Vierailija

Kun en pidä kummilapsestani?..itseasiassa en voi sietää häntä.

On todella agressiivinen, kovaääninen, huonokäytöksinen ja hiukan väkivaltainen.

Esim. meillä ollessaan potkii minua jos ei saa haluamaansa, syö seisaalteen ja kesken ruokailua juoksentelee pitkin asuntoa.

Nyt ei kyseessä vain hänen käytöstapansa vaan se, etten oikeasti pidä hänestä.

Onko ok. ettei pidä kaikista lapsista? (kun eihän kukaan pidä kaikista aikuisistakaan)

Yritän silti olla hyvä kummitäti ja osallistua kaikinpuolin hyvin hänen elämäänsä...

Mitä tehdä tässä tilanteessa? Olenko aivan kamala ihminen??

Kommentit (20)

En ole mielestäni kummina huono, kun en kenellekkään näytä etten tykkää lapsen käytöksestä. On kuitenkin jo isompi tyttö kyseessä, siis ei nyt teini-ikäinen, mutta tietää miten käyttäydytään. Mutta ei sitten kuitenkaan osaa käyttäytyä. Kummilapseni on todella huomionkipeä, josta tiedän että moni " oire" johtuu, mutta rajansa kaikelle.

Yritän huomioida lasta todella paljon, mutta mikään ei tunnu riittävän.

Lisäksi kuri on kotona tosi löysää...

Siellä on vaan niin rasittavaa käydä kylässä kun saa miettiä että minkä kohtauksen lapsi taas pistää kokoon.

Koko aikaista jankkaamista, ärsyttämistä, huutamista, räkimistä, tökkimistä, vanhemmille haistattelua, kiukuttelua, tavaroiden paiskomista, kirkumista, älytöntä riehumista...tämä kaikki mahtuu 2tunnin vierailuun.

Olen puuttunut kauniisti muutaman kerran asiaan, lapselle itselleen, mutta ei näytä tehoavan ja tiedän että vanhemmat suuttuvat verisesti jos alan " kunnolla" komentamaan... En tiiä enää mitä tehdä, kun eijaksa!

Ei vois kummilapset vähempää kiinnostaa ja sama on syy kuin kakkosella. Ärsyttää näin jälkikäteen kun kummiksi ryhdyin, paljon vaaditaan ja vähän annetaan. Musta olis kohtuullista jos syntymäpäivinä ja jouluna muistettais ilman mitään muita vaatimuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Hän on silti lapsi ja sinä aikuinen. Muista, että sinäkin voit ottaa vastuuta ja komentaa häntä. En minäkään pidä kaikista lapsista välittömästi mutta tiedän että sisällä on jokaisessa rakkautta ja rajoja kaipaava lapsi.

Hei!

Olen ajatellut suunnilleen noin kuten sen sanoit, ettei joistain aikuisistakaan tarvitse pitää. Et voi olla kaikkien ystävä. Mielestäni ero lapsiin on se, että lapsille et voi sanoa, että et pidä hänestä. Eli aikuisen tulee minusta käyttäytyä mahdollisimman järkevästi tilanteessa. Ojentaa voi tietenkin kuin ketä tahansa, mutta se on hieman eri asia kuin sanat " en pidä sinusta" . Näin ehkä teoriassa.

kummityttö on röyhkeä ja epäkohtelias, erittäin rasittava hoidettava. Käy omien lasteni hermoille myös, koska on niin villi ja voimakastahtoinen. Olen vienyt elokuviin, pulkkamäkeen, ottanut yöhoitoon jne. mutta joka asiasta kiukuttelee eikä ole tyytyväinen mihinkään. Ehkä hän jotenkin vaistoaa, etten pidä hänestä niin paljon kuin " pitäisi" .

Omat muksuni menevät nukkumaan viimeistään klo 21 ja heräilevät 9 maissa aamulla, kummilapsi valvoo 00 asti ja herää klo 07... senkin takia raskaita nuo vierailut.

Koitan toki pitää välejä häneen, jos vaikka jossain vaiheessa vähän helpottaisi. Kummilapsi on kuitenkin arvokas lahja.

Olen omien lapsieni kohdalla kyllä huomannut sen, että jos kummi tulee kylään (nuoria, lapsettomia) niin kauan vierailua odotettuaan lapset voivat ja usein ovatkin ärsyttäviä. Yrittävät saada huomiota, kiskovat kädestä ja temppuilevat. Olen aistinut kummien välillä ahdistuneen käytöksestä.

Olen itse AINA kieltänyt lapsiani kummien kuullen ja ilmankin käyttäytymästä huonosti.

Kuitenkin huomaan lasten olevan niin innostuneita ja iloisia kummien vierailusta, että tilanne menee hiukan " överiksi" .

Kummilapseni kohdalla ei kuitenkaan kyse ole selvästikkään siitä koska huono käytös on muuallakin kun meidän kanssa...

t.ap

ei ole tämän lapsen vika, että hän on sellainen. Vanhemmilla ei ole minkäänlaisia kasvatusperiaatteita, tappelevat usein ja antavat lapsen päättää kaikista asioistaan.

Muutama viikko sitten äiti ensin kertoi lapsella olevan jokin " pyllytulehduksen" ..siinä samassa lapsi tuli ilman housuja ja istuutui keittiön pöydälle. Äiti ei sanonut siitä mitään....yöks!

Kerran vein oikein ajatuksella lapselle aika kivan lahjan. Otin lapsen syliin ja sanoin, että avataan paketti yhdessä. Lapsi repäisi kääreen irti ja huusi, vaan, että " kiitti" ja heitti lahjan nurkkaan. Loukkaannuin. Äiti sanoi vain ettei lapsi tykännyt lahjasta.

Haluaisin niin kovasti olla hyvä kummitäti (johtuen siitä, että omat kummini eivät ikinä ole olleet minuun yhteydessä) mutta tekee pahaa kun pitää hammasta purren mennä kylään ja lähteä aina pahoin mielin.

t.ap

Se on ihan lässynlässyn-puhetta että kaikkia lapsia pitää yrittää rakastaa. Asia ei ole niin yksinkertainen. Lapset on lapsia, mutta ihmisluonto ei muutu harjoittelemalla miksikään, joko pidät jostain tietystä ihmisestä tai et. Sama pätee lapsiin. Ei kukaan voi opetella rakastamaan kummilastaan kun luonto ei siihen anna minkäänlaista mahdollisuutta, eikä kenenkään ole pakko rakastaa. Niin se vaan menee. Ja jos ei tule toimeen kummilasten vanhempien kanssa(niinkuin minä) on turha mistään lämpimästä ystävyydestä ja varsinkaan rakkaudesta edes haaveilla! T: huono kummitäti

voiko kummiudesta erota? Oikeesti tekis mieli hiljaa vaan hiivuttaa kummisuhteet kokonaan ja tulla vielä enemmän miehen sukulaisten hyljeksimäksi. Tämä tilanne kun ei täälläkään ole niin kehuttava. Eihän siihen mitään virallista eroamista onneksi tarvita, että kai se pikkuhiljaa selväksi tulee kun ei oo niin kovin kiinnostunut.

Huonotapaisia ovat ja kasvatukseen ei uskalla puuttua, Molemmilla vahvatahtoiset vanhemmat jotka ovat ystäviä keskenään ja tiedän että puhuvat minusta selän takana tyyliin " on siinäkin kummitäti kun ei meidän...halua ottaa hoitoon jne. Rasittaa koko kummilapsisysteemi!!!

Tää kuullostaa ehkä hölmöltä neuvolta mutta jos et muuta keksi niin kokeile: ryhdy ajattelemaan lapsesta myönteisiä asioita. Eli pyri kääntämään negatiiviset tunteet positiiviseksi vaikka kuinka ärsyttäisi. Jo oman asenteen muutos voi vaikuttaa kanssakäymisenne paranemiseen.

Olen hyvin läheinen kummilapseni äidin kanssa. He eivät vaan ymmärrä kantaani. Heidän perhe on kauttaaltaan meluisa ja omalaatuinen. Isän kanssa en tule toimeen kummilapseni isän kanssa laisinkaan, on kuin kopio lapsestaan!(tai toisinpäin). Äiti on minulle läheinen.

Toisen kummilapseni äidin kanssa en ole ikinä puheissa. Ärsyttää suunnattomasti hänen selän takana puhumisensa siitä, etten ole käynyt joka synttäreillä tms. Kummius EI ole vain kummin harteilla, vaan vanhemmatkin voisivat joskus soittaa, kirjoittaa tai esim. lähettää kummilapsesta kuvia. Ei voi aina odottaa kummivanhemman tekevän kaiken. Kummius on kuitenkin mielestäni sekä lapsen, lapsen perheen että kummivanhemman yhteinen vuorovaikutustila..(kröhöm, hassusti sanottu kylläkin..)

t.ap

Kauhistuttaa minuakin se, että mitä ajattelevat kun en ota hoitoon.

Lapsi kuitenkin on senverran villi ja aivan eri juttuihin tottunut kun meillä, että on työn ja tuskan takana saada esim. nukkumaan. Muutenkin menee juoksenteluksi. Muutamat tärkeät juhlat on meillä tuo lapsi " pilannut" ..viimeiseksi nuorimmaisemme ristiäiset.

pitää häiritä,juosta ja potkia. Inhottavaa kun on juuri menossa kastetilaisuus ja lapsi rupeaa aivan kamalaksi ja haluaa osallistua tilaisuuteen..tulee siihen sohimaan ja heilumaan ja kastemaljaa sohimaan.

Kamalaa, kun mielestäni lasten tulee antaa olla lapsia mutta tämä tapaus on aivan eri maata!

t.ap

kun itse niin kovasti aina odotan lasten kanssa kummien vierailua.

Jos kummit eivät tule synttäreille, lapseni on todella surullinen siitä. Itse muistan kaikki ne synttärit, rippijuhlat yms. johon kummini eivät tulleet...muilla kummit muistivat ja lähettelivät kortteja yms.

En haluaisi tuottaa omille kummilapsilleni pettymystä.

Onneksi on yksi kummilapsi jonka vanhemmat ovat aivan ihania ja lapsi myös. Lellittelemme tuota lasta todella paljon ja muistamme usein. Tämän lapsen vanhemmat itse tulevat vastaan kummiudessamme hyvin ja kertovat esim. tekstarein aina uusista hommista lapsen elämässä. Tämä kummilapsi-kummivanhempi suhde tulee todennäk. kantamaan läpi elämän ja olemaan hyvä homma sekä lapselle että meille.

t.ap

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat