivänä karkki maistuu

Tänään viimeksi yritti. Mumma varsinkin tätä harrastaa. sanoi lapselle multa mitään kysymättä et tulee huomenna hakemaan.vastasin et katotaan sit huomeena pääseekö tyttö mukaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla

varsinkin anoppi. Sanoo pojalle (1,5v) että tulee hakemaan tai että " poikahan jää nyt sitten meille yöks" .

Mun yleisin vastaus siinä tilanteessa on automaattinen ei. En mahda sille mitään, mutta koska toi tapa ärsyttää niin paljon, kiellän yleensä ajattelematta.

Kyllä mun mielestä tollaset asiat pitäis sopia nimenomaan vanhempien kanssa eikä kysellä sitä suoraan lapselta. Lapsi kun siihen innostuu, että jee, pääsee mummille kylään, ni äitistähän siinä hirviö tehdään, joka ei laskekkaan lasta.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat