Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

hei

psykologini suosittelee minulle vakavasti edes kevyttä mielialalääkitystä, koska olen vakavasti masentunut. en oikein olisi suostuvainen lääkitykseen, pelkään " jääväni joukkuun" tai että persoonallisuuteni muuttuu tai että lihon. onko masennuslääkkeillä aina huonot sivuvaikutuksensa?

Kommentit (10)

kuinka nopeasti tehoavat, täytyykö niitä käyttää kauan? mitä tapahtuu kun käytön lopetata? minulla on alkanut muisti mennä nkä pysty keskittymään edes television katseluun niin olen alkanut harkita lääkityksen aloittamista..

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

soita terveysasemalle ja varaa aika lääkärille.

Itse syön Cipramilia. Aloitusoireina oli pahoinvointia ja päänsärkyä, ne helpottivat noin 4-5 päivässä. Samalla mieliala alkoi kohota ja toimintakyky palautua. Pelkällä lääkityksellä masennus ei kuitenkaan tunnu kohdallani helpottavan, joten terapia on seuraava askel.

ainoastaan lääkkeet palauttivat minut masentuneesta lähemmäksi normaalitasoa. Nykyaikaiset lääkkeet eivät todellakaan muuta persoonallisuutta tms., ne vain korjaavat aivojen serotoniinitasapainon normaaliksi.

Vierailija:

Lainaus:

voi ei! mulla oli ennen superhyvä muisti ja se oli oikea ylpeyden aihe. sitäkö en enää saa takaisin? nyt itkettää...

ap

aloittanut lääkitystä ois varmaan ollut kohtalokkaat seuraukset edessä. Olin syvästi masentunut ja lääke yhdessä keskustelujen kanssa oli mun pelastus ja lääkettä en pelkää vaikka vielä tarvitsisinkin niitä.

mulla on seuraava psykologiaika vasta kahden viikon päästä. pitääkö mun siihen asti odottaa jos haluankin lääkityksen, vai soitako terveysasemalle vai mitäs teen?

ap

Sain myös zanoria ja oxopamia, ovat rauhoittavia. Seroniliä söin yli puolivuotta ja ei ollut mitään sivuvaikutuksia kun sitä lopettelin pikkuhiljaa.

Alkoi toimia kahdessa viikossa, ensin oli pieniä sivuvaikutuksia kuten hikoilua ja " hermostuneisuutta" , mutta ne hävisivät nopeasti. Lopetin lääkkeen kun tulin yllättäen raskaaksi ja se kävi ihan helposti. Ei noihin käsittääkseni yleensä mitenkään koukkuun jää.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat